Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Fenix-78 :hug: Kyllä se aika lopulta nopeasti menee :) Vaikka ymmärään, että pienikin takaisku vetää mielen matalaksi.

Enneliina En usko, että perus flunssa hirveästi vaikuttaa kiinnittymiseen :) On se nuo tauditkin sellasia, että tulee just sillon, kun ei pitäs.

bumby Mistä päätteli, että ois enemmänkin tollaset multi- tyyppiset munasarjat? Oliko rakkuloita sen verran vähän?

Meilläkään mies ei hirveästi aiheesta puhu, olen kyllä välillä varmistellut, että jaksaahan odottaa jos joutuu kauan puurtamaan ennenkuin onnistuu. Vakuuttelee kyllä, että jaksaa odottaa, kun enhän tälle mitään voi. Välillä kuitenkin pelottaa miten asiat etenee jos tärppiä ei kuulu. Olen jopa miettinyt sitäkin jos joskus tullaan siihen pisteeseen, että en lasta pysty hälle antamaan. Jotenkin edelleen, kun vika on minussa niin koen tilanteen todella epäreilulle miehelle.

Muutenkin on tämä sellasta vuoristorataa. Nytkin, kun menkat käynnisty teroilla niin olin hetken ihan onnessani, että jes kyllä tää tästä. Muutaman päivän jälkeen on taas sellainen olo kuin aikaisemminkin, että en koskaan saa plussaa testiin. Yksi ystävä tuli juuri raskaaksi, tiesin kyllä yrittämisestä ja arvasin, että tärppää heillä nopeasti. Aidosti olen kyllä onnellinen heidän puolestaan. Tulee vaan mietittyä omaa huonoutta ja sitä mitä mies ajattelee, kun muut raskautuu paitsi minä. Taitaapi tämä olla mun viimenen mahdollisuus saada kummilapsi, mutta en kuitenkaan usko, että mua pyytävät vaikka olisinkin siitä onnellinen. Että sellasta pohjamudissa pyöriskelyä täällä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Caro87 vastaanpas nyt ihan nopsaan vaan. Eli ilmeisesti juuri siitä päätteli, että rakkuloita oli verrattaen vähän. Lisäksi munasarjat oli ihan normaalin kokoiset, eivätkä suurentuneet. Olen myöskin lukenut että pco tapauksissa rakkuloita on yleensä "helminauhamaisesti" siellä, mulla ei vissiin sellaisen näköistä ollut. Vasemman kohdalla joka oli siis hiukan pahemman näköinen, gyne mutisi jotain että "tuolla niitä näkyy olevan ihan tuolla kuoren allakin", mitä ikinä se sit tarkoittikin... ELi ilmeisesti vähän rakkuloiden sijaintikin kertoo tästä.

Täälläkin käydään pohjamudissa aina kun se kp 1 iskee (vaikka kuin ois toisaalta tyytyväinen että terot toimii) ja sit vähän ajan päästä toiveet taas herää, voidakseen taas romahtaa seuraaviin kuukautisiin...
Koitetaan pitää pää pystyssä! Kaipa se haikara on nyt vaan hiukan eksyksissä =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ihanat myötätuntoisista sanoista:kiss:!
Aurinko paistaa tänään, oli ihana työpäivä, mahtava pyörälenkki ja hei; enää runsas 3 viikkoa kun hoidot päästään aloittaan :D !

Mä toivun juuri "tätimoonikan vierailusta" ja hain apteekista lisää ovistestejä. Ja joka jumalan kuukausi uskon, toivon, odotan...ja lopulta petyn. Mietinpähän vaan että kuinka perhanan kauas se haikara on eksynyt kun se ei neljääntoista vuoteen ole meille löytänyt. Ehkä juuri siksi tuntuu aivan toivottoman mahdottomalta odottaa vielä vaivaiset 3-4viikkoa...

Auringonpaistetta teidän muidenkin päivään ja plussatuulia nyt äkkiä ihan kaikille:heart:!
 
Kiitos kaikille onnitteluista, mulla meni tuossa pari päivää vähän jännäillessä, kun soitin polille että olen kuin olenkin raskaana ja kysyin metforminin jatkamisesta.
Hoitaja lupasi kysyä lääkäriltä. Soitti sitten takaisin, että lääkäri oli lukenut kertaalleen viime käyntini raportin ja oli sitä mieltä etten voi olla raskaana ja epäili kohdunulkoista tms ja halusi minut sinne tsekkaukseen.
Eilen kävin ultrassa ja kyllä siellä ruskuaispussi vai mikälie se onkaan näkyi oikeassa paikassa :) Joten ei se ainakaan kohdunulkoinen ole!
Oli lääkärikin vähän ihmeissään, mutta näköjään ihmeitäkin tapahtuu.
Tuota metforminia jatkan nyt ainakin varhaisultraan saakka ja ehkä jopa vk 12 asti. Se katsotaan sitten tilanteen mukaan.
Niin ja moon star kyseli laskettua aikaa niin tällä hetkellä se oli 6.12 :)

Enneliinalle hirmuisesti onnea tähän loppukiertoon ja mä puhuin just miehelle, että mä oksennan ja voin pahoin vaikka koko 9kk jos se sen vaatii, kunhan vauvan vain saisimme, en valita enkä välitä siitä! Näillä mennään, eli toivotaan että säkin alat pian voida pahoin :)
Fenixille, paljon pitkää pinnaa odotteluun, kolme viikkoa menee hujauksessa ja nyt ollaan taas jo paljon lähempänä asioitten edistymistä kuin vielä vähän aikaa sitten!
Ja kaikille muillekin erittäin hedelmällisiä aikoja :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heissan. Mulle voipi päivitellä kp2 hätähousujen puolella olen taas roikkunut ja laitoin sinne eilen kuvaa mun testistä jonka tein eilen aamulla. Hieman kerkesin jo toivomaan, kunnes päivällä alko vuoto. Siihen tulokseen tässä pähkäilyjeni kanssa oon tullut, että vissiin jälleen jonkinsortin kemiallinen kyseessä. Vuodon mukana on tullut sellaisia (anteeksi tämä selitys) ei verihyytymiä, mutta semmosta vaaleanpunaisia limaklönttejä. Yök.
Testasin vielä aamulla, eikä se testi vieläkään tyylipuhdas nega ollut, mutta ei myöskään enää niin vahva kuin eilen. :'(
Mun pitäis maanantaina alottaa taas ne pirun letrozolit. Viimeks sain kyl niin paljon pinnallisialaskimotukoksia jalkaan, että hieman pelottaa niiden syöminen.
Täytyy varmaan soittaa asiasta lääkärille ja puhua, että voinko niitä edes syödä.

*muok*
Pakko laittaa tää tännekin senverran oudolta tuntuu. Eli aamuntesti kuivuneena. Mun mielestä se on vahvempi kuin eilinen....vai kuvittelenko vain? Vahvahan se ei tosiaan ole, mutta silti.
Ylempi tämänpäivän. - Aijaa.com

Mukavaa sunnuntaita kaikille. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
heilanga mä olen sinun testei kurkkinutkin tuolt hätähousuist :) ja jotain siel edelleen yrittää kurkkia.. jos vuoto oli vaan jotain harmitonta. mut kyllä minusta tämän päivänen on vahvehmpi... ++++++++++ :whistle:


päivittelen illalla sitten jahka ollaan miehen isoäiti käytetty kaupassa ym...
 
:headwall: Ääh, eihän sitä malttanu olla testaamatta. Tänään pp 10 ja haamu saatu tikkuun. On tää jännää. No ainakaan peli ei oo vielä kokonaan menetetty, toivottavasti pikkunen jaksaa pitää kiinni kunnolla :heart: Uuden testin teen keskiviikkona, sitten näkee onko viiva lähteny hiipumaan vai vahvistumaan. Ja veritesti torstaina. En kestäää...mistä löytäis piinispinnaa!? Muuten olisin huoletta ja happy tuosta haamulaisesta, koska plussa on plussa. Pelkään vaan, että se jälleen kerran lähtee hiipumaan, eli olis kemiallinen. Ei auta ku odotella ja alkaa metsästämään oireita. Itse asiassa eilen maksalaatikon tuoksu sai mut yökkimään, niin etten voinut sitä estää. Tosin, en oo kyllä millonkaan siitä tykännytkään :LOL:
 
Enneliina nyt tarrasukkia matkaan mukaan oikein roppakaupalla. :heart:

Ittellä viivat hävis ja uuteen kiertoon on lähdetty kera helevatin moisen flunssan. Ens Tiistaina taas lääkäriin sillon tehdään se aukiolotutkimus ja miehen simppanäyte. Ressukkaa nolottaa niin pirusti se näyte. :heart:
Alotin vielä sen letrozolin, mutta lääkäri käski samantien lopettaa jos jalkasärky alkaa. Saas ny sit nähdä kui muijan käy.
 
PP 12, ei oo viiva vahvistunut :( Mutta ei oo himmentynytkään. Samanvahvuisilta näyttävät. Olin niin oottanut vahvistumista, ettei oikeen tiiä mitä ajatella. Mut paremmin kuitenki ku viimeks. Sillonhan tuli ekaks haamu ja parin päivän päästä aivan tyhjä. Pysy nyt pikkuinen, pysy :heart: Pakko varmaan hakee huomisaamuksi digi, en kestäää.
 
enneliina kyllä se pysyy.. paljon tarrasukkia ja limaa mukaan.. ja mullakin aika hitaasti vahveni viivat.. tänään ei sitten jäänyt epääselväks kun viimeiset testit huviksein tein....



Seuraavaksi päivityksen pariin :D
 
Torstai 10.04.2014[/B]


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp06/32-42yk30ya 9/111.lapsi
Nenni88kp75/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp68/?yk3ya 2/121. lapsi
Enneliinakp35/28ya 2/112. lapsi
caro87kp12/?yk 3?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
diadorakp44/30yk 12ya 02/131. lapsi
bumpykp13/31yk13ya 01/131. lapsi
meropekp12/29yk?ya 08/131. lapsi
rouva hattarakp?/?yk?ya?1. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11
-Miukula

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku



Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Esittely

Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.


Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora Yritystä vuosi takana, jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula toinen lapsi toiveissa. Esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy pco, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi terot.

Merope yritystä 8/2013 lähtien ja kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Nyt kp 23/29. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
eli päivitetty.


Ja lisäsin tonne taustalla/kadonneet osiot ja koht otan pois listalta myös heidän tiedot jollei ilmoittele itsestään... Tiedot kirjaan itselleni muistiin etten ihan kokonaan hävitä mut lista tulis lyhyemmäks kuin ottais ne pois ketä ei tääl kirjoittele enää? vai onko joku erimielt? voin kyllä antaa ollakin.. lista vaan venyy kun uusia :D ja he on tervetullei ja kadonneet myös :D
 
heippati pitkästä aikaa :).
Ja kiitokset jälleen listan päivittäjälle:flower:!
Eilen saimme ilouutisia; viimeisetkin tulokset saatiin ja nyt ei ole mitään estettä aloittaa hoitoja heti seuraavaan kiertoon ja vieläpä omilla simpoilla:heart:!
Paino putoaa pikkuhiljaa ja kevätaurinko lämmittää mieltä ja sydäntä.

Ihan hirmuisesti onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille; perässä tullaan eikös niin :) !
 
onnea hyvistä uutisista Fenix-78! :)

Ajattelin kysästä, kun tässä ketjussa on varmaan muitakin joilla on tai on ollut käytössä clomit. Eli mulla nyt eka clomikierto menossa kp 13 ja tuntuu että ihan kun ovulaatio olis ollut jo, viime kierroissa ovis on tullut siinä kp 15-16 aikana joten tuntuu tosi aikaiselta, että tässä kierrossa olisi ollut jo jossain kp 10-11 tienoilla. Viime päivinä ollut aikalailla tuntemuksia (jomotusta) munasarjan kohdalla ja ovistestitkin antoivan pari päivää sitten jo vahvaa viivaa. Mietin, että aiheuttaako se clomikuuri tommosia jomotuksia, joita erehdyin luulemaan ovulaatioksi vai aihauttaako se ovulaation heti siihen kuurin loppuun eli kp 9-12 tienoille.

Oliskos kokemuksia tai neuvoja sellaisilta joilla vähän enempi kokemusta clomien käytöstä?
 
moon stars Kiva, kun jaksat listaa päivitellä :)

Fenix Hienoja uutisia :)!! Mitä hoitoja teille on suunnitteilla? En muista onko ollut puhetta aikasemmin :)

bumby Minä en pelkästään noihin jomotuksiin luottas. Saattaa jomotella, kun jos siellä rakkulat kasvaa tai ihan muuten vaan lääkkeestä johtuvaa. Toki jos oot aikasemminkin tunnistanut ovulaation kipujen perusteella :) Taitaa aika hakuammuntaa olla miten nuo lääkkeet toimii missäkin kierrossa, jossain ei samalla annostuksella välttämättä tapahdu mitään ja ovulaation ajankohtakin voi vaihdella. Joku enemmän tietävä voi kertoa paremmin :) Onko sulla kontrolliultraa ollenkaan tässä kierrossa?

Ensi viikkoinen käynti polilla lähenee yllättävän nopeasti. Nyt on vaan alkanut enemmänkin ahdistaa koko käynti. Kuitenkin haluavat taas tutkia lisää (miehen simpat, aukiolo esim) ja joutuu taas odottamaan. Tai sitten tulee joku muu takapakki taas tähän touhuun. Vähän on siis mieli maassa vaikka turhaahan se on miettiä tommosia etukäteen, mutta en oikein osaa olla stressaamatta vaikka kuinka yritän.
 
Caro87: En tiedä oikein taustaasi, mutta kuulostaa kurjalta. Ilmeisesti siis polilta passitettu aiemminkin takaisin ja sanottu, että otetaan lisätutkimuksia? Mä pidän peukkuja, että kysyvät vain, että milloin on seuraava ovulaatio, että päästään tositoimiin!
 
tsemppiä caro87 ja kiitos vastauksestasi! Kyllä tämän jomottelu on ollut hieman erilaista kun viime kierroissa, joten ehkä johtuu vaan clomien tekosista. Nytkin juilii niin maan perkuleesti... Ja tosiaan ei ole kontrolliultraa ennen kuin vasta tokassa clomikierrossa :(
 
Kiitokset teille ihanat :).
Eli meillä on edessä icsi-hoito (omia simppoja on mutta hyvin vähän, tämä on ainoa vaihtoehto olemassa olevista hoitomuodoista jos emme lahjasimppoihin turvaudu) ja omaan kiertoon aloitan piikitykset 28. tai 29.4, 0-ultran jälkeen, eli ihan kohta jo :D !!! Lääkityksenä tulee olemaan puregon, pregnyl, orgalutran (vaimikäsenytoli...) ja luget.
 
Merope Vähän huonosti asian muotoilin kiireessä, mutta siis eka poli käynti julkisella. Tähän mennessä ollaan käyty yksityisellä jossa kaikenmoista odottelua on ollut, hormonikorvaushoitoa 3kk (ei raskauden mahdollisuuttakaan silloin),estrogeenit alhaalla oli ilmeisesti ja kroppa ei vaan tahdo toimia edes sitä vähää mitä ennen e-pillereitä, turhaa luomumenkkojen odottelua ja ennen, kun tuo eka poliaika tuli niin kerettiin yksityisellä kokeilla yksi OI hoito josta ei vastetta. Usein tuolla julkisella ilmeisesti haluavat kaikenmoista tutkia ennen kuin hoitoja alotetaan niin ärsyttää jos joutuu lisää odottamaan. Hormonikokeissa kävin ja varmaan tulokset kuulen sitten ensi viikolla. E-pillerit lopetin jo viime elokuussa ja sen jälkeen ei yhden yhtä ovulaatiota tullut niin huvittas jo päästä yrittämisen makuun.. Enkä vielä tiedä tosiaan kuinka nopeasti hommat jatkuu tuolla julkisella, jotenkin sitä pessimistinä ajattelee, että jotain takapakkia vielä tulee.

Fenix Jonkun verran oon noista eri hoidoista lukenut, mutta tuo icsi on jäänyt epäselväksi. Miten eroaa IVF:stä?

bumby No pitää sun mies kellistää tarpeeksi usesti niin tulee ovis hyödynnettyä jos ei ole kontrolliultraa :) saatko tikutettua oviksen?
 
caro87 icsi-hoito poikkeaa ivf hoidosta niin että siinä "munat" hedelmöitetään mikrohedelmöitystekniikalla eli pienellä neulalla viedään yksi siittiö yhteen munasoluun. Tässäkin toivotaan että saadaan mahdollisimman monta hedelmöitettyä, yksi laitetaan heti tuoresiirtona ja loput pakkaseen jos on mitään mitä pakastaa.

Melko jännittävää :)...
 
Caro87: mä olen hieman tyhmä vielä näiden kanssa, mutta mistä tietää, ettei ole ollut yhden yhtä ovulaatiota? Minä jätin myös pillerit elokuussa, mutta mitään ei tapahdu. Ymmärrän kyllä, että haluaisi päästä kunnolla yrittämään.. Rankkaa tämä on..

Meillä piti olla tässä kuussa yritystä siten, että ovulaatioviikolla olisi parin päivän välein seksiä. No, mies lupasi (kerskui) pitävänsä tästä huolen ja niin se torstai meni ilman minkäänlaista kosketusta :(
 
Fenix No on kyllä mielenkiintoista :) onneksi nykypäivänä pystytään kaikenmoista tekemään :)

Merope Mulla on todettu pco ja siinä yleistä ettei ovuloi tai ovuloi epäsäännöllisesti (saattaa tulla tosi myöhäisilläkin kiertopäivillä). Mulla ei ole tullut ollenkaan luomu menkkoja pillereiden jälkeen joten voisi päätellä, että ovista ei ole tullut. Ja mitä olen gynellä käynyt niin on sanonut, että ei ole johtofollia ja kohdunlimis ollut myös ohut joka viittaa siihen ettei mitään ole ruvennut kasvamaan. Ennen pillereitä mulla oli edes jonkunlainen kierto, nyt ei mitään. Toki voi kestää kauankin ennenkuin pilereiden jälkeen homma palautuu "normaaliksi".

Harmi homma jos mies ei ole lupauksistaan pidä huolta :( kysyitkö miksi ei halunnutkaan? Meilläkin pitäisi olla koko ajan säännöllisesti harrastella sänkyhommia, kun ei voi tosiaan yhtään ennustaa tuleeko ovista ja jos tulee niin milloin. Pitäs yrittää pitää homma mahdollisimman stressittömänä, tuleehan siinä miehellekkin paineita jos pitää tiettyinä päivinä olla teräskunnossa..

Huoh, koirakin sairastaa. Yskii ja pahentunut nyt viimeyönä. Eikun lääkäriin tänään ja kohta alkaisi työharjottelukin. Vähän taas liikaa tapahtuu samaan aikaan.
 
caro87: Ok, kiitos tiedosta. Voiko tuolle kohdunlimikselle tehdä jotain? Mulla oli vuosi sitten gynekäynti, missä limis oli TOSI ohut, mutta käytin silloin vielä pillereitä, enkä yhtään tiedä, missä kierron vaiheessa siellä olin. Mies oli jostain stressaantunu ja kiskas sitten viikko"kännit" ja väsähti ennen aikojaan. Aamulla oli sitten kun persiiseen ammuttu karhu. Väitti, että mä olen pahalla tuulella. Hienoa. Ymmärrän kyllä, että miehille tämä mahtaa olla tosi rankkaa, mutta ei sitten lupailisi.. Ja voi ei, koiran sairastaminen on jotain aivan kamalaa! Tsemppiä sun huliviliviikkoihin! Toivottavasti koira paranee pian!
 

Yhteistyössä