Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oireista niin on ollut vaikkapa mitä "oireita" niin monta kertaa etten todellakaan luota kuin r-testiin tai verikokeseen. Vielä vähemmän jos on lääkkeitä sekoittamassa pakkaa. Varsinkin kun sen ainoan kerran kun olen ollut raskaana meinasin unohtaa testata (puolet aamupissasta jo pöntössä kun havahduin että dpo12 🤣)koska silloin ei ollut yhtäkään oiretta ja olin aivan varma ettei ollut tärpännyt. 🤭

Pöh, taas on aina pysähtynyt. Varmaan aika monen mielestä. Kunnon piinailuviikko. Vaikka meille tulossa vasta kontrolli ja monella on paljon jännittävämmät paikat!

@Keltainenkukka92 Ihannepäivät olis ollu alkaa joko tiistaina tai sitte vasta perjantaina 👍🏻 noh alko sitte tietenki keskiviikkona 👎🏻 Mulla on ärsyttävän säännöllinen kierto ovulaation suhteen ja se tulee letroilla aina kp 13 ja ku pakkasessa 4pv:siä alkioita niin siirto kp 18. Nyt täytyy toivoa että jostain syystä ovulaatio tulis joko kp 12 tai sitte vasta kp15 😮‍💨 Kätilö jonka kans juttelin niin kysy lääkäriltä voisiko tehdä hormolaalista kiertoa, mutta lääkäri ei ollu siihen suostuvainen ku oma kierto toimii 😒 Ohjeeksi sain vaan kokeilla tämän kierron ilman letroja jos sillä siirtyis 😬 Elokuulle tosiaan menis sen takia seuraava ku 20pv kesäkuuta jäävät jo kesätauolle niin ei ehtis uutta kiertoa siihen enää 😒
Hyvä että teillä on sentään asiat edenny ja kuulostaa lupaavalta toi kipuilun loppuminen että se kysta olis ainaki pienentynyt 😊

Tohon alakerran kuivuuteen 😮‍💨 Mulla letrot kuivattaa ja ivf kierros kans niin kysyin mitä siihen voi käyttää ja käskivät ostaa apteekista pumppupullon Ceridal öljyä ja sitä suihkauttamaan joka vessa käynnillä 😊 On ainaki mulla helpottanu ku välillä tuntunu ettei uskalla pyyhkiäkkää ku varovasti taputellen ku ollu niin kipee 👍🏻

@Zelina Toivotaan että oireet olis alkavasta raskaudesta eikä lääkkeistä 🥰

@pienitoiveemme Oon kuullu että joillain aiheuttaa pahoinvointia joissain kierrois ihan vaan keltarauhasen toimintaki vaikka raskaus ei olis alkanukkaan

@Mariamimi ja @Keltainenkukka92 Maanantaille hyviä ultranäkymiä 👍🏻

@haaveillen Tsemppiä piinapäiviin 👍🏻

Minä olin ensimmäisessä inssikierrossa Ovitrellen jälkeen huomaavinani itkuisuutta, tai siis olinkin kyllä itkuinen, mutta kun sitä ei ollutkaan tokan Ovitrellen jälkeen, oletan että se liittyi enemmän vaan ylipäätään siihen tunnemyrskyyn, jonka eka inssi aiheutti.

Joo ja sivuoireisiin liittyen vielä, mulle tulee Letroista sellaisia keinuttavia lyhyitä huimausepisodeja tässä ja ekassa kierrossa, ja niiden väliin jäävässä viime kierrossa tuli migreenityylistä päänsärkyä. LIsäksi mieliala on hieman sellainen tasaisen harmaa, mutta sen huomaa paremmin vain jos tekee jotain mistä kuuluisi olla tosi innostunut. Ääni menee hieman normaalia ohuemmaksi ja mummomaisemmaksi.

Käsittääkseni näin. Saat kuukauden jolloin ilmoitat menkkoja jolloin tulee suunnittelukäynti. Mulle annettiin heinäkuu (käynti huhtikuussa) ja sanottiin että riippuen milloin heinäkuussa alkaa itse hoito siinä tai seuraavassa kierrossa. Meillä toki uhka ettei kuitenkaan tehdä mun surkean amh takia "arvioidaan jokaisella käynnillä erikseen onko 10% mahdollisuus". Kesätauon aikana voi siis olla muita käyntejä, klinikka itse ei ole kiinni, vain labra. Eli punktioon ei pääse ennen 14.8.

Siis sama, pyhäpäivät ja myös viikonloput ärsyttäviä. Ei edes tilannepäivityksiä täällä.

Palaan tähän viime perjantain viestiin, mutta ilmeisesti nimimerkin perusteella olet 32-33v, niin mikä sun AMH sitten oli? En jaksanut selata taaksepäin, jos olet sen siellä jo kertonut. Itsehän täytän syksyllä 37 ja AMH oli tammikuussa mitattaessa 0.73.

Palaan tähän viime perjantain viestiin, mutta ilmeisesti nimimerkin perusteella olet 32-33v, niin mikä sun AMH sitten oli? En jaksanut selata taaksepäin, jos olet sen siellä jo kertonut. Itsehän täytän syksyllä 37 ja AMH oli tammikuussa mitattaessa 0.73.

Olin vielä 32 kun mitattiin, silloin 0,26 (en uskalla edes ajatella mitä se on nyt melkein 6 kk myöhemmin). Eli umpisurkea muutenkin ja mun ikäiselle ihan poikkeuksellisen huono. 😩

Miten nyt voi olla vasta perjantai? Voihan piinapäivien piinapäivät…

Miten @Keltainenkukka92 pistelyt sujuu nyt kun puoliso ei ole maisemissa? 😊

Entä @Zelina , miten siellä piinapäivät sujuu? Onko edelleen vahvat oireet? Milloin ajattelit testata?

Täällä eletään dpo9 ja uitin ensimmäisen testin, tietysti negatiivinen 😅 mun itsekuri on kyllä niiin huono, sen oon ainakin tässä oppinut. Tuntuu että kun saan päähäni testausajatuksen niin mä vaan meen niinkuin zombi testaamaan, enkä saa mitään kontaktia itseeni pysäyttääkseni aikeet 😆

Tänään on vasta dpo9 eikö? Emme siis ole huolissamme vielä vaikka toki pieni haamulainen olisi ollut tervetullut. 😁 Voin kuvitella että siirron jälkeen on pahimmat piinapäivät ikinä...🫣

Kiitos kysymästä, kolme piikkiä nyt mennyt ongelmitta. Tosin tänään vaihto uuteen kynään. Te, jotka olette pistäneet menopuria tai vastaavaa, milloin olette tunteneet aktiviteettiä/kipua/painetta/mitä tahansa munasarjoissa? Mä luulen tuntevani "jotain" oikealla ja mietin onko tämä nyt toivottua vai onko liian aikaista ja joku hemmetin kysta kasvaa.

Ja kiitos @Lilja93 ceridal-vinkistä!

Mitä muille kuuluu?

• Tykkää
Reactions: Lilja93 ja Zelina
jep, vasta dpo9 joten en kyllä vielä tuosta tuloksesta luovuttanut 🙃

Ja todellakin, siirron jälkeiset päivät on pahimmat, oikeet sekoilupäivät 🙈 Tervetuloa vaan tänne sitten kun aika on 🤭

Mulla alkoi tuntua stimulaatiossa jotain kuudentena pistelypäivänä. Oon träkänny flouhun silloin että ”kutittelee oikeassa munasarjassa”. Sehän oli itsellä se puoli joka tuotti melkein kaikki munikset. Toivotaan että sun tuntemukset tietää hyvää 🤞🏼

• Tykkää
Reactions: Zelina
Entä @Zelina , miten siellä piinapäivät sujuu? Onko edelleen vahvat oireet? Milloin ajattelit testata?
Täällä sujuu samoilla oireilla ja tuntuvat etenevän. 😅 Nyt tullut jäätävä palelu, öisin herännyt välillä siihen ja pissahätään. Tänään on dpo10 ja aamulla testasin aika surkealla pidätysajalla, koska öisin pitää aina aamuyöstä käydä vessassa ja negatiivista näin. Pari kaveria sit näkivät kuitenkin haamun esiäidin. 🙈 Alan olla jo niin vanha akka, että tarviisin vissiin lukulasit, kun en ite kyllä nähnyt mitään. 😂 Katsotaan, josko viiva tummenisi niin, että itsekin näkisi, jos tuolla nyt matkustaja on mukana. ❤️ Toivottavasti sulla @haaveillen testi vielä vaihtuu positiiviseksi! 😇 On nää vaan sellaisia päiviä... Ihan liian aikaista testata, mutta pakko kiusata itteään. 😂

• Haha
Reactions: haaveillen
Täällä kanssa dpo 9. Edelleen pistelee vatsanpohjassa ja kuvottaa etenkin aamupäivisin.

Jotenkin en oo ajatellut testaamista kun en haluais tuottaa itelle ylimääräisiä pettymyksiä. Mutta voisko näillä päivillä alkaa näkyä jo jotain? 🤔 vielä viikko viralliseen testipäivään ja ens viikolla myös muutoksen ultrakontrolli 🤞

Täällä kanssa dpo 9. Edelleen pistelee vatsanpohjassa ja kuvottaa etenkin aamupäivisin.

Jotenkin en oo ajatellut testaamista kun en haluais tuottaa itelle ylimääräisiä pettymyksiä. Mutta voisko näillä päivillä alkaa näkyä jo jotain? vielä viikko viralliseen testipäivään ja ens viikolla myös muutoksen ultrakontrolli
Kyllä osalla näkyy jo tuossa vaiheessa! Ymmärrän kyllä hyvin, ettei halua testata, kun pelkää pettymystä. Olihan tuo itselle kanssa pettymys, kun oireita on enkä itse nähnyt kyllä mitään haamuunkaan viittaavaa. Ajattelin, että pakko nyt kuitenkin testata, koska tiistaina on verikoe ja sitten tuntuu pahalta ottaa nega vastaan, jos sitä ei jo tiedä ennakkoon.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Esikoisesta testasin ekan kerran dpo12. Silloin oli niin erottuva viiva että heti tiesin sen olevan pos (ei siis tarvinnut käännellä ja suurennuslasilla syynätä) mutta kuitenkin todella haalea, uskoisin ettei mitään olisi näkynyt dpo10 ja 11 ehkä jonkun haamun. Ja oli kaksoisraskaus. Siksi en itse mielelläni testaile ennen dpo(11-)12.

Hauskaa kun on niin monella (melkein) samis-dpo:t! Kaikkien puolesta sormet ja varpaat ristissä.

@haaveillen onneksi on vielä aikaiset päivät ja voi hyvin olla vielä plussa. Mä tunnistan täysin tuon heikon itsekurin testaamisen suhteen. Hoitojen piinapäivissä on niin paljon enemmän pelissä kuin luomukierrossa, että se tiivis testailu kannattaa itselleen sallia, jos se sulla toimii. Saa piinapäivät kulumaan edes vähän nopeammin tai mukavammin 😇 Mä ainakin aion seuraavassakin siirrossa testata aikaisin 😅 Ja niinkuin @Zelina sanoi, munkin on helpompi ottaa nega vastaan varhaisessa vaiheessa, kuin elätellä toivoa plussasta viralliseen testipäivään. Uuden kierron alkaessa on sit jo ehtinyt prosessoida asiaa ja on henkisesti valmiimpi uuteen yritykseen. Toivotaan @Zelina sunkin testin muuttumista vielä plussaksi ❤️

@Keltainenkukka92 mulla on noin viikon pistelyn jälkeen alkanut tuntua hieman jotakin. Mutta kaikki on yksilöllistä ja varmasti on mahdollista tuntea aiemminkin. Innolla odotan sun maanantain ultratuloksia 😍

@Keltainenkukka92 Mitä noihin munasarjaoireisiin tosiaan tulee pistelyiden aikana, ne tuntemukset alkoivat mulla suht aikaisin. Ekaan vasteultraan mennessä oli jo selvästi sellainen olo, että jotakin tapahtuu. Varsinkin öisin olin hankalaa loppuajasta nukkua, kun munasarjoja tuikki jatkuvasti. Ja saalis ei mikään massiivinen ollut, kun oli sen kymmenisen tyhjättyä rakkulaa ja molemmissa oli punktoitavia rakkuloita aikalailla sama määrä. Eli sanoisin, että nuo tuntemukset alkoivat muutamien päivien päästä ja ne vaan kasvoivat loppua kohden.

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92
@haaveillen onneksi on vielä aikaiset päivät ja voi hyvin olla vielä plussa. Mä tunnistan täysin tuon heikon itsekurin testaamisen suhteen. Hoitojen piinapäivissä on niin paljon enemmän pelissä kuin luomukierrossa, että se tiivis testailu kannattaa itselleen sallia, jos se sulla toimii. Saa piinapäivät kulumaan edes vähän nopeammin tai mukavammin Mä ainakin aion seuraavassakin siirrossa testata aikaisin Ja niinkuin @Zelina sanoi, munkin on helpompi ottaa nega vastaan varhaisessa vaiheessa, kuin elätellä toivoa plussasta viralliseen testipäivään. Uuden kierron alkaessa on sit jo ehtinyt prosessoida asiaa ja on henkisesti valmiimpi uuteen yritykseen. Toivotaan @Zelina sunkin testin muuttumista vielä plussaksi

@Keltainenkukka92 mulla on noin viikon pistelyn jälkeen alkanut tuntua hieman jotakin. Mutta kaikki on yksilöllistä ja varmasti on mahdollista tuntea aiemminkin. Innolla odotan sun maanantain ultratuloksia
Heh, itse odotan kauhulla omia ja innolla sun ultatuloksia. 🤣

Kiitos kokemuksista. Tosi vähäistä on mutta välillä tunnen jotain. Tosin kun on valppaana ja koko ajan etsimällä etsii tuntemuksia niin ylitulkitsee aivan varmasti, vähän niinkuin piinapäivien aikana :)

Hain apteekista pari ultratestiä. En oo ennen testannut niillä mutta ovat kai herkempiä kuin pc. Huomenna aamulla testaan sellaisella 🤞🏼 Jos on negaa, niin voisi ajatuksen tasolla yrittää odottaa seuraavaa testiä maanantaihin saakka 😄

@pienitoiveemme sullakin virallinen testipäivä ens pe? 🤭

Hauska tosiaan että meitä on nyt kolme jotka menee samaa tahtia piinapäivillä, ja kaksi jotka ultrailee samaan aikaan 😄 Tulee jännä alkuviikko kaikille!

Hain apteekista pari ultratestiä. En oo ennen testannut niillä mutta ovat kai herkempiä kuin pc. Huomenna aamulla testaan sellaisella Jos on negaa, niin voisi ajatuksen tasolla yrittää odottaa seuraavaa testiä maanantaihin saakka

@pienitoiveemme sullakin virallinen testipäivä ens pe?

Hauska tosiaan että meitä on nyt kolme jotka menee samaa tahtia piinapäivillä, ja kaksi jotka ultrailee samaan aikaan Tulee jännä alkuviikko kaikille!
Mäkin mietin, että pitäiskö mennä apteekkiin testiostoksille, mutta yritän nyt malttaa. 😅 Mulla on noita onstepin testejä, jotka olevinaan 10 mIU eli tosi herkkiä, mutta over all taitavat olla aika surkeita. Pc:n oon sit käyttänyt, tänä aamuna tein molemmat ja minusta niissä ei kyllä näkynyt mitään, vaikka kaverit olivat eri mieltä tosiaan. Ehkä ne on noitia tai jotain. 😂 Pitänee yrittää malttaa tässä mielensä ja ei viitsisi tuhlata noita testejä, kun tulee vielä niin surkeat rakkoajat, kun ei kykene edes yöllä näemmä pidättämään. Jos nyt tulisi joku ihmeellinen yö ennen tiistaita, että en vessaan nousisi aamuyöstä, niin tikutan kyllä varmasti. 😁 Jännittävää, kun useammalla täällä sama tilanne ja hommat etenee! 🥰 Ei tarvii yksin jännäillä.

Mä oon muuten miettinyt aamuyöpissauksen vaikutusta aamulla herättyä tehtyjen raskaustestien luotettavuuteen ja tullut siihen tulokseen, että eihän se loogisesti voi sitä kovin paljon huonontaa, jos ei juo hirveästi vettä sillä vessareissulla. Eihän se virtsa siellä rakossa väkevöidy vaan ylempänä munuaisissa, ja sen väkevöitymisen aste riippuu vaan siitä kropan senhetkisestä nesteytystilasta, ei siitä milloin on virtsannut viimeksi. Nimenomaan rakossa vietetyllä ajalla on varmaan merkitystä jos etsitään virtsatietulehdusta, ja siitä ehkä turhaan tuo rakkoaika-ajattelu on levinnyt muihinkin virtsakokeisiin.

Tsemppiä piinailijoille ja toivotaan että plussaa alkaisi viimein ropista tänne meidän viime kuukausina aika huono-onniseen ketjuun!

Mulla loppui tällä erää letroilu ja tikutan varmuuden vuoksi ovista jo sunnuntaina kp 9, vaikka se ei olekaan ikinä tullut niin aikaisin kierrossa. Toka letrokierto oli kuitenkin ekaa nopeatahtisempi ja eihän sitä voi tietää, vaikka sama trendi jatkuisikin.

Heititkö testit pois? jos ne on tallessa niin laita kuvaa niistä tänne, niin me palstanoidat voidaan myös tulkita niitä
Kerkesin heittää ne jo kuuseen, kyllästyin niitä tihrustamaan! 😅

Oot varmaan @näännä ihan oikeassa tuossa, että se rakkoaika ei niin vaikuta, mutta mulla on tapana siinä samalla juoda aika reippaasti vettä, kun mukamas janottaa ja saatan ottaa raudan samalla. 🙈 Juon muutenkin aika paljon, en selviä millään 1.5 l vettä päivässä, kuten jotkut. Toki nesteitä kuluttaa, kun liikkuu, joten senkin takia tulee kitattua.

@haaveillen joo 30.5😍 samoin tietenkin tällä työkaverilla jonka kanssa oltiin samalla ajalla inssissä 😁

Tsemppiä piinailuihin, ja hyvää viikonloppua kaikille, kohta kuullaan😍 ehkä täytyy itsekkin alottaa testaus esim. maanantaina🤭

Hain apteekista pari ultratestiä. En oo ennen testannut niillä mutta ovat kai herkempiä kuin pc. Huomenna aamulla testaan sellaisella Jos on negaa, niin voisi ajatuksen tasolla yrittää odottaa seuraavaa testiä maanantaihin saakka

@pienitoiveemme sullakin virallinen testipäivä ens pe?

Hauska tosiaan että meitä on nyt kolme jotka menee samaa tahtia piinapäivillä, ja kaksi jotka ultrailee samaan aikaan Tulee jännä alkuviikko kaikille!

Lauantain omanapapäivitys: Apteekin ultra herätty tekemään klo 6, ja aivan puhdas negatiivinen. Pienet itkut itketty ja takaisin nukkumaan. Nyt kävin kurkkaamassa roskista ja olin näkevinäni jotain. Avasin sen testin ja tällänen on ilmaantunut siihen. Nyt kysymys kuuluukin että onko apteekin testeille tyypillistä?.. Pc ei ole näinä vuosina kertaakaan haamuillut kuivuessaan väärää tulosta. Tässäkö pitäis nyt sit viettää rentouttavaa viikonloppua? 😳 no, itepähän kuoppani kaivoin 😅

Viimeksi muokattu:
Lauantain omanapapäivitys: Apteekin ultra herätty tekemään klo 6, ja aivan puhdas negatiivinen. Pienet itkut itketty ja takaisin nukkumaan. Nyt kävin kurkkaamassa roskista ja olin näkevinäni jotain. Avasin sen testin ja tällänen on ilmaantunut siihen. Nyt kysymys kuuluukin että onko apteekin testeille tyypillistä?.. Pc ei ole näinä vuosina kertaakaan haamuillut kuivuessaan väärää tulosta. Tässäkö pitäis nyt sit viettää rentouttavaa viikonloppua? no, itepähän kuoppani kaivoin
Onpa selvä roskisplussa 🤯 Mulla ei oo noista testeistä kokemusta. Testaisin uudelleen huomenna (tai ite varmaan testaisin jo tänä iltana 😂).

Yhteistyössä