Lapsettomuushoidoissa olevat

Kp 8 ja ovistestin testiviiva melkein yhtä vahva kontrolliviivan kanssa. Onpas aikaista. Oletus oli, että plussan sais sunnuntaina, nythän se uhkaa tulla jo huomiselle (ellei ole jo, toivottavasti ei).
Kommentoinpa omaani: en tiedä menikö tämä kierto nyt kokonaan pieleen (tuntemattomasta syystä), mutta ovistestit on näyttäneet ihan mitä sattuu, eikä oireitakaan ole. Viime kuussa ultrassa kp 10 oli tosiaan jo 2 melkein 20mm follia ja yksi pienempi, silloin irrotuspiikki määrättiin kp 11 päivälle. Nyt jo kp 12 eikä tosiaan mitään hajuakaan oviksesta. Pahimmassa tapauksessa jää nyt ekaa kertaa välistä tyyliin ikinä :(
 
Sattuuko täällä olemaan muita diabeetikkoja? Ovumiasta sain soiton että hoidot eivät ala ennen kuin ottavat sairaalasta kantaa diabetekseen, laittoi äitipolille lähetteen, musta aivan älytöntä ensinnäkin se että arvot eivät ole älyttömän huonot ja miksi se kuuluu edes äitipolille kun en ole vielä raskaana.
Olin toivonut toukokuulle jo inssiä mutta pieleen menee, siitä sentään oli samaa mieltä lääkäri ettei ivf kohdallamme ole järkevää.
 
Sattuuko täällä olemaan muita diabeetikkoja? Ovumiasta sain soiton että hoidot eivät ala ennen kuin ottavat sairaalasta kantaa diabetekseen, laittoi äitipolille lähetteen, musta aivan älytöntä ensinnäkin se että arvot eivät ole älyttömän huonot ja miksi se kuuluu edes äitipolille kun en ole vielä raskaana.
Olin toivonut toukokuulle jo inssiä mutta pieleen menee, siitä sentään oli samaa mieltä lääkäri ettei ivf kohdallamme ole järkevää.
Moikka!
Ei ole sama asia itsellä, mutta Aihe kiinnostaa..Mulla huitelee paastosokeri nykyään 6,0 - 6,9 eli esidiabetesasteella. Pitkäaikainen verensokeri ollut 37-40.

Mä olen ulkomailla hoidossa ja kovasti ovat tarttuneet tuohon verensokeriin ja passittivat sisätautilääkärille. No näillä arvoilla sanoivat vielä, että eivät suosittele lääkkeiden aloitusta, mutta, että 30%n todennäköisyydellä musta tulee diabeetikko, jos en onnistu laihduttamaan lisää (8 kg matkaa normaalipainoon) ja, että todennäköisesti saan raskausajan diabeteksen. Mehiläisessä kertoivat sitten, että mitä heillä on tarjota avuksi RAdiin. Lisäksi sain reseptin lääkkeisiin ja aion nyt taas ennen seuraavaa siirtoa aloittaa.

On tää tällaista, että kuka tahansa saa raskautua normaalilla tavalla ja, jos sulla on tauti hallinnassa?mulle sanoivat ulkomaan klinikalla kyllä tuota samaa, että tarvitsevat lääkäriltä luvan, jos diabetes todetaan. Mutta ei mulla sitä nyt mitenkään lähdetty tutkimaan
 
Laitan tänne nyt saman ku haaveilijoihin. Jos täällä jollain olisi vaikka vastaavaa kokemusta noista keltarauhastuki lääkkeistä



🤔
Nöinköhän täytyy unohtaa tän kierron toivo? Aamulla kun heräsin oli menkkamaista kipua joka hävisi kun laitoin cylclogestin. Viime yrityskierrossa huomasin samaa.

Oon nyt koittanut viel vähän vuorotella noita mun keltarauhaslääkkeitä nii et niiden välillä on joitain tunteja et olis jotenki viel tasaisemmin koko vrk keltarauhasta. Mikähän mun kropassa sit on vikana jos vahvasta keltarauhastuesta huolimatta menkkakivut tms puskee läpi (nytkin edellisestä lääkkeestä 7h ja edellisestä samanlaisesta lääkkeestä 11h)

Toki kivut voi olla sattumaa ja siisku nukahdin viel uudelleen nii ei loppunutkaan vaikka juurikin lääkkeen takia mut kovin tuli fläsärit viime kierrosta tuolla pienellä jomotuksella.

Ja siis on vasta dpo9 ei edes normikierrossa mun menkat olis viel tulossa.

Mulla on ollut extrayber hyvä mieli tästä kierrosta mut nyt vaan ylianalysoija minua mietityttää.
 
Laitan tänne nyt saman ku haaveilijoihin. Jos täällä jollain olisi vaikka vastaavaa kokemusta noista keltarauhastuki lääkkeistä



Nöinköhän täytyy unohtaa tän kierron toivo? Aamulla kun heräsin oli menkkamaista kipua joka hävisi kun laitoin cylclogestin. Viime yrityskierrossa huomasin samaa.

Oon nyt koittanut viel vähän vuorotella noita mun keltarauhaslääkkeitä nii et niiden välillä on joitain tunteja et olis jotenki viel tasaisemmin koko vrk keltarauhasta. Mikähän mun kropassa sit on vikana jos vahvasta keltarauhastuesta huolimatta menkkakivut tms puskee läpi (nytkin edellisestä lääkkeestä 7h ja edellisestä samanlaisesta lääkkeestä 11h)

Toki kivut voi olla sattumaa ja siisku nukahdin viel uudelleen nii ei loppunutkaan vaikka juurikin lääkkeen takia mut kovin tuli fläsärit viime kierrosta tuolla pienellä jomotuksella.

Ja siis on vasta dpo9 ei edes normikierrossa mun menkat olis viel tulossa.

Mulla on ollut extrayber hyvä mieli tästä kierrosta mut nyt vaan ylianalysoija minua mietityttää.
Musta ainakin tuntuu että nyt noiden lääkkeiden kanssa mikään tuntemus ei kerro yhtään mitään 🙄 Toki mulla vielä se ovitrellekin että käytännössähän mä olenkin kaks viikkoa kuusta kemiallisesti raskaana 🤷🏻‍♀️

Mä sitä just mietin kun säkin aiemmin että josko tässä kierrossa ei sitä käyttäisikään? Jos antaisi oviksen tulla omia aikojaan, luulisi sen silloin ainakin olevan kypsä 🤔 Kun mulla on nyt nää kaksi kiertoa vaan laskettu ultran perusteella milloin pistää, ekassa oli 17mm ja irroituspiikki seuraavana päivänä ja nyt toisessa 13mm ja piikki 4pv päästä. Niin jos ne ei olekaan olleet kypsiä edes?

Onko jollain tietoa, olenko ymmärtänyt oikein, kun käytän vain menopuria, eli ei ole mitään jarrua niin ovis kyllä tulee kun on tullakseen myös ilman ovitrelleä? Mulla siis on ollut ovis tähänkin asti todennäköisesti joka kuukausi eikä siinä ole ollut ongelmaa, menopur on vain limiksen kasvattamiseen. Tosin koska siinä on myös lh:ta niin voi olla että ovistikut ei näytä mitään järkevää?
 
Laitan tänne nyt saman ku haaveilijoihin. Jos täällä jollain olisi vaikka vastaavaa kokemusta noista keltarauhastuki lääkkeistä



Nöinköhän täytyy unohtaa tän kierron toivo? Aamulla kun heräsin oli menkkamaista kipua joka hävisi kun laitoin cylclogestin. Viime yrityskierrossa huomasin samaa.

Oon nyt koittanut viel vähän vuorotella noita mun keltarauhaslääkkeitä nii et niiden välillä on joitain tunteja et olis jotenki viel tasaisemmin koko vrk keltarauhasta. Mikähän mun kropassa sit on vikana jos vahvasta keltarauhastuesta huolimatta menkkakivut tms puskee läpi (nytkin edellisestä lääkkeestä 7h ja edellisestä samanlaisesta lääkkeestä 11h)

Toki kivut voi olla sattumaa ja siisku nukahdin viel uudelleen nii ei loppunutkaan vaikka juurikin lääkkeen takia mut kovin tuli fläsärit viime kierrosta tuolla pienellä jomotuksella.

Ja siis on vasta dpo9 ei edes normikierrossa mun menkat olis viel tulossa.

Mulla on ollut extrayber hyvä mieli tästä kierrosta mut nyt vaan ylianalysoija minua mietityttää.
Musta ainakin tuntuu että nyt noiden lääkkeiden kanssa mikään tuntemus ei kerro yhtään mitään 🙄 Toki mulla vielä se ovitrellekin että käytännössähän mä olenkin kaks viikkoa kuusta kemiallisesti raskaana 🤷🏻‍♀️

Mä sitä just mietin kun säkin että josko tässä kierrossa ei sitä käyttäisikään? Jos antaisi oviksen tulla omia aikojaan, luulisi sen silloin ainakin olevan kypsä 🤔 Onko jollain tietoa, olenko ymmärtänyt oikein, kun käytän vain menopuria, eli ei ole mitään jarrua niin ovis kyllä tulee kun on tullakseen myös ilman ovitrelleä? Mulla siis on ollut ovis tähänkin asti todennäköisesti joka kuukausi eikä siinä ole ollut ongelmaa, menopur on vain limiksen kasvattamiseen. Tosin koska siinä on myös lh:ta niin voi olla että ovitikut ei näytä mitään järkevää?
 
Ovumia teki äippäpolille lähetteen että ottavat kantaa diabetekseeni, tänään tuli soitto sieltä ja sain soittoajan sinne lääkärille, en yhtään taas tajua mitä hyötyä siitä on, eihän lääkäri ensinnäkään näe mun sokeriarvoja joten varmaan vaikea ottaa kantaa. Soittoaika menee toukokuun alkupuolelle joten eipä hoito ala siinäkään kuussa koska ovumia vaatii ensin kannanoton verensokereista. Hulluinta musta oli ettei äippäpoli edes tiennyt miksi lähete oli tehty siinä oli vain raskauden suunnittelu 😥
 
Ovumia teki äippäpolille lähetteen että ottavat kantaa diabetekseeni, tänään tuli soitto sieltä ja sain soittoajan sinne lääkärille, en yhtään taas tajua mitä hyötyä siitä on, eihän lääkäri ensinnäkään näe mun sokeriarvoja joten varmaan vaikea ottaa kantaa. Soittoaika menee toukokuun alkupuolelle joten eipä hoito ala siinäkään kuussa koska ovumia vaatii ensin kannanoton verensokereista. Hulluinta musta oli ettei äippäpoli edes tiennyt miksi lähete oli tehty siinä oli vain raskauden suunnittelu
Kyllähän lääkäri kannasta näkee labratulokset jos ne on siis labrassa otettu eikä kotiseurantaa. Mutta eikös diabetekseen kannanotto olisi sisätautilääkärin asia 🤔 vai tarviiko siihen gynekologin siksi että suunnitelmissa raskaus 🤔
 
Kyllähän lääkäri kannasta näkee labratulokset jos ne on siis labrassa otettu eikä kotiseurantaa. Mutta eikös diabetekseen kannanotto olisi sisätautilääkärin asia vai tarviiko siihen gynekologin siksi että suunnitelmissa raskaus
Niinpä mustakin diabetes hoitaja tai sisätautilääkäri olisi ollut oikea mutta mulla oli muista asioista soittoaika sisätautien lääkäriltä ja kysyin samalla tätä diabetes asiaa ovumian pyynnöstä mutta kieltäytyi ottamasta siihen kantaa joten ei aavistustakaan miten tulee menemään voihan olla että äippäpolin lääkäri sanoo ettei raskauden yrittäminen kannata diabeteksen takia ja sitten on toiveet ohi
 
Mulla ainakin luteaalituki (Terolut) nimenomaan aiheutti menkkamaisia kipuja, samoin kun olen joskus siirtänyt menkkoja Primolut-tableteilla ovat kivut olleet niiden syömisen ajan riesana. Älä menetä vielä toivoa @Tiukuna :) muistan kyllä kun olin alkionsiirron jälkeen noiden kipujen vuoksi ihan satavarma, että ei onnistunut ja menkat alkaa ja sitten DPO 12 raskaustesti olikin pos. Ja siitä syntyi meidän esikoinen.

Mulla ei ole vielä mitään tapahtumia, seuraavaan kiertoon (joka alkanee noin kolmen viikon päästä) olisi tosiaan tarkoitus tehdä se BeReady-tutkimus ja sitä ennen mun pitäisi saada aikaiseksi käydä labrassa. Äkkiähän se aika toki kuluu.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla ainakin luteaalituki (Terolut) nimenomaan aiheutti menkkamaisia kipuja, samoin kun olen joskus siirtänyt menkkoja Primolut-tableteilla ovat kivut olleet niiden syömisen ajan riesana. Älä menetä vielä toivoa @Tiukuna muistan kyllä kun olin alkionsiirron jälkeen noiden kipujen vuoksi ihan satavarma, että ei onnistunut ja menkat alkaa ja sitten DPO 12 raskaustesti olikin pos. Ja siitä syntyi meidän esikoinen.

Mulla ei ole vielä mitään tapahtumia, seuraavaan kiertoon (joka alkanee noin kolmen viikon päästä) olisi tosiaan tarkoitus tehdä se BeReady-tutkimus ja sitä ennen mun pitäisi saada aikaiseksi käydä labrassa. Äkkiähän se aika toki kuluu.
Joo mulla ei terolutilla oo noita kipuja mut terolut+cyklogest kierroissa on ollu ja ne on päättynyt negaan nii siitä jotenkin tullu mieleyhtymä et sieltä ne menkat koittaisi vain puskea lääkkeen läpi
 
Kolmas ja viimeinen inssi tehty. Munasolu oli jo ehtinyt irtoamaan. Jäin miettimään, että onkohan paljon huonommat mahikset mut järjellä ajatellen kyl sen munasolun pitäis siellä elellä melkein vuorokauden.. Jotenkin harmittaa toi kohdun limakalvon paksuus mikä 8mm.. Tallettelut ennen inssiä dpo -4 & -2.
Jostain syystä ei yhtään uskoa onnistumiseen ja kyselinkin lääkäriltä ivf-hoidoista. Täytyy ensin nyt odottaa tuottaako tää nyt tulosta. Jos ei niin ivf-jonoon.. Jonossa ainakin 4kk odotus.

Ei auta muuta kun nyt odotella
Pahoittelut negatiivis sävytteisestä viestistä
Onnea plussasta! Kaivoin tän sun viestin esiin, 8mm siis riitti ja ajoituskin oli hyvä 😉
 
Moi! Voisin hypätä tänne mukaan. Taustalla olen seuraillut jo hetken, ja osa teistä onkin jo tuttuja Haaveena vauva 2023-ketjusta.

Olen 45-vuotias ja mies on 46. Ikää tosiaan on jo liikaa, mutta silti haluamme vielä yrittää jos saataisiin vauva syliin. Luomuna ollaan yritetty tähän asti mutta pari viikkoa sitten käytiin ensikäynnillä ja seuraavassa kierrossa hoitona on ovulaation induktio. Mietimme vielä ivf:ään lähtemistä. Lääkäri oli kyllä toiveikas, muuta vikaa ei ole löytynyt kuin ikä. Ultrassa näkyi hyvin rakkuloita, johtofolli oli oikean kokoinen kiertopäivään nähden ja limakalvo ok. Amh-arvon sain tänään ja se oli 2.4. Miehet siittiöt on vielä testaamatta eli sitä vielä tämä viikko jännätään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä