Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

moon stars Onnea hirmusesti :) Hyvältä vaikuttaa :)

Fenix-78
Odottelu on niiiiin peestä. Jospa kuitenkin pääsisitte aloittamaan hoidot hetimmiten :) Itsekkin yritän jaksaa toivoa, että päästäs heti hoidoissa eteenpäin ennen polin kesätaukoa.

Merope Sama tunne itsellänikin, että en osaa kuvitella jos plussa joskus tulisi. Tällä hetkellä olisin kyllä enemmän kuin onnellinen jos edes täti tulis vierailulle. Toivotaan, että se sulla täti skippais tulemisen ja tulis mieluummin mulla vieraileen :D

ON. Flunssaa pukkaa, jeee. Pari teroa vielä nappaamatta ja sit menkkoja ootteleen. Voi kumpa ne alkas niin pääsis verikokeisiin oikeaan aikaan. Jos ei noillakaan menkat tule niin :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Merope
Hei taas pitkästä aikaa, mä olen elelly vähän hiljaiseloa, kun ei oikein ole ollut mitään kerrottavaa ja olen ehkä ollut hiukan v":%/")%' tuon edellisen lääkäri kerran jälkeen.
Huonot uutiset siitä, ettei clomi toiminut tähän kiertoon toivotulla tavalla (tai niin ainakin luulimme...)
Jotenkin se, että nyt "joudun" odottamaan vielä monta kuukautta ennenkuin mitään alkaa taas tapahtua alkoi ärsyttää. Tai jotenkin tuo pelkkien metujen ja terojen syönti tuntuu niin turhalta...
Ja olenkin tämän loppukierron ollut aika rennosti enkä ole viitsinyt kauheesti ajatella asiaa,kun luulin ettei tässä kierrossa ole mahdollisuutta raskautua.
Muttanyt sitten mulls on kp 25 vai 26 ja tässä illalla tuli tosi paha olo, kävin pari kertaa oksentamassa ja ajattelin että olen saanut vatsataudin, yök!!
Mutta se oli siinä, ei mitään muuta. Nyt olo on ihan normaali?
Söinkin tuossa vielä sen jälkeen, kun ajattelin että vatsataudissa oksentaisin kaiken heti pois, mutta ei.. Mielenkiintoista, elättelenköhän nyt vaan suotta suuria toiveita taas. Hmm...
Anteeksi taas vain omanapainen selostus kommentoin paremmalla ajalla :)
 
Tulin vaan pikasesti jakamaan tännekin, että koko päivän on ollut paha/ällöttävä olo ja tätä mä en kuvittele, se on ihan selkeetä.
Toki en silti tiedä mitä se on, olenko saanut vatsataudin vai voisinko sittenkin olla raskaana?
Koitan itseäni toppuutella ja selittää että olen vain vatsataudissa, mutta siis olen silti omlut tänään töissä ja nyt anoppilassa, joten kaikkihan voi saada multa tämän taudin jos siis kipeä olen...
Nyt siis kp 26 että onhan tää vähän aikasta pahoinvoinnille.
Testin käyn vielä tänään ostamassa, jos vain ehdin ja huomen aamulla ajattelin jo testata. Mä jo luulin ettei tästä kierrosta tule tämmöstä, huoh.
Tää on niin typerää kuvitella kaikkea koko ajan ja sitten taas pettyä!!
 
kosmo: Kuvittelu ja sitten pettyminen on jotain aivan kamalaa! Mikä sun normikierto on? Mä täällä pelolla kans odottelen tätiä. Jätin testitkin kotiin (matkalla vanhempien luokse), jotta en pääse turhaan testailemaan. Viikonlopun aikana pitäisi kuitenkin kuukautisten alkaa!
 
Uuu, toivottavasti kosmon pahoinvointi on Sitä itseään!

Mä tulin oikeastaan vaan mainitsemaan, et yk4 alkoi tänään, muttamut voisi poistaa kokonaan listalta. Ei riitä aika aktiiviseen monen ketjun seuraamiseen =(

Teille kaikille kuitenkin plussatuulia ja ihanaa viikonloppua!
 
No niin nyt on haettu 8-soluinen huurunenä kyytiin! Toinen ei selviytynyt sulatuksesta, mutta jospa tämä olisi nyt se vahva selviytyjä, joka pysyy matkassa jouluun asti :heart:

Katjusca :hug:

kosmo Iik, onpa jännää! Tuu sit kertoon miten kävi :)
 
Merope, mun kierto on lääkkeiden kanssa 28-30 viimekierrossa lugejen kanssa oli toi 30 ja terojen kanssa yleensä 28 ja nythän mulla oli terolutit tähän loppukiertoon + tota metforminiä syön koko ajan.
Ja mähän kertaalleen oon jo tässä kierrossa kokenut ton pettymisen,kun lääkäri seuranta ultrassa kp12 ei abtanut kauheesti toivoa että ovuloisin ollenkaan.
Joten lakkasin testaamasta ovista ja alotin terot kp 16
alotin kyllä ton metforminin sillon kp12 mutta tuskin sillä on heti ollut sellainen vaikutus, että olisin ovuloinut.
Mutta nyt oon alkanut vähän elätteleen toiveita ja todennäkösesti petyn taas.
Mä aina eiliseen saakka odottelin menkkojen alkavan viikonloppuna. Ilman mitään ressaamista siitä että olisin muka raskaana.
Olo on yhä edelleen huono, mutta en ole tänään oksentanut, joten mahataudissa toki luulisi ruuan tulevan jotain kautta pihalle... Miten niin toiveajattelua :D

Enneliina, mäkin toivon todella että tämä olisi nyt se sinnikäs kaveri joka jaksaa loppuun saakka :)
Toi on varmaan vielä piinaavampaa odottaa kaksi viikkoa tulosta, kun ns. normi tavalla yrittäen.
Ainakin mä luulisin.
 
Huh, mä olen nyt vähän sekaisin :D Mutta kyllä se vain niin oli, että testi eilen aamulla näytti kahta viivaa. Olin aivan varma, etten tästä kierrosta vaan voi raskautua, mutta tällä hetkellä ainakin raskaana ollaan. Toki olen onnellinen, mutta hiukan pelottaa että mitä jos tämäkin menee kesken, mutta kun tästä aivotoiminta taas selkeytyy :D niin ehkä tästä oppii nauttimaan!

Toivon todella, että teillekin apu hoidoista saataisiin!! :heart:

-Kosmo, yritystä takana kaksi vuotta, toinen clomikierto + metforminin + terolut
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Penni79
kosmo :heart: Onnea!! Ihanaa, että tuollaisen toivottomalta tuntuneen kierron aikana plussa tuli :) Valaa meihin muihinkin vähän uskoa, että ei pidä menettää toivoa vaikka näyttäis siltä, että mahkuja plussaan ei ole :) Peukkuja ja tarrauksia, että kestää kyydissä loppuun asti.

En tiedä päivittääkö kukaan näitä meidän listoja enää, mutta mulla on nyt kp 1. Eilen jo alko tuhruttaan, että heti terojen loputtua alko vuoto :) ilmeisesti estrogeenia on tarpeeksi nykyään, huomenna käyn sitten niissä verikokeissa. Ens kierto mennään luomuna ja odotellaan lähinnä sitä reilu kahden viikon päästä olevaa poliaikaa. Joten ei hirmu toiveita tähän kiertoon ole.
 
Kosmolle hurjasti onnea!!!:heart: Aivan valtava juttu raskautua tuollaisella kierrolla, jolla ei muka pitänyt olla toivoa.. Ihana juttu!!

Fenixille tsemppiä tähän päivään ja toivottavasti saatte aikataulun käteen, jotta alkaa tapahtua..:)

Caro, hieno juttu, että terot toimi!! Joskus sitä on iloinen menkkojenkin alusta..:)

Katjuscalle tsemppiä uuteen inssiin!!

Enneliinalle paljon liimaa sille kyytiläiselle, että pysyis joululle matkassa!!:heart: Ja pitkiä hermoja piinapäiviin!!

Mites Merope, alkoiko uusi kierto??

Moon stars, hieno juttu, että kaikki mennyt alussa hyvin ja jaksat vielä päivitellä meidän listaa..:)

Ja uusille tervetuloa munkin puolesta, en ole tainnut vielä ehtiä sitä tehdä!:wave:

Mun kommentoiminen on näköjään kovin lyhkästä nyt, ei oikeen raksuta mitä piti kirjoitella..

Täällä on kp1, ei tullut jouluvauvaa siis..:( Vaikka sitä ei edes odota, niin siltikin se tuntuu olevan pettymys.. Joka päivä kiiruusti postia hakemaan, että jos vaikka polin aika tulis, mutta ei.. Tänään oli vaan verottajalta postia, muistivat veromätkyillä... Aargh..:/
 
Viimeksi muokattu:
Sofi12: No sieltä se täti taas tuli kylään. Kurjinta oli se, että menkat ei alkanut silloin kun piti, niin toiveet nousi sitten hieman korkeammalle. Ehti jo miettimään, kuinka ihanaa olisi olla raskaana. Oli vielä (ja on vieläkin) hieman etova olo, niin jotenkin sitä toivoi. Ja piiiiitkä oli pudotus taas arkeen. Mä en vaan osaa kuvitella, että oikeasti saisin sen plussan siihen testiin koskaan. Paitsi ovistestiin, mutta se on aika laiha lohtu. Täällä nyt siis kp3, aika samoissa mennään! Pidän peukkuja, että ajasta ilmoittava kirje on pudonnut postilaatikkoon!
 
Niinhän siinä kävi ettei me mitään hoitoja päästä aloittaan, vieläkään :'(.
vielä joudutaan odottaan seuraavat 4 viikkoa ja just nyt tuntuu että en jaksa enää päivääkään.

Tsemppiä teille muille.
 
keskiviikko 02.04.2014


Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp30/32-42yk29ya 9/111.lapsi
Nenni88kp75/27yk 13ya 2/132. lapsi
Ninkkukp68/?yk3ya 2/121. lapsi
Enneliinakp26/28ya 2/112. lapsi
caro87kp4/?yk 3?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
diadorakp36/30yk 12ya 02/131. lapsi
esikoinenhaaveissa15/28-32yk 21ya 07/121. lapsi
bumpykp34/?yk11ya 01/131. lapsi
meropekp4/29yk?ya 08/131. lapsi
rouva hattarakp?/?yk?ya?1. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil
-Memmo
-Sunflower11
-Miukula




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la? (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Esittely

Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.


Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora Yritystä vuosi takana, jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula toinen lapsi toiveissa. Esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

esikoinenhaaveissa ensimmäinen lapsi toiveissa. omat tulokset ei ole kaikki tulleet, miehellä todettu siittiöiden määrän ja liikkuvuuden alentuneen. aika naistentautien poliklinikalle 20.03.2014 jolloin selviää lisää.

bumpy pco, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi terot.

Merope yritystä 8/2013 lähtien ja kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Nyt kp 23/29. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
eli lista päivitetty

Tarkastakaa että meni oikein.. :)

Ricardina poistin sinut listalta pyynnöstäsi :) tulehan kuulumisia silti kertoilemaan välillä :D ja toivottavasti tärppää pian.

enneliina tsemppiä piinailuun.. milloin selviää r-testin tulos.. tai milloin saa testailla?

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja muillekin huonoja uuttisia saaneille. :hug:

En eilen päivittänyt kun kännykällä en tänne pääse ja saatiin uus netti boxi jonka mies asensi päin honkia niin ei päästy nettiin.. :D

moon stars ja ihme 5+5
 
Onnittelut Kosmolle ihanasta uutisesta! Meille tuli tänään postissa aika gynpolille kesäkuulle, eli pari kuukautta vielä pitäisi kärvistellä ennen kuin päästään tutkimuksiin. Kilppariarvit ja prolaktiini olivat normaalit.
 
diadora onnea hyvistä labravastauksista ja tervetuloa vaan meidän odottelijoiden joukkoon. En taida ruikuttaa enää yhtään; tuo vajaa neljä viikkoa mennee varmaan aika pian kuitenkin ;).
Mä päätin tässä aikani kuluksi antaa läskeille kyytiä, sitä kun meikäläisen kropassa riittää aivan liian paljon. Jos sitä vaikka vaatimattomat 18kg sais poies vuoden loppuun mennessä... :D !
 
moon stars Kiitti ku jaksat yhä päivitellä listaa :) Testipäivä on 10.4 ja tuloksesta soittavat seuraavana päivänä, eli 9 päivää piinailua vielä. Tällä kertaa luultavasti jätän kotitestailut väliin, koska olen niin monta kertaa siihen sen plussan saanut ja silti raskaus ei ole alkanut.

Fenix-78 Tsemppiä kilojen karistamiseen! =)

Nyt ois pp 5 ja pari päivää mennyt sängyn pohjalla flunssan kourissa. Toivottavasti ei vaikuta negatiivisesti kiinnittymiseen tämä sairastelu. Ainakin lepoa ja unta olen saanut riittävästi.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Fenix aina joskus on huonoja päiviä ja silloin saa ruikuttaa ihan vapaasti... pitää joskus jotenkin nollata aivoitukset :D Ja seuraava päivä näyttää aina valoisammalta.. :hug:

enneliina eli edelleen piinaillaan jokunen päivä.. :D mä en kyl osais olla testaamatta kotona mut mul on tuol kaveripiirissä yllytys hulluja :D

Mielelläni mä tota listaa päivitän.. täällä kumminkin käyn edellleen lukemassa tein kuulumisia... :D ootte ihania ihmisiä etten teit hylkää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Heips kaikille!

Olen ollut kovin hiljainen tässä ketjussa, lähinnä odotellut jotan ratkaisuja tai tietoja... No eilen (taas) gynellä ja sain nyt terojen lisäksi clomit. On tääki yhtä hormonisirkusta ku ensin 1 clomi päivässä kp 5-9 ja sitten vielä 2 teroa päivässä kp 15-24. Täälläkin taisi olla clomien käyttäjiä? Mulla ei oikein oo mitään ennakkoasenteita niiden suhteen, kun kokoemuksia lukiessa tulee vastaan sekä niitä "jee heti ekasta clomikierrosta raskauduin" että niitä "ei toimi mihinkään" :D Toivotaan että mulla toimis. Munasarjoista sanoi että ennemminkin multi- kuin polykystiset, mikä ilmeisesti tarkoittaa että hiukan lievempi kuin "perus pco" eli se nyt sit hyvä uutinen kai. Vasen kuulemma hiukan huonomman näköinen kuin oikea ja siellä vasurissa se KU myös sillon sijaitsi. Tässä kierrossa pitäis oviksen tulla (jos tulee) oikealta joten peukut pystyyn!
Yritin vähän jo anella lähetettäkin julkiselle, kun jonoa tyksiin on kuitenkin se 3-4 kk. Gyne käski tulla vielä kontrolliin kahden clomikierron jälkeen ja silloin lupasi laittaa lähetteen kun "meneehän se aika sinne syksyyn sit joka tapauksessa". Blääh... toivottavasti raskautta pukkais ennen sitä! Seuraava olis sit ymmärtääkseni aukiolotutkimus.

Mites teidän muiden miehet on raskautumisvaikeuksiin suhtautuneet? Utelen vaan, ku oma mies ei kauheasti puhu siitä aiheesta, mitä nyt joskus kysässy et pitäiskös hänenkin mennä sitten viemään spermanäyte johonkin. Vaikka eipä tuo yleensäkään ikävistä aiheista yleensä puhu. Siksipä yllätyin eilen kun hän kertoi jutelleensa töissä yhden tutun kanssa jolla kokemusta lapsettomuudesta ja hoidoista jne. ja olivat puhuneet siitä kuinka raskasta se on henkisesti ja miten heidän työ (ovat paljon poissa kotoa) vielä pahentaa ja kuinka se sattuu kun ympärillä kaikki raskautuvat jne. Nyt heillä kuitenkin kaksi raskautta takana, molemmat pärähtivät luomusti heti kun yritys lopetettiin... voi kun siihen pystyiskin! Melkein siinä ihan liikutuin kun tajusin, että kyllä se näköjään miehellekkin on vaikeaa, vaikka ulospäin onkin sellainen viilipytty joka aina kuukautisten tullessa tokaisee vaan että "ens kierrossa sit" =)

Tulipas pitkä ja kovin itsekeskeinen sepustus, sorry!

Olen vähän pihalla tämän ketjun tapahtumista kun on tullut vähemmän seurattua viime aikoina, mutta ainakin Kosmolle ja moon starille ihan järisyttävän isot onnittelut!!! Kaikkea hyvää matkaan! :flower:

Ja tsemppiä enneliinalle ja muille piinailijoille!

Ja Fenix-78 lykkyä projektiin. Mulla on kans varaa tiputtaa semmoset 15 kg mut 5-10 ois varmaan sekin jo hyvä juttu raskautumisen ja muutenkin terveyden kannalta! Ku sais vaan aikaseks...

mulle voi päivittää kp 6/31 YK 13 ja jos esittelytekstiin voi tietty lisätä clomit terojen seuraan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Onnea kosmolle ja moon starille plussauksista! :) Itsekkään en juuri ole mitään päivitellyt kun ei oikein ole vielä mitään suurta tapahtunut. Mies kävi alkuviikosta tekemässä uuden simppanäytteen ja niiden tuloksia odotellessa, että tiedetään päättää, mitkä hoidot aloitetaan. Itsestäni ei ole vikaa löytynyt ainakaan tänhetkisistä tutkimuksista huolimatta. Munasarjat näytti olevan ihan ok, vaikka vasempaan eivät oikein nähneet kunnolla kun suoli ei suostunut siirtymään pois tieltä.

Vähän muutenkin haikein mielin ollut kun yksi kaveri lisäsi raskaustestistä kuvan facebookkiin, eivätkä ole olleet montaa kuukautta edes yhdessä. Siinä eilen sitten tuli kunnon itkupotkuraivarit pidettyä miehellä kun kaikki muut raskautuu.
 

Yhteistyössä