Lapsettomuushoidoissa olevat

Letrozol näemmä pidentää luteaalivaihetta, joten kuukautiset antaa odottaa itseään. Harmi, koska ei pääse uuteen kiertoon, eikä toisaalta varaamaan IVF-suunnittelukäyntiä toukokuulle, kun ei ole nyt tietoa kierron pituudesta. Raskaudesta ei kuitenkaan ole kyse, joten ihan turhaa odottelua vaan.
 
Inssin käyneet voitteko kertoa ihan käytännön kokemusta siitä?
Toivon että toukokuun kierrolle jo saisi sen mutta saa nähdä toivon myös jotain lääketukea edelleen kiertoon, lääkäri mainitsi menopurin mutta ajattelikohan ivf varten🤔 en ole siitä kuullutkaan ja ivf ei siis mennä. Maksaako se pestyjen siittiöiden käyttäminen erikseen vai tehdäänkö niin aina?
Kiva jos joku jaksaa kertoa
 
Inssin käyneet voitteko kertoa ihan käytännön kokemusta siitä?
Toivon että toukokuun kierrolle jo saisi sen mutta saa nähdä toivon myös jotain lääketukea edelleen kiertoon, lääkäri mainitsi menopurin mutta ajattelikohan ivf varten en ole siitä kuullutkaan ja ivf ei siis mennä. Maksaako se pestyjen siittiöiden käyttäminen erikseen vai tehdäänkö niin aina?
Kiva jos joku jaksaa kertoa
Meillä on lahjasoluja käytössä, mut oon ymmärtänyt et siittiöt pestäisiin aina. Meidän kuitissa on eritelty kaikki maksut ja siinä en kyl nää pesun hintaa erikseen mut siittiöiden (lahjasolut hinta 700€/olki) lisäksi on siemennestetutkimus laaja 93€ ja siemennestetutkimus laaja lisätutkimus 72€ siittiöihin liittyviä maksuja kuitilla. Ja noi on meillä ymmärtääkseni se sulatus ja käsittely inseminaatiovalmiiksi. Inssi siihen päälle on viel 92€. Mitä muuta halusit tietää?
 
Meillä on lahjasoluja käytössä, mut oon ymmärtänyt et siittiöt pestäisiin aina. Meidän kuitissa on eritelty kaikki maksut ja siinä en kyl nää pesun hintaa erikseen mut siittiöiden (lahjasolut hinta 700€/olki) lisäksi on siemennestetutkimus laaja 93€ ja siemennestetutkimus laaja lisätutkimus 72€ siittiöihin liittyviä maksuja kuitilla. Ja noi on meillä ymmärtääkseni se sulatus ja käsittely inseminaatiovalmiiksi. Inssi siihen päälle on viel 92€. Mitä muuta halusit tietää?
Miten se ihan käytännössä tehdään?
Ollaanko siellä koko päivä ym, kaikki tieto kelpaa 🙂
 
Miten se ihan käytännössä tehdään?
Ollaanko siellä koko päivä ym, kaikki tieto kelpaa
Mulla inseminaatio kokemuksia julkiselta puolelta. Menen toimenpidehuoneeseen missä tsekataan henkilöllisyys ja mun pitää kertoa myös miehen syntymäaika, kun hänen spermaa käytetään. Sen jälkeen katson purkista, että siinä lukee miehen nimi ja henkilötunnus eli varmistan "tavaran" oikeaksi. Tämän jälkeen ultrataan munasarjat+kohtu. Jonka jälkeen ohuen katetrin avulla siittiöt viedään kohtuonteloon. Tarvittaessa voivat käyttää kuulapihtiä. (Katetrin viemiseen tai kohdunkaulaa "oikaisemaan"). Itselläni operaatio ei tunnu missään ja sen jälkeen voi jatkaa päivää normaalisti. Eikä mitään tuntemuksia tämän jälkeen oo tullut. Aikaa tämä vie kokonaisuudessa 10-20min. Käyntiin aikaa varattu muistaakseni se 20min. Toivottavasti tää selkeytti edes vähän. Ja huom tää on vaan mun kokemus 😁
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Miten se ihan käytännössä tehdään?
Ollaanko siellä koko päivä ym, kaikki tieto kelpaa
Mä soitan plussan tultua klinikalle ja saan ihan ns. Normi puolen tunnin ajan klinikalle. Sit vaan ku meen sinne lääkäriin mennään ultrahuoneeseen ja saan riisua samalla ku lääkäri hakee viel siittiöt labrasta jos ei oo hakenut jo ennen ku kutsuu mut. Sit lääkäri viel yleensä mulla ultraa tilanteen. Laittaa sen ankannokan. Laittaa siittiöt ruiskuun / katetriin. Sit katetrin pää laitetaan kohtuonteloon ja se ruiskaisee ne sinne ja sit tavallaan koko juttu on valmis. Yleensä jutskaillaan viel loppukierron lääkkeet ja testipäivä ja mitä seuraavaksi jos ei tärppää.

Edit. Yleensä se ei tunnu missään kerran vihlaisi kevyesti sekunnin sadasosan. Mulla tää ollut aina helppo ja voitu tehdä sillä pehmeällä katetrilla.

Edit edit ja hauskana faktana. Meillä kun on lahjasoluja. Siittiöputkilossa on mun oma hetu 😅
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Mihis noi ovitrellenaksut on? Mullahan on siin kiinnittymisessä ehkä ollu jotain ku on ollu noita kemiallisia nii pohdin voiko viel jotain tehdä sitä parantaakseni. Nythän on loppukierrosta käytössä cylclogest ja terolut aamuin illoin.

Tänään kp8. Yleensä mulle tulee aikalailla 6-7 päivää ennen ovista sellai et on päivän vähän kosteampaa ja ehkä vähän vihloo mahaa. Tätä ei oo viel ollu nii on ihan hyvä mahdollisuus et ovis venyisi viikon päästä ti ja näin päästäisi inssiin torstaina ultra. Toivon et folli/follit olis n. 12-14mm nii mun kasvu tahdilla se olis just tiistaiksi ovis sit
Ne on kiinnittymisen ja luteaalitukena. Ajatus on siis että kun kehossa on hcg:tä, keho pitää yllä keltarauhashormonin tuotantoa munasarjassa joten sen taso on korkeampi ja tasaisempi kuin pelkästään cyclogestin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
vierailija
Kokemuksia kiinnittymisen jälkeisestä ajasta tai tuntemuksista?
Minulla piinapäivät menossa ja ensi viikolla testi. Olen 40+ ja yksi luomu raskaus 37v ja sen jälkeen 2 km. Amh 0,8 ja fsh normaali ikäiselleni. IVF lyhyellä kaavalla alkoi maaliskuussa, piikitin Pergoverista max 375 yksikköä 12 päivää, viikko jarruna Fyremadel, ovitrelle irrotukseen ja 11 solua joista 10 kypsää, 8 hedelmöittyi ja 3päivän TOP alkio siirrettiin perjantaina ja 3 blastoa pakkaseen. Gonapeptyl kiinnityspiikin jälkeen maanantaina katosi turvotus ja tuntemukset alavatsassa, Cyclogest tuki testiin saakka.
 
Kokemuksia kiinnittymisen jälkeisestä ajasta tai tuntemuksista?
Minulla piinapäivät menossa ja ensi viikolla testi. Olen 40+ ja yksi luomu raskaus 37v ja sen jälkeen 2 km. Amh 0,8 ja fsh normaali ikäiselleni. IVF lyhyellä kaavalla alkoi maaliskuussa, piikitin Pergoverista max 375 yksikköä 12 päivää, viikko jarruna Fyremadel, ovitrelle irrotukseen ja 11 solua joista 10 kypsää, 8 hedelmöittyi ja 3päivän TOP alkio siirrettiin perjantaina ja 3 blastoa pakkaseen. Gonapeptyl kiinnityspiikin jälkeen maanantaina katosi turvotus ja tuntemukset alavatsassa, Cyclogest tuki testiin saakka.
Sen osaan ainakin sanoa et cylclogestin kanssa en luottaisi mihinkään oireisiin ja oireettomuuteen. Se voi tehdä nii hurjia oireita. Itselle ainakin tekee
 
Onko täällä kenelläkään jäänyt lämmöt koholle vielä luteaalituen lopettamisen jälkeen?
Dpo 15 otettu viimeiset cyclogestit, koska dpo 16 ei testeissä näkynyt kuin viivanpaikat, ja nyt dpo 18 lämmöt edelleen reilusti koholla https://aijaa.com/L4K7No eikä edes tiputtelua havaittavissa. Pc näyttää edelleen vain viivanpaikkaa.
Normaalisti lämmöt lähtevät laskuun cyclogestistä huolimattakin, ja on jopa tullut tiputteluakin niistä huolimatta.
Alavatsan jomottelua on siis ollut dpo 6 lähtien ja rinnatkin olleet kipeät dpo 9 lähtien. Nyt sitten mietin että pitäisikö varmuuden vuoksi aloittaa cyclogestit uudestaan, että jos jostain syystä hcg:tä ei ole vielä virtsassa 🙈. Tämä pääsiäinen sopivasti vielä vaikeuttaa verikokeeseen pääsyä.
Miten sitä saisi järjen pysymään päässä kun toivoo niin kovasti raskautta 😬

Edit. tarkistin varsin sormella tuolta kohdunsuulta ja sieltä jäi vähän rusehtavaa valkovuotoa, eli kaipa sieltä menkat on tuloillaan. Ihmetyttää vain nuo lämmöt.
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä kenelläkään jäänyt lämmöt koholle vielä luteaalituen lopettamisen jälkeen?
Dpo 15 otettu viimeiset cyclogestit, koska dpo 16 ei testeissä näkynyt kuin viivanpaikat, ja nyt dpo 18 lämmöt edelleen reilusti koholla https://aijaa.com/L4K7No eikä edes tiputtelua havaittavissa. Pc näyttää edelleen vain viivanpaikkaa.
Normaalisti lämmöt lähtevät laskuun cyclogestistä huolimattakin, ja on jopa tullut tiputteluakin niistä huolimatta.
Alavatsan jomottelua on siis ollut dpo 6 lähtien ja rinnatkin olleet kipeät dpo 9 lähtien. Nyt sitten mietin että pitäisikö varmuuden vuoksi aloittaa cyclogestit uudestaan, että jos jostain syystä hcg:tä ei ole vielä virtsassa . Tämä pääsiäinen sopivasti vielä vaikeuttaa verikokeeseen pääsyä.
Miten sitä saisi järjen pysymään päässä kun toivoo niin kovasti raskautta

Edit. tarkistin varsin sormella tuolta kohdunsuulta ja sieltä jäi vähän rusehtavaa valkovuotoa, eli kaipa sieltä menkat on tuloillaan. Ihmetyttää vain nuo lämmöt.
Mulla välillä cycklogestistä lämmöt putoaa vasta menkkojen alettua. T. Toinen ourakäyttäjä
 
Wuhuu! Näyttää siltä et ovis venyy tarpeeksi 😍 oli vasta 11mm follikkelit ja 7mm limakalvo (mulla oviksen aikaan yleensä yli 20mm follikkelit ja ~12mm limakalvo. Ti tai ke on nyt sit inssi. Ekaa kertaa tätä toista yrittäessä on nyt sitten omalla lh-piikillä. (Tai se kohdunulkoinen+sisäinen keskenmeno oli kans omalla lh piikillä) esikoinen tärppäsi kans aikanaan omalla lh piikillä kun taas ovitrelle kierrot ei tunnu nii hyvältä omassa kropassa
 
Mä olen kanssa miettinyt tuota ovitrelleä, viime kierrossa toki tilanne limiksen kanssa oli aika toivotonkin mutta ihmetytti kun lääkäri oli sitä mieltä että 17mm follikkelilla sen jo olisin pistänyt. Siirrettiin sitten mun pyynnöstä päivällä eli laskennallisesti 19mm folli.
Nyt tässä kierrossa folli oli 13,5mm ja siitä 4pv päästä laskettiin ovitrelle, laskennallisesti menisi siis 21,5mm kohdalle mikä minustakin jo järkevämpi.

Onko kellään tietoa tai kokemusta miten menopur vaikuttaa ovulaatioon, lääkäri kyllä sanoi että se voi tulla itsekseenkin ennen ovitrelleä, tuskin nyt olisi ehtinyt kyllä. Mulla ku siis ei ovulaatiossa ole ongelmaa tähänkään asti ollut. Että jos nyt ei tärppää niin jos seuraavassa kierrossa sitä ei käyttäisikään? Ja näyttääkö ovistikut mitään järkevää kun menopur sisältää LH:ta? Toki jos päivät menisi sopivasti (nyt oli vkl huonosti välissä) voisi pyytää toista ultraa vielä jos follit ekassa vielä noin pieniä kuin nyt.

Nytkin ovis oli varmasti lähellä, arvelen sen tapahtuneen jo 12-24h ikkunassa ovitrellestä kun edellisessä kierrossa meni se 48h tienoille tai vähän yli.
 
Kolmas ja viimeinen inssi tehty. Munasolu oli jo ehtinyt irtoamaan. Jäin miettimään, että onkohan paljon huonommat mahikset mut järjellä ajatellen kyl sen munasolun pitäis siellä elellä melkein vuorokauden.. Jotenkin harmittaa toi kohdun limakalvon paksuus mikä 8mm.. Tallettelut ennen inssiä dpo -4 & -2.
Jostain syystä ei yhtään uskoa onnistumiseen ja kyselinkin lääkäriltä ivf-hoidoista. Täytyy ensin nyt odottaa tuottaako tää nyt tulosta. Jos ei niin ivf-jonoon.. Jonossa ainakin 4kk odotus.

Ei auta muuta kun nyt odotella
Pahoittelut negatiivis sävytteisestä viestistä 😅
 
Kolmas ja viimeinen inssi tehty. Munasolu oli jo ehtinyt irtoamaan. Jäin miettimään, että onkohan paljon huonommat mahikset mut järjellä ajatellen kyl sen munasolun pitäis siellä elellä melkein vuorokauden.. Jotenkin harmittaa toi kohdun limakalvon paksuus mikä 8mm.. Tallettelut ennen inssiä dpo -4 & -2.
Jostain syystä ei yhtään uskoa onnistumiseen ja kyselinkin lääkäriltä ivf-hoidoista. Täytyy ensin nyt odottaa tuottaako tää nyt tulosta. Jos ei niin ivf-jonoon.. Jonossa ainakin 4kk odotus.

Ei auta muuta kun nyt odotella
Pahoittelut negatiivis sävytteisestä viestistä
Mun esikoinen tärppäsi siitä ainoasta kierrosta jossa mulla on ollu munasolu jo irronnut 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: *Tähtipölyä*
Tässä hetken oltuani nii onnessani pää käy myös käynnin jotenkin ikävää puolta läpi. En ollut siis omalla lääkärillä, kun se oli lomalla ja tää sijainen (jolla oon käyny aiemminkin) alkoi epäsuorasti vihjailla et pitäisi siirtyä ivf😭 mun omalääkäri just viime inssissä uskoi nii vahvasti insseihin ku vaikka 4 oo inssiä jo tehty nii yks on vaa ollu nega. Mä silloin ymmärsin et ei oo vielä lähelläkään aika miettiä ivf nii ahdistaa et nyt toinen lääkäri sillä vihjaili. Tää sijainen oli viel just ku se on ollu mulla edellisen kerran 3. Inssissä (nyt suunnitellaan siis 5.) Nii sitä mieltä et oon yberhedelmällinen nii tää hänen suunnanmuutos ahdistaa.

Ahdistaa ajatus ivfästä ja sen mukanaan mahdollisesti tuomasta 6kk tauosta et saa taas säästettyä ahdistaa ihan sikana. Ku ei meillä oo mitään edes 0,00001% mahdollista raskautua odotellessa nii ahdistaa jos joutuu palaa taas yrityksen odotukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä hetken oltuani nii onnessani pää käy myös käynnin jotenkin ikävää puolta läpi. En ollut siis omalla lääkärillä, kun se oli lomalla ja tää sijainen (jolla oon käyny aiemminkin) alkoi epäsuorasti vihjailla et pitäisi siirtyä ivf mun omalääkäri just viime inssissä uskoi nii vahvasti insseihin ku vaikka 4 oo inssiä jo tehty nii yks on vaa ollu mega. Mä silloin ymmärsin et ei oo vielä lähelläkään aika miettiä ivf nii ahdistaa et nyt toinen lääkäri sillä vihjaili. Tää sijainen oli viel just ku se on ollu mulla edellisen kerran 3. Inssissä (nyt suunnitellaan siis 5.) Nii sitä mieltä et oon yberhedelmällinen nii tää hänen suunnanmuutos ahdistaa.

Ahdistaa ajatus ivfästä ja sen mukanaan mahdollisesti tuomasta 6kk tauosta et saa taas säästettyä ahdistaa ihan sikana. Ku ei meillä oo mitään edes 0,00001% mahdollista raskautua odotellessa nii ahdistaa jos joutuu palaa taas yrityksen odotukseen.
Onpa ikävää 😔 Ehkä tää sijainen ei tiennyt tarpeeksi hyvin teidän suunnitelmaa ja sen vuoksi vihjaili ivf.stä. Luottaisin enemmän sun oman lääkärin sanaan koska tietää taustat ja mikä teidän kohdalla on järkevää.😊
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
Tuli todella järkyttynyt ja surullinen olo teidän puolestanne. Puistattaa aivan. Voimia tilanteen käsittelyyn ❤ Veisin ehdottomasti asiaa eteenpäin potilasasiamiehen kautta.
 
Voiko inssien jälkeen vielä aloittaa ivf hoidot vai miten teille on sanottu? Mulle lääkäri sanoi että jos siihen lähtee se pitäisi aloittaa heti, haluan kuitenkin ensin ainakin yrittää pari inssiä. Jäi ihan epäselväksi miksi pitäisi saman tien ivf mennä. Tarkoitus soitella sinne ensi viikolla.
 
Tässä hetken oltuani nii onnessani pää käy myös käynnin jotenkin ikävää puolta läpi. En ollut siis omalla lääkärillä, kun se oli lomalla ja tää sijainen (jolla oon käyny aiemminkin) alkoi epäsuorasti vihjailla et pitäisi siirtyä ivf mun omalääkäri just viime inssissä uskoi nii vahvasti insseihin ku vaikka 4 oo inssiä jo tehty nii yks on vaa ollu mega. Mä silloin ymmärsin et ei oo vielä lähelläkään aika miettiä ivf nii ahdistaa et nyt toinen lääkäri sillä vihjaili. Tää sijainen oli viel just ku se on ollu mulla edellisen kerran 3. Inssissä (nyt suunnitellaan siis 5.) Nii sitä mieltä et oon yberhedelmällinen nii tää hänen suunnanmuutos ahdistaa.

Ahdistaa ajatus ivfästä ja sen mukanaan mahdollisesti tuomasta 6kk tauosta et saa taas säästettyä ahdistaa ihan sikana. Ku ei meillä oo mitään edes 0,00001% mahdollista raskautua odotellessa nii ahdistaa jos joutuu palaa taas yrityksen odotukseen.
Teidän päätöshän se on, ei sitä kai ole rajattu että montako niitä saa tehdä mutta
Voiko inssien jälkeen vielä aloittaa ivf hoidot vai miten teille on sanottu? Mulle lääkäri sanoi että jos siihen lähtee se pitäisi aloittaa heti, haluan kuitenkin ensin ainakin yrittää pari inssiä. Jäi ihan epäselväksi miksi pitäisi saman tien ivf mennä. Tarkoitus soitella sinne ensi viikolla.
Mun käsittääkseni yleensä tehdään ensin inssit jos se vain on sellainen hoitomuoto josta voisi olla apua. Jos ongelma siittiöissä niin silloinhan eo välttämättä inssistä ole apua. Mutta onkohan se sitten ikä minkä takia lääkäri on sanonut noin 🤔 Että se olisi hänen mielestään järkevämpää.
 
Tässä hetken oltuani nii onnessani pää käy myös käynnin jotenkin ikävää puolta läpi. En ollut siis omalla lääkärillä, kun se oli lomalla ja tää sijainen (jolla oon käyny aiemminkin) alkoi epäsuorasti vihjailla et pitäisi siirtyä ivf mun omalääkäri just viime inssissä uskoi nii vahvasti insseihin ku vaikka 4 oo inssiä jo tehty nii yks on vaa ollu nega. Mä silloin ymmärsin et ei oo vielä lähelläkään aika miettiä ivf nii ahdistaa et nyt toinen lääkäri sillä vihjaili. Tää sijainen oli viel just ku se on ollu mulla edellisen kerran 3. Inssissä (nyt suunnitellaan siis 5.) Nii sitä mieltä et oon yberhedelmällinen nii tää hänen suunnanmuutos ahdistaa.

Ahdistaa ajatus ivfästä ja sen mukanaan mahdollisesti tuomasta 6kk tauosta et saa taas säästettyä ahdistaa ihan sikana. Ku ei meillä oo mitään edes 0,00001% mahdollista raskautua odotellessa nii ahdistaa jos joutuu palaa taas yrityksen odotukseen.
Mä näkisin myös niin että kun teillä inssi on vain "seksin korvike" tässä lisääntymismielessä ja sehän on normaalia heteropareillakin yrittää vuosi ennen kuin kokeillaan hoitoja. Ehkä lääkäri ei tosiaan ottanut huomioon teidän perimmäistä syytä inssille vaan laski sen miten yleensä että 3 inssiä (tai 6 jos syy edellyttää) ja sitten ivf. Teidän tilanne on kuitenkin vähän eri.
 
Voiko inssien jälkeen vielä aloittaa ivf hoidot vai miten teille on sanottu? Mulle lääkäri sanoi että jos siihen lähtee se pitäisi aloittaa heti, haluan kuitenkin ensin ainakin yrittää pari inssiä. Jäi ihan epäselväksi miksi pitäisi saman tien ivf mennä. Tarkoitus soitella sinne ensi viikolla.
Iän takia näin, koska inssien onnistumisprosentti on iäkkäämmällä naisella todella huono. Etenkin, jos siittiöissä ei ole vikaa (silloinhan se on toki tarpeen), insseihin hukataan vain aikaa, jota ei ole enää muutoinkaan jäljellä. Me ei siksi edes harkittu asiaa, eikä lääkäri edes tarjonnut sitä vaihtoehtona sen jälkeen kun mies oli tutkittu. Siittiöt kun on varsin ok ja seksikin sujuu, niin inssi ei tilanteeseemme lisäarvoa tuottaisi, vaikka olisihan se ollut edullinen vaihtoehto.

Nyt ellei kahdesta seuraavasta OI-kierrosta onnistu, on edessä IVF-suunnittelukäynti loppukeväästä ja (mahdollinen) tuoresiirto vielä ennen kesälomia. On sitten sekin kortti katsottu, että saadaanko omista soluista edes kunnollisia alkioita siirrettäväksi asti.
 
Ihan samaa mieltä samovaarin kanssa...

inssi ei paranna raskaaksi tulon mahdollisuuksia juurikaan, ellei vikaa ole juurikin siittiöissä...

Mekin käytiin se yks ivf suoraan viim.syksynä. Maksimilääkitys ja saatiin 2 munasolua joista toinen ei ollut kypsä ja toinen ei hedelmöittynyt. Mulla amh 1,6 ja fsh 8,5 eli ne arvot ikään nähden ok, mutta silti "saalis" todella huono. Lääkäri totesi suoraan että ei kannata rahaa laittaa enempää ivf hoitoihin ja pohdittiin lahjamunasolua.. Puolivuotta nyt yritetty letro+terolut tuella luonnollisesti, mutta ei tärppiä. Siksi päädyimme lähtemään lahjamunasoluhoitoon. Siinä alkaa olla jo suhteellisen hyvät mahdollisuudet raskautumiseen ♡ toki ei sekään takaa sitä että vielä vauva saataisiin, mutta toivotaan parasta ♡
 
Ivf ei tosiaan ole tarkoitus lähteä jo sen hinnankin takia. Onhan se inhottava tunne luovuttaa mutta pari inssiä on tarkoitus kokeilla eikä sitten muuta, saa nyt nähdä mitä lääkäri sanoo, mulla vielä perussairaudet vaikeuttaa onnistumista.
Helpompi olisi jos pystyisi vaan päättämään yrityksen lopettamisesta mutta vaikeaahan se on .
 
Ja näin se meidän vuoro siirtää katse kohti seuraavaa kiertoa. Dpo13 ja nega testattu.
Vielä ei lausunto oo kelalla menny läpi, on siis kesken. Ens viikolla pitäisi tulla vastaus jos niihin päiviin on uskominen.

Ja ens kuussa aika uuteen analyysiin. Menispä huhtikuu vauhdilla .
 

Yhteistyössä