Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Huomenta!

Kreuterblusaft EI ole hyvää EIKÄ maistu marjamehulta.. örks örks örks ja YÖK!!! Vielä kun tuo paha olo on tullut takaisin ni aika taistelua oli sen 20ml alas saaminen. Yökkiä piti välissä ja koittaa peittää sitä makua jollain. Jos koittaisin ees joka toinen pvä taistella sitä litkua napaani ni kai sekin vähän tilannetta auttais.

Paljonkohan pitäis syödä rusinoita ja punajuurta että sais saman määrän rautaa ku tosta mehusta?

Ja tervetuloa kaikille uusille! Vaikka en nyt ihan tiedä kutka kaikki tähän meitin pinoon jää ja ketkä siirtyy uuteen. Mutta se on aina ihanata saada ihmisiä tuolta naapuripalstalta tänne, oli pino mikä tahansa :heart: .

Napsuneiti ja pikku-Prinssi rv17+1
 
Keskiviikkoa pinoon!

Ja uusille tervetuloa! Minusta olisi ihanaa jos jäisitte, koska onhan marraskuu syyskuukausi. Mutta toki jos tuntuu, että saisitte uudessa pinossa enemmän vertaistukea, niin sekin on hieno juttu! :heart: Tärkeintä että olette nyt täällä odottajien puolella! Alkuraskaudessa meneville tiedoksi, että itsekään en tajua etten ole enää alussa, vaan puolessa välissä. Aika menee siis tosi nipeaa. Ja tuo pissaamisen tarpeen lisäytyminenkin helpottaa jo jokusen viikon päästä, kun kohtu alkaa nousta ylöspäin.

Möhköltä piti kysyä että onkos sulla noin aikasin jo poika-olo? Uskon, että se sillon kyllä pitää paikkansa. Mullaoli myös, ja poikahan se siellä. :)

Napsis: Voi eeeii! Oliko se niin pahaa? Entäs jos sen lantrais tavalliseen mehuun? Koita kestää!

Krokodiili: Mitä olet tykännyt perhevalmennuksesta? Onko hyödyllinen ja miellyttävä juttu? Mulla on 2.12, eli ensi viikolla tuo valmennus. Ja seuraavalla viikolla neuvola ja tuo fysioterapia. Tiiän, että siellä velvotetaan harjoittamaan noita lantionpohjan lihaksia. Ja oonkin niitä iltasin nyt treenannut. Mut välillä tuntuu,että jos tekisin KAIKEN mitä kaikki ammattilaiset haluaisivat ja suosittelisivat syömisistä, jumppaliikkeistä j aliikkumisista lähtien, niin en kyllä ehtisi ollenkaan muuta kun olla raskaana täyspäiväisesti.

tiki: kaksoisvatsasta ois tosi kiva saada joskus kuva!

Jannaliini ja Napsis : Just noita kuplia ne täälläkin oli vielä jokunen viikko sitten. Eilen kaveri jo potki isänsä kättä joka oli miun vatsalla. :D Että yllättävän nopeasti ne koivet kasvaa ja vahvistuu siitä kun potkimisen aloittaa.

Toivoopi Susanna ja Ee rv 21, rakenneultra huomenna!

PS. Mies toi eilen meille pinniksen ja ihanan pinniksen suojuksen. Löysin just semmosen käytetyn, uudenveroisen, josta saa sivuvaunun omaan sänkyyn. Ei se ole vielä kasattu, mutta jotenkin ois jo tosi ihanaa kun meillä ois siellä asukkikin.
 
Onnea uusille plussanneille, ainakin dreamerin muistan siitä pinosta jossa itse plussasin. Ihanaa että pääsit sinäkin näin pian siirtymään tänne! Ja kyllähän nuo ihan kunnon plussia on, mulla ei tainnu olla oikeena testipäivänäkään noin vahva viiva kun sulla tossa viimesessä testissä =)
Napsis: Mä söin ekassa raskaudessa ihan obsidania, kun mua yököttää pelkkä ajatuskin noista litkuista :snotty: Kaikillahan ei tosin ilmeisesti noi kapselit auta niin hyvin kuin ne litkut.
Rouva B: Alkoi naurattaa tuo kommenttisi että jos tekisi kaiken mitä suositellaan niin ei ehtisi muuta kuin olemaan raskaana. Se on niin totta! Meillä tais muuten olla pinnasänky ja hoitopöytä kasattuna joskus rv25 esikkoa odottaessa.. Mutta ihan hyvä oli kuitenkin että olin hätänen kaikkien hankintojen kanssa, koska jouduin 30.viikolla vuodelepoon supistusten vuoksi ja silloin olis hankinnat jääneet..
Meidän esikoinen (2v1kk) oli eilen aamulla ihana kun taputti mua mahaan ja sanoi "Onnin sisko vauva siellä" :heart: Ollaan puhuttu että tulee sisko tai veli vauva, mutta ilmeisesti hänellä on nyt tyttöolo niinkuin mullakin ;) Sanoin hälle vielä että se voi olla velikin niin toinen totesi vain että "ei, sisko"..
Tänään on ollut jotenkin kurja päivä. Kauhea päänsärky ja väsymys ja pinnaa kiristää. Siihen kun vielä yhdistää pojan syömättömyyskauden niin johan saa vähän väliä puhallella höyryjä ulos.. miten se voikin olla niin raivostuttavaa kun lapsi ei syö :kieh: Vaikka sitä tietääkin ettei terve lapsi itseään nälkään tapa niin kai se joku alkukantanen tarve on ruokkia pentunsa ja siitä stressaa tahtomattaankin :/

-minttu ja pumpelo :heart: rv13+1
 
minttu1en olis niinkään varma siitä ettei ne muksut itseään nälkään tapa. Itsellä kaksi tyttöä jotka syö todella surkeesti jos en ole vahtimassa ja auttamassa niitten syömisessä. Oon tosi kade kavreiden lapsille ku niille menee tosta noin vaan monta lautallista ruokaa suuhun. kyllä se todella koettelee hermoja ja huolestuttaa jos lapsi ei syö B)
 
napsuneiti: voin vain kuvitella...se mehu kuulostaakin jo pahalle... :x

Oma napa: neuvolassa käyty.Kaikki suht ok.Verenpaineet koholla joten sain kehoituksen hommata oma mittari mutta ne on niin helkutin kalliita...mutta kai se täytyy.Näihin jatkuviin vatsakipuihin lekuri sano kun teki sisätutkimuksen että ei ainakaan kohdusta johdu.Sattu meinaan ihan kauheasti kun se sano olevansa virtsarakon kohdalla "tonkimassa". Pissanäyte otettiin eli oliskohan siellä tulehdus?Mutta kivut on kyllä aikamoisia :| Vauva jaksoi hyvin mun mahakivuista huolimatta. HB oli 130 ja painoa oli 4 viikossa tullut 600g :ashamed: Yritän petrata...

Alex 13+2
 
Krokodiili
Rouva B. Meillä on nyt ollut perhe- ja synnytysvalmennusta 2 kertaa, vielä on 4 kertaa edessä. Olen kyllä tykännyt näistä kahdesta kerrasta. Tänään oli fysioterapiakerta - kuultiin juttua raskauden ajan liikunnasta, ergonomiasta ja rentoutumisesta. Tehtiin vähän jumppaharjoituksia ja sen semmoista. Sehän kovasti vaihtelee paikkakunnittain, paljonko perhevalmennusta on vai onko lainkaan. Meillä täällä tosiaan varsin monta kertaa! :)

Olen viime viikkoina oikeasti alkanut ymmärtää, miksi lantionpohjan lihaksista meuhkataan (- tänään siellä perhevalmennuksessakin harjoitettiin ko. lihaksia). Mulla on kova yskä (poskionteloiden tulehduksesta johtuen), ja välillä on yskiessä todellakin virtsassa ihan todellista pitelemistä... Ei tämmöistä ongelmaa ennen raskautta ollut, mutta nyt. Täytyy kyllä ottaa noi harjoitukset ihan jokapäiväiseen ohjelmaan.

Krokodiili 25+6
 
Moikka pitkästä aikaa! :wave: En oo pahemmin jaksanut palstailla, kun duunit vie kaikki voimat ja tää kohta kuukauden kestänyt "kankkunen" (paha olo) on kyl varsin uuvuttavaa.

Pikakysymys; milloin olette kertoneet esim. vanhemmillenne raskaudestanne? Eli milloin ollaan ns. turvallisilla vesillä? Tiedän, et ei tavallaan milloinkaan, mut...

Me tässä arvotaan, et milloin ois hyvä hetki. Ensimmäisestä rakenneultrasta (down/niskaturvotus) ei vielä tiedetä milloin on, kun vasta vko sitten kävin neuvolassa ja paperit lähetettiin silloin Naikkarille. Olin muuten aika yllättynyt, et jouduin jo nyt valkaa synnytyssairaalan, enkä oo ajatellut asiaa ollenkaan... :eek: Mietittiin, et jos käydään se nyt tässä seuraavan reilun vkon aikana yksityisellä. Eix sen voi tehdä vkot 10-12+6?

Sorry oma napaisuus. :ashamed: En vain ole ehtinyt kaikkia teidän juttuja lukea ja nytkin pitää mennä nukkumaan, että huomenna jaksaa taas jotenkin duunissa. Tuo "turvallinen kertominen" vaan askarruttaa.

Kipinä1 ja Pupu & Papu 9+6 (eli melkein 10 ;) )
 
Heipat pitkästä aikaa :wave:
En ole kirjoitellut, kun on ollut niin mieli maassa noitten tuhrujen kanssa ja olen yrittänyt olla ajattelematta koko mahdollista raskautta. Tänään kuitenkin ekassa ultrassa löytyi syke :heart: :) ja sikiö vastasi suunnilleen viikkoja. LA:ksi merkittiin 14.7.2010.

En ehtinyt lukea vielä kaikkia uusia kirjoituksia (paremmalla ajalla sitten), niitä on tullut tosi paljon ja uusiakin on tullut mukaan. Onnea kovasti kaikille raskautuneille :hug: ja hyviä vointeja kaikille!
 
Onnea Lilian ihanista ultrauutisista!!
aitiliini: Meillä poika ei oo koskaan ollu kovin hyvä syömään, välillä uppoo kyllä lähes kaikki, mutta sitten on näitä tosi huonoja kausia ettei juuri mikään mene. Paitsi ilta ja aamupuuro maistuu yleensä aina. Tiedän kans lapsia jotka syö mitä tahansa ja isoja määriä ja sillon kyllä mietityttää että miksei meilläkin.. Mutta toisaalta kun poika kasvaa tasaisesti sekä pituutta että painoa omalla käyrällään ja jaksaa leikkiä ja touhuta ja nukkua, niin kai hän saa sitten tarpeeks energiaa. Pakko siihen on uskoo, muuten hajoo pää :kieh:
(.) Neuvola oli tänään. Muuten kaikki oli hyvin, paitsi verenpaine koholla, ens viikolla meen uudestaan mittauttaan. Alexandriallahan oli sama, mietin kans oman mittarin ostamista, jos vaan suht halvalla löytäis :whistle: Siitä ehkä selvis syy mun päänsärylle.. Paino mulla oli tippunu 2kg, jee! Ylimääräistä kun löytyy niin tavote olis että mahd. vähän nousis.. Hemppa oli 140 ja pikkuisen sydän jumputti 160:ä :heart:

-minttu ja pumpelo :heart: rv13+2
 
Heippa kaikille! :wave:

Tänään ultrassa näkyi kohdunsisäinen raskaus ja pienenpieni sikiö joka vastasi viikkoja 5+6. Tänään siis kulunut ovulaatiosta 6+2. Lääkäri sanoi, että kun on noin pieni vielä, voi hyvin mitta heitellä, kun ei siitä kiinnittymis ajankohdastakaan olo tietoa. Myös pieni syke näkyi ruudulla. Lääkäri kuitenkin haluaa tarkistaa viikon kuluttua tilanteen, että nähdään syke ja koko jo paremmin.

Oli kuitenkin iso helpotus, että masusta löytyi elämää ja oikeasta paikasta. :heart: Kävin tänään nyt sitten ottamassa sen sikapiikin. Saa nähdä miten kipeäksi sitä tulee. Hyviä vointeja kaikille!!! :)
T: Miukula ja pikku muru 6+2
 
Uusi pino käy kans mulle :) mutta voin jatkaa tässäkin, ihan sama mutta en kyllä millään ehdi koko tätä pinoa alusta asti alkaa lukemaan :( että sikäli olisi helpompi kommentoida muiden asioita, jos ois pienempi kasauma :D

Mulla tänään rv 5+3 ja oireet on vähentyneet!!!! Turvotus on vähentynyt, menkkakivut ei enää tunnu, alaselkää vaan juilii välillä. Mä alan olla kohtalaisessa paniikissa täällä jo. Viimekshän mulla meni 5+0 kesken ja samalla lailla oireet ensin loppu :( Jos mä nyt teen testin niin voiko siihen luottaa? Meinaan, että jos siellä on kuollut sikiö niin onko sitä hcg-hormonia silti vielä ja se antaa väärän plussan? vai miten tää menee..? Yritin päästä yksityiselle ultraan mutta eivät ottaneet, kun viikkoja näin vähän? Ja Taysiin turha haaveillakaan, sinne vasta 9.12 ultra-aika. |O
 
kristiina, tuolla on toinen pino meille viime aikoina plussanneille. tervetuloa. :)
kyllä se testi silti plussa näyttää, vaikka kesken olis mennytkin. :( siis jos olet vahvan plussan saanut. tietty jos sulla on testejä mihin verrata sitä viivan vahvuutta, ja tiedät että testaat suurinpiirtein samaan aikaan ja saman verran juoneena, voit testata uudelleen ja verrata - muuten ei voi luottaa sillä hormoonimäärät vaihtelee virtsassa monesta syystä.
 
Ripelle onnea ultranäkymistä! Onko sulla poika-olo? Sanottiinko ultrassa mitään että näkyykö "Pojan vehkeitä" ?
Kiitos! Ja samoin kiitos myös Alexandrialle!

Ei ollut puhetta sukupuolesta, minä en ainakaan mitään erottanut, eikä ultraajakaan mitään asiasta puhunut. En sitten kysynytkään, kun ei me vielä tiedetä että halutaanko edes tietää vai ei.
Mulla ei sen kummemmin ole tyttö eikä poikaoloa, itse en tiedä yhtään. Mutta mies on sitä mieltä että on poika, niin kai mäkin siihen ajatukseen olen asennoitunut.
Toisaaltahan se olis jännä että olis yllätys loppuun asti! :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani ja Onnea hyviä uutisia ja näkymiä saaneille!

Me odotellaan sitä veriseulan tulosta vielä vähän jännittäen. Menee varmaan ens viikkoon, ellei huomenna tule soittoa mikä onkin sitten huonompi juttu, mutta toivotaan toivotaan että puhelin ei huomenna eikä myöhemminkään niissä merkeissä soi!

Täällä on väsymystä ollut, onneksi on huomenna perjantai ja saa taas viikonloppuna levätä kunnolla!

Kohta jo nukkumaan, on tää sen verran rankkaa tämä mahan kasvattaminen :D

Hyviä öitä ja oloja odottajille!!

T.Ripe + Elvis (vielä ainakin, jos ei muuta nimeä keksitä) 12+3 :heart:
 
Hei Naiset! ja oikein hyvää viikonloppua!

Lilian ja Miukula: Onnittelut pikkuisen sykken näkemisestä! Minäkin tosiaan näin moisen ihmeen rv 5+ jotain, ja oli se kyllä ihana hetki! Ja jotenkin niin uskomatonta, kun se koko möntti on vaan sydäntä! Ja seuraavan kerran kun pääsee ultraan niin möntti onkin jo ihan vauvan näköinen. :D

Mintullakin hienot nla-kuulumiset! Mullakaan ei ollu paino noussut vielä viimeksi (ei kyllä noin laskenutkaan) mutta nyt on jo varmasti, sen verran turpoaa silmissä tää pötsi ja kuulema kasvotkin pyöristyneet.

Ripe: eiköhän teillä olekaikki hyvin! Ja vaikka soitto tulisi, niin silti on mitä todennäköisimmin kaikki oikein hyvin! Elvis on muuten hieno kutsumanimi. :D

Minä: Olin eilen rakenne-ultrassa ja vuolaasti sai poika kehuja. Ei löytynyt yhtään kystaa tai pokkeamaa mistään. Ja kuten nt-ultrassakin, nytkin sanottiin että harvinaisen etevästi on hän kehittynyt kun pystyi jo näkemään verisuonetkin. sydämessä oli kaikki neljä kammiota, aivot symmetriset ja hienot, munuaiset, virtsarakot, poikien vehkeet ja kaikki ihan kuten pitääkin. Kallon muoto oli kuulema myös kauniin symmetrinen, mikä ei yleensä ole vielä tässä vaiheessa välttämättä. Poika potki ja vilkutteli kovasti. Ultran kuvaan hän ei enää kokonaan mahdu, joten np-ultran vauvakuva on paljon selkeämpi kun tämä. Mutta hieno liuta kuvia saatiin nytkin mukaan. :D

Meillä on tänään yhtä joulua tämä päivä. Päivällä on yhteistyökumppaneille jouluglögit ja illalla pikkujoulut. Jatkoille en kyllä meinannut mahani kanssa lähteä. Eilen kun kerroin pomollekin missä mennään, eli nyt oon tunnustanut kaikille täällä töissä. :D

Bee ja Ee, huomenna rv 21 (ja kuudennelle kuulle!)
 
Krokodiili
Oli pakko käydä lainaamassa apuvälinelainaamosta si-vyö, kokeilen auttaako yhtään liitoskipuihin. Vyö on kyllä nyt vielä aika iso - ei ehkä tue kunnolla - mutta pienempi koko olisi tullut fysioterapeutin mukaan tosi nopeasti pieneksi. Eli ehkä paras tuki odotettavissa vasta joidenkin viikkojen päästä, jahka vähän tästä vielä vatsa kasvaa.

Krokodiili 26+1
 
Nyt on kaikille sukulaisille kerrottu joten kaapista ollaan tultu ulos! :LOL: Miehen veljellä olikin sitten myös uutisia...saavat myös lapsen ensi kesänä joskus heinäkuussa on laskettuaika :D On heidän neljäs lapsi. Just miehen kanssa mietittiin että jos tän heidän nyt mahassa olevan laskee mukaan niin he ovat saaneet 3 lasta sinä aikana kun me ollaan yritetty tätä ekaa...en ole yhtään kateellinen miten niin? :LOL: No mutta nyt vihdoinkin meillekin on suotu tämä ensimmäinen joka saa aikasta samanikäisen serkun!
Mies parka oli yrjö taudissa justiinsa ke-to ja nyt on alkanut mulla maha jyllätä.Pientä pahoinvointiakin on ilmaantunut,ihan samat fiilikset kuin alkuraskauden pahoinvoinnissa.Vielä ei ole mitään ulostullut ja toivottavasti asia pysyykin niin! :x

Alex 13+5
 
Terve! Täällä on paljon uutta kun en ole hetkeen ehtinyt käydä palstalla. Onnea kaikille uusille tulokkaille tasapuolisesti :flower: Ainakin Ripellä, Miukulalla, Lillanilla ja RouvaBllä oli hyviä ultrakuulumisia :) Jee! Täytyy vielä palata tarkemmin lukemaan kaikkien kuulumisia, en ihan kaikkea ehtinyt sisäistää.

dreamer78: Kuten jo tuolla toisessa pinossa kerroin niin sain myös hyperin raskauden alettua, jouduin viikoksi sairaalan + 2 viikkoa saikkua. Onko sulle muuten kerrottu, että nt-ultraan ja varsinkin seulontaverikokeeseen meno kannattaa venyttää ihan viimeisiin mahdollisiin hetkiin (siis jos aikoo mennä seulontaan), koska hyperi voi aiheuttaa siihen verikokeeseen vääriä tuloksia. Ilmeisesti johtuu siitä, kun hyperissä elimistö tuottaa ylimäärin kaikkia hormoneja?
Toipuminen etenee pikkuhiljaa, Tsemppiä ja parempaa vointia!!

ON: Mulla oli viime viikolla vuotoa yhtenä päivänä. Onneksi seuraavana päivänä oli jo varattuna lääkäriaika tuon hyperin seurannan takia. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä, ilmeisesti ärsyyntyneet limakalvot. Ultrassa näkyi hyvin voiva kaveri, jolla hyvä syke ja koko vastasi viikkoja :heart: . Helpotti todella paljon, olin 2pv todella huolissani ja mies myös. Hyperi alkaa pikku hiljaa heplottaa, vaikka munasarjat on edelleen täynnä 2-8cm rakkuloita. Varmaan pääsen pian juomaan noita pahanmakuisia rautamehuja myös, hb oli vain 109 :eek:
Uskaltauduin kertomaan eilen hyville ystävilleni plussasta, olivat ihanan liikuttuneita kun tietävät tästä hoitoprosessista. Molempien vanhemmat ovat tienneet jo ihan alusta asti, kerroimme koska sairalaan joutuminen huolestutti heidän totaalisesti. Isomummu sai myös tällä viikolla tiedon :)
Nyt vaan odotellaan ens viikon ekaa neuvolakäyntiä.


verve + :heart: 8+3
 
Hyviä ultrakuulumisia täällä! Hienoa!
Eilen oltiin kavereitten kanssa Apulannan keikalla, ja mulla oli tosi nostalgiset fiilikset, kun ne soitti "koneeseen kadonnut"-biisin.. ihan kylmät väreet meni selkää pitkin. Sitä mä hoilotin itku kurkussa aina autossa hoitojen aikana, ja nyt sain kuunnella sen kaksi pikkuista mukanani.. on se uskomatonta..
"Kipu kuolee huutamalla, alastomana lattialla
vaan miten kauan sitä kestää, ei sitä ei voi tietää
Ketä sattuu ja kuinka paljon, siitä kysymys elämässä kai on
Kun on saavuttu siihen pisteeseen, ettei mikään ole varmaa.."


Tänään aamu alkoi ihanasti, kun kuunneltiin taas pienten sydänääniä miehen kanssa dopplerilla.. kyllä ne siellä vaan on :heart: :heart:

Vilhelmiina ja tuplat 16+5
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:
Mulle sattu aamulla todella pelottava juttu. Ajelin aamulla kuuden jälkeen moottoritiellä töihin päin, kun yhtäkkiä huomasin että auto tulee minun kaistaa VASTAAN! Äkkiä vaan jarrut pohjaan ja ohjasin pientareelle, jossa ei kauheesti ollut tilaa kun just siinä kohdassa on korkea betonikaide. Tämä vastaan tuleva sankari sitten ihan viime tipassa vaihtoi kaistaa joten säikähdyksellä selvisin Onneks tuli kuitenkin siinä kohtaa vastaan eikä hetkeä myöhemmin kun olisin ollut tunnelissa jossa ei olis ollu tilaa väistää. Kädet "vähän" tärisi jälkeenpäin ja itku tuli kun tajusin mitä olis voinu tapahtua. Mutta onneks oli enkeleitä matkassa!
No, enpäs nyt pitempään ehtinytkään, kun mies ja poika huutelevat saunaan..

-minttu ja pumpelo :heart: rv13+4
 
Heippa!
Onneksi Minttu ei käynyt huonosti! Varmasti säikäyttää tuollainen!

Minä kävin ekaa kertaa tuolla Kampin Bebesissä, mutta enpä minä sieltä mitään löytänyt. Mutta kattelinpahan vaan, ehkä myöhemmin kun tarttee vaatteita, vielä menee entiset vaatteet. Oli kiva kun siellä liikkeessä oli vessa! :)
Sitten kiertelin kaikenmaailman liikkeitä, kun etsin kivoja valokuvakehyksiä noille ultrakuville ja myöhemmin tietty vauvankuvillekin, mutta mistään ei oikein mitään löytänyt. Vinkatkaa jos tiedossa mistä saisi!! Sellanen magneetilla jääkaapin oveen laitettavakin olis kiva ja muitakin kivoja, koritteellisia LASTEN kehyksiä etsiskelin.
Ja ostin ekan kaksplussan :) siinä näytti olevan juttu lapsettomuudesta raskauteen otsikolla.
Vauvalle ei ole vieläkään siis mitään ostettu. Aattelin että jotain vois ostaa jos tulee jotain ylisöpöä vastaan, mutta eipä tullut.
Ai niin listaan mulle vois laittaa synnäriksi Naistenklinikan.

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja jaksamista tulevaan viikkoon!!

Ripe ja Elvis 12+6 :heart:
 
vilhelmiina72: Mulla tuo biisi kulminoitui juurikin pitkään lapsettomuuteen, pettymyksiin ja viime keväiseen kaksosten keskenmenoon. Osui ja upposi. Se kipu kuoli huutamalla, ja nyt on kaikki hyvin.

Onko muita rautakuurilla? Neuvolassa hemoglobiini oli 111, ja ostin Maltoferm-rautatippoja. On kyllä aika pahaa, mutta maha on kestänyt sitä ihan hyvin.

Ripe72: Hyvä kun vinkkasit Kaksplus-lehdestä, pitää käydä ostamassa juuri tuon lapsettomuudesta plussaan-jutun takia.

(.) Neuvolassa kävin viikolla, ja molempien sydänäänet jyskytti hyvin.

Hope79 ja sintit 13+6



 
Alkuperäinen kirjoittaja Hope79:
Ripe72: Hyvä kun vinkkasit Kaksplus-lehdestä, pitää käydä ostamassa juuri tuon lapsettomuudesta plu
Heippa!
Huomasin että tuo oli marraskuun numero, uusi numero ilmestyy jo huomenna 1.12. No kirjastostahan se ainakin varmaan löytyy. Artikkeli oli aikas lyhyt, mutta ihan tuttuja tuntemuksia siinä kuvattiin.
Mulla onkin huomenaamulla neuvolalääkäri, ei mitään erityisempiä odotuksia sen suhteen, muuta kuin että toivottavasti kuulen sydänääniä!
Nyt hyviä öitä ja hyvää alkavaa joulukuuta ja joulun ja vauvan odotusta kaikille!! :wave:

Ripe + Elvis 13+0 poks :D
 
Huomenta!

Tulin väsyneenä poksumaan vainen. Jotenkin on olo ollut vähän "kehno" viime aikoina. En edes tiedä että miksi. Ehkä se alhainen verenpaine ja hb sen sitten tekee, mut jotenkin on sellanen "ei niin hyvä olo". Eilen oli pikku-prinssikin hiljainen koko päivän ja hieman jo huolestuin kun ei liikkeitä juurikaan tuntunut. Mut illalla kun menin nukkumaan alkoi jonkunsortin masubileet :LOL: . Makasin silleen osittain masulla, et toinen jalka oli koukussa tossa sivussa ja puolittain masun päällä. Ehkä hältä loppui sitten tila vähän kesken ja alkoi pieni protestoiminen. Uni ei kyllä sen lepatuksen ja möyrinnän keskelle ihan heti tullut. Joten väsy vaivaa tänäänkin, kuten kovin usein muutenkin. Pitää kattoa miten sitä ens yönä sais nukuttua, jos koittais mennä tosi ajoissa sänkyyn ni ehkä huomenna olis vähän pirteempi olo. Alkaa vähän ahistaan ku tuntuu koko ajan siltä että väsyttää, on huono olo, pyörryttää eikä mitään jaksais oikein tehdä. Eilen sain sentään sen verran itsestäni irti että kävin koiran kanssa 20 min lenkillä. Wohoo!!!

Tänään onneks pääsen töistä ajoissa, meen hierojalle ja koitan edes hetken koiran kanssa ulkoilla. Se raitis ilmakin varmaan vähän vois parantaa oloa.

Viestistä tais tulla vähän negatiivinen, ei ollut tarkoitus valittaa! Siitä olen super onnellinen että tänään taas poksuupi viikot ja ultraan on enää vajaa 2 vkoa :heart: :heart: :heart:

Napsuneiti ja Pikku-Prinssi 18+0 *poks poks*
 

Yhteistyössä