Lapsettomuushoidoissa olevat

Lapsettomuushoidoissa olevat 3/2023 =>

Chiarina46: 48v, ei lapsia. Lahjamunasoluhoidoissa ulkomailla. Suomessa tehty yksi hoitokierto Ovumialla, josta yksi alkio, joka siirrettiin 09/2021. Negatiivinen testitulos. Nyt ulkomailla PAS 3/2023, josta negatiivinen testitulos. Alkioita pakkasessa 3 kpl, uusi yritys toukokuun alussa.
Hannuliini, 34v, 7v kaksoset, 3. lapsi haaveissa. OI-hoidot aloitettu.
Ihmettäodottava79: 44v, ei lapsia, OI alkaen 3/22
Mamiks 39v, 3 lasta, iltatähteä yritetty 2/22 alkaen, miehen hoidot hedelmällisyysklinikalla
Mamma41
Millis86
Mimerkki
37v, 2. aikuista lasta, puolisolle 1.lapsi Kkm: 10/21, 5/22, 11/22 Limakalvo vaurioitunut ja ohut, hoidoksi OI alkaen 2/23
Minttuni
Samovaari,
46v, 3 lasta, kkm 10/22, OI alkaen 03/23
Samppa40, 43v, 2 lasta (täysi-ikäinen ja teini). Uudessa suhteessa yritys aloitettu luomusti 1/2021. Sittemmin otettu tueksi letrot ja terolut. Tulokseton IVF syksy 2022. Nyt alkamassa lahjamunasoluhoidot.
Tiukuna 28v, 1 lapsi, ku+km 10/21, IUI 8/22 lähtien, lahjasiittiöt (naispari), ei yritystä joka kierrossa, uusi yritys mahdollisesti huhtikuussa
Toiveissatoinen87
*Tähtipölyä*
 
Nyt olis tehty mitä voidaan, tänään siis dpo0 ja huomenna vois vielä huvikseen pistää kerran makkarissa humpsutellen.
Tein nyt pari edellistä kertaa niin että vaikkakin suurin osa jo tavarasta valui pois niin kuukupin laitoin jos siellä sattuis joku yksi vaivainen uiskentelee niin ei pääsis heti pois 😅 Kaikkea voi yrittää.
parasta on kun on onnistuneet talletukset eikä tarttenu kikkailla. Oltiin tosi väsyneitä ja silti onnistui 🥰

Sitten jäädään odottelee pitkä vajaa kaksi viikkoa. Eilen en sit kuitenkaan testannut ja varmistellu ovista, en vaan jaksanu mennä toiseen putiikkiin vaan niiden tähden. Oon melko varma että eilen se plussa tuli kun oli jo niin vahvat viivat aamusta jo.

Mulla oli meidän ovumia käynnistä niin hyvä olo että tuli sellainen fiilis että tää kierto olis meidän vaikka mitään varmistusta sille ei ole että siittiöitä olis. Ainoastaan se että mulla oli tilanne hyvin ja ettei miehellä ole kiveksissä mitää rakenteellista häikkää.
ja nyt sit pelottaa se et tullaan rytinällä alas kahden viikon päästä.

No ei kai se auta, toivotaan parasta 🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki
Kp 5 ja migreeni. Ihan sama juttu samaan aikaan viime kierrossa. Sitä ennen edellinen paha migreeni melkein 2v sitten. Johtuukohan hormoneista kun niitö kuitenkin sen 4 viikkoa käytti ja nyt siis viikko "omilla hormoneilla". Ehkä sen tekee cyclogestin poistuminen kehosta, kesällä oli lugesteron ja puolet pienempi annos, vain yhden kierron käytin ilman tärppiä. En muista olisiko sen jälkeen ollut sitten mitään.
Häijy olo vaikka pahimmasta särystä jo pääsin mutta pää on kuin hattaraa kananmunan kuoressa 😬
 
vierailija
Ei tuottanut toinenkaan inssi tulosta, tänään alkoi vuoto.
Onko kellään tietoa voiko ivf jonoon päästä ennen kuin kolmas inssi on tehty? Ja miten pitkä yleensä kesätauko on julkisella?
Me menimme ymmärtääkseni suoraan jonoon, odotellessa tehtiin yksi inssi. Labrat + minun ikäni antoivat odottaa, että järeämmät hoidot olisivat tarpeen. Kesätauko taisi alkaa kesäkuun puolivälin jälkeen ja kesti elokuun alkuun suurinpiirtein, näissä voi varmaan olla eroja?
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Mäkin voisin liittyä mukaan ryhmään, kiva kun tämmöinen ryhmä tehtiin😊

Ensimmäistä lasta yritetään ja yritys ollaan aloitettu elokuussa 2021 ja olenkin ollut noissa 2022 ja 2023 vauvaryhmissä mukana, mutta yhtään plussaa ei ole tullut. Joulu- ja tammikuussa meillä oli ovulaationinduktio + inseminaatio. Miehen heikon siemennesteen laadun vuoksi kuitenkin lääkäri totesi toisessa inseminaatiossa, että jos/kun raskautumista ei siitä kierrosta tapahdu niin hän suosittelee meille siirtymistä ivf-jonoon. Ja sillä tiellä nyt ollaan eli tammikuussa ilmoittauduttiin jonoon ja nyt odotellaan ivf-suunnittelukäynnille aikaa. Hoidoissa ollan HUS:issa ja jonot on tällä hetkellä ilmeisesti aika pitkät…

Aika tuntuu menevän hitaasti, kun muut ympärillä raskautuu ja meille ei ole tullut plussan plussaa😬 mutta usko ivf-hoidoilla onnistumiseen on kuitenkin kova ja nyt vaan pitää malttaa odottaa hoitoihin pääsyä, vaikka toki hoidot/pistäminen myös hieman jännittää.
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Mulle ei ole vieläkään kirkastunut yhtään mitä päättää hoitojen suhteen, rahatilanne on huonompi kuin luulin eikä missään nimessä voida ottaa velkaa ivf varten. Nyt pyörittelen sitä onko järkeä yrittää inssiä kun omat munat on sitä mitä on eikä tuskin luomua parempi tulos, herättääkö se turhaan sitten toiveita 🤔
Ootteko te lääkäriltä saaneet apua päätökseen? Meillä käynnillä kyllä jätettiin päätös täysin omiin käsiin
 
Heippa! Onko täällä ketään muita jotka ovat/ovat aloittelemassa lahjamunasoluhoidot kuin Chiarina46 ja minä?

HIrveästi kiinnostaa kaikki aiheeseen liittyvä, joten vertaistukea olisi mukava saada ja keskustella aiheesta. 😊🌞

Mukavaa ja 🌞 alkuviikkoa 😊
 
Mulle ei ole vieläkään kirkastunut yhtään mitä päättää hoitojen suhteen, rahatilanne on huonompi kuin luulin eikä missään nimessä voida ottaa velkaa ivf varten. Nyt pyörittelen sitä onko järkeä yrittää inssiä kun omat munat on sitä mitä on eikä tuskin luomua parempi tulos, herättääkö se turhaan sitten toiveita
Ootteko te lääkäriltä saaneet apua päätökseen? Meillä käynnillä kyllä jätettiin päätös täysin omiin käsiin
Me käytiin yksi ivf hoito yksityisellä viim.syksynä. Vaste hoidolle oli surkea vaikka lääkitykset tapissa. Lääkäri ei suositellut jatkamista. Päädyttiin yrittämään luomuna lääketuella ja miettimään lahjamunasoluhoitoa. Uskoisin että itsellä on munasolut jo niin huonoja ettei niistä ole mihinkään. Siksi teimme päätöksen että maksetaan hiukan enemmän siitä, että saadaan paremmat ja terveet solut ja toivon mukaan rakas lapsonen ❤

Niin ja vielä kysymykseesi.. meidän iässähän se raskauden mahdollisuus on 3-5%. Eli mahdollista on mutta kyllä pitää olla paljon tuuria mukana ♡ En näe hirveästi eroa luomu yrityksellä verrattuna inssiin, ellei miehen simpoissa ole ongelmaa...
 
Viimeksi muokattu:
Sehän se on kun me ei olla lahjasoluhoitoon lähdössä niin tuntuu aika toivottomalta yritykseltä kokonaisuudessaan. Aika pieni mahdollisuus että ivf hoidossakaan juurikin se mahdollisesti yksi toimiva munasolu sieltä löytyisi. Mulla lisäksi perussairaudet vaikuttaa mm diabetes
Siksi olisinkin toivonut "suorempaa" vastausta lääkäriltä mitä kannattaa tehdä.
 
Tänään alkoi vihdoin uusi kierto. Nyt aloitan huomenna letrot ja jännittää et venyyhän ovis pääsiäisen yli. Normaalisti ilman letroja on kp15-17 mitkä on pääsiäisen jälkeen. Ti-to, mut en tiedä paljonko letrot sitä aikaistaa. Kaikki 4 inssiö esikoisen jälkeen on tehty kp12-13 ovitrellellä perjantaina ku ovis olis menny todennäköisesti viikonlopulle.

Tuntuu jotenkin hurjalta aloittaa ne letrot ku ne voi siirtää oviksen just vaikka pääsiäismaanantaille joka on kp14. Tekisi mieli olla syömättä letroja mut pelottaa sekin. Mitenkähän saisin varmistettua et ovis olis vasta tuolloin kp15😅

Esikoisesta oli vähän vastaava tilanne aikanaan. Lääkäri sanoi ultrassa et uskoo et ovis olisi sunnuntaina kp14. Oli just ultrassa sillä viikolla sen kokoiset follikkelit. Mut sit ovis venyikin maanantaille ja esikoinen tärppäsi. Muistaakseni join tyyliin lasin viiniä pe ja la siinä toivossa jos ne vaikka viivästyttäisi ovista, vaikka en tiedä oliko se sitten luonnostaan tulossa silloin vai oliko tuolla viinillä jotain asiaa :D

Mulla on ultra kp10 to ja pelottaa et sinne menee turhaan se 200€ jos siel näkyy liian isoja follikkeleita. Sit kun ei oikein voi tehdä mitään 😥

Lisäksi kuulin et niitä lahjasiittiöitä mistä esikoinen on saanut alkunsa ei oo enää hirveästi jäljellä ja alkoi pelottaa et ne loppuu 😥. Toivottavasti tää olis nyt se + kierto ♥
 
Tänään alkoi vihdoin uusi kierto. Nyt aloitan huomenna letrot ja jännittää et venyyhän ovis pääsiäisen yli. Normaalisti ilman letroja on kp15-17 mitkä on pääsiäisen jälkeen. Ti-to, mut en tiedä paljonko letrot sitä aikaistaa. Kaikki 4 inssiö esikoisen jälkeen on tehty kp12-13 ovitrellellä perjantaina ku ovis olis menny todennäköisesti viikonlopulle.

Tuntuu jotenkin hurjalta aloittaa ne letrot ku ne voi siirtää oviksen just vaikka pääsiäismaanantaille joka on kp14. Tekisi mieli olla syömättä letroja mut pelottaa sekin. Mitenkähän saisin varmistettua et ovis olis vasta tuolloin kp15

Esikoisesta oli vähän vastaava tilanne aikanaan. Lääkäri sanoi ultrassa et uskoo et ovis olisi sunnuntaina kp14. Oli just ultrassa sillä viikolla sen kokoiset follikkelit. Mut sit ovis venyikin maanantaille ja esikoinen tärppäsi. Muistaakseni join tyyliin lasin viiniä pe ja la siinä toivossa jos ne vaikka viivästyttäisi ovista, vaikka en tiedä oliko se sitten luonnostaan tulossa silloin vai oliko tuolla viinillä jotain asiaa

Mulla on ultra kp10 to ja pelottaa et sinne menee turhaan se 200€ jos siel näkyy liian isoja follikkeleita. Sit kun ei oikein voi tehdä mitään

Lisäksi kuulin et niitä lahjasiittiöitä mistä esikoinen on saanut alkunsa ei oo enää hirveästi jäljellä ja alkoi pelottaa et ne loppuu . Toivottavasti tää olis nyt se + kierto
Toivottavasti teillä tärppäisi tästä kierrosta🙏 En osaa valitettavasti auttaa ovulaation siirto asiassa, mutta itse mietin tuota samaa inseminaatiokierrossa, kun pelkäsin ovulaation osuvan juuri viikonlopulle. Mullakin letrot nimittäin aikaistaa ovulaatiota useamman päivän. Normikierrossa ovulaatio oli mulla ennen aina n. Kp 14-15 ja letrokierroissa se on ollut jo kp 11-12. Nyt en ole kolmeen kiertoon syönyt letroja, mutta silti ovulaatio on edelleen jo kp 11-12 paikkeilla. Katotaan onko se nyt jöödäkseen noilla kiertopäivillä vai vieläkö letrot vaikuttaa kropassa..
 
Mulla on kerran ollu ovitrellestä (tms hormoonijuttu. Letrotki oli käytössä mut ei ne oo tehny tuommoisia) ja kerran kiinnittymistä
Toivotaan sulle tuota kiinnittymistä
Tätäpä vähän pelkään, että on kuitenkin vain jomman kumman lääkkeen tekosia. Eilisen vähäisen vuodon jälkeen ei enää mitään, joten nyt ei auta kuin odotella tämä viikko.
 
Kävin tänään follike ultrassa ja nyt siellä oli 22mm ja 15-16mm? Sain irrotuspiikin nyt pitäis tehdä päätös et ottaako riskin et tulisi toiset kaksoset.
Musta riski ton 15-16mm kanssa on aika pieni 🤔 en ole asiantuntija mutta sen mitä olen lukenut niin eräässäkin tutkimuksessa todettiin että raskauden todennäköisyys on huomattavasti isompi jos follikkeli om 20-22mm irrotuspiikin aikaan kuin jos se on 18 tai alle. Olikohan luokkaa yli 40% jos 20-22m ja 14% jos alle 18mm. Jotain sinnepäin.
 
Musta riski ton 15-16mm kanssa on aika pieni en ole asiantuntija mutta sen mitä olen lukenut niin eräässäkin tutkimuksessa todettiin että raskauden todennäköisyys on huomattavasti isompi jos follikkeli om 20-22mm irrotuspiikin aikaan kuin jos se on 18 tai alle. Olikohan luokkaa yli 40% jos 20-22m ja 14% jos alle 18mm. Jotain sinnepäin.
Muistaakseni meillä oli sillon molemmat rakkulat yli 20mm ja kaksi lasta tuli. Et sinänsä uskaltais laittaa sen irrotuspiikin. Ja eihän se 100 oo et tärppäis.
 
Muistaakseni meillä oli sillon molemmat rakkulat yli 20mm ja kaksi lasta tuli. Et sinänsä uskaltais laittaa sen irrotuspiikin. Ja eihän se 100 oo et tärppäis.
Mä kuulen huomenna mikä tilanne on, toivottavasti max 2, vielä tuskin valmiita kun kp 9 huomenna. Viime kierrossa lääkäri (eri kuin nyt) ohjeisti pistämään ovitrellen kun follikkeli oli 17mm mutta tingin sen seuraavalle päivälle. Nyt olen kyllä sitä mieltä että odoteltaisiin et on 20mm. Toki se voi osua ikävästi viikonlopulle ettei voida tarkistaa mutta ainakin laskennallisesti ajoittaa tarpeeksi kypsäksi.
Miten teillä muilla joilla on follien kasvua seurattu ja irroituspiikillä irroitettu, miten follit on kasvaneet ja milloin piikitetty?
 
Joo ja eihän ne kaks follikkelia tarkoita aina kaksosia. Mulla on tehty 8 inssiö. Jokaisessa kaks follikkelia (myös luomu kierroissa eli on ehkä mun ominaisuus?) Joista 1 lapsi, ja 1 kierto kun kaksi on mahdollisesti tärpännyt (todennäköisesti oli siis kohdunulkoinen ja kohdunsisäinen raskaus yhtäaikaa. Lopputulos ku+km)

Edit. Ja alle18mm follit on raakoja viel yleensä
 
vierailija
Osaisko täällä joku sanoa, voiko niukka kuukautisvuoto olla merkki siitä, ettei ovista tapahdu? Ovisoireet on tosi selkeät (limat, kipu sekä digi ovistesteillä plussa), mutta vuoto on tässä muutaman kierron ollut niukkaa. Vain 3-4pv ja enaimmäisen päivän jälkeen jo riittää enää 2 sidettä päivässä. 🤔
 

Yhteistyössä