Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Hei!:wave: olisin innokas myös keskusteluihin, mutta listalle en vielä tule. täälä näyttäis olevan tuttuja, jotka ovat olleet jo viime keväisissä kuumeilu keskusteluissa mukana,:wave: olen pitänyt hieman etäisyyttä näihin palstoihin (olen lueskellut, mutten kirjotellut) Olemme yrittäneet lasta reilut 1.5vuotta. sain joulukuussa lähetteen lapsettomuushoitoihin. Itselläni on pco ja miehellä vain 14% liikkuvia.
Olen aloittanut clomifenit ja terot toukokuussa 2013, nyt edelliset neljä kiertoa syönyt clomeja ja pistänyt pregnyliä. Se miksi en listalle ilmoittaudu vielä on, että olen tällähetkellä "raskaana". alkion/sikiön(kummaksiko sitä nyt kutsuisi) koko on reilut kaksi viikkoa pienempi kuin pitäisi, sykettä ei löytynyt.eli luultavasti kuollut, muttei tule pois, maanantaina pääsen lääkäriin kuulemaan jatkosta. fiilikset on aika sekavat, toivoisin ihmettä, mutta on oltava pessimisti. ja tosiaan jonossa ollaan, viimeistään kesäkuussa pitäisi aloittaa.
 
Oma napa enstiks...:) Nyt on lähete polille, eilen olin sie gynellä. Se on siis hyvä uutinen.. Huono uutinen on se, että loppukiertoa mennään ja oikealla munasarjassa näkyi puhkeamaton folli, eli turha odotella mitään luomuihmeitä..:( Mutta jääpä ainakin nyt ne turhat toiveet ja pettymyket kokematta..
Tunsin kyllä "ovulaation", mutta se on ollu taas kysta, niitä mulla on ennenkin todettu..

Fenix, ei kokemusta yksityisen aikatauluista, mutta aivan mahdolliselta kuulostaa tuo miettimäsi aikataulu! Kunhan sun kierto pysyy sun suunnitelmissa mukana..;)

Memmo, :hug: Voi ei, kuinka kamala tilanne!! Kovasti voimia ja tervetuloa joukkoon, kunhan km:stä toivut!

Pajunkisu, tuohon greippijuttuun en osaa kommentoida (mutta todettu on, greippi lisää ovislimaa RUNSAASTI), mutta monet suosittelee lapsettomuudesta kärsiville elimistön happo-emästasapainon korjaavaa ruokavaliota.. Että liian hapan keho ei oo vastaanottavainen.. Itse söin tuon ruokavalion mukaan ennen ivf:ää ja en tie oliko apua, mutta sehän oli se meidän onnistunut hoito!

Nenni88, hyvä, että homma kuitenkin etenee, vaikka vikaa noista arvoista löytykin! Ties vaikka pelkkä thyroxin auttaisi teitä eteenpäin tässä..:)

Enneliinalle onnea matkaan!!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Huh helpotusta, menkat alkoi viimein! Eli nyt on kp2/? yk 2 ya 11/13 1. lapsi ja gyne aika varattuna. Aion pyytää terot käynnistämään vuodon ennen kuin aloitetaan clomit. Eli varmaan jo helmikuu. Puolella pääsen niitä syömään ja oikeasti toivomaan, josko jotain tapahtuisi =) Caro87 mä oon aina ollut tyytyväinen, kun menkat on harvoin, mutta ei se tosiaan vauvakuumeiluun sovi... Hermo menee :stick:

Toivotaan että Nenni88 verikoetulokset eivät tuota suurempaa ongelmaa! Kaikille muillekin tsemppiä ja tervetuloa Memmo, toivotaan että tilanteesi ratkeaa pian!
 
Päivitetty

Memmo Tervetuloa remmiin mukaan.. ja ilmoittele sitten kun haluat listalle mukaan :)


sofi12 Pahoittelut huonoista ultra kuulumisista , mutta onneksi lähete lähti polille ja toivottavasti aika tulee pian :)


Nenni88 Mitäs uudet labrat kertoi vai saitko tulokset vielä?


Greippi mehua tääl vedettiin kaks kiertoo ilman tuloksia joten en nyt oo jaksanut edes vaivautua :D
 
Moon stars: siis tää on ihan kauheeta, kun ensin joutu odottaan pääsyä lääkäriin ja nyt labroja. Siis näiden uusien kokeiden tuloksissa kestää 2-3 viikkoa!! -.- noh. Kilpparin ja jonkun muun saan tietää ens viikolla, kun varaan soitto ajan, mut muuten ei etene ennen ku loput labrat tulee ..
 
Memmo Voi ei :'( Voimia jaksamiseen!

Nenni88 Sitähän tämä on, odottelua odottelun perään. Yritä olla positiivisella mielellä, asia on nyt kuitenkin etenemässä :hug:

Täällä on kokeiltu kans greippimehut ja punaviinit, ilman tulosta. Nyt käytössä ainoastaan raskausmonivitamiini ja lisäksi vielä foolihappo. Lisäfoolihappoa syön sen takia, kun sen kohdunulkoisen jälkeen pistettiin eka se metotreksaatti, joka syö elimistöstä foolihappovarastot tyhjiin. Mitä vitamiineja muilla käytössä? Kuulemma tuollaiset monivitamiinit ei olis ihan parhaasta päästä. Eli kun yhteen pilleriin on tungettu niin paljon eri vitamiineja, niin niiden kaikkien imeytyminen ei oo välttämättä tehokasta. Joillekin on siis suositeltu pelkkää d-vitamiinia ja foolihappoa. Mutta tiedäpä näistä. Itestä ainakin tommonen monivitamiinijutska on niin helppo.
 
Enneliina : Meille klinikkamme lääkäri sanoi että se multitabsin monivitamiinivalmiste "raskaana oleville tai raskautta suunnitteleville" on ihan riittävä :). Olinkin aloittanut syömään sitä heti tammikuun alusta, eihän siitä kai haittaakaan ole.

Omanapavuodatusta ja suloisen katkeria yöunia: näin viimeyönä unta että olin synnärillä mieheni kanssa (!!!) ja ilmeisesti mun synnytys kesti niin kauan että miehen piti lähtee välillä kotiin yöksi lämmittään taloo ja hoitaan koiria. Meiltä on oikeesti synnärille matkaa n. 70km. Mä itkin ihan hirveästi kun hän teki lähtöä ja mua pelotti jäädä sinne laitokselle yksin. Lopulta heräsin siihen että itkin aivan oikeasti, ihan tyyny märkänä kyyneleistä :'(.

Taitaa olla rankka vuosi tulossa kun nyt jo oireilen näin vaikkei hoitoja olla vielä edes aloitettu:ashamed:...
 
Ricardina, hienoa että pääsit vihdoin uuteen kiertoon :)

sofi12, harmi juttu tuo ovuloimattomuus mutta kuiteski asiat on menossa etiäpäin :)

Memmo
, tervetuloa mukaan :)

Nenni88
, on kyllä kurjaa joutua noin kauan odottelemaan. Itekki jouduin pari viikkoa keliakia kokeiden tuloksia odottelemaan. Kilppari tulokset tuli muistaakseni nettiin jo parin päivän päästä.

Enneliina
, mä syksyllä alotin just tommosen monivitamiinin. Kuitenkin siinä on rautaa sen verran, että katsoin nyt parhaaksi muutaman kuukauden jälkeen pitää vähän taukoa ja ostin foolihappoa ja d-vitamiinia. Niillä mennään jonkun aikaa.

Tietäspä miltä ovulaatio tuntuu, jonkunlaisia tuntemuksia on välillä, mutta en yhtään osaa sanoa onko mielen tekosia vai jotain muita nippailuja. Toisekseen en ihan tarkasti tiedä millä kohtaa munasarjat edes sijaitsee :ashamed: Ovulaatio testejä oon välillä tehny, ei mitään kontrolliviivan paksusta ole ilmestyny. Enkä ole samaan aikaan aina sitä pystyny tekemään tai pidättelemään montaa tuntia niin en tiedä onko yhtä tyhjän kanssa. Ja muutenkin tuo PCO niin eihän ne testit mitään takaa.
 
Sunflower11
Saako tänne tulla mukaan? Ei tarvi listoille laittaa, tai sit tonne mukana-osioon.
En ainakaan kp-listalle vielä halua. Jos siis mukaan mahtuu :D
Vähemmän tälläpuolen kirjoittelen nykyään , kerho-puolella sit enemmän. En osaa tuonne lapsettomuuspuolellekaan mennä, oikeen tiedä mihin kuuluu on kun ennestään jo lapsia. Mutta ollaan yritetty 12/2010 lähtien vauvaa, eikä mitään ole kuulunut

Mymosa täällä?

Caro: Mulla tuntuu ovis aika voimakkaasti. Joskus saa olla kaksinkerroin kun on tärinäkipuakin, joskus se menee lievemmin ohi, pientä "paineen tunnetta" ja jomottelua. N. tunnin ne yleensä mulla tuntuu.
 
Kysäisempä täältäkin nyt kun asioita taas mietin ja pähkäilen:
Millaisia kokemuksia teillä on ollut yksityisellä, kun kyseessä on lyhyt kaava; kuinka monta klinikkakäyntiä tässä on lääkityksen aloittamisesta mahdolliseen tuoresiirtoon?

On alkanut mietityttään että kuinka asiat etenee, miten saan töissä lomat ja vapaat järjestymään, puhumattakaan miehen hankalista työkuvioista :(.

Omanapaisia ongelmia, anteeksi:ashamed:...
 
Sunflower11 Tänne vaan... tervetuloa! =)

Ja omanapaa... Huurunenät selvisivät sulatuksesta mainiosti ja jatkoivat jakaantumista. Molemmat haettu nyt kyytiin. Olen siis raskaana kunnes toisin todistetaan! ;) Mutta oikeesti, on kyllä jännät viikot edessä, ei näitä turhaan piinaviikoiksi kutsuta.
 
Enneliina, Tosi hieno juttu :) Nyt vaan kovasti tarrauksia ja plussaisi tuulia ++++++++

Mulla ei mitään uutta, tosi ahkeraan ollaan pupuiltu, että ei ainakaan siitä nyt jää kiinni. Epäilen kyllä, että ovulaatioo ei ole tapahtunut joistain oireista huolimatta. Lähinnä tämmönen olo nyt :headwall:
 
Enneliina Hirmusti onnenkantamoisia täältäkin ja tsemppiä piinailuun:heart:!

On oikeesti kamalaa olla tämmöinen etukäteenmurehtija :( !! Kaikista maailman asioista, mitkä suinkin vain voi mennä pieleen murehdin jo etukäteen ja näin valvon ja vatvon ja teen aivan itse elämästämme aika hemmetin hankalaa!
Eilen saimme simppanesteanalyysin tulokset postissa ja mikäli siitä nyt mitään maallikkona ymmärsin niin faktaa on näemmä se että tuskin koskaan voin raskautua miehestäni kotikonstein :'(. Jollain tasolla kai sen tiesinkin mutten koskaan ole halunnut sitä uskoa, siksi niitä raskausoireita lähes joka kuukausi itsestäni etsinkin.

Se minusta, kuinkas muilla hurisee:popcorn:?
 
Fenix Olen pahoillani, että saitte ikävää postia. :hug:

Täällä kp1 vihdoin! Nyt voi keskittyä rauhassa ensviikon ensikäyntiin. Mulla on niiiiiin paljon kysymyksiä, et meil menee varmaa loppu päivä siellä. :)
 
Fenix: :hug:

Heilanga: Pahoittelut uudesta kierrosta. Mutta eikös ole helpottavaa nyt päästä vihdoin ensikäynnille ja päästä asiassa pikkuhiljaa eteenpäin? Kannattaa muuten laittaa kysymykset paperille, niitä ei muuten siellä muista kaikkia ;)

Enneliinalle on peukut pystyssä täälläkin!!

Täällä ootellaan edelleen ovista. yleensä se on ollut ko kp11-12, mutta nyt kp 12 tikussa vasta ihan haalea viiva. Jos ma kp10 oli follit 16,12 ja 10 ja kasvutahti 1-2 mm/vrk, niin monikohan sieltä sit vois irrota kp14 aikoihin.. ehkä jompikumpi pienempikin kirii vielä mukaan :)
 
Vierailu tässä ketjussa jäi tällä kertaa lyhyeksi, minut voipi siirtää plussanneisiin :heart: Keskenmenon jälkeen kierto palautui hyvin, ovulaatiokin tapahtui aiemmin kuin normaalisti. Nyt olisi menossa 5+2, varovaisesti edelleen tottakai suhtaudun, 22kk yritystä takana.. Plussatuulia kaikille!
 
Fenix-78 Luulen, että hoitojen alussa sitä varmaan jännittää ja murehtiikin enemmän. Vasta ihan viime aikoina olen osannut olla itselleni armollisempi ja sitä myötä tuntenut oloni seesteisemmäksi.

*Stiina :heart: :heart: Onnea!! :heart: :heart:
 
OMANAPA,ELÄMÄN VIHAAMIS VALITUS VIESTI. Tämä siis varoituksena.
Jos joku kuitenkin jatkoi lukemista niin tässä tulee.
Tänään vuoto alko ihan hurjana. Tosi kiva olla töissä kun perse vuotaa kuin seula. Noh, eikös sitten yritykseeni astele tänään kaksi naista jotka jaksavat ilmoittaa, että heillä kun on tuo masuasukki. Mun teki mieli sen jälkeen kun se toinen tuli ja ilmoitti niin oksentaa lattialle. Vitun kiva sulle ja kiva kun tuut siitä kertomaan. Mieleen ei sit juolahtanut, et mua ei ehkä just kiinnosta. (Mistäs ne sen olis tienny)
Seuraava joka kysyy, et kui sul ei vielä oo lasta...voi saada aika ikäviä vastauksia. Ne kun ei tuu liukuhihnalta ja kaikille ei näköjään toimitukset tuu perille helvetti! Sellasia tartte perkele kysellä.
Noh, sit puhuin mutsin kans tästä ensikäynnistä ja koska meillä on yhteinen firma mistä meidän rahat tulee. Äitee muori ajatteli ilmoittaa, et meil ei sit välttist sitä rahaa tipu niihin kaikkiin kokeisiin, et kyl mun kannattaa hakeutua sit vaa kunnalliseen. Helvetin helvetti!! Juu haetaan haetaa, eihän tässä tätä touhua vielä paljoa oo venytetty ja mulla onkin niin paljon aikaa juosta moneen otteeseen testeissä. Harmittaa nyt niin pirusti. Itkettää ja tekis mieli repiä koko sukukalusto pihalle. Ei tarttis ainakaan miettiä mistä tää lapsettomuus johtuu.
Olo on ihan paska. En oo aikoihin kokenut näin voimakkaasti itseäni kohtaan ällötystä.
Kai se taas tästä tai sitten ei.
 
Heilanga: :':)hug: ! Hitto kun munkin tuli paha mieli sun puolesta...
Anna tulla tänne vaan kaikki schaissi mitä ikinä tulossa on, toivottavasti se edes vähän helpottaisi oloasi. Toiset ne sikiää kun vaan näkeekin vastakkaisen sukupuolen edustajan takatukan, elämä on niin saamarin epäreilua! Mä usein mietin että mitä järjettömän kamalaa olen elämäni aikana tehnyt että palkinnoksi saamme lapsettomuuden? Hoh hoijaa!

Tätä painajaista en toivoisi kenellekkään, mutta teistä armaat palstalaiset olen onnellinen ja kiitollinen:heart:, vertaistuki on auttanut mua aivan hirmuisesti kun hulluuden rajamailla ajatuksineni hiippailen :D !!!
 
*stiina, vau! onnea hirmusesti!! :) :flower:

Fenix-78, pahoittelut simppatestien tuloksista :hug: jospa hoitoihin pääsisitte piakkoin :)

Heilanga :hug:

On se kyllä niin jännä miten jotkut raskautuu samantien ja toisilla se on työn ja tuskan takana. Mullaki töissä kävi yksi päivä työntekijä joka taisi 4 tai jopa 5 lasta nyt odottaa ja käsittääkseni se oli vahinko. Lähipiirissäkin tuntuu taas sikiämistä olevan ja yhden kohdalla pieni epäily, että toista odottaisi. Ite yrittää saada edes sitä yhtä alulle.. Ei mene tasan onnen lahjat :(
 
Kiitos teille tsempityksistä, josko se tästä joskus vielä iloksi muuttuu...
Ens viikolla tiistaina meen otattaan labroja; FSH, LH, Prolaktiini ja jotain muuta. Jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti niin hoidon suunnittelukäynti on maaliskuun alussa. Odotteleen joutuu siis vielä tovin, mutta hyvää kannattaa odottaa, vaikkei kyl enää jaksais :/.

Lisää ihania plussa-uutisia tänne, näin toivon hartaasti :) !
 
Heipparallaa!! Tulin huhulilemaan kuulumisia tänne! :) Olin siis menossa hankkimaan e-pillereitä ja terveydenhoitaja jututti minua ensiksi. Kerroin mieheni ja minun lapsi haaveista ja sanoin, ettei lasta ole kuulunut yli 2 vuoteen. Sanoin, että lapsi saisi tulla joskus kesällä/syksyllä 2015 kuhan saan opinnot suoritettua.

Yllätyksekseni tämä hoitaja huolestui ja halusi ITSE ilman minun kinumista laittaa minut tukimuksiin!!!!!!!! Olen menossa ensikuussa lääkäille, että saadaan tämä projekti etenemään!!!!! IHANAAA :heart:
Olo helpottui jo pelkästään tuosta, että minut kerrankin otettiin tosissaan nuoresta iästäni huolimatta (22v)

Käyn täällä välillä teitä kyttäämässä.. kohta pääsen taas piinailemaan teidän kanssa.. :))
 

Yhteistyössä