Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Moon stars, voi ihanaa onnea!!!!!:heart: Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa marraskuulle asti!!!

Tervetuloa peppermint!!:wave:

Kiitos lohdutuksen sanoista!!:flower:

Halukkaita listan päivittäjiä?!?!
 
moon stars : Ihania uutisia! Ihan hirmuisesti onnea sinulle ja ilmoittelehan matkan varrella miten tiitiäisesi kasvaa ja kehittyy:heart:!

Tervetuloa uusille matkalaisille ja plussatuulia nyt sitten muillekin, eikö niin ;) !

En malta odottaa, sillä jos oikein, oikein, oikein hyvin käypi niin saan aloittaa piikittämiset jo vajaan kahden viikon päästä :D !!!

Ja tuosta listan päivityksestä: minun ei tuohon hommaan kannata ilmoittautua vaikka usein koneella olenkin. Olen vaan niin surkea tuommoisissa hommissa että mieluusti jätän sen sellaisille joilta se paremmin onnistuu :).

Lisäys:Unohdin mainita että lääkityksenä mulla tulee olemaan puregon, pregnyl, organultra ja luget. Ja lyhyellä kaavalla mennään :). 0-ultran jälkeen selviää annostukset.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: toivon plussa aaltoa myös tänne muille, tulkaahan perässä. tänään kävin hcg-näytteen antamassa ja saan tuloksen huomenna ja samalla sen et miten tuo kilpirauhas lääke ruukataan... varhaisultra ois 14.4 ja silloin viikot 7+4 joten toivottavasti pieni ihme pysyy mukana että näemme ihka ensimmäisen kerran mein jälkeläisen .... :D


Pomon reaktio oli vähän nuiva kun kerroin mut ei sen niin väliä oo ... :D mörmöttäköön rauhassa :D
 
Saisinkoos minäkin liittyä tänne(kin)? En tiedä, mitkä ovat kriteerit, mutta täällä yritystä 8/2013 lähtien ja kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Nyt kp 23/29. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.
 
moonstar onnea!!! Mulla on menny ihan ohi kokojuttu. Ootko pitkälläkin jo, kun pomolle uskalsit kertoa? Itse varmaan en uskaltais ennen 12vk kellekkään puhua. Oon niin kauhean peloissani, et jos meneekin kesken niin en kestä sitä voivottelua.

Täällä lähdössä laivalle ja ovistesti tehtynä. Kivut on niin kovat alamahassa, että ei meinaa uskoa. Otesti näytti lähes yhtävahvaa viivaa!! Taitaa joutua laivanpeti testaukseen. ;)
 
Moonstars: Onnea paljon !!
Mäkin kerroin pomolleni heti huonojen vointien ja työjärjestelyjen takia, ja olen helpottunut kun sain asian kakistettua ulos. Hänkään ei hihkunut, eikö onnitellut edes, mutta oli kuitenkin asiallinen ja neutraali, se on pääasia. Työkavereille kerron vasta 3kk ultran jälkeen vaikkakin masu jo pömpöttää ja tarkkasilmäinen voisi tehdä tästä päätelmiä (vaikka vasta rv 9+ menossa, ekassa sama masu oli rv 15+).
 
heilanga ja penni kiitoksia.. Kerroin töissä jo pomolle ja lähimmille työkavereille kun olen sairaalassa töissä ja en mene enää eristyksiin. korkeintaan haen tarjottimen jollei vaihtoehtoja ole. mut en siivoa enkä kylvetä niitä. näin meillä on kaikki muutkin toiminut kun raskaana on ollut.. lääkäri, fyssari, hoitajat, joten en minäkään mene. ja meillä potilas aines on ihan kuntoutujista dementikkoihin ja kaikkea silt vvälilt ja ne saattaa välillä yrittää käsiks jos ne hermostuu ja ei osaa varoa. mä oon aina kaikki tuollaiset onnistunut välttämään kun siivoja olen mut oon varovainen...


hcg arvo oli eilen 63 joten en vielä hypi innosta.. se on raja-arvojen sisällä mutta siellä alarajalla 68-400 mulla kun ovis oli kp15 kinttailla niin siks ei ihan osu tohon mut hoitaja tyksis sanos et sit menee raja-arvoihin.. ens to uus verikoe ja pe saan tuloksen.. ellen sit jo to iltapäiväl kun aamul meen näytteen antamaan. digin teen taas keskiviikkona ja toivon et näyttäis jo 2-3 viikkoo


moon stars ja ihme 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Kauanko teillä on mennyt prolaktiini-vastauksissa? Mietin milloin alan hoitajaa ahdistelemaan kyselyillä :) tulisipa aika erikoisairaanhoitoon jo pian... ainut mikä harmitti ensikäynnillä että miestä ei huomioitu juurikaan. Kysyttiin sukupuolitaudeista ja perussairauksista ja se oli siinä! Mikä kokemus teillä on noin yleensä, otettiinko polilla vastaan pariskuntana vai raskautta yrittävänä naisena?
 
diadora ollaan hoidossa yksityisellä ja kyllä meistä kumpainenkin on huomioitu varsin tasapuolisesti ja hienotunteisesti. Hormoonikokeet (sis. prokaltiinin) kävin otattaan paikallisessa tk:ssa ja tulokset tuli viikossa kotiin.

Ja nyt omanapaisuutta: onko teillä aina siirretty vain yksi alkio? miten suuri mahdollisuus on saada kaksoset jos siirretäänkin kaksi alkiota? Tätäkin asiaa meidän kuulemma pitäisi miettiä vielä ennen hoitojen alkua. Lääkärimme suositteli myös alkioiden pitkää viljelyä, tämä ilmeisesti karsii niitä heikkolaatuisia pois ja jäljelle jää vain "paremmat yksilöt". Millaisia kokemuksia teillä on pitkästä viljelystä?
 
Moikka, täällä olisi uusi lapseton kuumeilija joukkoon, mikäli mahtuu ? :)
Vähän itsestäni. Olen piirun verran alle 30v ja olemme mieheni kanssa suurinpiirtein 3 vuotta yrittäneet esikoista. Kun lopetin ehkäisyn, nasahdin melkein heti raskaaksi- kesken meni alkumetriellä. Sen jälkeen ei ole plussaa tai haamua näkynyt. Nyt olemme IVF-hoidoissa (ensimmäinen), kun ei inseminaatiot yms. auttaneet lasta alulle. Muutaman viikon kuluttua olisi punktio ja kovasti jännittää. Toivotaan, että tästä olisi meille apua. Tällä hetkellä "kärsin" inhottavista sivuvaikutuksista joita puregon pistokset ja synarel sumute aiheuttaa. Pään särkyjä ja vähän kärttyisyyttä havaittavissa. Onneksi ei sen kummempaa.
Tutustun teihin muihin lukemalla muutaman sivun taakse päin. Toivottavasti täällä saadaan tukea muilta ja jakaa omia tuntoja ja fiiliksiä. Itse olen sitä mieltä, että ei tätä asiaa (lapsettomuutta/hoitoja) kukaan muu voi ymmärtää kuin sellainen joka on niissä ollut, tai on.
Mukavaa Päivää kaikille, ja ennen kaikkea plussa puhuria ! :)
- Hattara...
 
Tervetuloa uusille!

Merope, mulla ainakin lähete tuli julkisen naikkarilta, kun siirrytään yksityiseltä sinne ja multa noita hormonikokeita ei ole vielä otettu. Kokeet voin käydä joko tk:ssa tai sairaalalla.

Mulle ei mitään uutta, viides tero mennyt ja toivon, että vuoto alkais kuurin jälkeen. Muuten yritän ottaa etäisyyttä koko touhuun, kun ennen polikäyntiä ei ole oikein edistystä odotettavissa ja en tiedä haluavatko siellä tehdä aukiolotutkimuksen ja miehen simpat tarkastaa ennen, kun jatketaan OI hoitoja. Helppoa ei kyllä ole, kun tänään sain kaverin vauvamahaa ihailla. Tuntuu todella kaukaiselta, että mulla sellanen joskus olis.
 
Merope aloitimme hoidot suoraan yksityisellä ja lääkärimme kirjoitti heti ensikäynnillä lähetteet hormoonikokeisiin. Sitten vain kävelin kotikuntani tk:n ovesta sisään ja tämä oli tässä. Nämä kokeet piti ottaa kiertopäivien 2-5 välillä ja mä kävin kp3:n ollessa päällä :).
Caro87 Voimia sinulle ja jaksamista odotteluun. tää on kyl niin tylsää ja raastavaa kun pitää vaan odottaa, odottaa ja odottaa... Jotta pääsisi "onnellisesti odottamaan" :D !
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Kp 17 ja ovis bongattu! Perjantaina pas =)

moon stars Puhaltelehan niitä plussatuulia tännekin päin :wave:

diadora Meitä on aina kohdeltu tasavertaisesti tässä asiassa, vaikka hoidot fyysisesti koskettavatkin enemmän naista. Mies siis otettu hyvin huomioon hoidoissa.

Fenix-78 Meille siirrettiin viime kerralla kaksi alkiota ja näin aiomme toimia myös seuraavalla kerralla, mikäli molemmat huurunenät selviävät sulatuksesta. Meille kaksoset olisivat enemmän kuin tervetulleita. Yksikin toki olisi kultaakin kalliimpi :heart:
 
Maanantai 24.03.2014


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp21/32-42yk29ya 9/111.lapsi
Nenni88kp66/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp59/?yk3ya 2/121. lapsi
kosmokp122/28(90-120)yk21ya 6/122. lapsi
Enneliinakp17/28ya 2/112. lapsi
caro87kp69(19)/?yk 2?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Ricardinakp29/?yk 3ya 11/131. lapsi
diadorakp27/30yk 12ya 02/131. lapsi
esikoinenhaaveissa6/28-32yk 21ya 07/121. lapsi
bumpykp25/?yk11ya 01/131. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11
-Miukula




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)


Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.


Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora Yritystä vuosi takana, jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula toinen lapsi toiveissa. Esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

esikoinenhaaveissa ensimmäinen lapsi toiveissa. omat tulokset ei ole kaikki tulleet, miehellä todettu siittiöiden määrän ja liikkuvuuden alentuneen. aika naistentautien poliklinikalle 20.03.2014 jolloin selviää lisää.

bumpy pco, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi terot.

Merope yritystä 8/2013 lähtien ja kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Nyt kp 23/29. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Tämän kerran päivitin, muuten enää toista..;)

En osaa tehdä tuota taulukkua, joten uusia en osannut lisätä sinne..:/

Mutta tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani!!:wave:

Nyt ei ehdi sen kummemmin kommmentoimaan ,vaikka asiaa olisi, joten I'll be back!!=)
 
Hurjasti onnea matkaan moon stars :heart:

Omasta kohtalosta sen verran, ettei viimeisinkään inseminaatio tuottanut tulosta :( Surkea on tunnelma, täytyy myöntää. Ja taas entistä enemmän pelottaa, että oliko se onnistuminen ekassa inssissä vain joku onnenkantamoinen, joka ei enää tule toistumaan.

Sitten mieltä askarruttaa se, että kahteen kiertoon olen nyt Femaria syönyt, kummassakin näistä kierroista on ollut tiputteluvuotoa jo useita päiviä ennen menkkoja. Liekö tämä joku kropan uusi metku jälleen. Onko muilla ollut vastaavaa? Joskin vasta nyt tuntui, että menkat oli ekaa kertaa sellaset ihan "mun normaalit" tuon keskenmenon jäljiltä, tiedä vaikka sekin vaikuttaisi asiaan. No, lääkärin pitäisi asiasta tällä viikolla soitella.

Mutta näin siis meillä, leuka rintaan ja kohti seuraavaa inseminaatiota.
 
Maanantai 24.03.2014


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp21/32-42yk29ya 9/111.lapsi
Nenni88kp66/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp59/?yk3ya 2/121. lapsi
kosmokp122/28(90-120)yk21ya 6/122. lapsi
Enneliinakp17/28ya 2/112. lapsi
caro87kp69(19)/?yk 2?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Ricardinakp29/?yk 3ya 11/131. lapsi
diadorakp27/30yk 12ya 02/131. lapsi
esikoinenhaaveissa6/28-32yk 21ya 07/121. lapsi
bumpykp25/?yk11ya 01/131. lapsi
meropekp26/29yk?ya 08/131. lapsi
rouva hattarakp?/?yk?ya?1. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11
-Miukula




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)


Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.


Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora Yritystä vuosi takana, jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula toinen lapsi toiveissa. Esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

esikoinenhaaveissa ensimmäinen lapsi toiveissa. omat tulokset ei ole kaikki tulleet, miehellä todettu siittiöiden määrän ja liikkuvuuden alentuneen. aika naistentautien poliklinikalle 20.03.2014 jolloin selviää lisää.

bumpy pco, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi terot.

Merope yritystä 8/2013 lähtien ja kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Nyt kp 23/29. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
En mä tääl osaa pois olla :D joten päivitin uudet taulukkoon.. hienosti sofi12 oli onnistunut :D

Ja jos haluatte niin voin edelleen päivitellä kun en kerta pois osaa olla ja joka päivä käyn kyllä lukemassa :D

Tervetuloa uusille :wave:

rouva hattara kertoilehan kp ym jos haluat :D


katjusca pahoittelut ettei toivottua tulosta tullut :hug: mikä teillä seuraavaksi on hoitomuotona? jos saa kysyä? itse en femariinia syönyt mut clomit tiputteli mullakin 2-3 kierrossa ja niissä ei tärppi käynyt, sitten taas tämä tärppi kierto niin yritti maanantaina ja tiistaina aloitella menkkoi mut ne jäi siihen ja pe ois tarvinnut vuodon alkaa.

Nyt en osaa sen enempä kirjoitella :D
 
moon stars tokihan saa kysyä :) Meillä hoitona jatkuu edelleen nuo inseminaatiot, koska lääkärin mukaan sillä meillä hyvä mahdollisuus onnistua, kun ensimmäisestä lääkkeettömästä inssiyrityksestä kerta raskauduin. Nyt siis ovulaatiota auttamassa tuo Femar, joka siis ilmeisesti ihan toiminutkin ja viime käynnillä alkoi vielä Thyroxin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Vielä ilmeisesti olisi tulossa ainakin 4 inssiä (ellei siis raskaus nopeammin ala) tai niin pitkään voidaan niillä jatkaa kun itse haluamme. Mutta onhan kai noiden mahdollisesti neljän edessä olevan jälkeen jo aika siirtyä raskaampiin hoitoihin, toivon toki kovasti, ettei moisia tarvittais.
 
Omanapaista murinaa:
Yritän henkisesti varautua/asennoitua siihen ettemme pääse aloittamaan hoitoja kuin vasta huhti-toukokuunvaihteen kierrossa. Olen vain niin yltiöpositiivinen hömelö että varsin naivistisesti olen kokoajan ollut lähes varma että hoitorumba alkaisi jo ensiviikolla. Voi hyvä ihme miten mun pää kestää:'(!!!

Auringonpaistetta teille muille jännääjille!
 
Fenix-78: Miksi ette pääsisi vielä ensi viikolla aloittamaan? Onko se jo varmaa? Pidän peukkuja, että pääsette. Nyt otat hieman aurinkoa niin hedelmällisyys on huipussaan!

ON: tätiä odotellaan kylään tänään tai huomenna. Olotilasta en oikein tiedä. Muuta kuin että en jaksaisi pettyä taas. Mutta en osaa kyllä kuvitella sitä tunnetta, mikä plussasta tulisi. Joten odotellaan. Elämä näyttää.
 

Yhteistyössä