Lapsettomuushoidoissa olevat

Heippa kaikille, palailen tässä vähitellen palstalle. Kirjoittelin tänne vuonna 2019 kun yritettiin esikoista, joka syntyi kesäkuussa 2020. Nyt meillä alkaisi vähitellen olla ajankohtaista toisen lapsen yrittäminen. Olemme naispari ja esikoinen sai lopulta viiden tuloksettoman inseminaation jälkeen alkunsa ivf-hoidolla. Tuosta hoidosta jäi kolme alkiota pakkaseen joten toiveissa on, että saisimme toisen lapsen pakastealkion siirrolla. Olen soittanut klinikalle ja suunnitelmissa on, että käyn toukokuun alussa labrassa ja toukokuussa alkavaan kiertoon tehdään BeReady-tutkimus selvittämään, mikä on optimaalinen alkionsiirron ajankohta. Kesäkuun kiertoon voisi sitten olla toivon mukaan mahdollista tehdä ensimmäinen alkionsiirto. Hiukan jännittää, että mitäs jos ei noilla pakkasessa olevilla alkioilla onnistuta enkä oikein tiedä, että miten sitten jatkettaisiin - olen jo 37-vuotias enkä kovinkaan innokas uuteen ivf-hoitoon. Ja toki pelottaa kaikki muutkin mahdolliset vastoinkäymiset, keskenmenot yms. Pitänee yrittää säilyttää positiivinen ja toiveikas mieli ja olla murehtimatta liikaa :)
 
Heippa kaikille, palailen tässä vähitellen palstalle. Kirjoittelin tänne vuonna 2019 kun yritettiin esikoista, joka syntyi kesäkuussa 2020. Nyt meillä alkaisi vähitellen olla ajankohtaista toisen lapsen yrittäminen. Olemme naispari ja esikoinen sai lopulta viiden tuloksettoman inseminaation jälkeen alkunsa ivf-hoidolla. Tuosta hoidosta jäi kolme alkiota pakkaseen joten toiveissa on, että saisimme toisen lapsen pakastealkion siirrolla. Olen soittanut klinikalle ja suunnitelmissa on, että käyn toukokuun alussa labrassa ja toukokuussa alkavaan kiertoon tehdään BeReady-tutkimus selvittämään, mikä on optimaalinen alkionsiirron ajankohta. Kesäkuun kiertoon voisi sitten olla toivon mukaan mahdollista tehdä ensimmäinen alkionsiirto. Hiukan jännittää, että mitäs jos ei noilla pakkasessa olevilla alkioilla onnistuta enkä oikein tiedä, että miten sitten jatkettaisiin - olen jo 37-vuotias enkä kovinkaan innokas uuteen ivf-hoitoon. Ja toki pelottaa kaikki muutkin mahdolliset vastoinkäymiset, keskenmenot yms. Pitänee yrittää säilyttää positiivinen ja toiveikas mieli ja olla murehtimatta liikaa
Hei kiva kun on toinenkin naispari. Meillä eka tärppäsi 4. Inssillä. Nyt vuorossa toista yrittäessä 5. Inssi ja takana vaihderikas matka
 
Hei onks kellään muuten kokemusta? Mä jotenkin turhaan ennakoin ja pohdin, mut mulla on tosiaan taustalla kohdunulkoinen ja jos/kun raskaudun joskus nii oma lääkäri klinikalta suosittelee varhaisultraa 5+ tai aivan viimeistään 6+ viikolle (olin viimeksi 6+2 tms ku munajohdin repesi). Oon lukenut et julkisella varhaisultray tehdään vasta rv8 paikkeilla. Onkohan sieltä mahdollista saada varhaisultraa tällaisesta syystä noin aikaisin vai varaudunko et sit joskus kun raskaudun nii täytyy mennä tuonne klinikalle?🤔
 
Täältä taustalta tulin kyselemään mielipiteitänne meidän tilanteeseen.

Soittelin klinikalle (julkinen) varatakseni aikaa ultraan ja pakastealkion siirtoon. Järkytys oli suuri, kun hoitaja kertoi, että meidän viimeiset 5 alkota on hävitetty, koska pakastussopimus on päättynyt.

Yritin sopertaa, että juurihan puoli vuotta sitten uusimme sopimuksen, kun oli pian umpeutumassa. Silloin oli hänen mukaansa uusittu vain hoitosopimus.
Kysyimme kyllä tuolloin, onhan kaikki nyt seuraavat vuodet ok ja voimme olla huoletta sen suhteen. Kaiken piti hoitajan mukaan olla ok.
Olen totaalisen järkyttynyt, miten näin voi käydä?

Meillä ei nyt ole siirrettävää ja uuteen hoitoon julkisella emme enää pääse, kun lapsia on kaksi.


Mitä tekisit meidän tilanteessamme?
Ihan järkyttävää että näin voi käydä! Tekisin ehdottomasti valituksen. Kovasti tsemppiä asian selvittelyssä ❤

Kolmas ja viimeinen inssi tehty. Munasolu oli jo ehtinyt irtoamaan. Jäin miettimään, että onkohan paljon huonommat mahikset mut järjellä ajatellen kyl sen munasolun pitäis siellä elellä melkein vuorokauden.. Jotenkin harmittaa toi kohdun limakalvon paksuus mikä 8mm.. Tallettelut ennen inssiä dpo -4 & -2.
Jostain syystä ei yhtään uskoa onnistumiseen ja kyselinkin lääkäriltä ivf-hoidoista. Täytyy ensin nyt odottaa tuottaako tää nyt tulosta. Jos ei niin ivf-jonoon.. Jonossa ainakin 4kk odotus.

Ei auta muuta kun nyt odotella
Pahoittelut negatiivis sävytteisestä viestistä
Itsellä oli kolme tuloksetonta inssiä, joissa missään munasolu ei ollut irronnut. Ei se irtoamattomuus siis ainakaan auttanut. Mitä olen lueskellut kokemuksia niin taitaa olla parempi todennäköisyys jos munasolu on irronnut juuri ennen inssiä. Onnea piinailuun!
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Kolmas ja viimeinen inssi tehty. Munasolu oli jo ehtinyt irtoamaan. Jäin miettimään, että onkohan paljon huonommat mahikset mut järjellä ajatellen kyl sen munasolun pitäis siellä elellä melkein vuorokauden.. Jotenkin harmittaa toi kohdun limakalvon paksuus mikä 8mm.. Tallettelut ennen inssiä dpo -4 & -2.
Jostain syystä ei yhtään uskoa onnistumiseen ja kyselinkin lääkäriltä ivf-hoidoista. Täytyy ensin nyt odottaa tuottaako tää nyt tulosta. Jos ei niin ivf-jonoon.. Jonossa ainakin 4kk odotus.

Ei auta muuta kun nyt odotella
Pahoittelut negatiivis sävytteisestä viestistä
Musta mahdollisuudet luulostaa ihan hyviltä. 8mm ei ole huono limikselle. Ja jos munis oli jo irronnut niin tuo -2 tallettelukin sopii aika ikkunaan vielä paremmin, samoin inssissä ymmärtääkseni on ihan hyvä jos munis on siellä just sopivasti odottamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Inssin käyneet voitteko kertoa ihan käytännön kokemusta siitä?
Toivon että toukokuun kierrolle jo saisi sen mutta saa nähdä toivon myös jotain lääketukea edelleen kiertoon, lääkäri mainitsi menopurin mutta ajattelikohan ivf varten en ole siitä kuullutkaan ja ivf ei siis mennä. Maksaako se pestyjen siittiöiden käyttäminen erikseen vai tehdäänkö niin aina?
Kiva jos joku jaksaa kertoa
Mulla on menopur käytössä, munasolua ja etenkin limakalvoa kasvattamaan. Ei siis olla inssissä kun ei siittiöissä ole ongelmaa mutta nuo on tukena. Varmaan inssiin lääkäri tarkoitti ellei maininnut ivf. Ymmärtääkseni usein inssissä on jotain tukea jotta varmistetaan ovulointi eikä inssi menisi hukkaan.
 
Hei onks kellään muuten kokemusta? Mä jotenkin turhaan ennakoin ja pohdin, mut mulla on tosiaan taustalla kohdunulkoinen ja jos/kun raskaudun joskus nii oma lääkäri klinikalta suosittelee varhaisultraa 5+ tai aivan viimeistään 6+ viikolle (olin viimeksi 6+2 tms ku munajohdin repesi). Oon lukenut et julkisella varhaisultray tehdään vasta rv8 paikkeilla. Onkohan sieltä mahdollista saada varhaisultraa tällaisesta syystä noin aikaisin vai varaudunko et sit joskus kun raskaudun nii täytyy mennä tuonne klinikalle?
Riippunee julkisesta. Mulla tehtiin kolmannessa viime syksynä 6+4 ja nyt jos tärppää niin myös 6+ viikolla. Mutta sairaanhoitopiireittäin on paljon eroja kaikessa joten kannattaa kysyä ja selittää tilanne sitten kun plussaa.

@K3rttuli taidetaan olla samalta suunnalta siis, mä tosin vaihdoin hoitavan sairaalaan asteen verran länteen koska oli niin huonoja kokemuksia omasta. Tuolla ivf:t ymmärtääkseni tehdään nykyään Felicitaksessa juurikin siksi että HUS:ssa on niin pitkät jonot. Toivottavasti niitä me ei tarvita mutta olen ollut muutenkin tyytyväinen vaihtoon jo senkin puolesta miten nopeasti on edetty ja millaista yleisesti suhtautuminen on ollut.
 
Riippunee julkisesta. Mulla tehtiin kolmannessa viime syksynä 6+4 ja nyt jos tärppää niin myös 6+ viikolla. Mutta sairaanhoitopiireittäin on paljon eroja kaikessa joten kannattaa kysyä ja selittää tilanne sitten kun plussaa.

@K3rttuli taidetaan olla samalta suunnalta siis, mä tosin vaihdoin hoitavan sairaalaan asteen verran länteen koska oli niin huonoja kokemuksia omasta. Tuolla ivf:t ymmärtääkseni tehdään nykyään Felicitaksessa juurikin siksi että HUS:ssa on niin pitkät jonot. Toivottavasti niitä me ei tarvita mutta olen ollut muutenkin tyytyväinen vaihtoon jo senkin puolesta miten nopeasti on edetty ja millaista yleisesti suhtautuminen on ollut.
Niin näköjään ollaan☺ kyllä itekin on miettinyt näiden jonojen takia, että olisko pitänyt vaihtaa toiseen paikkaan hoitoihin, mutta nyt kun ollaan jo useampi kuukausi jonotettu niin tässä vaiheessa tuntuu enää turhalta.. toivottavasti teidän ei tarvitsisi mennä ivf-hoitoihin asti🥰 niin sitä tässä itsekin salaa elättelee toiveita raskautumisesta ilman hoitoja, mutta mahdollisuudet on vaan tosi pienet😞
 
Niin näköjään ollaan kyllä itekin on miettinyt näiden jonojen takia, että olisko pitänyt vaihtaa toiseen paikkaan hoitoihin, mutta nyt kun ollaan jo useampi kuukausi jonotettu niin tässä vaiheessa tuntuu enää turhalta.. toivottavasti teidän ei tarvitsisi mennä ivf-hoitoihin asti niin sitä tässä itsekin salaa elättelee toiveita raskautumisesta ilman hoitoja, mutta mahdollisuudet on vaan tosi pienet
Toivottavasti pääsette pian. Meille sinänsä ivf:stä ei ole sen isompaa apua kuin että limakalvoa voitaisiin sitten kasvattaa isommalla annoksella lääkkeitä. Mutta onneksi nyt tässä kierrossa hieman isommalla annoksella saatiin kohtuullinen vaste ilman liian montaa munista joten toivotaan että tämä hoitomuoto riittäisi. Ivf:ssä sitten lisäapua voisi olla alkiodiagnostiikasta mutta sitä ei julkisella tietääkseni tehdä 😕

Mä vaihdoin paikkaa alunperin sen suhtautumisen takia, tosiaan ongelma limakalvossa oli tiedossa jo alkuvuonna -22 ja kesällä oli yli vuosi yrittämistä ja 2km takana. Ei silti oltaisi päästy täällä polille ennen kun km:stä on vähintään vuosi (eli kesäkuu-23!) tai tulee kolmas km 🤷🏻‍♀️ tai itseasiassa lääkäri sanoi mulle että 6kk eli jouluun -22 mutta oli kirjannut 12kk ja tämä sitten kysyessä oli se, km AINA nollaa yrityksen ja vuosi pitää yrittää sen jälkeen ilman hoitoa tai tutkimuksia.

Lisäksi tuo toinen km hoidettiin päksissä pois alta kun se oli yksityisellä todettu ja vasta yli viikon päästä siitä mulle tuli Kymsotelta kirje että viikon päästä tule hoitamaan asia. Siis yli kaksi viikkoa odottamista keskenmenneen kanssa!

Otin yhteyttä päksiin lapsettomuuspolille ja kerroin meidän tilanteen ja että emme pääse omalla alueella hoitoon vielä. Siellä suhtautuminen oli toinen, tutkitaan vaan ja selvitetään joten pyysin lähetteen sinne. Toki sitten ehti raskaus yllättää ja se kolmaskin km tuli mutta sekin hoidettiin päksissä ja päästiin polille heti sen jälkeen jatkotutkimuksiin. Jos joskus vielä päästään seulontoihin ja synnytykseen asti niin käyn ne tuolla.
 
Tänä aamuna tuli hymynaama testiin 😍 pääsen inssiin tänään.

Mä mietin et pitäiskö kysyä tuolta klinikalta voiko sitä kiinnittymistä tukea viel jotenki muuten ku terolut+cylclogest. (Pari kemiallista alla, ei tietoa onko ollu vaa huono alkio vai onko kiinnittymisessä ongelmaa) oliko jollain täällä jotain kokemusta kiinnittymisen tukemisesta lääkkein?)
 
Täälläkin alkamassa uusi yrityskierto ja alkionsiirto 3.5. Sitä ennen pitäisi pistää erilaisia piikkejä tyyliin 20 kpl (verenohennus ja progesteroni) ja nauttia estrogeenia ja progesteronia eri muodoissa.

Vähän myöhäänhän sitä ollaan liikkeellä, mutta samoja haasteita näyttää olevan nuoremmmillakin eli ei varsinaisesti ole iästä kiinni lahjamunasolujen kanssa. Nyt viime kuukaudet on kohdun limakalvo ollut ihan ok mitoissa, mutta kolmikerroksisuutta ei harmi kyllä näy. En tiedä, että vaikuttaako lääkkeet sitten siihen rakenteeseen?

Haasteita on ollut myös maksa-arvojen ja verensokerin kanssa, mutta 5 kg olen onneksi saanut painoa pudotettua.
 
Viimeksi muokattu:
Taas kyselen 🙈 mulla oli tällä kertaa sijainen inssissä. Tää sijainen määräsi terot ja cylclogestin aloituksen jo huomiselle jolloin mulla on ovis+ testistä (jos se lasketaan -1) laskettuna dpo1. Omalääkäri on mulle aina neuvonut dpo3 jos ei oo näkynyt viel ovista ja dpo2 aloituksen jos näkyy et on ovis (koska oviksen varmuudella pitää hänen sanojen mukaan keretä tapahtuu ennen aloitusta ettei ne estä ovista). Tänään ei ollu aamulla viel lämmöt noussu eli ovis on varmaan ollut tänään (kipuja oli aamuyöllä/ aamupäivällä). Uskallanko aloittaa nää jo huomenna vai meenkö oman lääkärin aiemman ohjeen mukaan? Onko siitä jotain etua jos aloittaa jo dpo1?
 
Taas kyselen mulla oli tällä kertaa sijainen inssissä. Tää sijainen määräsi terot ja cylclogestin aloituksen jo huomiselle jolloin mulla on ovis+ testistä (jos se lasketaan -1) laskettuna dpo1. Omalääkäri on mulle aina neuvonut dpo3 jos ei oo näkynyt viel ovista ja dpo2 aloituksen jos näkyy et on ovis (koska oviksen varmuudella pitää hänen sanojen mukaan keretä tapahtuu ennen aloitusta ettei ne estä ovista). Tänään ei ollu aamulla viel lämmöt noussu eli ovis on varmaan ollut tänään (kipuja oli aamuyöllä/ aamupäivällä). Uskallanko aloittaa nää jo huomenna vai meenkö oman lääkärin aiemman ohjeen mukaan? Onko siitä jotain etua jos aloittaa jo dpo1?
Mä mietin tota, lämpöjen nousuhan johtuu keltarauhashormonin lisääntymisestä, eli että oma tuotanto alkaa. Sulla ei vielä näkynyt ultrassa että ovis olisi ollut? Jos eilen oli ovis oloja ja tänään lämmöt on noussut niin kyllä ne varmaan voisi aloittaa, ainakin illalla vaikka, tai sitten huomenna vasta aamulla. En usko että on väliä suuntaan tai toiseen puolen vuorokauden erolla aiemmin vai myöhemmin aloittaa mutta tärkein on tietenkin se että ovis ei jää tulematta.

Kyselit kiinnittymistukeen muutenkin aiemmin, tulee ehkä vähän myöhään, toki ehkä voit klinikalle soittaa jos haluat. Mulla siis ovitrelle 3 naksua 3kertaa, 3pv välein alkaen irrotuspiikki +7pv tai ovispluss +6pv. Sen tarkoitus on tukea oman keltarauhasen toimintaa, eli huijaten kehoa luulemaan että raskaus on alkanut, jolloin hormonin tuotanto olisi parempaa ja tasaisempaa kuin vain lääkkeiden kanssa. Tosin sulla cyclojen lisäksi terot varmaan on ajoitettu jotenkin limittäin että sekin tasaa sitä ja lisää määrää kehossa.

ON: mulla menossa ehkä dpo9 (kalenterista voisi laskea mutta yritän olla ajattelematta kun ei sillä väliä ole testaamiselle). Eilen pistin 3 naksua ja lauantaina vielä viimeiset 3. Ehkä ensi maanantaina -tiistaina voisi testissä olla jotain tulkittavaa jos on ollakseen. Varmaankin lauantaina testaan ennen piikkiä ja sunnuntaina piikin jälkeen niin on vertailu testit miten haamu ja miten vahva testistä tulee. Jos on sitten vahvempaa myöhemmin niin voi olettaa raskautta.

Mieli on aika kaksijakoinen. Toisaalta on toivoa, paras tilanne ja mahdollisuus on nyt tämän viimeisimmän km jälkeen ja aiemmatkin on alkaneet käytännössä ekassa kierrossa missä on ollut edes mahdollista limiksen korjaannuttua riittävästi (vaikka kauan siihen onkin mennyt). Toisaalta aika pessimistinen ja luovuttanut olo, ei se onnistu kuitenkaan, ei tästä kuitenkaan mitään tule 🙄
Onneksi huomenna lähdetään viikonlopuksi miehen kanssa reissuun ja on muuta ajateltavaa jotta aika menee nopeammin ja on vähemmän pelkkää odottelua (seuraavan pettymyksen odottelua! huutaa ääni takaraivossa.....)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mä mietin tota, lämpöjen nousuhan johtuu keltarauhashormonin lisääntymisestä, eli että oma tuotanto alkaa. Sulla ei vielä näkynyt ultrassa että ovis olisi ollut? Jos eilen oli ovis oloja ja tänään lämmöt on noussut niin kyllä ne varmaan voisi aloittaa, ainakin illalla vaikka, tai sitten huomenna vasta aamulla. En usko että on väliä suuntaan tai toiseen puolen vuorokauden erolla aiemmin vai myöhemmin aloittaa mutta tärkein on tietenkin se että ovis ei jää tulematta.

Kyselit kiinnittymistukeen muutenkin aiemmin, tulee ehkä vähän myöhään, toki ehkä voit klinikalle soittaa jos haluat. Mulla siis ovitrelle 3 naksua 3kertaa, 3pv välein alkaen irrotuspiikki +7pv tai ovispluss +6pv. Sen tarkoitus on tukea oman keltarauhasen toimintaa, eli huijaten kehoa luulemaan että raskaus on alkanut, jolloin hormonin tuotanto olisi parempaa ja tasaisempaa kuin vain lääkkeiden kanssa. Tosin sulla cyclojen lisäksi terot varmaan on ajoitettu jotenkin limittäin että sekin tasaa sitä ja lisää määrää kehossa.

ON: mulla menossa ehkä dpo9 (kalenterista voisi laskea mutta yritän olla ajattelematta kun ei sillä väliä ole testaamiselle). Eilen pistin 3 naksua ja lauantaina vielä viimeiset 3. Ehkä ensi maanantaina -tiistaina voisi testissä olla jotain tulkittavaa jos on ollakseen. Varmaankin lauantaina testaan ennen piikkiä ja sunnuntaina piikin jälkeen niin on vertailu testit miten haamu ja miten vahva testistä tulee. Jos on sitten vahvempaa myöhemmin niin voi olettaa raskautta.

Mieli on aika kaksijakoinen. Toisaalta on toivoa, paras tilanne ja mahdollisuus on nyt tämän viimeisimmän km jälkeen ja aiemmatkin on alkaneet käytännössä ekassa kierrossa missä on ollut edes mahdollista limiksen korjaannuttua riittävästi (vaikka kauan siihen onkin mennyt). Toisaalta aika pessimistinen ja luovuttanut olo, ei se onnistu kuitenkaan, ei tästä kuitenkaan mitään tule
Onneksi huomenna lähdetään viikonlopuksi miehen kanssa reissuun ja on muuta ajateltavaa jotta aika menee nopeammin ja on vähemmän pelkkää odottelua (seuraavan pettymyksen odottelua! huutaa ääni takaraivossa.....)
Joo olosta oon aika varma et ovis oli eilen. Oli sen verran kipuja ja tänään ei oo enää kipuja ja limoja. Lämmöt ei tosin ouran mukaan vieläkään yöllä nousseet mut lh piikki oli kyllä omien testejen mukaan jopa normaalia pidempi (+ näkyi koko dpo-1 päivän pl. Aamun eka pissa. Yleensä näkyy hyvä kuin puoli päivää). Kaks 20mm follikkelia oli ultrassa. Ei vielä alkanut ovulaatio (+ testistä oli tuossa vaiheessa 2h😅). En nyt vielä aloittanut noita lääkkeitä. Katsotaan illalla tai huomenna aamulla 😊
 
Missä vaiheessa kiertoa ultrataan ekan kerran jos on inssi tulossa ja tukilääkkeet? Koitan suunnitella että saisi varmistettua vapaata jos vaikka saisi inssin jo toukokuulle, enhän voi mitenkään kyllä vielä tietää sen kuun ovispäivää 🤔
 
^ riippuu varmaan vähän kierron pituudesta, mulla on keskimäärin 28 päivän kierto ja ennen inssejä ultrat oli aina kp 10 - 12. Ovulaation tarkkaa päivää ei voi joo ennustaa, se töiden kanssa sumpliminen oli kyllä kovin ärsyttävää ja nyt on kohta taas sama edessä. Sentään PASin kanssa käynnit onneksi tietää noin viikkoa etukäteen.
 
Onko täällä muita joilta mitattu AMH? Minkälaisia arvo tullut? Me ollaan oltu yhteydessä ovumiaan ja sitä kautta minulle tuo mittaus.Ikää nyt 40v, kesällä 41v ja arvo tällä viikolla 0.50 🤔 Viitearvo 0.03-5.5. En ole vielä kuullut lääkärin kantaa asiaan mutta onhan tuo matala 😔 Munasarjat kumminkin edelleen normaali kokoiset, ja ovulaatio plussia testeihin saanut.Hoidoissa ei olla tällä hetkellä enkä tiedä ollaanko menossakaan, yhteisiä lapsia 4 ❤
 
Itsellä ei ole mitattu mitään hormonipitoisuuksia.

Täällä tosiaan toinen Letro-kierto ja kp 10. Ovulaatiotestit näyttää kolmatta päivää tosi tummaa testiviivaa, ei onneksi vielä plussaa ilmeisesti kuitenkaan, jota toivon vasta huomiselle. Näin ehtisi ajoittaa yhdynnät oikein. Toki niitä nyt on muutoinkin, mutta varmuuden vuoksi. Tänään kun jää väkisinkin välistä erinäisistä syistä.

Tähän kiertoon en saanut irrotuspiikkiä, kun ei ole ultraakaan. Viime kierrossa ultra oli kp 10 ja silloin 2 isoa ja 1 vähän pienempi folli (2 tabletilla/päivä). Toivottavasti tilanne on nytkin hyvä ja irtoaa/vat ihan itsestään, mitä siellä nyt sitten onkin kasvamassa.

Tunnelmat on ollut vähän matalat, lienee hormoonilääkityksen sivuvaikutusta, koska moiset ei ole itselle normaaleja. Muita oireita pientä kuivuutta lukuunottamatta ei onneksi ole ollut.
 
Onko täällä muita joilta mitattu AMH? Minkälaisia arvo tullut? Me ollaan oltu yhteydessä ovumiaan ja sitä kautta minulle tuo mittaus.Ikää nyt 40v, kesällä 41v ja arvo tällä viikolla 0.50 Viitearvo 0.03-5.5. En ole vielä kuullut lääkärin kantaa asiaan mutta onhan tuo matala Munasarjat kumminkin edelleen normaali kokoiset, ja ovulaatio plussia testeihin saanut.Hoidoissa ei olla tällä hetkellä enkä tiedä ollaanko menossakaan, yhteisiä lapsia 4
Moikka ♡ mulla oli viim.syksynä (42v) amh 1.6..eli ikään nähden ihan hyvä. Mutta hoidoissa ei saatu silti kunnon follikkeli/munasolu vastetta 😔
 
Moikka ♡ mulla oli viim.syksynä (42v) amh 1.6..eli ikään nähden ihan hyvä. Mutta hoidoissa ei saatu silti kunnon follikkeli/munasolu vastetta
Tätä juurikin pelkään ettei mahdollisuuksia raskautumiseen juurikaan ole enää, meillä myös häikkää siittiöiden liikkuvuudessa 😔

Sinun arvosi kuulostaa paljon paremmalta kun omani. Mikä hoito muoto teillä oli? Minullahan on myös jo jonkin aikaa ollut hikoilua ennen menkkoja, lyhentynyt kierto n.26 päivää, niukemmat menkat joka voisi sopia perimeno paussiin 💔

Kaikki tämä tuntuu niin surulliselta 😥 Todella kiitollinen olen lapsistani jotka olen saanut nuorena ❤Haave iltatähdestä on ollut useamman vuoden. Tunteet on kuitenkin todella ristiriitaiset, järki käskee luovuttaa mutta sydän sanoo toisin💔
 
Viimeksi muokattu:
Tätä juurikin pelkään ettei mahdollisuuksia raskautumiseen juurikaan ole enää, meillä myös häikkää siittiöiden liikkuvuudessa

Sinun arvosi kuulostaa paljon paremmalta kun omani. Mikä hoito muoto teillä oli? Minullahan on myös jo jonkin aikaa ollut hikoilua ennen menkkoja, lyhentynyt kierto n.26 päivää, niukemmat menkat joka voisi sopia perimeno paussiin

Kaikki tämä tuntuu niin surulliselta Todella kiitollinen olen lapsistani jotka olen saanut nuorena Haave iltatähdestä on ollut useamman vuoden. Tunteet on kuitenkin todella ristiriitaiset, järki käskee luovuttaa mutta sydän sanoo toisin
Mehän käytiin yksi ivf hoito..mutta oli tulokseton vaikka maksimilääkitys oli.. nyt olemme lahjamunasoluhoidossa .. luultavasti päästään kesällä pakastealkion siirtoon, mikäli kaikki nyt menee ok 💕 meillä ei ole yhtään yhteistä lasta vielä..

Mulla tulee hikoilu kohtaus menkkoja edeltävänä yönä kun lämmöt tippuu kierron alkuun...

Onneksi teillä on kumminkin yhteisiä lapsia jo 💕 mutta voin kuvitella surun kun sille iltatähdelle olisi ollut vielä paikka sydämessä ❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä