Taas kyselen mulla oli tällä kertaa sijainen inssissä. Tää sijainen määräsi terot ja cylclogestin aloituksen jo huomiselle jolloin mulla on ovis+ testistä (jos se lasketaan -1) laskettuna dpo1. Omalääkäri on mulle aina neuvonut dpo3 jos ei oo näkynyt viel ovista ja dpo2 aloituksen jos näkyy et on ovis (koska oviksen varmuudella pitää hänen sanojen mukaan keretä tapahtuu ennen aloitusta ettei ne estä ovista). Tänään ei ollu aamulla viel lämmöt noussu eli ovis on varmaan ollut tänään (kipuja oli aamuyöllä/ aamupäivällä). Uskallanko aloittaa nää jo huomenna vai meenkö oman lääkärin aiemman ohjeen mukaan? Onko siitä jotain etua jos aloittaa jo dpo1?
Mä mietin tota, lämpöjen nousuhan johtuu keltarauhashormonin lisääntymisestä, eli että oma tuotanto alkaa. Sulla ei vielä näkynyt ultrassa että ovis olisi ollut? Jos eilen oli ovis oloja ja tänään lämmöt on noussut niin kyllä ne varmaan voisi aloittaa, ainakin illalla vaikka, tai sitten huomenna vasta aamulla. En usko että on väliä suuntaan tai toiseen puolen vuorokauden erolla aiemmin vai myöhemmin aloittaa mutta tärkein on tietenkin se että ovis ei jää tulematta.
Kyselit kiinnittymistukeen muutenkin aiemmin, tulee ehkä vähän myöhään, toki ehkä voit klinikalle soittaa jos haluat. Mulla siis ovitrelle 3 naksua 3kertaa, 3pv välein alkaen irrotuspiikki +7pv tai ovispluss +6pv. Sen tarkoitus on tukea oman keltarauhasen toimintaa, eli huijaten kehoa luulemaan että raskaus on alkanut, jolloin hormonin tuotanto olisi parempaa ja tasaisempaa kuin vain lääkkeiden kanssa. Tosin sulla cyclojen lisäksi terot varmaan on ajoitettu jotenkin limittäin että sekin tasaa sitä ja lisää määrää kehossa.
ON: mulla menossa ehkä dpo9 (kalenterista voisi laskea mutta yritän olla ajattelematta kun ei sillä väliä ole testaamiselle). Eilen pistin 3 naksua ja lauantaina vielä viimeiset 3. Ehkä ensi maanantaina -tiistaina voisi testissä olla jotain tulkittavaa jos on ollakseen. Varmaankin lauantaina testaan ennen piikkiä ja sunnuntaina piikin jälkeen niin on vertailu testit miten haamu ja miten vahva testistä tulee. Jos on sitten vahvempaa myöhemmin niin voi olettaa raskautta.
Mieli on aika kaksijakoinen. Toisaalta on toivoa, paras tilanne ja mahdollisuus on nyt tämän viimeisimmän km jälkeen ja aiemmatkin on alkaneet käytännössä ekassa kierrossa missä on ollut edes mahdollista limiksen korjaannuttua riittävästi (vaikka kauan siihen onkin mennyt). Toisaalta aika pessimistinen ja luovuttanut olo, ei se onnistu kuitenkaan, ei tästä kuitenkaan mitään tule
Onneksi huomenna lähdetään viikonlopuksi miehen kanssa reissuun ja on muuta ajateltavaa jotta aika menee nopeammin ja on vähemmän pelkkää odottelua (seuraavan pettymyksen odottelua! huutaa ääni takaraivossa.....)