Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Fenix Hyvä, että vuoto loppunut vaikka oon samaa mieltä, kun muut että hyvinkin voi tulla verta tuollaisen ronkkimisen jälkeen. Sanoko ne tuolla polilla mitään, että saattas tulla vuotoa tai vatsakipuja tms? Kyllä musta tuntuu, että tämä olis teidän kierto :)

Mandala Tervetuloa mukaan :) !

Ens viikon to ultra, sunnuntaina nappailen viimeiset letrot. Tälläkään kertaa ei ole ollut pahoja sivuoireita, yöllä saattaa tulla kuumia aaltoja ja munaskujen kohtaan välillä sattua. Mutta onhan se aikasemminkin todettu, että oireet ei kerro yhtään tapahtuuko tuolla mitään. Oishan se hianoo saada eka ovis aikaseks, mutta katsellaan :)
 
Kiitos kiitos :) Olen lueskellut teidän juttuja vähän aikaa, ja erityisesti mielenkiinnolla Fenixin tilannetta kun siis olet ekassa ivf-hoidossa ollut, eikö totta? Kuitenkin sama edessä itsellä ja tietty haluaisi jo ennalta tietää miten se kaikki menee (kärsimätönkö, ehei :D), niin mukava lukea samassa tilanteessa olevaa :) Onko sulla pitkä vai lyhyt kaava ollut hoidossa? jos saa kysyä niin miten koit kaikki ne lääkkeet, eli vaikutti sulla kroppaan paljon?
Toivottavasti natsaa heti ekasta hoidosta toki, sehän ois aivan mahtavaa!


Miten teillä muilla hommat etenee? :)
 
Vuodosta eivät klinikalla sanoneet mitään ja sähköpostiini eivät näköjään vielä ole ehtineet vastaamaan. Alavatsakivuista sanoivat että se kuuluu asiaan kun munasarjat on olleet nyt niin kovilla näiden hoitojen vuoksi. Kunhan kipu pysyy maltillisena eikä ole jatkuvaa eikä siihen liity kuumeilua, tms niin kaikki ok.

Olemme siis käyneet läpi ekan icsi-hoidon, emme ivf:ää :).

Tänään taas on ollut sellainen tuiki-tavallinen päivä, ihan niin kuin mitään operaatioita tai lääkehoitoja ei kaskaan olisi ollutkaan:confused:!!! Liika oireilu ei oo hyvästä mutta en mä tästäkään tykkää ettei kropassa tunnu miltään :( !

Hohhoijaa! Ja sit oikeesti pitää jaksaa odottaa testin tekoa 26.5 asti...tuskinpa vaan maltan...

Kyselit näköjäänMandala vähän muutakin: lyhyellä kaavalla mentiin, sopii paremmin mulle. Lääkitys ei kauheesti mitenkään kropassa tuntunu, mitä nyt vähän turvottaa. Niin ja tissit on olleet aika kipeet nyt pari viikkoo. Pistäminen toki teki alkuunsa vähän häijyä mut siitäkin selvisin :). Orgalutran kirveli jonkinverran. Maailman ällöttävintä puuhaa on nyt nää saamarin luget :( ! Kolmesti päivässä puikkoa pesään ja pikkuhousunsuojat on todellisessa testissä kun sitä pahuksen tahnaa valuu vähän pitkin päivää :( ! Ja yksi mikä kiristää pinnaa nyt jo tosi pahasti ni mä en tykkää harrastaa seksiä kun "värkki" on tahnassa:LOL:!!!
 
Viimeksi muokattu:
mandala tervetuloa porukkaan! :wave:
Mulla on nyt sit ovis kp12! Whatta? Ikuna ei oo näin aikasin ollu. Saas nähdä olisko joku megaovis mikä näkyy testeissä jo nyt.
Kerran aikasemmin ovistestit näytti kolme päivää putkeen plussaa, jotenkin olo on sellainen, että vois nytkin olla. Näin selkeää kananmunanvalkuiais vuotoakaan ei oo ennen ollu.
Kunpa tää olis SE kierto. :) sormet ja varpaat ristissä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Mandala
Unista tuli mieleen: Näin vasta unen jossa testi näytti plussaa ja kerroin miehelle. Muistan unesta sen pakahduttavan onnen tunteen. Senkun vielä saisi oikeasti kokea. Täällä siis vähän haikeassa mielentilassa... :(
 
Fenix apua kolme kertaa päivässäkö niitä lugeja laitetaan :O yyyh apua :D Tuskin sitä mun mieskään on innostunut sänkypuuhista jos on meininki tollasta sitte haha

Heilangan superovikselle peukutukset että pääsette hyödyntämään kunnolla :)
 
http://impactseplaa-sf.org/wp-conten...3/07/hope1.jpg
Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Heilanga yk31, ya 9/11. Esikoinen toiveissa. 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. 1.icsi toukokuussa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Mahdollinen endo-dg, laproskopia tulossa kesällä/alkusyksystä. Ivf-jonossa julkisella.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala munajohtimet poistettu laparoskopiassa, ivf-hoidot alkamassa kesällä, esikoinen olisi toiveissa

Mukana myös:
- mymosa
- jemil
-Memmo
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku

http://i40.tinypic.com/21ln51c.jpg

Plussanneet :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)



Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Voi kamala mikä masennus ja suru nyt on päällä:'( !
Ei kai tällainen täydellinen oireettomuus voi olla hyvä merkki?!
Itken, suren ja raivoan, ihan niin kuin kuukautisia ennen ja toinen 100% varma kuukautisia enteilevä merkki on aivan järjetön siivousvimma :(...

Miten varhain te muut olette uskaltautuneet testailemaan? Mulla on nyt meneillään vasta pp4...

Mitä teille muille kuuluu?
 
fenix-78 koita rakas nyt muistaa , että raskaudessa on juurikin se "oireetomuus" ja ehkä jopa samanlaiset oireet kuin kuukautisissakin juuri se hyvä merkki. Mun moni tuttu on ollut raskaana juuri silloin kun ei mitään oireita ollut. Mun äiti esim. On sanonut, et hänellä ei ollut mitään oireita koko raskauden aikana. Ainut oli, et menkat ei alkanut.
Siinä en osaa auttaa, että koska kannattaa testata. Ite himotestaajana testailisin jo. :)

Täällä "ovis" on ohi. Luin kyllä, että femar voi aiheuttaa ns. Valeoviksia. Toivottavasti siitä ei ollut kyse....ajattelin, kyllä testailla vielä varoiks. Ettei vaan tuu ovista missattua.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Heilanga:kiss: oot ihana :) !
No onhan tää aika tyhmää tällätavalla hermoilla joka asiasta... mut menköön nyt vaikka sen piikkiin että kyseessä on eka yritys ja että hormoonit sekoittaa päänupin aivan totaalisesti :D ! Rankka työviikko takana joten yritän - oikeasti - yritän rentoutua nyt viikonloppuna ja koska testejä kaapissa on peräti 4 niin tiiä sit koska ekat aamupissit yhteen niistä lirautan ;)...

Toivottavasti sulla Heilanga oli nyt SE ovis:heart:!
 
Diadora mä näen kanssa tosi paljon tollasia unia. Pettymys on kyllä suuri. Myös imetysunet on mulle ihan normaaleja :D Usein myös näen sellasta unta että mun vauva on riivattu, siis sellanen sekopää mitä jossain kauhuleffoissa... Lähes tulkoon joka yö näen jotain unia mihin tahansa liittyen. Usein itseasiassa seksiin XD

Fenix koita vielä malttaa jos pystyt :) Mulla menee ainakin heti yli kun teen sen ekan testin. Sitten niitä tehdäänkin joka aamu sen jälkeen. Se vaan masentaa noilla päivillä ja vielä jos siellä jotkun lääkkeet aiheuttaa plussia niin koita jaksaa :) Aivot tauolle nyt vauva-ajattelusta jollain ihmeen tavalla :D

Mandala tervetuloa :)

Mullakin lähti aivot tauolle vauvoista kun oon saanut valituksen töissä. Ihan ylimmälle taholle meni tää valitus. Voihan perskuleen perskule. Tosi kiva saada tietää tästä perjantaina just kun työt loppuu. Meni nyt viikonloppu ihan pilalle :( Mä en vaan voi olla ahdistumatta tästä aiheesta. Pitää vielä kirjallinen selitys tästä vääntää :/ No joo mutta täällä ei siis tapahdu vauvajuttujen kanssa yhtikäs mitään, alkukiertoa. Viikon päästä soittoaika gynelle ja katotaan mitä mieltä on millon aloitetaan clomit. Primolutit alkaa viikonpäästä sitten ja ensi kierto mennään ihan ilman mitään lomaillen. Sain muuten edellisellä kerralla luget kouraan kanssa ja mun pitää käyttää niitä sitten rv 12 asti (annos 1x2) jos joskus raskaudun. En odota sitä yhtään innolla juuri näiden edelle mainittujen asioiden takia :D

Mulla on vähäsen vahva tunne siitä että mä en ovuloi kuin joka toinen kuukausi. Tai että toinen munasarja ei toimi tms. Mulla on joka toinen kuukausi eri olot kun joka toinen. Toisena on kovia kipuja koko kierron ja toisena ei mitään !? Ja joskus en saa ovisplussaa joka toisena jne. Mut sehän ois toki hyvä koska selittäisi kuitenkin että miksi ei tärppiä käy. Ton mä vielä hyväksyisinkin syyksi.

Onko kukaan huomannut että näiden hormonisäätöjen aikana teillä olisi makuaisti muuttunut? Mulla on sellanen outo juttu käynyt että rakastan tulista ruokaa, mutta nykyään en enää pysty syömään sitä. Kävin ulkona syömässä ja valitin tarjoilijalle että ruoka oli liian tulista niin hän sanoi että se on ihan samaa mitä lapsille tehdään. Vähänkö meinasin kuolla :D Varmaan ehkä noista hormonien napsimisesta voisi olla kyse!? Raskaanahan käsittääkseni tälläistä kanssa voi tapahtua.

Piti kirjoittaa ihan lyhyesti ja tässä sitä taas ollaan. No mutta tsempit kaikille ja nautitaan ainakin keleistä jos ei muusta :)

Muokkaus: Ainiin pitipä vielä sanoa että kuulin juuri tutun tutun odottavan kolmosia. Clomeilla tulleet että mä TODELLAKIN haluan käydä ultrassa jos niitä syön. Mikä shokki!
 
Viimeksi muokattu:
_Lilja_ Kiitos :). Kyllä mä yritän siirtää sitä ekaa testaamista niin pitkälle kuin suinkin pystyn! Ihan niin kuin sanoit niin siinähän se mieli vasta järkkyykin kun saa sit kokoajan olla testaamassa ja tekemässä analyysiejä millon mistäkin värivivahteesta ja kuvitelluista haamuista, ymv...

Makuaisti mulla on jonkin verran muuttunu :). Porkkanat maistuu nykyään vallan mullalta (!) ja siks en niitä enää uskalla syödä (normisti mun suurta herkkua). Toinen suuri intohimoni on tomaatit. Niitä en voi syödä kun ne on nykyään niin kirpeitä että suupielet alkaa halkeileen!!! Outoo...

Mutta siis kamalaa! Saitko sä varoituksen töistä tähän lapsettomuus-asiaan liittyen? Jos näin on niin jo on todella törkeetä! Voimia sinulle _Lilja_:hug:

Ja jos mä saisin kuulla odottavani kolmosia niin saattaisin oikeesti jo pelätä tulevaisuutta! Vaikka lasta/lapsia meille hartaasti toivonkin niin kolmen pienen, vastasyntyneen kanssa ensikertalaisena... HUI. Vaikka taas toisaalta olisin maailman onnellisin nainen jos tämä eka hoito johtaa raskauteen ja meille syntyy kaksoset kun kerran kaksi alkiota siirrettiin:heart::heart:...
 
Ricardina kiitos varoituksen sanoista :). Päätin että testaan viimeistään 23.5 jolloin kuukautisten pitäisi alkaa (tosin lääkäri sanoi ettei ne silloin ala kun nää lääkkeet siirtää kuukautisten alkua jokatapauksessa..?) ja aikaisintaan 21.5 eli vähän aikaa pitäisi vielä kärvistellä :D...

Nyt on muuten pahin turvotus helpottanut ja luulempa että tuo inhottava, reilu 2viikkoa kestänyt tissikipuilu johtui juurikin siitä turvotuksesta sillä nyt on tuokin oireilu kadonnut (sitä en kyllä jää kaipaamaan!).

Kaunista viikonloppua kaikille:flower:!
 
Heissan.
Mulla oli eilen ilmestynyt rintaliiveihin vasemmalle puolelle sellainen pyöreä märkä läntti. Just nännin kohdalle. Oli kyllä elämäni eka kerta. Johtuukohan Se siitä letrotzolista vai mikä ihmeen hormooni härö menossa? Ei Se kyllä hikeä voinut olla, kun oli vaan toisessa ja siihen oli jäänyt sellainen öljymäinen jälki.
kaipa näillä lääkityksillä kaikki o mahdollista.
ovistesteihinkään en oo saanu enää vahvaa viivaa, että kaipa Se ovis sillo sitten oli. :) Nyt olis sit dpo3 menossa. Jännittäviä aikoja taas elellään.
 
Fenix joo ei ollu siis lapsijutuista vaan ihan muista :D Vitsi se vasta olisi kamalaa jos saisin jotain valitusta siitä vaikka et kävisin lapsettomuushoidoissa. Sitä odottaen syksyllä sitten.

Heilanga onko se yksi lääkkeen haitoista? Kannattaa kyllä varmaan selvittää että onhan toi normaalia... Ettei sitten olekin jotain muuta!?

Olin eilen vähän viihteellä ja sain polven pois sijoiltaan. Vitsi kun on karseeta kattella omaa jalkaa kun se on epäluonnollisessa asennossa ja sitten pakosta joutuu napsauttaa polven paikalleen. Pikkasen pyörrytti. No pitipä sitten ottaa ibuprofeiinia ja harmittaa pirusti. Oon onnistunu olee yli 2 kuukautta flunssassa ja kuumeessakin jo ilman tulehduskipulääkkeitä. Mun gyne oli aika selkee et mun ei kannata käyttää niitä. Ei auta ja tuskin tosta mitään haittaa oikeesti on, mutta jotenkin harmittaa kun niin hyvin menny ton asian kanssa. Viikon päästä on ovulaatio ja sitä odotellaan. Tänään taas sellanen päivä ettei oikein jaksa enää ees haluta lasta kun ei sitä ala kuulumaan :/
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga vai maitoa sulla jo pukkaa :D ! No empä toisaalta ihmettelis, on nää semmosia hormoonimömmöjä nää meitin lääkkeet että uskon senkin. Mullakin on muuten nännit jotenki erilaiset, vähän tummuneet entisestä...
Ja koska en vielä ole uskaltanut testata niin pissaa tarkkailen kyllä (HULLU!). Nyt se on muuttunu oudon sameaksi. Vanhiksella töissä ollessani opin että se tarkoitti aina mummolla tai pappalla olivan pissiiti, mutta nyt kyseessä ei kyllä ole se...
Plussatuulia sinullekin:whistle:

_Lilja_ No onneksi syynä ei ollut tämä lapsettomuus, muuten olisit saanut nostaa melkoisen äläkän pystyyn! Voimia nyt vaan sinullekin, kyllä me jonain päivänä onnistumme:flower:!
 
Postailen näköjään taas itseni perään...
Huomasin muuten että lämmöt on koholla lähes asteen verran normilämpööni verrattuna. Näin saattaa toki olla muutoinkin ennen kuukautisia, mutta toivon tämän johtuvan nyt jostain muusta ;)...
Onneksi olen saanut nukuttua hyvin nyt viikonlppuna, olo on silti stressaantunut, hermostunut ja kiukkuinen :(...

Todellinen piinailija pp6:stick:
 
Testasin sitten jo tänäaamuna jaselvääkin selvempi nega sieltä tuli (apteekin omalla r-testillä). Nyt on meneillään vasta pp7, mutta odotin kyllä vähintäänkin haamua testiin :(.

Taisi tämä eka hoito olla nyt tässä.
 
Fenix muru, nyt ainakin tiedät, ettei Prengnyl näy enää testissä.. Mutta pp7 on vielä kaikki mahdollisuudet saada se plussa sieltä!!! Kovasti tsemppiä, että jaksat vielä pitää toivoa yllä..:heart:

Palailen päivemmällä asiaan..
 
Totta puhut Sofi12. Ja kyl mun kropassa jotain tapahtuu! tai ainakin korvien välissä (yllätys!). Olen usein ennen menkkoja aika kiukkuinen mutta tätä raivon ja vihan määrää mikä nyt mielessä jyllää niin sitä on mahotonta pukea sanoiksi! Kamalan ihanaa lähtee töihin näissä tunnemyllerryksissä! Toivottavasti saan pidettyä suuni etten asiakkaille ala tiuskiin törkeyksiä niin kuin nyt teen ihan surutta kotona... Voi ukko parkaa :kieh:.

Testaan seuraavan kerran keskiviikkona. Josko se pieni mahdollisuus kuitenkin vielä olisi olemassa: /
 
_Lilja_ Voi ei kamalaa tuo polven sijoiltaan meno :( Minun käsittääkseni säännöllinen ibuprofeenin käyttö voi olla huono juttu varsinkin oviksen aikaan. En usko, että tuo mitään haittaa tehnyt. Itekki oon lopettanu buranan yms käytön kokonaan, kun alettiin yrittämään. Sitä ennen vähän liikaakin joutunut ottamaan, mulla jotain fibromyalgian tyyppisiä kipuja (ei täysin sovi oireet kys tautiin) ja joskus niin kovia, että vaan buranalla lähtee. Nyt oon yllättävän hyvin pärjänny pelkällä panadolilla ja sitäkin oon ottanu vaan sillon jos en enää kestä kipua.

Fenix Älä vielä menetä toivoasi :) Testaa seuraavan kerran vasta sinä päivänä, kun polilta antoivat luvan testata :)

Mulla alko vapaat ja aijon ottaa nyt rennosti siihen asti, kun mennään taas torstaina tuomiolle jätetäänkö hoidot kesän ajaksi tauolle.
 

Yhteistyössä