Lapsettomuushoidoissa olevat

Onko täällä ketään käyttänyt gonal f?

Onko minkälainen annostelu? Miehelle nyt 900iu kynä josta annostellaan kerralla 150iu, mietin etukäteen jo onko samanlainen annostelu kunovitrellessa ne naksautukset.
 
Hei, mäkin voisin tulla tänne keskusteluihin mukaan kun uusi kierto alkoi. Tuolla haaveena vauva ryhmässä mukana myös. Luin nuo aiemmat viestit ja ihana, että tämmönen ryhmä on, ettei yksin tarvitse kamppailla tän pitkän yrityksen kanssa ♥
Eli yritys on meillä aloitettu 2/22, keskenmenon sain syyskuussa viikoilla 11+2, todennäköisesti tuulimuna vähäsen hcgn vuoksi. Ensi viikolla olisi ensikäynti julkiselle lapsettomuushoitoihin.
Inssi ja ivf on tuttuja edellisen kumppanin myötä, ei onnistumista tuolloin ja tästä jo vuosia aikaa.
Kesällä tulee 34v täyteen, mies vuoden vanhempi ja ensimmäisestä lapsesta haaveillaan♥
 
Hei sama juttu täällä! Ihanaa päästä tämmöiseen keskuteluun mukaan missä pääsee jakaa ja lukee muiden ihmisten kokemuksia lapsettomuushoidoista. Lueskelin noita teidän viestejä ja haluaisin tsempata kaikki täällä! Ikinä ei ole myöhäistä ja ihmeitä sattuu❤ Toivon kaikille plussia🥰
Olen 30v nainen ja mies on 28v. Molemmille olisi ensimmäinen lapsi. Yritystä on 3/22 lähtien eikä mitään vaikka ollaan kaikki ovulaatiot saatu kiinni ja peitto heilunut. Meillä myös toukokuun alussa olisi ensimmäiset lapsettomuushoidot HUS puolella. Ei ole mitään apuja ollut. ☺ Pahin diagnoosi olisi varmaan se, että molemmissa ei ole mitään vikaa koska silloin se tarkoittaisi vaan sitä ettei ole tärpännyt kun taas jos löytyisi joku vika niin sitä olisi helppoa lähetä korjaamaan 😳

Oletteko joutuneet heti ensi käynnin jälkeen aloittamaan pistävät lääkkeet vai miten? Itsellä on superkammo piikkeihin et meinaan pyörtyä jo joka kerta verikokeissakin🙈
 
Hei sama juttu täällä! Ihanaa päästä tämmöiseen keskuteluun mukaan missä pääsee jakaa ja lukee muiden ihmisten kokemuksia lapsettomuushoidoista. Lueskelin noita teidän viestejä ja haluaisin tsempata kaikki täällä! Ikinä ei ole myöhäistä ja ihmeitä sattuu Toivon kaikille plussia
Olen 30v nainen ja mies on 28v. Molemmille olisi ensimmäinen lapsi. Yritystä on 3/22 lähtien eikä mitään vaikka ollaan kaikki ovulaatiot saatu kiinni ja peitto heilunut. Meillä myös toukokuun alussa olisi ensimmäiset lapsettomuushoidot HUS puolella. Ei ole mitään apuja ollut. Pahin diagnoosi olisi varmaan se, että molemmissa ei ole mitään vikaa koska silloin se tarkoittaisi vaan sitä ettei ole tärpännyt kun taas jos löytyisi joku vika niin sitä olisi helppoa lähetä korjaamaan

Oletteko joutuneet heti ensi käynnin jälkeen aloittamaan pistävät lääkkeet vai miten? Itsellä on superkammo piikkeihin et meinaan pyörtyä jo joka kerta verikokeissakin
Lääkitys riippuu vahvasti siitä todetaanko syyksi mikä tai mikään. Mutta yleisesti kai ensin aloitetaan tablettilääkkeillä ellei ole syytä pistettäviin. Mulla oli joten tabletit on skipattu.
Sen voin sanoa että nuo kynämalliset on tosi huomaamattomia pistää kuten ovitrelle. Ihan joutuu katsomaan että menikö se nahkaan vai ei. Sitä älä siis huoli. Menopurissa on erilliset ruiskut ja vähän riippuen pistokohdasta joskus vähän sattuu, kerran huusin ja kirosin, yleensä ei oikeastaan tunnu edes. Muista ei mulla kokemuksia, paitsi klexane/inhixa ja siinä lähinnä kirvelee se aine eikä piikki. Sitä käytetään raskaudessa jos on hyytymishäiriö joten ei kovin todennäköistä että joutuisit sitä piikittämään.
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
ON: kp 4, menopur alkaa taas tänään ja vapun jälkeen kontrolli. Jos tässä kierrossa ei tärppää niin saadaan pidempi keskusteluaika lääkärille (pillitin siellä vastaanotolla taas tänään...) Ja sitten seuraavaksi ivf. Eli jos ei tärppää niin laittavat lähetteen eteenpäin ja odotellessa vielä ehtinee yhden kierron tällä samalla kaavalla. Huonoimmassa tapauksessa siis ollaan ivf:ssä kesäkuussa tai lomien jälkeen elokuussa viimeistään.

Tosin vielä huonompi olisi jos tulen raskaaksi ja kesän jälkeen taas hoidetaan keskenmenoa.... Mutta tätähän tää on, pelkoa milloin ja jos ikinä edes tulee raskaaksi ja sitten pelkoa taas sen menettämisestä.... Mä en kyllä ole porukan mukava tsemppari, mä olen rehellinen synkistelijä enkä voi sille mitään 😕
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Lääkitys riippuu vahvasti siitä todetaanko syyksi mikä tai mikään. Mutta yleisesti kai ensin aloitetaan tablettilääkkeillä ellei ole syytä pistettäviin. Mulla oli joten tabletit on skipattu.
Sen voin sanoa että nuo kynämalliset on tosi huomaamattomia pistää kuten ovitrelle. Ihan joutuu katsomaan että menikö se nahkaan vai ei. Sitä älä siis huoli. Menopurissa on erilliset ruiskut ja vähän riippuen pistokohdasta joskus vähän sattuu, kerran huusin ja kirosin, yleensä ei oikeastaan tunnu edes. Muista ei mulla kokemuksia, paitsi klexane/inhixa ja siinä lähinnä kirvelee se aine eikä piikki. Sitä käytetään raskaudessa jos on hyytymishäiriö joten ei kovin todennäköistä että joutuisit sitä piikittämään.
Hyvä tietää, että neulat eivät ole hirveen isoja. Toisaalta varmaan joudun laittaa miehen pistämään niitä jos siis meille edes tulee pistettävät. Itsellä alkanut 12,5 vuotiaana kk ja aina olleet todella runsaat ja ollu aina hirveä määrä verihyytymiä. Vuonna 2008 anemisoiduin pahasti hemoglobiini oli 79 ja rauta arvot 3. Aloitettiin minipillerit jotka ei sopineet. Ehdotettiin jopa punasolujen siirtoa sillä rautatabletit auttoivat vaan hetken ja sitten taas kun oli se aika kuukaudesta niin rauta tuli veren mukana pois. 2018 aloitettiin taas minipillerit ja hemoglobiini nousi 134 ja rauta arvot 27. 1,5 vuotta sitten lopetin niiden syömisen ja nytten ainakin toistaiseksi arvot ovat pysyneet vielä samassa.
 
ON: kp 4, menopur alkaa taas tänään ja vapun jälkeen kontrolli. Jos tässä kierrossa ei tärppää niin saadaan pidempi keskusteluaika lääkärille (pillitin siellä vastaanotolla taas tänään...) Ja sitten seuraavaksi ivf. Eli jos ei tärppää niin laittavat lähetteen eteenpäin ja odotellessa vielä ehtinee yhden kierron tällä samalla kaavalla. Huonoimmassa tapauksessa siis ollaan ivf:ssä kesäkuussa tai lomien jälkeen elokuussa viimeistään.

Tosin vielä huonompi olisi jos tulen raskaaksi ja kesän jälkeen taas hoidetaan keskenmenoa.... Mutta tätähän tää on, pelkoa milloin ja jos ikinä edes tulee raskaaksi ja sitten pelkoa taas sen menettämisestä.... Mä en kyllä ole porukan mukava tsemppari, mä olen rehellinen synkistelijä enkä voi sille mitään
Toivotaan, että nytten tällä kierrolla tärppäisi! Pidän sormia ristissä!
Ihana kuulla myös rehellistä puhetta niin osaa itse myös varautua siihen, että matka voi olla pitkä ja kuoppainen. ❤
 
Onko kellään tietoa tai kokevien mitä eroa on terolutilla ja cyclogestilla muuten kuin että toinen on suppo ja toinen tabletti? Lääkäri sanoi tänään että voidaan vaihtaa cyclot teroihin että on ihan yhtä hyvät. Kun siis kehottivat stressaamaan vähemmän ja läheisyyttä ja hellyyttä vaan niin sanoin et hiton hankalaa cyclojen kanssa kyl se. Siis seksi jos sattuisikin mieli tekemään (keltarauhashormoni vie kyllä haluja) niin aina pitää ennakoida ett laitanko lääkettä vielä vai en jne 🙄 Ja siis onhan se ärsyttävästi sotkevaa myös kaikkiaan.

Vaikka muuten kyllä seksi onkin kivaa ja paljon vähemmän suorittamista kuin mitä se pahimmillaan tässä vaiheessa yritystä voisi olla, niin on se silti ärsyttävän kalenteri keskeistä. Viikko menkkojen jälkeen on spontaania (jos sattuu jaksamaan) sitten kalenterin kanssa mietittävä milloin on pakko, sitten alkaa cyclojen kanssa pelaaminen ja paikat on aina siinä rasvassa ja tosiaan mietittävä etukäteen että innostaisikohan seksi, jos tänään illalla meinaa niin täytyy jättää laittamatta ja käydä sitten yöllä pesulla ja laittaa lääke. Asumistilanne sellainen hetken vielä että oikein ei homma käy päinsä kuin myöhään illalla makkarissa suljetuin ovin 🙄. Niin siihen kahteen viikkoon rtestiä odotellessa osuu aika, innostus, jaksaminen ja tähdet kohdilleen ehkä kerran.

Ilman tätä säätöä normaali meille olisi kuitenkin melko tasaiseen pari kertaa viikossa, ilman kalenteria ja pakkoa 🙄 Täytyy toki olla tyytyväinen että homma on kyllä edelleen kivaa, molempia kiinnostaa ja tyydyttää ja ylipäätään se onnistuu silloinkin kun on paineita ja pakko ihan vaan edes suorittaa asia.

Mulla ei siis sinänsä ole tiettävästi ongelmaa luteaalissa mutta ovat tukemassa kiinnittymistä. Olisikohan ok jos käyttäisi teroja luteaalissa ja jos tärppää niin sitten vaihtaisi cycloihin?
 
Onko kellään tietoa tai kokevien mitä eroa on terolutilla ja cyclogestilla muuten kuin että toinen on suppo ja toinen tabletti? Lääkäri sanoi tänään että voidaan vaihtaa cyclot teroihin että on ihan yhtä hyvät. Kun siis kehottivat stressaamaan vähemmän ja läheisyyttä ja hellyyttä vaan niin sanoin et hiton hankalaa cyclojen kanssa kyl se. Siis seksi jos sattuisikin mieli tekemään (keltarauhashormoni vie kyllä haluja) niin aina pitää ennakoida ett laitanko lääkettä vielä vai en jne Ja siis onhan se ärsyttävästi sotkevaa myös kaikkiaan.

Vaikka muuten kyllä seksi onkin kivaa ja paljon vähemmän suorittamista kuin mitä se pahimmillaan tässä vaiheessa yritystä voisi olla, niin on se silti ärsyttävän kalenteri keskeistä. Viikko menkkojen jälkeen on spontaania (jos sattuu jaksamaan) sitten kalenterin kanssa mietittävä milloin on pakko, sitten alkaa cyclojen kanssa pelaaminen ja paikat on aina siinä rasvassa ja tosiaan mietittävä etukäteen että innostaisikohan seksi, jos tänään illalla meinaa niin täytyy jättää laittamatta ja käydä sitten yöllä pesulla ja laittaa lääke. Asumistilanne sellainen hetken vielä että oikein ei homma käy päinsä kuin myöhään illalla makkarissa suljetuin ovin . Niin siihen kahteen viikkoon rtestiä odotellessa osuu aika, innostus, jaksaminen ja tähdet kohdilleen ehkä kerran.

Ilman tätä säätöä normaali meille olisi kuitenkin melko tasaiseen pari kertaa viikossa, ilman kalenteria ja pakkoa Täytyy toki olla tyytyväinen että homma on kyllä edelleen kivaa, molempia kiinnostaa ja tyydyttää ja ylipäätään se onnistuu silloinkin kun on paineita ja pakko ihan vaan edes suorittaa asia.

Mulla ei siis sinänsä ole tiettävästi ongelmaa luteaalissa mutta ovat tukemassa kiinnittymistä. Olisikohan ok jos käyttäisi teroja luteaalissa ja jos tärppää niin sitten vaihtaisi cycloihin?
Mullahan oli pelkät terot aluksi mut sit otettiin cylclogest avuksi kun ei oltu varmoja riittääkö pelkät terot. Nää cyklogestit aiheuttaa mulle sen verran kovia keltarauhasen/munasarjan kipuja et meiaan kyl kysyä ens kerralla (jos sinne joudutaan ) et jos vain tuplaisin vaikka ne terot. Lääkärin mukaan kun ne on vastaavia toisilleen
 
Mullahan oli pelkät terot aluksi mut sit otettiin cylclogest avuksi kun ei oltu varmoja riittääkö pelkät terot. Nää cyklogestit aiheuttaa mulle sen verran kovia keltarauhasen/munasarjan kipuja et meiaan kyl kysyä ens kerralla (jos sinne joudutaan ) et jos vain tuplaisin vaikka ne terot. Lääkärin mukaan kun ne on vastaavia toisilleen
Mullekin sanoi että olis vastaavia. Mä kun oon kova noita tutkimuksia tonkimaan niin muistelen että jotain eroa niissä kyllä on. Mutta jos tosiaan luteaaliin riittäisi terot kun mulla se on aina sen 13-14pv ilman tiputtelua ollut kyllä ja vaihtaa tosiaan vaikka sitten jos tärppää, silloin on ihan eri asia sit käyttää kaikki mahdolliset lääkkeet mihin tahansa paikkaan laitettuna kun sille on oikeasti syy.
 
Luin huvikseni tosta Menopurista kun lääkäri silloin mainitsi siitä en tiedä tulisiko edes käyttöön mahdollisissa hoidoissa mutta voi apua miten vaikealta se kuulostaa, kaiken maailman ovitrellet ym menny hyvin mutta en missään nimessä alkaisi jotain kuiva-aine juttuja itse sekoittelemaan😯
 
Toivotaan, että nytten tällä kierrolla tärppäisi! Pidän sormia ristissä!
Ihana kuulla myös rehellistä puhetta niin osaa itse myös varautua siihen, että matka voi olla pitkä ja kuoppainen.
Kylhän tässä saa varautua ihan kaikkeen. Sellaiseenkin mihin ei edes osaa varautua. Ja kyllä mä oikeasti olen iloinen ja mielellään tsemppaan tässä ryhmässä että kaikki pian raskautuisi ja kantaisi loppuun saakka. Sekin on (teoriassa) mahdollista että kaikilla meillä tärppää ihan just nyt ja sit kaikki menee hyvin ja kohta tätä ryhmää ei edes ole. Mutta onhan se epätodennäköistä.

Ja kyllä mulla, ihan suoraan sanottuna, oli tosi hankala suhtautua ja sanoa mitään (enkä sanonu) esimerkiksi kun tuolla vuosiketjussa yrityksen aloittava kertoi tilanneensa synnytysvalmennuksen jo tms. Siis, ei ole multa pois, ei ole väärin, se on ihan ok. Ymmärrän että yrittäminen on niin ihanaa ja innostavaa että siellä on toisilla jo vaatekaappi mamma- ja vauvanvaatteita täynnä kun vielä vikat pilleriliuskat on käytössä. Mutta kun itellä on tää kohta 2 vuotta takana yritystä jossa tulee eestä ja takaa turpaan, niin kyllä mä vähän nieleskelin asiaa ja ylipäätään koko ketjuun siirtymistä sen takia, että taas siinäkin ketjussa tulee ne 50 innostunutta onnellista yrittäjää jotka ehkä tikuttelee pari kk ja tulee raskaaksi ja saa lapsen. Ja mä taaskaan en. Mä en tätä tuolla ketjussa sanoisi koska ei mulla ole mitään syytä pahoittaa heidän mieltä ja he saa kirjoitella noita juttuja ihan vapaasti, se on ihan ok. Mutta kyllä se hitto vaan niin pahalta tuntuu.
 
Luin huvikseni tosta Menopurista kun lääkäri silloin mainitsi siitä en tiedä tulisiko edes käyttöön mahdollisissa hoidoissa mutta voi apua miten vaikealta se kuulostaa, kaiken maailman ovitrellet ym menny hyvin mutta en missään nimessä alkaisi jotain kuiva-aine juttuja itse sekoittelemaan
Se ei oo vaikea ollenkaan. Yhdestä ruiskusta siihen pikkupulloon ja ruisku kerrallaan vedetään. Hankalinta ehkä kun se määrä on niin pieni mitä ruiskuun vedetään ja joskus tuntuu että neula on tylsä. Saattaa johtua myös mun nahkastakin se tunne, mulla kun on isot raskausarvet noista nuoruuden raskauksista edelleen niin toisessa kohtaa on ohutta ja toisessa paksua iho. Mutta älä pelkää sitä. Ja sitä on myös se 75 annos yksittäisissä valmiissa ruiskuissa jos se annos sulle riittää. Laita viesti tai tägää nimellä tänne jos sitä tarviit niin annan sit pari vinkkiä vielä ☺
 
Kylhän tässä saa varautua ihan kaikkeen. Sellaiseenkin mihin ei edes osaa varautua. Ja kyllä mä oikeasti olen iloinen ja mielellään tsemppaan tässä ryhmässä että kaikki pian raskautuisi ja kantaisi loppuun saakka. Sekin on (teoriassa) mahdollista että kaikilla meillä tärppää ihan just nyt ja sit kaikki menee hyvin ja kohta tätä ryhmää ei edes ole. Mutta onhan se epätodennäköistä.

Ja kyllä mulla, ihan suoraan sanottuna, oli tosi hankala suhtautua ja sanoa mitään (enkä sanonu) esimerkiksi kun tuolla vuosiketjussa yrityksen aloittava kertoi tilanneensa synnytysvalmennuksen jo tms. Siis, ei ole multa pois, ei ole väärin, se on ihan ok. Ymmärrän että yrittäminen on niin ihanaa ja innostavaa että siellä on toisilla jo vaatekaappi mamma- ja vauvanvaatteita täynnä kun vielä vikat pilleriliuskat on käytössä. Mutta kun itellä on tää kohta 2 vuotta takana yritystä jossa tulee eestä ja takaa turpaan, niin kyllä mä vähän nieleskelin asiaa ja ylipäätään koko ketjuun siirtymistä sen takia, että taas siinäkin ketjussa tulee ne 50 innostunutta onnellista yrittäjää jotka ehkä tikuttelee pari kk ja tulee raskaaksi ja saa lapsen. Ja mä taaskaan en. Mä en tätä tuolla ketjussa sanoisi koska ei mulla ole mitään syytä pahoittaa heidän mieltä ja he saa kirjoitella noita juttuja ihan vapaasti, se on ihan ok. Mutta kyllä se hitto vaan niin pahalta tuntuu.
Ihan samoja ajatuksia mullakin siellä on. En ite uskaltais ajatellakaan että olisin esim syksyyn mennessä raskaana tai päättää vuodenaikaa millon synnyttäsin. On tässä vuosien aikana kokenut muutenkin kaikkien sukulaisten ja kavereiden raskaudet, tuntuu aina vaan että muut pääsee niin helpolla vaikka en tosiasiassa tiedä miten pitkään kukakin on edes yrittänyt. Pitää vaan jaksaa toivoo että joskus se oma vuoro koittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Tän päivän tuloksena oli negatesti tähänkin yrityskiertoon. Juttelin tänään mun lääkärin kanssa ja hän sanoi et kun on kolme keskenmenoa (kyllä hän jostain syystä käytti myös kemiallisista tätä samaa sanaa) hän nyt tekisi seuraavaksi sellai endometrium testin. Siinä tutkitaan kohdun bakteerikantaa, limakalvon jotain t-soluja ja halutessaan lisämaksusta endometrioosia (piilevää) ja näistä voi löytyä juttuja jotka vaikuttavat kiinnittymiseen ja näitä voidaan hoitaa. Onks täällä ketään kelle tää olis tehty?

Sen jälkeen suunnitelmissa olisi jatkaa inssein ellei siittiötilanne (lääkäri tarkistaa labrasta kuinka vähissä ne on, kun meille viimeksi sanottiin ettei niitä oo enää hirveästi) suuntaisi meitä ivfään (esikoinen on saanut näistä lahjasoluista alkunsa joten siksi siis niitä ensisijaisesti)

Toki kaikki on kallista et taas pikkuhiljaa. Voi olla et nyt tulee taukokierto 🤷 tai sit tehdään testi nyt ja sen jälkeen taukokierto (ja mahdollisia hoitoja tilanteeseen) mut muutama kierto joka tapauksessa ennen seuraavaa yritystä
 
Tän päivän tuloksena oli negatesti tähänkin yrityskiertoon. Juttelin tänään mun lääkärin kanssa ja hän sanoi et kun on kolme keskenmenoa (kyllä hän jostain syystä käytti myös kemiallisista tätä samaa sanaa) hän nyt tekisi seuraavaksi sellai endometrium testin. Siinä tutkitaan kohdun bakteerikantaa, limakalvon jotain t-soluja ja halutessaan lisämaksusta endometrioosia (piilevää) ja näistä voi löytyä juttuja jotka vaikuttavat kiinnittymiseen ja näitä voidaan hoitaa. Onks täällä ketään kelle tää olis tehty?

Sen jälkeen suunnitelmissa olisi jatkaa inssein ellei siittiötilanne (lääkäri tarkistaa labrasta kuinka vähissä ne on, kun meille viimeksi sanottiin ettei niitä oo enää hirveästi) suuntaisi meitä ivfään (esikoinen on saanut näistä lahjasoluista alkunsa joten siksi siis niitä ensisijaisesti)

Toki kaikki on kallista et taas pikkuhiljaa. Voi olla et nyt tulee taukokierto tai sit tehdään testi nyt ja sen jälkeen taukokierto (ja mahdollisia hoitoja tilanteeseen) mut muutama kierto joka tapauksessa ennen seuraavaa yritystä
Hei itsellä tehty julkisille puolella tuo endometrium testi vuonna 2018 runsaiden kk ja liian alhaisen hmh ja ferritiinien takia. Otettiin 4pien putkea soluja ja niitä lähdettiin sitten testaamaan. Endometrioosia siinä ei katsottu sillä ei ollut tarvetta. Voin sanoa kokemuksesta, että itseä ainakin sattui perkeleesti eikä tilannetta auttanut yhtään se, että oli aivan hirveä hoitaja.
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
Kylhän tässä saa varautua ihan kaikkeen. Sellaiseenkin mihin ei edes osaa varautua. Ja kyllä mä oikeasti olen iloinen ja mielellään tsemppaan tässä ryhmässä että kaikki pian raskautuisi ja kantaisi loppuun saakka. Sekin on (teoriassa) mahdollista että kaikilla meillä tärppää ihan just nyt ja sit kaikki menee hyvin ja kohta tätä ryhmää ei edes ole. Mutta onhan se epätodennäköistä.

Ja kyllä mulla, ihan suoraan sanottuna, oli tosi hankala suhtautua ja sanoa mitään (enkä sanonu) esimerkiksi kun tuolla vuosiketjussa yrityksen aloittava kertoi tilanneensa synnytysvalmennuksen jo tms. Siis, ei ole multa pois, ei ole väärin, se on ihan ok. Ymmärrän että yrittäminen on niin ihanaa ja innostavaa että siellä on toisilla jo vaatekaappi mamma- ja vauvanvaatteita täynnä kun vielä vikat pilleriliuskat on käytössä. Mutta kun itellä on tää kohta 2 vuotta takana yritystä jossa tulee eestä ja takaa turpaan, niin kyllä mä vähän nieleskelin asiaa ja ylipäätään koko ketjuun siirtymistä sen takia, että taas siinäkin ketjussa tulee ne 50 innostunutta onnellista yrittäjää jotka ehkä tikuttelee pari kk ja tulee raskaaksi ja saa lapsen. Ja mä taaskaan en. Mä en tätä tuolla ketjussa sanoisi koska ei mulla ole mitään syytä pahoittaa heidän mieltä ja he saa kirjoitella noita juttuja ihan vapaasti, se on ihan ok. Mutta kyllä se hitto vaan niin pahalta tuntuu.
Täälläkin samoja ajatuksia. Lähipiirissä sukulaisia ja parhaimmat ystävät sekä työkaverit vaan jää raskaaksi ensi yrittämällä mutta itse sitten ei. On se mun mielestä myös ok itse tuntea niin. Olen kyllä iloinen muiden puolesta mutta aina se vaa tuntuu pahemmalta kun joku muu ilmoittaa, että on tärpännyt parin yritys kerran jälkeen. Työkaverilta poistettu toinen munasarja ja hänen mahdollisuus oli 0,01% jäädä raskaaksi ja kappas vaan ensi yrittämällä jäi. Tämä antaa sentään vähän toivoa tilanteeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Minulle ei jostain syystä tule ilmoitukset tästä ketjusta, ja kerralla pitkä pätkä viestejä luettavana. Monta juttua ajattelin kommentoida. Katsotaan mitä muistan.

Meillä ei ole löytynyt syytä lapsettomuudelle. Aluksi ovulaation induktio + inseminaatio, ei pistettäviä lääkkeitä. Yhdessä kierrossa täytyi irrotuspiikki pistää, mutta sen pisti hoitaja. Ivf-hoidossa saimme ohjausta pistämiseen. Pelkään todella paljon neuloja, tai siis pelkäsin, enää en pelkää. Mies pelkää enemmän, joten hän ei pystynyt pistämään. Täytyi opetella. Ja ei ollut minulle ollenkaan paha, vaikka aluksi pelkäsin.

Jotain muutakin oli. Täytyy selata.
 
vierailija
minäkin voisin liittyä tänne, eli lyhyesti.. mulla on vaikea endo ja molemmat munasarjat tukossa joten meidän hoitomuotona on IVF.
hoidot aloitettu 12/22 ja silloin saatiin vaan kerättyä kaksi kypsää munista jotka eivät kuitenkaan hedelmöittyneet.
nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen on taas hoidot aloitettu ja pistelty gonal-f 300 yksikköä päivässä viiden päivän ajan..
niin ja olemme 38v ja mies 44v..


*kesäheinä
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
minäkin voisin liittyä tänne, eli lyhyesti.. mulla on vaikea endo ja molemmat munasarjat tukossa joten meidän hoitomuotona on IVF.
hoidot aloitettu 12/22 ja silloin saatiin vaan kerättyä kaksi kypsää munista jotka eivät kuitenkaan hedelmöittyneet.
nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen on taas hoidot aloitettu ja pistelty gonal-f 300 yksikköä päivässä viiden päivän ajan..
niin ja olemme 38v ja mies 44v..


*kesäheinä
Tsemppiä hoitokiertoon! Ja tervetuloa mukaan :)
 
minäkin voisin liittyä tänne, eli lyhyesti.. mulla on vaikea endo ja molemmat munasarjat tukossa joten meidän hoitomuotona on IVF.
hoidot aloitettu 12/22 ja silloin saatiin vaan kerättyä kaksi kypsää munista jotka eivät kuitenkaan hedelmöittyneet.
nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen on taas hoidot aloitettu ja pistelty gonal-f 300 yksikköä päivässä viiden päivän ajan..
niin ja olemme 38v ja mies 44v..


*kesäheinä
Tervetuloa, toivotaan parempaa tulosta tähän kiertoon ☺
 
Uutena mukaan.

Teinpä vihdoin nimimerkin tänne, vuodesta 2021 keskusteluja seuranneena ja tässä porukassa useammankin kanssa samoja kokemuksia taustalla jakaneena ajattelin kokeilla josko kirjoittaminen ja osallistuminen keskusteluun olisi oma juttu. Suht mustasävytteistä huumoria saatan joskus viljellä enkä toivottavasti pahoita kenenkään mieltä, oma tyyli tästä kaikesta selviytymiseen on enemmän jo surkuhupaisan mustanhuumorin sävyttämää hetkittäin.
"Haaveena vauva" ryhmän aiheet eivät omalla kohdalla enää tunnu omalta, vaikka toki jokaisen onnistumisesta olenkin aidosti onnellinen.

Meillä yritys tai toive vauvasta alkoi 05/21 kierukan poistolla, jonka jälkeen tähän menneeseen kahteen vuoteen on mahtunut kolme todettua raskautta jotka keskeytyivät aikaisessa vaiheessa rv7-9 eli keskenmenot tulleet tutuksi.
Ja ettei yritysaika olisi jäänyt vain näiden varaan niin varhaisempia keskenmenoja/kemiallisia mukaan on mahtunut jo seitsemän! Nämä olleet vahvoina viivoina testeissä mutta keskeytyneet muutaman päivän sisällä normi kierrosta.

Tähän mennessä on tehty vaikka ja mitä testetä, labroja ym - myös miehestä. Vikaa tai syytä ei ole löydetty, vain mahdollisia epäilyjä.
Erilaisia lääkkeitä on kokeiltu pelkästä keltarauhastuesta terot/luget ja sen yhdistämisestä letroihin, viimeisimpänä on ollut käytössä pergoveris+ovitrelle+(crinone jos raskautuisi)... Syksyyn on jo lääkäri ehdottanut IVF-hoitoa.
Hoidoissa ollaan yksityisellä.

Lapsitoiveen iloiset, odottavat ja onnellisia tunteita herättävät fiilikset ovat vaihtuneet turhautumiseen, ahdistukseen, vit...seen, vihaan ja epätoivoon jotka aina siellä syvissä vesissä käynnin jälkeen kerätään kasaan ja yritetään uudestaan ja hetkittäistä uskoa ja toivoa etsien...
Jos ei onnella tai hoitojen avulla niin jos tuurilla edes!?
 
Uutena mukaan.

Teinpä vihdoin nimimerkin tänne, vuodesta 2021 keskusteluja seuranneena ja tässä porukassa useammankin kanssa samoja kokemuksia taustalla jakaneena ajattelin kokeilla josko kirjoittaminen ja osallistuminen keskusteluun olisi oma juttu. Suht mustasävytteistä huumoria saatan joskus viljellä enkä toivottavasti pahoita kenenkään mieltä, oma tyyli tästä kaikesta selviytymiseen on enemmän jo surkuhupaisan mustanhuumorin sävyttämää hetkittäin.
"Haaveena vauva" ryhmän aiheet eivät omalla kohdalla enää tunnu omalta, vaikka toki jokaisen onnistumisesta olenkin aidosti onnellinen.

Meillä yritys tai toive vauvasta alkoi 05/21 kierukan poistolla, jonka jälkeen tähän menneeseen kahteen vuoteen on mahtunut kolme todettua raskautta jotka keskeytyivät aikaisessa vaiheessa rv7-9 eli keskenmenot tulleet tutuksi.
Ja ettei yritysaika olisi jäänyt vain näiden varaan niin varhaisempia keskenmenoja/kemiallisia mukaan on mahtunut jo seitsemän! Nämä olleet vahvoina viivoina testeissä mutta keskeytyneet muutaman päivän sisällä normi kierrosta.

Tähän mennessä on tehty vaikka ja mitä testetä, labroja ym - myös miehestä. Vikaa tai syytä ei ole löydetty, vain mahdollisia epäilyjä.
Erilaisia lääkkeitä on kokeiltu pelkästä keltarauhastuesta terot/luget ja sen yhdistämisestä letroihin, viimeisimpänä on ollut käytössä pergoveris+ovitrelle+(crinone jos raskautuisi)... Syksyyn on jo lääkäri ehdottanut IVF-hoitoa.
Hoidoissa ollaan yksityisellä.

Lapsitoiveen iloiset, odottavat ja onnellisia tunteita herättävät fiilikset ovat vaihtuneet turhautumiseen, ahdistukseen, vit...seen, vihaan ja epätoivoon jotka aina siellä syvissä vesissä käynnin jälkeen kerätään kasaan ja yritetään uudestaan ja hetkittäistä uskoa ja toivoa etsien...
Jos ei onnella tai hoitojen avulla niin jos tuurilla edes!?
Hei! Onks teille tehty tuota endometrium testiä mitä mulle ehdotettiin (kolme km jos kemialliset lasketaan perusteella). Kiinnostaa kuulla kokemuksia jos on.
 
  • Tykkää
Reactions: TuurillaEdes

Yhteistyössä