Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Isot onnittelut sinulle Mandala; ihan mahtava saalis :D ! Tsemppiä jatkoon:heart:!

Täällä on periaatteessa kaikki ok, paitsi että mitään oireita ei enää ole, ei minkäänlaisia. Jos huonosti käy, niin kuin jo lähes varmaksi tiedän, niin kuukautiset alkaa ma 25.8 ja kuitenkin virallinen testipäivä olis vasta la 30.8 !!!!! En oikein ymmärrä tuota lääkärimme logiikkaa tässä asiassa, mulla ei edes luget pidä mooniksia poissa joten ihmettelen...

Totta, työ mitä teen on arvokasta koska tiedän että teen sitä koko sydämelläni, mutta välillä vaan niin kamalan raskasta, niin henkisesti kuin fyysisestikin :(...

Niin taidan siis aloittaa testaamisen perjantaina eli ylihuomenna, ihan vain nähdäkseni sen negan sieltä.
Samalla tavalla muuten silloin toukokuussa se keskenmeno alkoi; ensin oli oireita jokalähtöön ja kuitenki lopputulos oli kivulias ja verinen :(.

Fenix pp6, dpo9, kp24.
 
Viimeksi muokattu:
Fenix78: onpa ollut ikävä tapaus töissä. Mut onneksi kuitenkin pikkuinen on hyvässä suojassa siellä lantion sisuksissa, jos nyt on kiinnittynyt. Tietysti sitä stressaa kovasti onnistuuko tämä kierto ja kaikki tuollainen työn tuoma stressi ei ainakaan asiaa paranna.

Caro87: lääkäri suositteli et nyt keskeytetään tämä hoito etten turhaa pistele lisää kallista lääkettä. Nyt siis napsin 10 pv terolutia 2 tabl. Sit kun vuoto alkaa niin uusi hoitokierros käynnistyy. Eli nyt pitäis vuoto alkaa 31.8.

Mandalalle onnittelut hienosta munasolusaldosta. :)
 
Nyt hyvinkin omanapainen postaus tulossa.. olen jokseenkin hämmentyneessä mielentilassa näin ensimmäistä kertaa kun pappia kyydissä näiden juttuje kanssa huh.

Niistä 20 munasolusta 19 oli sitten kypsiä ja 13 hedelmöittyi. Mutta 2 oli hedelmöittynyt jotenkin väärin, niin tulos on 11. Ja hurjaksi järkytyksekseni niistä 11:sta oli kaikki alkaneet jakautumaan oikein :O nyt on yksi kyytiläinen ja 10 meni pakkaseen. Siinähän on sitten melkein vuoden verran passeja pakkasessa :O
En oikeasti ole hirveän itkuherkkä ihminen ollenkaan, mutta kun menin pissalle (OMG mikä vessahätä olikin!!!) niin meinas yksi tippa tulla linssiin, en edes tiedä miksi! Ehkä sen takia kun mietin typeränä, että olen nyt sitten raskaana ennenkuin toisin todistetaan hehe. Ja se todistus selviää sitten 3.9. Pitää verikokeessa käydä 2.9. jonka jälkeen mulle soitetaan.
On kyllä sellanen fiilis, että varmaan vähän ennen tekee mieli pissata tikkuun, mutta en tiedä miten se Lutinus vaikuttaa sen suhteen, voiko antaa väärän tuloksen. Onko kellään tästä tarkempaa tietoa?

Mukavaa viikonloppua kuitenkin kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Nyt tulee omanapainen päivitys.

Tänään dpo13. Kuukautisia ei kuulu, raskaustesti negatiivinen. Tällä hetkellä tuntuu tosi raskaalta siirtyä taas uuteen kiertoon. Uuden kierron myötä taas uudet ongelmat sovittaa folliultran ajankohta, koska työt jne.. Niin kauhealta kuin se kuulostaakin, että olen miettinyt kuinka pää kestää tämän toistuvan toivo-pettymysreaktion? Olisiko helpompaa (vaikka vaikeaa!!) että lopettaisi tämän yrittämisen. Ajattelisi elävänsä elämän ilman lapsia? Pää huutaa samantien EI, EI, EI!! Ahdistaa :headwall:

Samaan aikaan kaveripiirissä lähestyy synnytykset, tulee lisää plussia, "heti tärppäsi kun ajateltiin että lapsi saa tulla." Miksei meille?? Miksi se täytyy meille olla niin vaikeaa? Miksi kohtalo haluaa tehdä tämän meille?

Ääh, tällaista tänään. :'(
 
Mandala, vau mikä tulos!! Onnea kyytiläisestä ja hälle matkaan paljon tarrasukkia..:heart: Kyllähän tuossa kohtaa kun jännitys laukeaa, niin väkisinkin muutama (helpotuksen) kyynel vierähtää.. Lutinus ei muuten vaikuta tikun tulokseen! Irrotuspiikki Prengyl vaikuttaa noin 10päivää..

Fenix :hug: Kyllä se kohtu sen kyytiläisen suojassa pitää! Koita nyt vain jaksaa sen työstressin kanssa! Ite sos./hoitoalalla, joten ymmärrän kyllä tilanteesi..
Sulla on varmaan myöhäinen testipäivä sen takia, että sitten tuloksen ainakin tietää.. Toisissa paikoissa testataan vasta dpo16, ettei tuu liian hätäisiä päätöksiä tuloksen suhteen..

Miukula Voihan ****, että tämä kierto meni noin päin sitä itseään.. Ei muuta kuin nokka kohti uutta kiertoa ja pidetään nyt tosiaan peukkuja, että ens kierrossa olis sitä vastetta!!!

Flowergirl:hug: Nuo masispäivät on NIIN TUTTUJA!! :hug::heart: Koita jaksaa, voikun voiskin luvata, että kyllä se siitä selviää parhain päin!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Fenix-78
Heippa :).
Tänään on taas vähän parempi päivä. Mieli on hyvä vaikka alavatsalla vähän juiliikin ja toinen, ihan uusi oire on alaselkäkivut! Eipä ollut tälläistä oiretta silloin viimeksi...

Väsynyt mutta hyväntuulinen naikkonen olen ollut tänään :D.
Ja kyllähän ton myöhäiseen testauspäivään liittyvän laskuopin nyt ymmärtää kun sitä vähän enempi miettii, blondi mikä blondi ;)...
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Huomenta teille ihanat :).
Näin kauniina aamuna, hyvin nukutun yön jälkeen tikutin hyvin selkeän negan. Aika odotettavissahan tuo oli mutta pännii se silti vähän.

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille :).

t. fenix pp8, dpo11, kp26.
 
Mandala Peukut pystyssä että pikkuinen pysyy matkassa!

Fenix Ei vielä heitetä toivoa menemään. Pienet on päivät sulla vielä. Odottelen sun seuraavaa testausta :)

(.)
Täällä kuukautiset edelleen puuttuu. Raskaustestin tein aamulla. Testiajalla näkyi se viivanpaikka mihin väri tulisi. Nyt vajaan tunnin päästä siinä näkyy oikein pieni punertava viiva. Viivaa pitää kyllä ihan katsomalla katsoa että sen näkee. Tein vielä ovulaatiotestin, koska mulla enää yksi raskaustesti varastossa ja sen meinaan tehdä huomenaamulla. Kuvassa ylempänä on r-testi ja alempana ovulaatiotesti. Kertokaa ihanat, onko vielä toivoa ettei tää kierto mennytkään hukkaan??

Dpo14
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Hei, pitkästä aikaa. Olen nyt aika itsekäs ja kerron vain oman tilanteeni. On niin paha olla etten osaa keskittyä nyt muuhun. Kp 19 siis. Maanantaina oli ovis ja välivuoto päätti alkaakin siitä samantein. Nyt oon taas vuotanut koko viikon ja vatsa ajoittain aika kipeä. Eli huonompaan suuntaan. Kierrossa lääkkeinä letrotsoli, irrotukseen ovitrelle ja pregnyliä pistin tänään jotta välivuoto ei alkaisi. Vaikka joo välivuoto alkoi jo heti ovulaatiosta. Se niistä kaksosista tai edes mielenrauhasta että välivuoto saataisiin pois. Oon niin poikki tähän kaikkeen etten tiedä miten olisin. Taas tekee mieli luovuttaa koska se ei sattuisi näin paljon henkisesti ja fyysisesti. Haluun vaan jo pois tästä tilanteesta keinolla millä hyvänsä.

En oo saanu ees teijän viestei ajatuksella luettua, mutta toivon kaikille jo pikaista pois pääsyä tästä tilanteesta!
 
Lilja & Fenix: :hug:

Mandala: Vau mikä saalis! Tsemppiä :heart:

Flowergirl: Kyllä miekin tuossa jotain nään. Toivottavasti lähtee vahvistumaan :heart:

ON: Viimeinen inssi takana. Siittiömäärä taas pudonnut ja oli enää 2 miljoonaa! Vaikka alunperin olinkin asennoitunut ivf -hoitoihin (tai tässä tapauksessa taitaa tulla olemaan icsi) niin surettaa silti :(
 
Mandalalle onnitteluja huikeesta saaliista! :) Tarvittas kyllä enemmän hyviä uutisia tähän ketjuun..

flowergirl Kyllähän siellä jotain näkyy :) onko sitten viivanpaikka tai tarraus yritys, pidän peukkuja :) Mä en ole koskaan edes tollasta saanut r-testiin vaikka kuinka vääntelis.

_Lilja_ Todella ikävää tollanen.. :( Voidaanko tohon tiputteluun vielä jotain kokeilla?

Stella Voi ei :( Mutta onneksi on olemassa tuo icsi. Onko teillä tietoa miksi siittiömäärä alenee?

Fenix Voisko vieläkin olla liian aikaista, kuitenkin on yksilöllistä kuinka pian testissä näkyy. Jos jaksaisit vielä odotella viralliseen testipäivään asti :)

ON Mulla kp 26 ja jos ovis on ollut sillon millon luulen ja luteaalivaihe on taas sen 11 päivää niin odottelen menkkoja huomenna saapuviksi. Oireita ei kummoisia ole enkä ole niitä kuulostellutkaan, kun limis oli ohkanen eikä hirveitä mahkuja ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Fenix & flowergirl :hug:

Caro: Siis joo, kyllä siittiömäärän laskuun on selkeä syy, mutta mies ei halua sitä "julkisuuteen". Onneksi laadussa/liikkuvuudessa ei kuitenkaan ole ongelmia *koputtaa puuta* kun liikkuvuus oli taas viimeksi täydet 100%. Ei ainakaan lääkäri eilen maininnut, että lisätutkimuksille olisi tarvetta - varmaankaan nimenomaan juuri siksi, että ivf:ssä/icsi:ssä sillä ei ole niin väliä. Miten teillä hoidot nyt jatkuu/etenee?
 
flowergirl :hug:

Stella Joo onneksi laatu on hyvä, se taitaa olla tärkeintä :) Elikkäs kunhan uusi kierto alkaa niin rupean pistelemään menopuria kp 4 alkaen. Tarvittaessa voidaan kokeilla niinkin, että alotetaan letroilla ja sitten menopur. Saatas tuo limiskin optimaalisemmaksi. Jos käy niin, että rupeaa paljon rakkuloita kehittymään niin sitten kait tehtäs ivf (mulla tosi aktiiviset munasarjat). Viime lääkäri ei siitä mitään maininnut, mutta siitä oli keväällä puhetta pariin otteeseen. Pitää kysellä asiasta polilla sitten kun käyn siellä kontrollissa.
 
StellaI : Meillä kans tuo siittiötiheys oli max 2 milj. ja niistäkin valtaosa hyvin huonosti liikkuvia ja epämuodostuneita. Ainoa mahdollisuus meillä on siis tuo icsi.

Lilja: hirmusti voimia sinulle tuohon todella haastavaan tilanteeseen:hug:!

Ja kaikille muillekin toivon jaksamista näiden vaikeiden asioiden keskelle:heart:!
 
Suloisen sunnuntaiaamun tyly tikutuksen tulos: nega, taas.
Onkohan nyt niin että tälläkertaa ei ole edes kiinnittymisyritystä kun en vieläkään saaviisaria tikussa värähtämään :( ?
Alavatsalla vähän nippailee ja jos kaikki todella menee näin päin p*rsettä niin huomena tulee täti kylään. Hoh hoijaa:headwall:!

fenix pp10, dpo13, kp28/29.
 
Fenix :hug: oletko tänään testannut uusiksi vai tuliko tätsy? pidän sormia ristissä joka tapauksessa sulle!

Lilja onko sulla miten paljon noita välivuotoja tutkittu eli onko tiedossa mitään syytä/mahdollista hoitoa? tuntuu kyllä epäreilulta tilanteelta :(

Stella onhan ivf hoidoissa kai parempi hoitovaste ainakin kuin insseissä, joten se voikin olla teidän juttu sitten. :hug: kuitenkin sinulle!

Huonosti nukutun yön jälkeen erityisesti on tänään kyllä aika synkät fiilikset. Varsinkin kun katsoin kännykän menkkakalenteri app:sista, että tänään pitäisi menkat alkaa (mulla tosin ei ikinä päivän päälle tarkat vaikka säännölliset onkin). Mahaa jomottelee menkkamaisesti, ja vielä kun tuo pirun lutinus välillä lorahtelee pöksyihin niin tuntuu kuin menkat alkaisi varmasti ihan kohta. Mietin vain, että se lutinus on vain pitänyt sen normaalin menkkoja edeltävän tipputelun pois ja pitkittää menkkojen alkua, huoh. Pahoittelut synkistelystä, on vain tällainen päivä tänään.
 
Anteeksi taas tämä hyvin itsekeskeinen, omanapainen ruikuttaminen, mutku...
Voisitteko kertoa onko mulla enää minkäänlaisia mahiksia raskautua tästä pas:sista? Siirtohan tehtiin jo 14.8 ja virallinen testipäivä olis vasta 30.8 mutku testeissä ei vieläkään näy yhtään mitään!!! Luulis sen jo kiinnittyneen jos ylipäätään meinas kiinnittyä:'(...
 
Fenix-78:Tsemppiä sinne! Ja eiköös se testeissä näkyminen ole tosi henkilöstä riippuvaista, joillain näkyy tosi ajoissa ja joillain tosi myöhään. Riippuen tietty hormonitasojen noususta. Kunpa sinulla näkyisi vaan tosi myöhään!

Voisittekohan auttaa minua? Me saatiin ihan kunnan terveyskeskuksesta lähete sperma-analyysiin ja joudutaan siitä maksamaan melkein 100 euroa Kela-korvausten jälkeen. Miten muilla? Jotenkin ymmärsin, että jos kunta ei pysty näitä tuottamaan niin joutuu lähettämään muualle, mutta myös maksaa viulut (lukuunottamatta poliklinikkamaksuja)? Olisin TOOOOSI kiitollinen vastauksista!
 
Merope kuulostaa vähän kummalliselta :O valitettavasti en kyllä osaa sanoa mikä tuossa voi mättää koska täällä Helsingissä tietty näytteen tutkiminen onnistui kunnan klinikalla jossa olemme hoidossa. Ehkä kannattaisi kysyä miksi joudutte maksamaan?
 

Yhteistyössä