Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oi vitsit miten mahtavaa, hyvältä näyttää! Pidän sulle ihan satasella peukkuja, että viivat vahvistuisivat!

Mulla tuo pc haamuilee hyvin samalla tavalla. Ultraherkkiä testejä ei enää ole. Hirveästi ei mieltä nostata, kun edelleen haamu juuri ja juuri nähtävissä ja dpo13. Vähän herättää epäilyksiä siitä, että jaksaako alkio nyt kuitenkaan tarrata kunnolla kiinni, mutta ehkä tuo huominen verikoe kertoo jotakin. Täytyy yrittää olla miettimättä asiaa sen enempää.

Toivotaan parasta sinnekin 🫶Eipä me voida muutakuin katsoa päivä kerrallaan ja toivoa parasta. Kuitenkaan ei voida asialle mitään itse tehdä, nämä menee niinkuin menee ja on tarkoitettu ❤ Onneksi on vertaistukea näillä palstoilla 😊

• Rakkaus
Reactions: Zelina
Vau, onnittelut @haaveillen ! Ja @Zelina lle toivotaan haamun vahvistumista!

Mulla oli folli tänään 20mm (lääkäri kylläkin kirjoitti tekstiin 30mm), limakalvo 6mm triple. Ovistesti ei ehtinyt plussaksi tänä aamuna mutta mun aikatauluista johtuen sain nyt Ovitrelllen taas ja inssi on huomenna.

Lääkäri oli silleen että jos nyt ei tärppää niin palaillaan elokuussa asiaan IVF:n merkeissä. Se oli kyllä mun mielestä hyvä idea. Jos nyt olisi tullut vaan kesätauko ja sen jälkeen olisi jatkuneet inssit, olisi kyllä harmittanut paljon ne hukkaan menevät kesän kierrot. Sen sijaan ennen IVF:ää kai on hyväkin pitää vähän taukoa? En saanut vielä mitään kovin konkreettista IVF-infoa enkä muistanut myöskään kysyä, miten kriittistä mahdollisesti on, että mulla on kolmen päivän työmatka elokuussa.

Mutta siis ennen ajatusten kääntämistä elokuuhun piinaillaan vielä kerran huomisen inssin myötä.

Muiden kuulumisia odottelen jännittyneenä!

saako nyt onnitella @haaveillen ? ja @Zelina dpo13 riittää kyllä että näkyy jotain!! Kaikilla ei näy edes silloin. Tarrasukkia molemmille! Mulla on vielä monta piinatuntia ennen ultraa. Yritä sitten keskittyä töihin...

nyt uskallan ihan varovaisesti ottaa onnittelut vastaan ❤️ ainakin päästiin plussaan saakka! On kummallisen rauhallinen olo, toivottavasti tämä zen pysyisi mahdollisimman monta päivää 🙈

ja @näännä lle onnea matkaan inssiin! 😊 Kuulostaa hyvältä että ivfää vilauteltiin jo syksylle, ettei tarvitse kesää mietiskellä mikä on seuraava steppi jos inssi ei tärppäisikään.

• Rakkaus
Reactions: Zelina ja näännä
Isot onnittelut @haaveillen !

Onko muiden UÄ tuloksia vielä?

Mulla pikkuinen sykkeellinen alkio, vastasi kaksi päivää vähemmän kuin itse laskin ovitrellestä, 6+4 Nyt limakalvokin näytti hyvältä. Ehkä pikkuhiljaa voisi alkaa nukkumaan ja mieli rauhoittumaan.

tämä siis oma viestini, ei vain ollut aikaisemmin lähtenyt. Onnittelut vielä myös @Zelina ja onnea paljon inssiin @näännä! Jännät optimistiset ajat täällä 😊

Ja jäi aamupäivän viestistä pois, onnittelut myös tietenkin @Zelina ja nyt myös @Ovum93 !

Oma päivitys on vähän diipadaapa, "mitään" ei vielä voida sanoa. Eli ei varsinaisesti hyviä uutisia mutta ei myöskään katastrofia ainakaan toistaiseksi:

Kysta litistynyt ja on enää puolet siitä mitä oli. Ihan "rutussa" jo. Limis ohut 4,3 mm. Folleista yksi oli lähtenyt varovaiseen kasvuun mutta kuulemma voi vielä olla että loput ehtivät mukaan, varsinkin kun limis vielä niin ohut. Eli 7mm x1 ja 4mm x5.

Onko teillä kokemusta siitä että ekassa kontrollissa vain yksi/muutama reagoinut ja myöhemmin tullut lisää..?

Eli tästä päivästä jäi käteen: odottelu jatkuu (uusi kontrolli pe), kystahomma hyvä, afc max 6 mutta mahd punktio 1-6. Aika pessimistinen olen kyllä.

Ihanaa @haaveillen 😍 Nyt toivotaan, että tällä kertaa alkio tarraa tiukasti kiinni ja testit jatkaa vahvistumistaan 🙏

@Zelina toivottavasti sunkin haamu vahvistuu 😍

Ja @Ovum93 ihana kuulla, että kaikki vaikuttaa olevan nyt hyvin. Tarrasukkia pienelle ❤️

@näännä onpa hyvä, että on jo selkeä jatkosuunnitelma. Toki toivotaan, että tärppäiskin jo tästä inssistä 🙏 Matka ei itsessään estä IVF:n aloitusta, riippuu ajankohdasta miten ultrat ja pistelyt ajoittuu. Lääkärikäyntejä tulee useita melko lyhyellä varoitusajalla ja osa lääkkeistä vaatii jääkaappisäilytystä ennen käyttöä. Kannattaa klinikalle mainita matkasuunnitelmasta.

@Keltainenkukka92 no mutta nämähän on sinänsä hyviä uutisia, kuulostaa siltä että on hyvät mahdollisuudet päästä punktioon asti tällä kertaa 🙌 Mulla on folliultrien välissä osa pienistä folleista on kirinyt kasvussa ja ehtinyt vielä mukaan. Suuressa follien kokoeroissa on riskinä, että pienissä folleissa munasolut voi jäädä raaoiksi. Perjantai kertoo varmasti paljon.

Täälläkin ultra takana. Folli on lähtenyt hyvin kasvuun ja limis kunnossa. Keskiviikkona pistän Ovitrellen, jos ei ovisplussaa tuu ennen sitä. Varattiin siirtoaika ens viikon tiistaille. Kysyin lääkäriltä pitäisikö jo alkaa huolestua ja miettimään lisätutkimuksia, kun yksikään alkio ei ole edes yrittänyt kiinnittyä. Lääkäri sanoi miettineensä samaa. Sain nyt kortisonin ja disperinin alkion kiinnittymistä tukemaan. Helpottaa, että jotain kokeillaan toisin.

@näännä Tsemppiä kovasti inssiin! 🤩 Varmasti tuo pieni kesätauko ennen IVF on hyvä idea, jos nyt inssi ei nappaa. Pidetään kuitenkin peukkuja! 🙌

@Keltainenkukka92 Tuo odottelu on kyllä tosi tympeää ja jos uutiset ei vielä ole sellaisia, mitä haluaisi kuulla, niin tympäisee vielä enemmän. 😒 Toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin sielläkin! 😇

Tänä aamuna sitten dpo13 päätti tulla pieni vaaleanpunainen pyyhintävuoto. Hankala sanoa, mitä tästä ajattelisin. Keskenmenneessä raskaudessa oli kiinnittymisvuotoa, joka samanlaista ja sitä ei sitten enää ilmaantunut. Tuo vuotokin tuli vaan kerran ja se siitä, enää ei ole paperiin jäänyt. Toki mietityttää, että nytkö yrittää menkkoja puskea Cyclogestien läpi vai onko mahdollista, että alkio nyt vasta tarraa kiinni? Tuolloin 15.5. tosiaan siirrettiin kolmepäiväinen alkio kyytiin. Huomenna on hCG verestä, tuskin on kovin korkea arvo, koska pc-testi edelleen tänä aamuna hailura, vaikka näkyvämpi mitä toissa päivänä. Onko kenelläkään täällä olevista kokemusta siitä, että alkio tarraisi vasta dpo13 tai peräti sen jälkeen kiinni? Sekavia fiiliksiä täällä siis. 😬

Hcg verestä alle 5, eli ei raskaana. Hyvä ettei vaikuta tulevan komplikaatioita, mutta olo on kyllä tyhjä. Pakkasessa vielä 2 alkiota, ei auta kuin asennoitua kohti seuraavaa siirtoa.

Lämpimät onnittelut plussanneille ja kaikille muille tsemppiä omiin tilanteisiin

T. Toivoton vierailija
Voi ei, oon pahoillani. 😔 Toivottavasti noista kahdesta jompikumpi tärppäisi. ❤️ Tosi hyvin kyllä ymmärrän ton sun tyhjän tunteen. Itsellä nyt vähän samanlainen, vaikka toki ei tässä vielä ole kirvestä kaivoon heitetty, mutta huominen verikoe kuitenkin pelottaa ja jännittää.

Onko sulla vielä tietoa siitä, että ennätetäänkö ennen kesää tekemään alkionsiirto? Mä oon tätä itse kanssa funtsinut tässä, et tuleeko joku pakotettu tauko kesälle ja syksyllä jatkuu, jos nyt ei nappaa. Ei ollut tästä puhetta lääkärikäynnillä.

Olen pahoillani toivoton vierailija. Onneksi teillä on vielä kaksi yritystä! Vaikka ymmärrän ettei juuri tänään lojduta.

@Mariamimi n uutiset taas mahtavia! 🥰

@näännä lle ja @Zelina lle tsemppiä huomiseen ❤️

Ymmärrän, että osa folleista saattaa vielä kasvaa mutta kun afc on vain 6 niin ei saisi olla yhtään katoa 💩 ja viimeksi oli tosiaan vain yhden follin vaste. Huomaan että omat ajatukset ovat luokkaa "pistetään nyt nää neljä päivää vielä ja lopetetaan sitten perjantaina kun kuitenkin on vain yksi iso". Vaikka ei tää tulos (follien koot ja limis) sinänsä kerro mulle mitään.

Hcg verestä alle 5, eli ei raskaana. Hyvä ettei vaikuta tulevan komplikaatioita, mutta olo on kyllä tyhjä. Pakkasessa vielä 2 alkiota, ei auta kuin asennoitua kohti seuraavaa siirtoa.

Lämpimät onnittelut plussanneille ja kaikille muille tsemppiä omiin tilanteisiin

T. Toivoton vierailija
Voimia ❤️ Pääsettekö heti uuteen siirtoon vai tuleeko taukoa?

@Keltainenkukka92 ymmärrän ettei ajatus paljoa lohduta, kun tietysti IVF:ssä haluis saada kaiken mahdollisen hyödyn irti. Ottiko lääkäri kantaa millä follimäärällä lähdette punktioon vai jääkö se teidän itsenne päätettäväksi?

@haaveillen Onnea plussasta! 🥰 Eikö sitä aina sanota että keskenmenon jälkeen tärppää paremmin, niin jospa tämäki olis sitä ja tulis syliin asti 👍🏻

@Ovum93 Onnittelut ultranäkymistä 🥰 Hyvä että oli löytäny oikeen paikan kiinnittyä ja sykekin näkynyt 😍 Nyt voi jo vähän rauhoittua ja luottaa tulevaan 👍🏻

@Zelina Toivotaan että olis ollu vaan hitaampi alkio kiinnittymään ja kaikki olis kuitenkin hyvin 🥰

@näännä Tsemppiä huomiseen inseminaatioon! 😊 Toivotaan että tämä kuitenkin riittäisi 👍🏻 Itteä ainaki helpottaa ku kokoajan tietää mitä seuraavaksi tapahtuu, vaikka toivoiski ettei varasuunnitelmia tarvita.

@Keltainenkukka92 Ultranäkymät kuullosti hyviltä kystan suhteen ja eikai se vielä follienkaa suhteen toivotonta ole 👍🏻

@Mariamimi Hyvä että suunnitelmat jo selvillä 👍🏻 Positiivista että kokeilevat uutta tähän kiertoon 😊

Toivoton vierailija Harmi ettei tästä siirrosta onnistunu 🙁 Onneksi vielä kuitenkin pakkases alkioita 👍🏻 Sanottiinko teille mitään että mitä voisi kokeilla erilailla seuraavaan siirtoon 🤔 Kerkeettekö vielä siirtoon ennen kesäsulkua?

• Tykkää
Reactions: näännä ja Ovum93
Voi ei, oon pahoillani. Toivottavasti noista kahdesta jompikumpi tärppäisi. Tosi hyvin kyllä ymmärrän ton sun tyhjän tunteen. Itsellä nyt vähän samanlainen, vaikka toki ei tässä vielä ole kirvestä kaivoon heitetty, mutta huominen verikoe kuitenkin pelottaa ja jännittää.

Onko sulla vielä tietoa siitä, että ennätetäänkö ennen kesää tekemään alkionsiirto? Mä oon tätä itse kanssa funtsinut tässä, et tuleeko joku pakotettu tauko kesälle ja syksyllä jatkuu, jos nyt ei nappaa. Ei ollut tästä puhetta lääkärikäynnillä.

Samaa toivon itsekin ja pitäisi kyllä olla 95%:n todennäköisyys, kun meillä 3 euploidista alkiota. Mutta eihän sitä voi tietää onko vaikka kiinnittymisessä mahdollisesti ongelmaa🤦‍♀️ Kiitos tsempeistä ❤️

Ymmärrän myös että huominen verikoe jännittää, toivottavasti saat hyviä uutisia! Täällä ainakin pidetään peukkuja.

Ja meillä on tarkoitus tehdä seuraava siirto heti seuraavaan kiertoon, mutta ollaan yksityisellä ja käsittääkseni varsinaista kesätaukoa ei vältämättä ole 🙏

Edellinen viesti toivottamalta vierailijalta.

Lisään vielä tähän, että lääkärin mielestä seuraava siirto voidaan tehdä samalla kaavalla. Ajattelin kuitenkin vielä kysyä kannattaako tässä vaiheessa tutkia/poissulkea jotain, vai luotetaanko vaan siihen että tuo testattu alkio ei nyt sitten ollutkaan normaali (pgt-a:sta huolimatta)

Kiitos kaikille 🥰

Ihana että kysta on nyt katoamassa @Keltainenkukka92 . Toivotaan että kyytiin ehtii vielä ainakin pari follia kasvamaan. Ainakin teoreettisesti pitäisi olla mahdollista jos suurin vasta 7mm. On teillä todella rankat hoidot ja odotteluajat. Valtavasti tsemppiä odotteluun ja myöhemmin punktiopäätökseen 🤞

@Mariamimi kuulostaapa lupaavalta! Ja hyvä kun tekevät jotain eri tavoin. Missä sun hoidot olikaan? Millä annoksilla ja päivinä nyt syöt tuota kortisonia ja aspiriinia?

Ainakin selkeästi jotain yrittää tapahtua @Zelina 🤞 Toivottavasti saat hcg vastauksen nopeasti ja selkeyttä tilanteeseen. Mullakin kyllä hyvin hitaasti lähti alkuun testit tummumaan, että en vielä menettäisi toivoa.

Pahoittelut toivoton vierailija 😔

• Tykkää
Reactions: Zelina
@Ovum93 mä oon Ovumialla Helsingissä. Omasoluhoidot kävin Felicitaksella ja siirryin lahjamunasoluhoitoihin Ovumiaan lyhyempien jonojen vuoksi. Lääkitys alkoi heti tänään (kp 11), kortisonia (Prednisolon) menee 10mg ja disperiniä 100mg päivittäin. Nää jatkuu ainakin testipäivään saakka ja ilmeisesti plussatessa jatketaan vielä joitain viikkoja.

• Tykkää
Reactions: Ovum93
No saamme kyllä päättää. Nyt ei ollut puhetta. Itse ajattelen että yhtä ei lähetä hakemaan, 4-6 aivan varmasti. Sitten 2-3 on kyllä tenkkapoo.
On kyllä hankala päätös itse tehdä. Pienelläkin määrällä voi tulla onnistuminen laadun ollessa kunnossa (jopa sillä yhdellä!), mutta onhan ne kalliita alkioita siinä kohtaa, kun viljelyn hinta taitaa olla sama on niitä alkioita sitten 1 tai 6. Saisittepa ainakin sen 4, ettei tarvis arpoa 🙏

Oi, ihana että täällä asiat etenee, toivon tarrasukkia pienille aluille ja haamuille ❤️

Tein herkän hätäilytestin tänään DPO12. Puhtaasti negatiivinen. Voi toki olla vielä aikaistakin, mutta enpä odota liikoja. Virallinen testipäivä siis vasta perjantaina 30.5

Onneksi ultra on jo keskiviikkona, perjantaina jo viisaampia sitten muutenkin.

Tsemppiä kaikille ❤️🤞

Pahoittelut @pienitoiveemme 💔 Toivo elää kunnes vuoto alkaa!

Jes, tämä päivä pulkassa. Enää kolme päivää ja yksi aamu piinailua seuraavaan vaiheeseen 😅 Olen nyt saanut päähäni että perjantain folliultra kertoo kaiken meidän jatkomahdollisuuksista. Jos yhden follin vaste niin tuntuu ettei mitään chanssiä saada julkiselts hoitoa kun katsovat meidän historiaa. Ja muutenkin toivotonta jos en reagoi kumpaankaan kaavaan.

Tuli kummasti tuo lainaus nyt tähän mutta siis @Keltainenkukka92 sinun kommenttiisi liittyen tämä vastaukseni.

QUOTE="Keltainenkukka92, post: 35021723, member: 155195"]

Jes, tämä päivä pulkassa. Enää kolme päivää ja yksi aamu piinailua seuraavaan vaiheeseen 😅 Olen nyt saanut päähäni että perjantain folliultra kertoo kaiken meidän jatkomahdollisuuksista. Jos yhden follin vaste niin tuntuu ettei mitään chanssiä saada julkiselts hoitoa kun katsovat meidän historiaa. Ja muutenkin toivotonta jos en reagoi kumpaankaan kaavaan.
[/QUOTE]

Kurjaa ettei nyt tänään tullu mitään selkeän hyviä uutisia. Kattelin ihan omat hoitotiedot läpi ja mullakin kyllä ollu kokoeroja folleissa, ihan suuriakin esim 12, 12, 9, 5, 4, 4 ollu follien koot ekassa ultrassa ja punktiossa sitten kuitenkin neljä munasolua tullut eli joku noista pienistäkin kerinnyt mukaan. Tokassa ivf:ssä myös samankaltaista ollu ja siinä kasvu ollut hidasta alkuun että ekasta ultrassa lääkäri kirjannut että ”vaisu reaktio” ja sitten tokasta että ”nyt follikkelit lähteneet kasvuun”. Ekassa ultrassa ollu 11, 7, 6, 6, 5, 5, 5 mm follit ja loppujen lopuksi kerättiin 5 munasolua (neljä hedelmöitty ja sitten kaksi siirretävää alkiota joista toisesta vauva). Toivotaan että sullakin follia olisi pe jo lähteneet kasvamaan. Onhan tuo vähän toivoa antavaa että limis tosiaan vielä noin ohut eli ikään kuin ”alkukierto” vielä että jospa ne siitä kasvaisi.

Tulevaa tietysti miettii aina ja itsellä ainakin se ennakointi ollu aina psyykkisen jaksamisen kannalta ihan pakkokin. Vielähän sitten tosiaan on se Clomiphene-stimulaatio-vaihtoehto, oliko niin että ootte Felicitaksessa hoidossa? Mullahan aiemmat hoidot juurikin siellä (ja TAYSissa) ja viimeksi syksyllä tuosta vaihtoehdosta puhunut siellä lääkäri Liisa Häkkisen (ihana!) kanssa joka piti siis sitä ihan kokeilemisen arvoisena vaihtoehtona. Ja mullahan siis tosiaan AMH ollu 0,5 just 30-v täyttäneenä ja sit esikoisen hoidoissa 0,42/ 31 v ja sitten toisen lapsen hoidoissa 0,33/ 34 v. Ja nyt olen siis 38-v ja AMH:ta ei ole siis mitattu nyt neljään vuoteen mutta munasarjat on selkeästi jo hiljaisemmat ja tiivistyneet ym vaikka kierto siis edelleen vielä toimii ja limis on hyvä ja ovis säännöllinen. Mutta siis jo silloin v. 2022 toisen lapsen hoidoissa vaste Menopurin maximiannoksiin oli tosi huono, ekassa ivf:ssä tuli yksi folli (punktoitiin ja siirrettiin 2-päiväisenä ja tuli nega) ja tokasta ivf:stä kerättiin kolme munista mutta en muista oliko yksi raaka vai mitä mutta kaksi hedelmöittyi ja oli tarkoitus siirtää 3-päiväisenä mutta molemmat vaikutti siirtopäivänä pysähtyneiltä ja jäivät sitten seurantaan ja toinen jatkoi blastoksi ja siitä sitten vauva. Mutta siis että näillä taustoilla en perinteistä ivf:fää enää ehkä lähtisi kokeilemaan mutta tosiaan lääkäri näki sen Clomiphenen hyvänä ”helppo kokeilla”-vaihtoehtona (mutta siis mähän olen nyt kuitenkin lahjasoluhoidoissa, monesta syystä johtuen).

Toivottavasti olis sulla nyt kuitenkin pieni onnensäde matkassa ja olis pe siellä muutama isompi folli!

• Tykkää
Reactions: Keltainenkukka92

Vielä tuosta julkisesta että kyllähän sitten että jos kävisikin niin kurjasti että julkinen ei teille omasoluhoitoja lähtisi tekemään niin kyllähän lahjamunasoluhoitoja sitten kuitenkin tekisivät mutta tietty eri juttu sitten haluaisitteko itse niihin lähteä.

Oi, ihana että täällä asiat etenee, toivon tarrasukkia pienille aluille ja haamuille ❤️

Tein herkän hätäilytestin tänään DPO12. Puhtaasti negatiivinen. Voi toki olla vielä aikaistakin, mutta enpä odota liikoja. Virallinen testipäivä siis vasta perjantaina 30.5

Onneksi ultra on jo keskiviikkona, perjantaina jo viisaampia sitten muutenkin.

Tsemppiä kaikille ❤️🤞

No voihan kurjuus ettei vielä plussaa :-(

Yhteistyössä