Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Lista päivitetty

Heilanga siellä onkin jännät paikat :) toivottavasti ois sitä itseään tai jos ovis niin lähettelen täält peiton heilutus puhureita :)

Nenni88 mulla ovis oli keskiviikkona. tikuutin senja edelleenkin mulla välillä tulee ihan kirkasta limaa ja kipuja mahalla ja nivusissa aina välillä ja menkka kivun tyylistä mutta lievää oli kans yhtenä päivänä... sitten taas oviksen jälkeiset tissi kivut multa uupuu edelleen. eli ainakin minulla ykskään kierto ei ole samanlainen.

Täällä ei voi kuin odottaa mitä loppu kierto tuo tullessaan ja sitten soittaa tyks ja saa kuulla jatko suunnitelman jos vuoto tulee ja jos ei vuotoa niin päsen sinne ultraan sitten. otatin kilpirauhas arvot nyt niin ne oli tsh 2.8 ja t4v 12.8 mulle nuo ei sano mitään. ja tyks eivät osanneet sitten asiaan kantaa ottaa kun koneet jumissa kun soitin ja pyysivät kun jatkosta soitan niin ilmoitan ne sitten ja katotaan niit. silloin kun lääkitys mulle määrättiin niin arvot oli tsh 1.7 ja t4v 11.3 ja tyks yhessä kontroolissa tsh oli 1.6 t4v ei tuossa mainita
 
Voi kamala kuinka mua jännittää!
Päätä särkee ja vatsa taas aivan sekaisin :(...
Joskus mä niin toivon etten näkis unia ollenkaan!
Viimeyönä nimittäin kun lopultakin nukahdin niin unessani me oltiin tällä kauan odotetulla ensikäynnillä ja lääkäri totesi ettei hoitoja oikein voi aloittaa nyt kun mä olen raskaana!!!
Huhhuh:stick:...
 
Fenix-78, täällä toinen jännittäjä! Mä olen nukkunut viime aikoina niin huonosti, että mä oon jo joku kävelevä zombie, saan vasta aamuyöllä unenpäästä kiinni. Siihen saakka olen nukkunut koiran unta ja näen millon minkäkinlaista raskaus unta. Ja sit tyttö herättää aina ennen seiskaa, huoh...
Mulla se aika on vielä päivällä, olisi edes heti aamulla. Joudun koko päivän panikoimaan, ei varmaan tuu töistäkään mitään ennen sitä!

Heilanga, täällä uteliaana huutelen, että miltäs siellä näyttää??
 
kosmo noh, jos mielikuvitukselle antaa siivet niin voisin väittää testin hiukan vahvistuneen ja muka jotain oireitakin on. Mä inhoan tätä, kun joka kuukausi päästän sen "mitä jos sittenkin " vaiheen päälle. Ei auta kun ootella. Jos huomenna alkaa rinnat aristaa niin sit noi haamuilut johtuu oviksesta eikä muusta. :)
Tänään meinas tulla tippa linssiin, kun taas tiirailin testejäni niin mies tuli siihen ja totes "et niin kovasti toivotaan, mut kun ei kuulu niin ei kuulu" se oli eka kerta kun mies myönsi myös toivovansa lasta kovasti. Yleensä ei kauheesti asiasta puhu ja lähinnä naurelee mun testauksillekkin. Teki taas tästä lapsettomuudesta astetta reallistisempaa.
kosmo & Fenix-78 hyvin se kaikki menee. Mä kannustan teitä täältä. :heart:
 
No niin täällä on lääkärissä käyty ja olo on onnellinen,iloinen ja epätietoinen :LOL:
En siis ole yhtään sen viisaampi mitä kropassani tapahtuu kuin ennenkään. Lääkärini oli hyvin mielenkiintoinen tyyppi!
Sellanen mutisija ja ihan niinku se olis jännittäny koko ajan, vaikka kyseessä on varmasti kokenut lääkäri, n.50 ikäinen mies.
No toki hyvillä mielin olen, sain reseptin terolutteihin, clomifeniin ja lugesteroniin.
Nyt ensin aloitan teroilla, jotta saadaan vuoto alkamaan ja sit jatketaan clomeilla ja lugeilla siitä eteenpäin.
Lääkäri oli positiivinen ja uskoi että näillä voisin hyvin raskautua,sillä aikaisemminkin olen raskautunut pelkillä teroilla,joskis siinä on ollut lääkärin mielestä myös paljon tuuria mukana, että niin on päässyt käymään :D
Mutta lääkäri ei tosiaan paljoa puhellut, ultrasi,tokaisi että kyllä tähän jotain tarvitaan, kirjoitti reseptit ja pyysi soittamaan hoitajalle kierron alussa,niin varataan ultra aika kp 11-14 sanoi kiitos ja näkemiin. Se oli siinä :LOL:
Ainakun koitin kysyä jotain lääkäri vain mutisi "mmmm...joojooo.... niiniiiiniin....katsotaan katsotaan"

Nyt aloin sit jo miettiin kun kaikkea luin googlesta että miten ihmeessä noi luget täytyy ottaa,kun siinä on kaksi tapaa, mutta sitten onneksi tajusin,että voin tarkistaa sen sitten ensi käynnillä,koska en niitä nyt vielä tarvitse.
Olisin itse ottanut ne automaattisesti suunkautta,mutta nehän voi ottaa myös alakautta. lääkäri ei siis maininnut tästä mitään...

Ja mä jännitin koko aamun niin,ettei niistä töistä tullut tosiaan mitään ja jossain vaiheessa olin ihan varma,että alan oksentaan, oli niin huono olo!

Nyt ei muutakun peukut pystyyn.
Aloitan perjantaina terot ja siitä noin kaksi viikkoa ja mulla yleensä viimestään alkaa menkat ja sit toivottavasti clomit tekee tehtävänsä kun ne aloitan. joten siitä kaksi viikkoa ja minulla voisi olla ovulaatio ja siitä kaksi viikkoa ja voisin mahdollisesti tehdä jo positiivisen raskaustestin eli noin kuuden viikon päästä...
hmmm.... Miten niin mä elän asioiden edellä :LOL:

Nyt mä alan keskittyyn töihini ja yritän olla ajattelematta tätä asiaa edes hetken :D

Tää koko teksti on täynnä iloisi hymiöitä,taidan olla vielä hieman sekaisin :D

Toivottavasti fenix-78 sinun lääkärikäyntisi huomenna päätyisi yhtä iloisiin merkkeihin
:flower:

Ja toki muidenkin lääkäri käynnit, mutta fenixillä oli tässä niin samaan aikaan jännät paikat, että se jäi päällimmäisenä mieleen!

heilanga tuo on niin tuttua, mä vannon aina että tässä kierrossa en ala kuvitteleen omiani ja testaan vasta kp 28/28 mutta niin sitä tulee aina kuviteltua kaikkia oireita itselleen ja tihrusteltua kp 24 saakka tyhjiä testejä, sillä mielellä että niissä varmasti on jotain :D
Mies nauroi joskus kippurassa, kun toljotin suurennuslasin kanssa testiä ja väitin että siinä näkyy jotain :LOL:
Niinku se raskaus alkaisi varmemmin,kun tuijotan testejä loputtomiin!
Mutta toivon todella, että sinun testeissäsi olisi oikeasti haamuja jotka vahvistuisivat oikeaksi plussaksi!!

niin siis niiden töiden pariin.....
 
Viimeksi muokattu:
Ensin jännitin unissani tuota lääkäri käyntiä, mutta nyt viime yö meni munasolujen kanssa :D Näin ihan hämäriä unia kypsyneistä munasoluista, jostain ihmeen follikkeleista, ultrista, kuinka laskin kalnterista päiviä koska clomit pitää ottaa ja laskin koska voin tehdä raskaustestin ja ja täää kaikki meni siinä "unessa" edestakasin epämääräsesti vilisi mun silmissä ja aamulla oli taas sellanen olo kun en olis nukkunu ollenkaan |O
Ei olisi illalla pitäny lueskella keskustelupalstoilta clomi yms kokemuksia....
 
Noniin, kotona ollaan, tietotulvaa sulatellaan ja mieli on hyvä.
Labroja otettiin, lisää otetaan seuraavan kierron alussa. Mut ultrattiin ja kohtu näytti kauniilta ja siistiltä, siellä oli "johtofolli" kypsymässä (?) ja huomenna taas alan tikutteleen tämän kierron ovulaatiota.
Ensiviikolla kuullaan tulokset miehen simppanäytteestä, taas saadaan jännittää :D !

Varsinainen hoidon suunnittelukäynti on sitten kun saadaan kaikkien labrojen tulokset, mutta ihan niin kuin aavistelinkin niin meidän kohdalla icsi-hoito on todennäköisin.

Nuo työkuviot kun edelleen ovat varsin haastavat niin voi olla että hoidot päästään alottaan vasta huhtikuussa... mutta sitä en nyt jaksa murehtia, pääasia että jotain konkreettista on jo tehty:heart:!

Mites teillä muilla tänään meni?
 
Lista päivitetty huomiselle jo

Fenix-78 hyvä että lääkäri reissu meni hyvin :) ja paljon uutta ja vielä jännitettävää edessä :D


kosmokin saanut jo reseptit ja pääsee etenemään.. jee oikein paljon plussa puhureita kumminkin molemmillejosko piankin se oisi edessä :) :heart:
 
mymosa
Mä tuppaan taas tähän ketjuun.. Pillereiden jälkeen kierto oli 27pvää ja ovis tuli kp19 eli lh-vaihe jäi 8pvään. Nyt sitten menossa 28/27(?) ei bongattua ovista, vain ovislimat. Sen jälkeen on tullut vetistä vv, jossa ovismaista limaa pikkasen seassa (näin ekaa kertaa).. Oon lukenut kaikki pitkittyneet ovikset ym.. Lämmöt on pysyny tasasesti joka aamu 35.8 nyt vissiin jo viikon.

Varmaan soitan maanantaina gynelle, jos menkat ei ala.. Mietin onko liian aikaista, kun yleensä pitää useampi aika odottaa.. mutta en tahtoi odottaa, kun takana on kuitenkin todettu ovuloimattomuus ja 18kk yritys kuopuksesta.
Ärsyttää kyllä jos saan vain terot.
 
Hei vaan kaikille! Ihan uusi olen täällä näissä keskusteluissa, paitsi lukenut olen ahkerasti.

Oma tilanne on tämä: ikää reilut 30v, yritystä takana vuoden päivät, pillerit lopetin vuosien käytön jälkeen 1/2013. Itsellä diagnoosina PCOS ja miehellä siemennesteessä vain vähän hyvin liikkuvia siittiöitä, hän muutaman vuoden mua nuorempi.

Lääkäriin menin yksityiselle, kun pillereiden lopettamisesta oli jotain 6kk ja kierrot vaihteli välillä 25-41 pv. Aavistelin, että jotain on pielessä ja PCOS ultran mukaan diagnoosina. Terolut-reseptin ja itkun kanssa astelin sieltä pihalle, ohjeena syödä Teroja vaikka vuoden loppuun ja miehen tutkiminen ei tän lääkärin mukaan tarpeen, kun musta löyty jo syy lapsettomuuteen. No, jotenkin juttu jäi vaivaamaan ja mies hakeutui tutkimuksiin toiselle yksityiselle ja minä perässä ensikäynnille. Jo hänen näytteen perusteella meille suositeltiin inseminaatiota ja mulla ensikäynnillä ultrassa näkyi kypsyvä munasolu, joten inseminaatio toteutettiin jo tuohon kiertoon ilman mitään hormonitukia.

Ja kyllä vaan, tuosta ihan ensimmäisestä inseminaatiosta raskauduin ja tuon onnen voitte varmaan kuvitella! MUTTA alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+2 todettiin sykkeetön sikiö, joka vastasi viikkoja 6+3 :'( Joulun alla kohtu sitten tyhjennettiin lääkkeillä. Tällä hetkellä odottelen kierron käynnistymistä tai käynnistän lääkärin ohjeen mukaan Teroluteilla, jos ei kohta menkkoja kuulu, jotain tiputteluvuotoa nyt on. Sitten olisikin tarkoitus aloittaa Femarit ja toivoa ovulaatiota, jotta päästään uuteen yritykseen eli inseminaatioon.

Jaksamista toivon täällä ihan jokaisella onpa vauvakuumeen ja lapsettomuuden taustalla sitten mitä vaan.
 
Fenix-78 ja kosmo, kiva että saitte molemmat asioita eteenpäin :) Saa jo jännäillä tulevaa :)

Katjusca Tervetuloa ja tosissaan jaksamisia sinnekkin! :)

Ite tässä odottelen vuodon loppumista ja ihmetellään sitten tulevaa. Ovista en varmaan yritä edes tikuttaa, kun ei ole mitään takeita lähteekö kierto toimimaan.
 
Lauantai 18.1.2014

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heilangakp36/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp31/53yk5*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp26/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp28/27yk 12ya 2/132. lapsi
Ninkkukp21/?yk2ya 2/121. lapsi
kosmokp16/28(90-120)yk20ya 6/122. lapsi
Enneliinakp11/28ya 2/112. lapsi
caro87kp7/?yk 1?ya 1/141. lapsi
Katjuscakp?/?yk 1?ya 1/131. lapsi
Penni79kp1/22-24yk 16ya 01/132. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni7
- -bella
- Sofi12
- jemil



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Sofi12 selittämätön lapsettomuus. Edellinen lapsi ivf - hoidoista , 4vuoden yrittämisen jälkeen. Hoidot jatkumassa keväällä - 14

Katjusca Yritystä noin vuosi takana. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio,, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla menossa nyt siis 26/27.. oireita on taas vaikka millä mitalla, mutta huomenna se todellisuus taas iskee -.- noh.. kai se siitä. ens torstaina on siis aika neuvola lääkärille joka päättää lähettääkö meitä eteenpäin vai ei. Labroissa käyty ja niistä kuulee tolla lääkäri käynnillä sitten.
 
Pakkaspäivää kaikille!! Täälläpäin mittari keikkuu tuossa -20 paikkeilla, että kylmä on..

Kosmo, kiva, että lääkärikäynti oli onnistunut, mumisevasta lääkäristä huolimatta..:) Tarkista vaan toi luge-juttu vielä lääkäriltä, mutta alakautta ne kannattais ottaa, niin ällöjä kuin ne onkin niin käyttää.. Muistan lukeneeni jostain, että alakautta ne vaikuttaa huitsin paljon enemmän kuin tablettina suun kautta.. Eli suosittelisin pikkuhuosunsuojaostoksille lugejen lisäksi..:)

Fenixille kans onnittelut lääkärikäynnistä ja siitä, että asiat etenee...:) Kiva, että saatte tulokset jo ens viikolla niin ei tarvi kauempaa jännittää!!

Hei Katjuscalle ja pahoittelut keskenmenosta!:hug:

Nenni88, miksi lääkäri ei laittaisi teitä eteenpäin hoitoihin? Jos saan tyhmänä kysyä??:confused: Sen kemiallisen takia, että pitäis onnistua muutenkin vai?

Kuinkas Heilangan testailut?? Pidetään peukkuja!!

Omassa navassa sen verran, että en oo vielä saanut aikaiseksi tilailla sitä gyneä lähetettä varten, mutta netistä jo kattelin, että ens viikolle vapaita aikoja on.. Mies ei vaan vielä tiennyt ens viikon työaikoja (yrittäjä niin vaihtelee), hänen tarvii olla tytön kanssa, että pääsen.. Ja meiltä on matkaa tunnin verran lääkärikeskukselle, että se ei sellanen käväsen äkkiä-käynti..
 
Sofi12 Tosiaan toi mun lääkäri vähä jäi sitä miettiin, kun oli se kemiallinen, että kuitenkin tullut tän vuoden aikana periaatteessa raskaaks.. en tiä johtuuko sitten siitä mutta muutenkin ollut vähä nihkeen olonen tän asian kanssa. Ei sitä tunnu oikein kiinnostavan, mutta toisaalta luulis auttavan mielellään, kun on muuttotappio kunta, että haluttais lisää asukkaita, mutta mutta... Mua niin ressaa jo etukäteen toi uus aika, kun se oli viimeksikin niin yhteistyöhaluton mun kanssa. -.- Noh.. Jos se ei pistä eteenpäi, niin sitten lähetään yksityiselle, oli sitten rahaa tai ei :p
 
lista päivitetty.. onko muilla kp ym oikein :) ens keskiviikkona pitäisi minun piina olla ohi ja tädin tulla taas kylään.. js siis pitää paikkansa dpo12 ja menkat.. mut luomukierto niin paha mennä sanomaan mitä kroppa päättää.. mitään erikoisempia oloja ei ole vaikka huomenna jo dpo8
 
Mymosa, ainakin täällä meillä päin tiedän pari kaveri pariskuntaa jotka ovat saaneet heti toista yrittäessään hoitoja,kun ensimmäinenkin lapsi oli saanut alkunsa hoidoilla.
Joten toivottavasti et joutuisi tyytymään vaan teroihin.

Katjusca, toivottavasti seuraava hoitokerta olisi yhtä tuottoisa,kuin ensimäinenkin.
Tällä kertaa toki saisi se raskaus kestää loppuun saakka :) !

Aloitan huomenna ne terolutit, kun on kp 15 ja nyt oikeesti toivon että menkat alkaa tasan kp28 koska sillon seuraavan kierron kp12 osuisi vapaa päivälleni ja voisin varata siihen sen ultra ajan, olen vähän tuijotellut kalenteria viime päivinä :D
 
Hei tytsit ja sori kun en oo tänne kirjotellu. Tuntuu, että keskityn aina niin täysillä kierron lopussa tonne hätäpökä ketjuun niin ei muista kirjoittaa näihin kunnon ketjuihin. :)
Eli Tervetuloa kaikki uudet. :wave:
Lista näyttää ainakin mun osalta olevan kunnossa. Mulla ei oo sellasta oloa, et menkat alkais ja jos en oo raskaana, se sotkee meiän ensikäynnin ajankohtaa eli kierto ei ookaan sillo puolesvälis. Perkules!
testit tosiaan antaa jotain viivanpaikkoja, mutta ei mitään selvää. On tää niin piinaavaa.
Yritän huomenna lukea ketjun paremmin läpi ja kommentoida sitten teiän juttuja. :)
 
Heilanga, meille sanottiin, ettei ensikäynnillä kierron vaiheella olisi merkitystä. Se oli aika lohdullista, kun eihän näiden PCO-munasarjojen kanssa ota kierron vaihesta selvää ilman kristallipalloa :| Mutta en tiedä, käytäntöhän voi vaihdella paikan tai ehkä jopa lääkärinkin mukaan. Olipa kuinka päin vaan, toivottavasti pääsette käynnillenne tai vaikka plussailet :)
 
Pirteää perjantaita kaikille :).
Ja kiitokset onnitteluista ja tsempityksistä! Mä taidan leijailla vähän vieläkin, niin hyvä mieli tuosta ensikäynnistä jäi. Pitkä matka on edessä vielä mutten anna sen haitata, tärkeintä on että ensiaskel on nyt otettu:heart:.
Ovista mittaillaan edelleen ja viivat tikuissa vahvistuu joten h-hetki lienee jo huomenna. Tiedämpä ainakin mitä meillä tehhään viikonloppuna ;)...
 
kosmo Yleisemmin ne luget taidetaan alakautta ottaa, mutta kannattaa tietenkin varmistaa vielä. Onhan ne aika inhoja, mutta kaikkeen tottuu.

).( Täällä kp 10 ja ultrassa käyty. Limakalvon paksuus hyvä ja follikkeli 10 mm. Eli kypsyminen kestää vielä. En kestä jos ovis osuu taas keskiviikolle :headwall: Sovittiin lääkärin kanssa kuitenkin, että lääkkeettömällä passilla mennään vielä toistaiseksi. Jos toistuvasti ovis osuu keskiviikolle, ja alkaa vihastuttamaan niin sit siirrytään lääkkelliseen. Saan siis itse valita. Hormoneita on tässä vuosien mittaan vedetty jo niin paljon, että en kyllä mielelläni siihen lähtisi, kun on kuitenkin vain kyse ajoituksesta. Pakkohan sen oviksen on mullekin tulla joskus jonain muuna päivänä ku keskiviikkona. Ja niitä hormoneita joutuisi sitten käyttämään rv 10 asti. Follikkeli oli kypsymässä oikealla puolella, siellä missä johdin vielä tallella, eli pienen pieni mahdollisuushan tässä kierrossa on myös luomutärppiin! :p
 
Hei vaan kaikki!

Täällä rupee oleen jännät paikat, koska tätiä ei näy vielä ainakaan ja tissi on hyvin hyvin HYVIN kipeä... ja nukuttaaaaaaa... -.- mut mä tuun päivitteleen tarkemmin illemmalla. meille tulee juuri vieraita, mutta oli pakko tulla kertoon kuitenki :p
 

Yhteistyössä