Lapsettomuushoidoissa olevat

Vierailija
Niin, en tiedä 🤔 https://imgur.com/a/VzQNwPz mukaan DPO 12 vielä 10% voi olla HCG:n taso alle 16, eli normitesti näyttäisi vielä negatiivista. Eli jos se Ovitrelle olis ollut syynä vielä ekaan plussaan, sit sen vaikutus olis lakannut, mutta oma HCG ei oo vielä noussut riittävästi, kunnes uusimmassa testissä taas on 🤷‍♀️ En mä tiedä voiko noin olla, ei kai auta muu kuin odottaa ja testata. Tukilääke varmaan pitää menkat poissa, eli ei voi odottaa niitäkään?
Kiitos linkistä, jotain toivoa on siis edelleen (hyvin vähän). Uskon kanssa että voisi olla mahdollista että Ovitrelle olisi näkynyt testeissä sen 10 vrk jlk, mutta sitä en ymmärrä, että miksi tiistain testi (dpo10) oli positiivinen. Ymmärrän myös että virtsan koostumus jne voi vaikuttaa, mutta osaan mielestäni huomioida tämänkin. Ihan outo tilanne! Nyt ymmärrän miksi neuvotaan ettei testaisi liian aikaisin :D

Jep, tukilääke pitää menkat poissa. Sen takia haluaisin sen lopettaa, että saisi uuden kierron käyntiin. Mutta huomenna on virallinen testipäivä, joten menen nyt sitten sillä.
 
  • Tykkää
Reactions: ToiveikasToivoton
Päivitys plussaamisen jälkeisestä tilanteesta
Eilen testit näyttivät negatiivistä, kaikki raskausoireet myös kadonneet. Tulkitsin asian kiinnittymisyritykseksi/kemialliseksi, ja olin luonnollisesti tästä hyvin pettynyt. Halusin lopettaa tukilääkityksen tänään ja tein uuden testin, ja vanha kunnon varjoviiva is back. Se on niin haalea, ettei mies sitä nähnyt ilman opastusta. Nyt en tiedä missä mennään, mutta en tässä vaiheessa enää usko onnistuneeseen raskauteen. Miten voi olla peräkkäisinä päivinä plus, minus, plus? Kaikki testit tehty samaan aikaan samalla testillä. Huhhuh, on tämä aikamoista vuoristorataa.

/Vierailija
Voi ei, ymmärrän pettymyksen määrän 😣 Tuu huomenna kertomaan miltä testi näyttää.


Näköjää vähä eri ohjeita eri paikassa. Taidan laittaa vielä kyselyä perjantaina, onko tossa mitää tehtävissä, vaikka viestissä aika selkeästi sanottiin, ettei voi ilmoittautua hoitoon, jos menkat ehtii alkaa. Esim. voinko ilmoittautua ja perua, jos testi ois jostain syystä positiivinen tai voisko ilmoittautua kierron toinen tai kolmas päivä tai voisko ilmoittautua, jos itse näkee maisasta, että testi on negatiivinen. Kuiteki ne letrot alkais vasta kolmas päivä. Jos menkat alkais normaalin mukaan, niin se lääkäri kattos sen tuloksen menkkojen toka tai kolmas päivä.
Kysy ihmeessä vielä onko tossa mitään mahdollisuutta! Meillä yksityisellä varattiin aika ihan varmuuden vuoksi IVF:n suunnitteluun jo inssin yhteydessä ja sovittiin, että soitan sinä aamuna (DPO 14), jos testi onkin positiivinen. Julkisella taitaa olla vähän tiukemmat säännöt, mutta mä ainakin varmistaisin jos on noin pienestä kiinni.
 
Laitoin kyselyä, onko mitään mahdollisuutta päästä hoitoon ensi kierrosta, kun noin pienen asian takia siirtyy kuukaudella. Epäilen kyllä, että julkisella on tiukat säännöt ja vastaus on, että ei.

Täällä on kroppa seonnut/hormonitoiminta näköjää. Täällä alkoi ruskea tiputtelu jo dpo 6 ja dpo 8-9 ollut runsaampaa kuin yleensä. Mulle on iha tavallista, että tiputtelee 3-5 päivää ennen menkkoja, mut nyt on alkanut liian aikasi ja liian "runsaana". Viime kierrossa tiputtelu alko dpo 11, sitä edellisessä alkoi jo dpo 4, mutta sen lääkäri laitto aukiolotutkimuksen syyksi, mutta näköjää siitä ei ollut kyse, kun taas alkoi liian aikasi. Pari kertaa mitattu progesteroni ja se on ollut hyvä/viitearvoissa, mut kait tää aikane tiputtelu viittaa siihe, ettei sekään enää oo hyvä 😕
 
Laitoin kyselyä, onko mitään mahdollisuutta päästä hoitoon ensi kierrosta, kun noin pienen asian takia siirtyy kuukaudella. Epäilen kyllä, että julkisella on tiukat säännöt ja vastaus on, että ei.

Täällä on kroppa seonnut/hormonitoiminta näköjää. Täällä alkoi ruskea tiputtelu jo dpo 6 ja dpo 8-9 ollut runsaampaa kuin yleensä. Mulle on iha tavallista, että tiputtelee 3-5 päivää ennen menkkoja, mut nyt on alkanut liian aikasi ja liian "runsaana". Viime kierrossa tiputtelu alko dpo 11, sitä edellisessä alkoi jo dpo 4, mutta sen lääkäri laitto aukiolotutkimuksen syyksi, mutta näköjää siitä ei ollut kyse, kun taas alkoi liian aikasi. Pari kertaa mitattu progesteroni ja se on ollut hyvä/viitearvoissa, mut kait tää aikane tiputtelu viittaa siihe, ettei sekään enää oo hyvä 😕
Mulla on myös tuota tiputtelua, mutta ei noin aikaisin. Menkkajomottelut on nyt viimeaikoina alkanut jo dpo 5-8, mutta tiputtelua vasta muutaman päivän myöhemmin dpo 10-12. Kiinnostaisi myös tietää progesteronitasot, mutta niitä ei ole ainakaan vielä mitattu. Saisikohan lähetteen, jos pyytäisi tähän ennen kuin hoidot aloitetaan.
 
Mulla on myös tuota tiputtelua, mutta ei noin aikaisin. Menkkajomottelut on nyt viimeaikoina alkanut jo dpo 5-8, mutta tiputtelua vasta muutaman päivän myöhemmin dpo 10-12. Kiinnostaisi myös tietää progesteronitasot, mutta niitä ei ole ainakaan vielä mitattu. Saisikohan lähetteen, jos pyytäisi tähän ennen kuin hoidot aloitetaan.
Mulla siis reilu vuoden oli tota tiputtelua ton 3-5 päivää ennen, eli alko yleensä dpo 9-12. Mut tänä kesänä näköjää kroppa sekos. Mä sain sillo lähetteen progesteronin mittauksee yksityisen kautta, mut Puhdin kautta voi myös ostaa. Toho en osaa sanoa, antaako julkinen, mutta ainahan voi pyytää
 
  • Tykkää
Reactions: RLiisukka
Vierailija
Pakko sivusta seuraavana kertoa omista kokemuksista letrojen ja inssien suhteen:

Olen kahden lapsen äiti ja kummatkin ovat saaneet alkunsa letrot+inssi-yhdistelmällä.

Esikoista yritimme luomuna vuoden, pelkillä letroilla 7kk (jonka aikana yksi kemiallinen raskaus n. 4kk kohdalla) ja sitten letro+inssi toi meille esikoisen. Eli yritystä tuli n. 1v 8kk.
Raskausaikana minulle kerrottiin, että koska raskauden inssillä, niin voin ihan hyvin raskautua luomusti. Tämän takia yritimme luomuna 2. lasta 8kk, sitten sain letrot, joita käytin toiset 8kk, jonka aikana tehtiin yksi inssi, joka ei toiminut. Kun 9kk letroja käytettyäni tehtiin toinen inssi, raskauduin siitä.


Tänä vuonna olemme yrittäneet kolmatta lasta ja sovimme puolison kanssa, että emme enää jaksa yrittää luomusti kun se ei ole meidän tapauksessa auttanut. Kahden lapsen yritystaivalta oli yhteensä lähes 3 vuoden ajalta ja meidän tapauksessa se "turha jyystäminen" on tuntunut erittäin turhauttavalta kun tulosta ei tosiaan sillä ole aiemminkaan tullut.

Minulle on tehty tänä vuonna kaksi inseminaatiota (letrot taas mukana), joista toisesta raskauduin. Ikävä kyllä se meni kesken spontaanisti 11+4, tuossa kesän lopussa. Tarkoitus on yrittää vielä inssillä uutta raskautta.


Mutta meillä siis miehen puolelta sperma on aina ollut priimaa. Mulla tulee ovulaatio, mutta kierrot ovat vaihtelevia: 35-42 päivän välillä yleensä, mutta jopa letroilla se on ollut joskus yli 50 päivää. Endoa on epäilty, mutta eri lääkärit sanoo siitä eri asioita ja virallista diagnoosia ei ole.

Kukaan ei ole osannut sanoa, miksi raskaudun inseminaatioista suhkot helposti, mutta luomuna en sitten millään. Voisiko vikaa olla kohdunkaulan limassa, joka tuhoa tehokkaasti siittiöt? Se on oma teoriani, mutta vastausta en taida ikinä asiaan saada.


Tiedän, että inseminaatioiden onnistumisprosentti on matala ja luotto siihen ei ole vahvaa, mutta halusin vaan jakaa tämän oman kokemuksen. Ihan vaan edes toivonkipinäksi.





Hei,
Huomasin, että täällä onkin jo muutamia tuttuja tuolta toisesta ketjusta. Ite voisin kans liittyä tänne, kun nyt ollaan virallisesti julkisella hoidoissa.

Taustaa:
Yritys aloitettu jo 5/23 ja itselleni eka lapsi, puolisolle toinen. Ikää mulla kohta 32 vuotta ja puolisolla 34. Kävin yksityisellä lapsettomuuslääkärillä 10/23-7/24, jonka aikana mulle tehtiin jo aika paljon kaikkia tutkimuksia. Vihdoin 8/24 saatiin lähete julkiselle puolelle hoitoihin. Meille sattui hyvä tuuri ja saatiin peruutusaika ensikäynnille, joten siellä käytiin tällä viikolla. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin seuraavasta kierrosta oi+inssi. Ihanaa, että asiat etenee vihdoin.

Toisaalta en tiedä, mitä pitäisi ajatella, en tiedä, uskonko oi+inssin auttavan tilanteessamme. Tuntuu, että kyseiset hoidot toimii paremmin ihmisillä, joilla ei tapahdu ovulaatiota tai miehen siemennesteessä lievää häikkää. Mulla siis lievää häikkää ovulaatiossa, mutta ovulaatio kuitenkin tapahtuu. Joka toisessa kierrossa ovulaatio tuli hyvin ja joka toisessa huonosti, ovulaatio kp 14-21 välillä.

Oli yllättävää huomata, että yksityisen ja julkisen lääkärillä oli aika erilainen näkemys meidän tilanteeseen, ja arvio hoitomuodoista erilainen tai niiden hyödyistä. Yksityisen kautta diagnoosi on määrittämätön naisen hedelmällisyys ja julkisen kautta munasolun irtoamattomuuteen liittyvä naisen hedelmättömyys.
 
Vierailija
Pakko sivusta seuraavana kertoa omista kokemuksista letrojen ja inssien suhteen:

Olen kahden lapsen äiti ja kummatkin ovat saaneet alkunsa letrot+inssi-yhdistelmällä.

Esikoista yritimme luomuna vuoden, pelkillä letroilla 7kk (jonka aikana yksi kemiallinen raskaus n. 4kk kohdalla) ja sitten letro+inssi toi meille esikoisen. Eli yritystä tuli n. 1v 8kk.
Raskausaikana minulle kerrottiin, että koska raskauden inssillä, niin voin ihan hyvin raskautua luomusti. Tämän takia yritimme luomuna 2. lasta 8kk, sitten sain letrot, joita käytin toiset 8kk, jonka aikana tehtiin yksi inssi, joka ei toiminut. Kun 9kk letroja käytettyäni tehtiin toinen inssi, raskauduin siitä.


Tänä vuonna olemme yrittäneet kolmatta lasta ja sovimme puolison kanssa, että emme enää jaksa yrittää luomusti kun se ei ole meidän tapauksessa auttanut. Kahden lapsen yritystaivalta oli yhteensä lähes 3 vuoden ajalta ja meidän tapauksessa se "turha jyystäminen" on tuntunut erittäin turhauttavalta kun tulosta ei tosiaan sillä ole aiemminkaan tullut.

Minulle on tehty tänä vuonna kaksi inseminaatiota (letrot taas mukana), joista toisesta raskauduin. Ikävä kyllä se meni kesken spontaanisti 11+4, tuossa kesän lopussa. Tarkoitus on yrittää vielä inssillä uutta raskautta.


Mutta meillä siis miehen puolelta sperma on aina ollut priimaa. Mulla tulee ovulaatio, mutta kierrot ovat vaihtelevia: 35-42 päivän välillä yleensä, mutta jopa letroilla se on ollut joskus yli 50 päivää. Endoa on epäilty, mutta eri lääkärit sanoo siitä eri asioita ja virallista diagnoosia ei ole.

Kukaan ei ole osannut sanoa, miksi raskaudun inseminaatioista suhkot helposti, mutta luomuna en sitten millään. Voisiko vikaa olla kohdunkaulan limassa, joka tuhoa tehokkaasti siittiöt? Se on oma teoriani, mutta vastausta en taida ikinä asiaan saada.


Tiedän, että inseminaatioiden onnistumisprosentti on matala ja luotto siihen ei ole vahvaa, mutta halusin vaan jakaa tämän oman kokemuksen. Ihan vaan edes toivonkipinäksi.





Hei,
Huomasin, että täällä onkin jo muutamia tuttuja tuolta toisesta ketjusta. Ite voisin kans liittyä tänne, kun nyt ollaan virallisesti julkisella hoidoissa.

Taustaa:
Yritys aloitettu jo 5/23 ja itselleni eka lapsi, puolisolle toinen. Ikää mulla kohta 32 vuotta ja puolisolla 34. Kävin yksityisellä lapsettomuuslääkärillä 10/23-7/24, jonka aikana mulle tehtiin jo aika paljon kaikkia tutkimuksia. Vihdoin 8/24 saatiin lähete julkiselle puolelle hoitoihin. Meille sattui hyvä tuuri ja saatiin peruutusaika ensikäynnille, joten siellä käytiin tällä viikolla. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin seuraavasta kierrosta oi+inssi. Ihanaa, että asiat etenee vihdoin.

Toisaalta en tiedä, mitä pitäisi ajatella, en tiedä, uskonko oi+inssin auttavan tilanteessamme. Tuntuu, että kyseiset hoidot toimii paremmin ihmisillä, joilla ei tapahdu ovulaatiota tai miehen siemennesteessä lievää häikkää. Mulla siis lievää häikkää ovulaatiossa, mutta ovulaatio kuitenkin tapahtuu. Joka toisessa kierrossa ovulaatio tuli hyvin ja joka toisessa huonosti, ovulaatio kp 14-21 välillä.

Oli yllättävää huomata, että yksityisen ja julkisen lääkärillä oli aika erilainen näkemys meidän tilanteeseen, ja arvio hoitomuodoista erilainen tai niiden hyödyistä. Yksityisen kautta diagnoosi on määrittämätön naisen hedelmällisyys ja julkisen kautta munasolun irtoamattomuuteen liittyvä naisen hedelmättömyys.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Mullakin on tiputtelua yleensä kolmisen päivää ennen menkkoja, mutta inssikierrossa Lugestron piti tiputtelun täysin pois.

Täällä kp 6 ja kävin IVF:n ekassa seurantaultrassa. Isoja 10-12mm folleja oli kasvamassa 5-7. Muutamia pienempiä oli lisäksi, jotka saattaa vielä ehtiä mukaan. Jatkan Menopurin pistelyä samalla annoksella ja tänään aloitan jarruna Fyremadelin. Maanantaina ultrataan uudelleen ja punktio on ensi viikolla ke-pe välillä. Jännittää 🤩
 
Pakko sivusta seuraavana kertoa omista kokemuksista letrojen ja inssien suhteen:

Olen kahden lapsen äiti ja kummatkin ovat saaneet alkunsa letrot+inssi-yhdistelmällä.

Esikoista yritimme luomuna vuoden, pelkillä letroilla 7kk (jonka aikana yksi kemiallinen raskaus n. 4kk kohdalla) ja sitten letro+inssi toi meille esikoisen. Eli yritystä tuli n. 1v 8kk.
Raskausaikana minulle kerrottiin, että koska raskauden inssillä, niin voin ihan hyvin raskautua luomusti. Tämän takia yritimme luomuna 2. lasta 8kk, sitten sain letrot, joita käytin toiset 8kk, jonka aikana tehtiin yksi inssi, joka ei toiminut. Kun 9kk letroja käytettyäni tehtiin toinen inssi, raskauduin siitä.


Tänä vuonna olemme yrittäneet kolmatta lasta ja sovimme puolison kanssa, että emme enää jaksa yrittää luomusti kun se ei ole meidän tapauksessa auttanut. Kahden lapsen yritystaivalta oli yhteensä lähes 3 vuoden ajalta ja meidän tapauksessa se "turha jyystäminen" on tuntunut erittäin turhauttavalta kun tulosta ei tosiaan sillä ole aiemminkaan tullut.

Minulle on tehty tänä vuonna kaksi inseminaatiota (letrot taas mukana), joista toisesta raskauduin. Ikävä kyllä se meni kesken spontaanisti 11+4, tuossa kesän lopussa. Tarkoitus on yrittää vielä inssillä uutta raskautta.


Mutta meillä siis miehen puolelta sperma on aina ollut priimaa. Mulla tulee ovulaatio, mutta kierrot ovat vaihtelevia: 35-42 päivän välillä yleensä, mutta jopa letroilla se on ollut joskus yli 50 päivää. Endoa on epäilty, mutta eri lääkärit sanoo siitä eri asioita ja virallista diagnoosia ei ole.

Kukaan ei ole osannut sanoa, miksi raskaudun inseminaatioista suhkot helposti, mutta luomuna en sitten millään. Voisiko vikaa olla kohdunkaulan limassa, joka tuhoa tehokkaasti siittiöt? Se on oma teoriani, mutta vastausta en taida ikinä asiaan saada.


Tiedän, että inseminaatioiden onnistumisprosentti on matala ja luotto siihen ei ole vahvaa, mutta halusin vaan jakaa tämän oman kokemuksen. Ihan vaan edes toivonkipinäksi.
Mielenkiintoinen tarina ja sisältää kyllä paljon kysymyksiä, joihin ei taida löytyä vastausta. Onneksi inssit on ollut sulle tehokkaita. Kiitos, kun jaoit. Toivotaan, että inssit auttaisi meillä muillakin.
 
Pakko sivusta seuraavana kertoa omista kokemuksista letrojen ja inssien suhteen:

Olen kahden lapsen äiti ja kummatkin ovat saaneet alkunsa letrot+inssi-yhdistelmällä.

Esikoista yritimme luomuna vuoden, pelkillä letroilla 7kk (jonka aikana yksi kemiallinen raskaus n. 4kk kohdalla) ja sitten letro+inssi toi meille esikoisen. Eli yritystä tuli n. 1v 8kk.
Raskausaikana minulle kerrottiin, että koska raskauden inssillä, niin voin ihan hyvin raskautua luomusti. Tämän takia yritimme luomuna 2. lasta 8kk, sitten sain letrot, joita käytin toiset 8kk, jonka aikana tehtiin yksi inssi, joka ei toiminut. Kun 9kk letroja käytettyäni tehtiin toinen inssi, raskauduin siitä.


Tänä vuonna olemme yrittäneet kolmatta lasta ja sovimme puolison kanssa, että emme enää jaksa yrittää luomusti kun se ei ole meidän tapauksessa auttanut. Kahden lapsen yritystaivalta oli yhteensä lähes 3 vuoden ajalta ja meidän tapauksessa se "turha jyystäminen" on tuntunut erittäin turhauttavalta kun tulosta ei tosiaan sillä ole aiemminkaan tullut.

Minulle on tehty tänä vuonna kaksi inseminaatiota (letrot taas mukana), joista toisesta raskauduin. Ikävä kyllä se meni kesken spontaanisti 11+4, tuossa kesän lopussa. Tarkoitus on yrittää vielä inssillä uutta raskautta.


Mutta meillä siis miehen puolelta sperma on aina ollut priimaa. Mulla tulee ovulaatio, mutta kierrot ovat vaihtelevia: 35-42 päivän välillä yleensä, mutta jopa letroilla se on ollut joskus yli 50 päivää. Endoa on epäilty, mutta eri lääkärit sanoo siitä eri asioita ja virallista diagnoosia ei ole.

Kukaan ei ole osannut sanoa, miksi raskaudun inseminaatioista suhkot helposti, mutta luomuna en sitten millään. Voisiko vikaa olla kohdunkaulan limassa, joka tuhoa tehokkaasti siittiöt? Se on oma teoriani, mutta vastausta en taida ikinä asiaan saada.


Tiedän, että inseminaatioiden onnistumisprosentti on matala ja luotto siihen ei ole vahvaa, mutta halusin vaan jakaa tämän oman kokemuksen. Ihan vaan edes toivonkipinäksi.
Ehdottomasti kannattaa inssit kokeilla avoimin mielin, koska paljon on myös näitä onnistumisia 🙌 Meillä siirryttiin nopeasti IVF:ään, koska inssit todettiin aiemmin riittämättömiksi enkä halunnut tällä kertaa laittaa rahoja niihin, kun ikääkin on jo enemmän. Kaikki tilanteet on kuitenkin yksilöllisiä ja hyvä, että näitä onnistumisia tuodaan esille ❤


Testit oli samanlaisia tänään, selkeästi nähtävä varjoviiva, ei haaleampia ei vahvempia tänään ja väri puuttui. Lopetin tukilääkityksen. Kohti uutta kiertoa :/

/Vierailija
Jotain yritystä siellä siis varmaan oli, jospa seuraavasta yrityksestä nappais tiukasti kiinni ❤ Mikä teidän jatkosuunnitelma on, onko teillä uusi inssi heti tässä kierrossa?

Täällä toinen päivä Fyremadelin pistelyä takana. Neula on Menopuriin verrattuna paksu ja tylsä ja aine kirvelee. Onneksi ei tarvii montaa päivää pistellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tyyn3
Mikä tilanne @Tyyn3, vastasko poli sulle?

Mä kävin tokassa folliultrassa ja tilanne vaikutti ihan hyvältä. 13-18mm folleja oli noin 12 ja varattiin punktio torstaille. Tänään viimeiset Menopurit ja Fyremadelit ja huomenna pistän Ovitrellen. Suunnitelmana on siirtää 5 päiväinen alkio tuoresiirtona, jos kaikki menee hyvin.
 
Mikä tilanne @Tyyn3, vastasko poli sulle?

Mä kävin tokassa folliultrassa ja tilanne vaikutti ihan hyvältä. 13-18mm folleja oli noin 12 ja varattiin punktio torstaille. Tänään viimeiset Menopurit ja Fyremadelit ja huomenna pistän Ovitrellen. Suunnitelmana on siirtää 5 päiväinen alkio tuoresiirtona, jos kaikki menee hyvin.
Poli vastas, että odottele lääkärin vastausta. Ajattelin kyl pyytää, voisko saada sen lääkärin vastauksen puhelimitse ja ajattelin sillo vielä kysyä, onko mitää mahista päästä inssii tai alottaa ees letrot ens kiertoon. Tänää ei vielä onneks alkanu menkat, joten torstaina on todennäköisesti kp 2 tai 3, ja letrojen syönti pitäs alottaa kp 3, jos menis hoitosuunnitelman mukaa. Nyt toivon kyl ennätyspitkää luteaalivaihetta tähä kiertoon, jotta torstaina ois vasta kp 1 ja pääsisin ilmoittautumaan siihe hoitokierrokselle.

Siel onki jänniä aikoja, toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaa!
 
vierailija
Meillä menossa eka letrokierto, kävin kp 11 ultrassa ja siellä oli vain yksi 13mm munasolu kasvamassa, limakalvo kuulemma hyvän paksuinen.
Mulla oli viime synnytyksen jälkeen kaavinta, niin lääkäri pohdiskeli uuden aukiolotutkimuksen tekoa jos kaavinta olisi tukkinut munajohtimet, on kuulemma harvinaista mutta mahdollista 🧐
Toki mulla pcos niin se nyt ainakin vaikuttaa..
Jos ei nyt tärppää, niin ens kiertoon otetaan viel terolut käyttöön.
Onko jollain tärpännyt letrojen ja terolutien kanssa versus pelkät letrot? 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Täällä alkoi tänään menkat. Ja on kyllä vaikea sanoa, lasketaanko alkaneeksi tänään vai huomenna. Kävin viiden aikoihin vessassa ja sillo tuli vähä vaaleanpunaista. Seuraavan kerran kävin vessassa puol seiskan aikoihin ja sit oli jo verta ja selkeä merkki, että menkat alko. Selkäsärky alkoi wc-käyntien välissä. Lapsettomuushoidoissa menkat lasketaan alkaneeksi seuraavana päivänä, jos alkaa klo 18 jälkee.

Todennäköisesti saan puhua torstaina lääkärin kanssa puhelimessa, sit vielä kysyn, mahdollisuuksia alottaa hoitoa/hoitoja tässä kierrossa ja pääsempä mainitsemaan tästä lisääntyneestä tiputtelusta ennen menkkoja.
 

Yhteistyössä