Ite oon 34 ja meillä on kohta 7 vuotta täyttävät kaksoset ja pikkusisarus heille olisi kiva saada. Itellä menossa io-hoidot.
Lisäsin sun tiedot mun aikaisempaan vastaukseen. Kirjotin sinne eka IO, mutta googletinkin, että kyllä se varmaan on kuitenkin toi OI. Tai kumpi pitäisi olla?Ite oon 34 ja meillä on kohta 7 vuotta täyttävät kaksoset ja pikkusisarus heille olisi kiva saada. Itellä menossa io-hoidot.
Joo, eli tammikuu 2021 aloitettuOnko tuo yritysaloitusvuosi siis 2021 tai jotain muuta?
Juu on oi hoito.Lisäsin sun tiedot mun aikaisempaan vastaukseen. Kirjotin sinne eka IO, mutta googletinkin, että kyllä se varmaan on kuitenkin toi OI. Tai kumpi pitäisi olla?
Me menimme ymmärtääkseni suoraan jonoon, odotellessa tehtiin yksi inssi. Labrat + minun ikäni antoivat odottaa, että järeämmät hoidot olisivat tarpeen. Kesätauko taisi alkaa kesäkuun puolivälin jälkeen ja kesti elokuun alkuun suurinpiirtein, näissä voi varmaan olla eroja?Ei tuottanut toinenkaan inssi tulosta, tänään alkoi vuoto.
Onko kellään tietoa voiko ivf jonoon päästä ennen kuin kolmas inssi on tehty? Ja miten pitkä yleensä kesätauko on julkisella?
Me käytiin yksi ivf hoito yksityisellä viim.syksynä. Vaste hoidolle oli surkea vaikka lääkitykset tapissa. Lääkäri ei suositellut jatkamista. Päädyttiin yrittämään luomuna lääketuella ja miettimään lahjamunasoluhoitoa. Uskoisin että itsellä on munasolut jo niin huonoja ettei niistä ole mihinkään. Siksi teimme päätöksen että maksetaan hiukan enemmän siitä, että saadaan paremmat ja terveet solut ja toivon mukaan rakas lapsonenMulle ei ole vieläkään kirkastunut yhtään mitä päättää hoitojen suhteen, rahatilanne on huonompi kuin luulin eikä missään nimessä voida ottaa velkaa ivf varten. Nyt pyörittelen sitä onko järkeä yrittää inssiä kun omat munat on sitä mitä on eikä tuskin luomua parempi tulos, herättääkö se turhaan sitten toiveita
Ootteko te lääkäriltä saaneet apua päätökseen? Meillä käynnillä kyllä jätettiin päätös täysin omiin käsiin
Toivottavasti teillä tärppäisi tästä kierrosta En osaa valitettavasti auttaa ovulaation siirto asiassa, mutta itse mietin tuota samaa inseminaatiokierrossa, kun pelkäsin ovulaation osuvan juuri viikonlopulle. Mullakin letrot nimittäin aikaistaa ovulaatiota useamman päivän. Normikierrossa ovulaatio oli mulla ennen aina n. Kp 14-15 ja letrokierroissa se on ollut jo kp 11-12. Nyt en ole kolmeen kiertoon syönyt letroja, mutta silti ovulaatio on edelleen jo kp 11-12 paikkeilla. Katotaan onko se nyt jöödäkseen noilla kiertopäivillä vai vieläkö letrot vaikuttaa kropassa..Tänään alkoi vihdoin uusi kierto. Nyt aloitan huomenna letrot ja jännittää et venyyhän ovis pääsiäisen yli. Normaalisti ilman letroja on kp15-17 mitkä on pääsiäisen jälkeen. Ti-to, mut en tiedä paljonko letrot sitä aikaistaa. Kaikki 4 inssiö esikoisen jälkeen on tehty kp12-13 ovitrellellä perjantaina ku ovis olis menny todennäköisesti viikonlopulle.
Tuntuu jotenkin hurjalta aloittaa ne letrot ku ne voi siirtää oviksen just vaikka pääsiäismaanantaille joka on kp14. Tekisi mieli olla syömättä letroja mut pelottaa sekin. Mitenkähän saisin varmistettua et ovis olis vasta tuolloin kp15
Esikoisesta oli vähän vastaava tilanne aikanaan. Lääkäri sanoi ultrassa et uskoo et ovis olisi sunnuntaina kp14. Oli just ultrassa sillä viikolla sen kokoiset follikkelit. Mut sit ovis venyikin maanantaille ja esikoinen tärppäsi. Muistaakseni join tyyliin lasin viiniä pe ja la siinä toivossa jos ne vaikka viivästyttäisi ovista, vaikka en tiedä oliko se sitten luonnostaan tulossa silloin vai oliko tuolla viinillä jotain asiaa
Mulla on ultra kp10 to ja pelottaa et sinne menee turhaan se 200€ jos siel näkyy liian isoja follikkeleita. Sit kun ei oikein voi tehdä mitään
Lisäksi kuulin et niitä lahjasiittiöitä mistä esikoinen on saanut alkunsa ei oo enää hirveästi jäljellä ja alkoi pelottaa et ne loppuu . Toivottavasti tää olis nyt se + kierto
Mulla on kerran ollu ovitrellestä (tms hormoonijuttu. Letrotki oli käytössä mut ei ne oo tehny tuommoisia) ja kerran kiinnittymistäVoisiko lääkitys (Letrot tai Ovittelle) aiheuttaa veristä vuotoa dpo6-7 tienoilla? Vai voisikohan olla ihan toivottua sellaista..
Tätäpä vähän pelkään, että on kuitenkin vain jomman kumman lääkkeen tekosia. Eilisen vähäisen vuodon jälkeen ei enää mitään, joten nyt ei auta kuin odotella tämä viikko.Mulla on kerran ollu ovitrellestä (tms hormoonijuttu. Letrotki oli käytössä mut ei ne oo tehny tuommoisia) ja kerran kiinnittymistä
Toivotaan sulle tuota kiinnittymistä
Musta riski ton 15-16mm kanssa on aika pieni en ole asiantuntija mutta sen mitä olen lukenut niin eräässäkin tutkimuksessa todettiin että raskauden todennäköisyys on huomattavasti isompi jos follikkeli om 20-22mm irrotuspiikin aikaan kuin jos se on 18 tai alle. Olikohan luokkaa yli 40% jos 20-22m ja 14% jos alle 18mm. Jotain sinnepäin.Kävin tänään follike ultrassa ja nyt siellä oli 22mm ja 15-16mm? Sain irrotuspiikin nyt pitäis tehdä päätös et ottaako riskin et tulisi toiset kaksoset.
Muistaakseni meillä oli sillon molemmat rakkulat yli 20mm ja kaksi lasta tuli. Et sinänsä uskaltais laittaa sen irrotuspiikin. Ja eihän se 100 oo et tärppäis.Musta riski ton 15-16mm kanssa on aika pieni en ole asiantuntija mutta sen mitä olen lukenut niin eräässäkin tutkimuksessa todettiin että raskauden todennäköisyys on huomattavasti isompi jos follikkeli om 20-22mm irrotuspiikin aikaan kuin jos se on 18 tai alle. Olikohan luokkaa yli 40% jos 20-22m ja 14% jos alle 18mm. Jotain sinnepäin.
Mä kuulen huomenna mikä tilanne on, toivottavasti max 2, vielä tuskin valmiita kun kp 9 huomenna. Viime kierrossa lääkäri (eri kuin nyt) ohjeisti pistämään ovitrellen kun follikkeli oli 17mm mutta tingin sen seuraavalle päivälle. Nyt olen kyllä sitä mieltä että odoteltaisiin et on 20mm. Toki se voi osua ikävästi viikonlopulle ettei voida tarkistaa mutta ainakin laskennallisesti ajoittaa tarpeeksi kypsäksi.Muistaakseni meillä oli sillon molemmat rakkulat yli 20mm ja kaksi lasta tuli. Et sinänsä uskaltais laittaa sen irrotuspiikin. Ja eihän se 100 oo et tärppäis.