Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Täällä yötyöläinen taas kuluttaa aikaa koneella...:) OIkeasti mä oon kotihoidontuella, mutta sijaistan tarpeen tullen.. Lisäraha ei tee pahitteeksi, varsinkaan kun tietää, että tulevan ivf:n lääkkeet heittää lääkekaton kerralla umpeen...

Bumpy, päivitin ne clomit listalle! Pidän peukkuja perjantaille, että sieltä löytyis 1-2 sopivaa follia kasvamassa!!

Carolle, kohtalotoverille tsemppiä valvomiseen!!:D Mikä teidän koirulilla on, kun se niin valvottaa??

diadora, onko sun poliaika pian?
Itse oon ollu aina vuorotöissä, joten poliajat on aika helppo järjestää vapaa-aamuille/päiville.. Nyt kun teen vaan sijaisuuksia, niin en edes ota vuoroja, jos omia menoja.. Mutta toivottavasti sun pomo ymmärtää nää menot, eikä ala liian uteliaaksi!!

Fenix, Pregnylistä ei muistaakseni tullut mitään oieita... Mutta luget kyllä voi aiheuttaa jos jonkin moista oiretta, esim. heikotusta ja raskausoireita.. Ja suojia kannattaa käyttää, aiheuttaa ärsyttävää vuotoa..:kieh:
Sulle pidän kanssa lujaa peukkuja perjantaille!!!

Taas huhuilen jemiliä, memmoa, sunfloweria ja rouva hattaraa?? Mahdatteko vielä lukea ketjua, vai siirretäänkö taustailijoihin??
 
sofi12 hyvä uus lista. Ei mitään turhia kiertopäiviä. :)

Täällä siis menkat kohta ohi ja taas femar pillerit kierrossa. Kuulemma ei tarvii mennä ultraan jos ovistesti on plussaa ennen kp16-17.
Kivut on taas alamahassa sellaset, et kyl jottai tapahtuu. :)

Puhelin siitäkin hoitajan kanssa, kun viimeks luteaalivaihe veny siihen 15pv ja normisti se on aina oviksen bongattua ollut se 12pv. Veikkas, et oireisiin ja pitkittyneeseen luteaalivaiheeseen viitaten olis voinut olla jotain yritystä. Who knows. Voipi ollakkin.
Nyt taas uuteen koitokseen. Jospa se nyt onnistuis. :)
 
diadora Minäkin mietin tuota, että miten saan kesätöiden ajalta polikäynnit sovittua, mutta ollaan kesän ajan tauolla hoidoista niin ei tarvitsekkaan sitä miettiä. Tähän asti on ollut helppo sumplia, kun opiskelemassa olen. Mutta ei kai sitä auta kuin yrittää joko vuoroa vaihtaa tai sitten lähteä kesken työajan ja työpaikan tapojen mukaan sitten korvata ne tunnit tai sitten ottaa palkatonta. Kertoahan sitä ei tarvii miksi lääkärissä käy vaikka kuinka muut ihmettelis.

sofi12 Yskä koirulia vaivaa. Ollut jo monta viikkoa ja kolmas eri ab-kuuri menossa ja ei vieläkään tunnu purevan :(

Fenix Sulla taitaa tänää olla taas polikäynti :) Jännityksellä odotan kuulumisia :)

Lähipäivinä pitäs menkkojen alkaa, peukut pystyyn että alkas.. Tuli viime käynnistä epikriisi niin lääkäri oli kirjoittanut, että kesäksi hoitotauon ajaksi joko terolut tai divina. En tota divinaa haluaisi jos ei ole pakko, kun ei taida olla mahdollisuutta sillon luomu raskauteen ja lääkäri oli itsekkin sitä mieltä, että kierto saattas mulla lähteä vielä käyntiin. Jos terot ei jostain syystä nyt toimiskaan niin kait sitä pitäs sitten niitä harkita. Ärsyttää vaan jos menee taas "tauolle" hommat :(
 
Terveiset kaikille! Punktio oli melko kivuton, nämä jälkikivut ovatkin näköjään sitten ihan omaaluokkaansa, auts! Ja tämän käynnin jälkeen mä todella uskon ihmeisiin! Kuusi munarakkulaa punktoitiin ja KUUSI MUNASOLUA SAATIIN :D !!!Olin aivan varma että soluja saadaan 1-2, hyvä jos yhtään... Joten mulla on mielestäni nyt oikein hyvä syy leijailla pää pilvissä :).
Huomenna sitten kuulemme mikä on hedelmöittymis-tilanne ja maanantaina päätetään onko mahdollinen alkionsiirto ma, ti vai ke.

Klinikalla ollessamme meistä pidettiin kokoajan niin hyvää huolta. Kyseltiin vointia, tuntemuksia ennen operaatiota ja sen jälkeen, kertakaikkisesti ihana käynti:heart:.

Maailman parasta viikonloppua kaikille kohtalotovereille, kera suloisten plussatuulien.
Pienenpieni toivonkipinä sydämessä auttaa jaksamaan ja kestämään kaiken tämän:heart:...
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
loistavia uutisia Fenix! Tsemppiä!

omanapaa: Ultrassa näkyi vasemmalla folli, oisko ollu 18 mm ja nyt siis kp 12 eli ihan lupaavaa. Tosin siellä lilluskeli myös kysta, yhh! kohdun limakalvo näytti myös hyvältä. Clomi+terokuurilla jatketaan. Jotkut vissiin huolehtii siitä, että terot pitäis alottaa vasta oviksen jälkeen, mutta ei tää gyne ainakaan ole koskaan mulle puhunut semmosesta, joten näillä mennään. Sain myös vihdoin lähetteen tyksiin hoitoihin, pienen anelemisen jälkeen. ei ole enää varaa ravata tuolla yksityisellä.
 
Viimeksi muokattu:
Fenix Ihanaa :heart: Onnittelut hyvästä saaliista :)

bympy Taitaa nuo kystat useimmiten lähtä itsekseen pois :) Aika paljon tuntuu clomeilla tulevan noita kystia, femareilla/letroilla en muista lukeneeni että olis tullut. Kiva, että saitte lähetteen julkiselle :) On se tosissaan yksityisellä kallista, kun pitää joka ultrasta yms maksaa. Ite oon ainakin meidän julkiseen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Poliaika on ensi kuussa, toinen päivä. Odotusta sinne vielä kolmatta viikkoa, yhdet menkat ehtii vielä tulla. Toivottavasti ei tule, mutta odotukset eivät ole kyllä korkealla. Enemmän semmonen levollisen luovuttanut fiilis :)
Onnea fenix-78 hienoista uutisista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Kuudesta munasolusta hedelmöittyi neljä, ihan ok-tulos :).
Tuon tiedon perusteella voisi luulla että maanantaina saatta tosiaan olla jotain siirretävääkin :)...

Alavatsa on ollut edelleen aika herkkä tai siellä on semmonen inhottava kivulias paineentunne ja ällöttävää ryynimäistä mössöä tulee emättimestä, HYI! Ja lugethan mä alotan vasta tänään illalla... Olis niin mukavaa tänään "heilutella vähän peittoja" kun siinä vaiheessa kun värkki on ihan tahnassa lugeista niin voisin vaikka vannoa ettei sillon juur seksi nappaa vaikka mieli tekiskin :D...

diadoralle ja bumpylle voimia :).
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
fenix-78 hieno tulos! Nyt pidetään kaik peukut pystys. :)
Mä oon tänä äitienpäivänä ensimmäistä kertaa itsekkäästi masentunut. Vuosia sitten ajattelin, et olisin jo äiti kolmikymppisenä, mut ei niin ei.
Joka paikasta pursuaa äitien onnea ja itseä lähinnä vituttaa. Noh, jos nyt nielis jälleen olonsa ja menis hymyilemään teennäisesti sukulaisille.
 
Mä en kuulu tänne ketjuun... Siinä on ensimmäinen asia mitä mä mietin kun mä kirjotan tätä. Tuskin kukaan meistä haluaa tänne kuulua tai kuvitteli, että näin tämä elämä tulee menemään. Osan teistä nimet onkin mulle ihan tuttuja ja harmittaa kun meitä täällä on niin monta tuskailijaa. Liittyisinkin nyt nöyrästi joukkoonne jos teille passaa?!

Meillä siis vuosi takana yritystä ihan juuri. Tänään alkoi kuutautiset äitienpäivän kunniaksi. Kaksi primolut kiertoa takana ja yksi edessä kunnes pidämme "taukoa" kesän ajan. Haluaisin niin unohtaa tämän kaiken loman ajaksi, onko vinkkejä?! Oon aika kova stressaamaan ja se jos jokin varmaan estää mun raskautumista. Huomenna yritän soitella gynelle ja kyselen mitä mieltä nyt on, että yritetäänkö niitä clomeja nyt vai vasta syksyllä.

Onko teillä käsitystä minne voisin soittaa jos haluan lähteä juttelemaan pahasta olostani jollekin? En oikein tiedä mistä aloittaa...

Jos joku korjailee listaa niin voi lisäillä tämän, mutta ei siis mitään kiirusta. Mä en ole tästä lähdössä mihinkään :/ _Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Heilanga yk31, ya 9/11. Esikoinen toiveissa. 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. 1.icsi toukokuussa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Mahdollinen endo-dg, laproskopia tulossa kesällä/alkusyksystä. Ivf-jonossa julkisella.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Jatkotutkimuksiin menossa.

Miukula Toinen lapsi toiveissa, esikoinen 7/10. Pco, kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiini koholla. Kierrot menee miten sattuu ja käynnistelen niitä noin 3kk välein teroluteilla

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen ja käytössä toistaiseksi clomit ja terot.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Rouva Hattara ivf-hoidot alkamassa, punktio huhtikuussa.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa.

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mukana myös:
- mymosa
- jemil
-Memmo
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku



Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)



Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Ensinnäkin Fenixille onnea hyvästä saaliista ja suojelusenkeleitä huomiselle matkaan, että saatte top-kyytiläisen!!:heart:

Heilanga:hug: hali ja voimia paskaan oloon/päivään! Toivottavasti sukulaiset osaavat olla päästämättä mitään loukkaavaa suustaan.. Kovasti peukkuja tähän femar-kiertoon!!!

Caro, joko "pääsit" uuteen kiertoon? En mäkään mitään e-pillereitä haluais, pyydä mieluummin tauon ajaksi jotain, joka tukisi sitä omaa hormonitoimintaan ja ehkä sen kautta antaisi toivoa luomuplussaan..

bumpy, hienoa, että sait sen lähetteen jo nyt!!! Hyvin kuulostaa folli kasvaneen, voi kun niin toivotaan parasta!!!

Lilja, tervetuloa, totta kai tänne saa tulla!!:wave: Oot oikeassa, tekee kipeää myöntää, että tosiaan kuuluu tällaiseen porukkaan..:ashamed:
Sitä pitkään kuvittelee, että pillerit jättää pois ja pam, onnellinen odotus.. Sitten sopivan ajan päästä sama homma, ja lapset on kivasti tehty tiettyyn ikään mennessä.. Surutyötä se vaatii, sen tajuaminen, ettei niitä omia lapsia välttämättä tehdä miehen kanssa rakkaudesta, vaan korkeintaan kädestä pitäen lääkärin hoitaessa hommat..:'(
Mutta onneksi vertaistuki on olemassa, siitä saa kyllä uskomattomasti voimaa!!!
Tuosta jutteluavusta.. Aikakin julkisella hoitojen yhteydessä pääsee puhumaan asiakaan erikoistuneelle terapeutille.. Tai esimerkiksi työterveyden kautta voisit pyytää, se ei menisi syksyyn asti.. Muita ei tule heti mieleen.. Kovasti voimia!!:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Fenix Hyvä tuloshan tuo on :) Varmasti tosi jännittävää aikaa, kun pitää vielä odotella, että siirtoon pääsee:)

_Lilja_ Tervetuloa vaikka tosiaan kukaan meistä haluaisi tässä ketjussa "joutua" kirjoittamaan :) Täällä on kyllä ihania ihmisiä ja saa purkaa tuntoja sellaisille jotka ymmärtävät :) Julkisella ainakin osaavat ohjata juttelemaan jollekkin, muuten en tiedä pitäisikö mennä lääkärin lähetteellä psykologille tms.

sofi12 Joo pääsin, vuoto alkoi jo heti seuraavana yönä :) Tuo divina ei ole e-pillerit vaan hormonikorvaushoitoa mitä lähinnä vaihdevuosien yhteydessä käytetään. Mulle alotettiin e-pillereiden jälkeen, kun estrogeenitasot oli matalat. Mutta en ymmärrä miksi niitä pitäisi nyt enää syödä, kun näyttää tuo terolut toimivan ja menkathan ei niillä pitäisi alkaa jos estrogeenia ei ole tarpeeksi.

Vuoto tosiaan alkoi teroluteilla ja nyt kp2. Huomenna alotan letrozolin ja viimenen mahdollisuus ennen kesätaukoa saada ovista niillä aikaseksi. Yritän polille huomenna soitella ja varata kontrolliultraa jos vaan puhelinajalla läpi pääsen.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Hui! Nyt alkaa jo huominen jännittää! Puhelu tulee onneksi jo aamusta ja silloin selviää onko mitään siirrettävää ja jos on niin milloin siirretään :).
Olen jo kokolailla toipunut punktion jälkijomotuksista, nyt vaan kauhistelen lugesteronien kanssa elämistä, HYI miten ällöttävää. En enne ole juuri pikkuhousunsuojuksia käyttänyt (eipä ole ollut tarvetta...), mutta nyt en voisi kuvitellaan olevani ilman niitä.

Toivoa, iloa ja voimia ihan jokaisella omalle polulleen ja tervetuloa _Lilja_. Tämä polku on raskas joten vertaistuki saa aivan eri mittasuhteen kun kyseessä on lapsettomuus. Toivottavasti se on meillä kaikilla enää lyhytaikaista :).

Äitienpäivää vietettiin anoppilassa ja aika kivuttomasti se meni mutta pakko myöntää että samalla mietin mielessäni meidän alkioita... Siellä ne toivottavasti kasvaa ja ensivuonna tähänaikaan...:heart:! Aivan ihana ajatus, eikö vaan;)! Yritetään hyvät kanssakärsijät kaikesta huolimatta pysyä vahvoina ja toivoa parasta, jookosta:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Hei. Mie oon ihan pihalla ku talitintti! Mulla on nyt kp9 menossa ja valkuaismaista vuotoa on ihan hirveesti. Aamulla en ees tehny ovistestiä, kun ei mieleen edes juolahtanut, et ovis olis jo nyt! Noh, täällä nyt sit töissä kärvistelen ja ihmettelen, että mitäs hittoa. Talletus miehen kanssa on tehty perjantaina, et tänään on kyl sit pakko touhuta jos meinataan jotain tuloksia saada.
eikös täällä ollut muitakin, joilla käytössä Letrozol? Onko kellään kokemusta näin varhaisesta ovulaatiosta?!

Näin viimeyönä unta, että olin synnyttämässä. Sattu niinmaan pirusti, mutta silti olin niin ikionnellinen kuin voi ihmislapsi olla. Tyttö sieltä ilmeisesti oli tulossa, mutta herätyskello herätti ennenkuin kerkesin vauvaa syliini saamaan. Ihan kuin joku kohtalon sanelema sekin.
Oli kyllä ikävä herätä ja todeta, että se olikin vain unta. :(
 
Heilanga, mulla ei siis tuota lääkettä käytössä, vaan trot+clomit, mutta olen huomannut näiden hormoniavusteisten kiertojen aikana, että valkovuotoa tulee yleisesti ottaen paljon enemmän jo tosi aikaisessakin vaiheessa, ennen ovulaatiota. Itsekkin taisin tässä kierrossa juurikin kp 9 ihmetellä kun niin runsaasti tuli, vaikka se ei ollutkaan ihan sellaista kirkasta vuotoa vielä. Toivotaan, että unesi enteilee positiivista testiä lähitulevaisuuteen :)

Täällä saatu aamulla komea ovisplussa testiin, vaikka odottelin viime kiertojen perusteella ovista vasta ylihuomiselle. Onneksi eilen tuli lemmiskeltyä. Ultrassa näkynyt folli ja tuo ovisplussa nostaa toiveet taas kattoon, toivottavasti ei tarvitse pudota ryminällä taas alas.
 
Heilangalle ja bumpylle isot peukut pystyyn :) !
Neljästä alkiosta oli tänään jäljellä kolme; 6-soluinen, 6-soluinen ja 8-soluinen. Yksi 6-soluinen meni pakkaseen (!) ja nuo kaksi muuta "saatiin kyytiin" :heart: ! Olotila on onnellinen, lähes euforinen ja itkuhan siinä taas tuli kun omahoitajamme totesi siirron jälkeen: "Noniin, rouva on nyt sitten raskaana ja toivottavasti myös pysyt raskaana seuraavat 9kk." Käsittämätön tunne :D !!! Minäkö raskaana... :D !

No täällä sitä sitten köllitään soffalla, silitellään massua ja höpötellään kahdelle rakkaalle elämänalulle pehmoisia:stick:...

Saattaa muuten nuppi taas seota kun testin kuulemma saa tehdä vasta tasan kahden viikon päästä alkioiden siirrosta eli 26.5. Pregnyl-piikki vaikuttaa testitulokseen kuulemma yllättävän pitkään, siksi moinen suositus.

Maailman parasta alkanutta viikkoa ja plussatuulia meille kaikille:kiss:!
 
bumby luultavasti tää on vaan kans jotain ennakko limailua. :)
Ovistestissä ei plussaa. Eikä edes kovin vahva. Jospa tää enteilis hyvää ovista tähän kiertoon.
fenix-78 voi, oli varmaan ihana kuulla ne sanat. Nyt relaat ja nautit olostasi. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Hmmm... Pitäisköhän mun nyt huolestua!? Eilisiltana ja tämän päivän aikana on pikkuhousunsuojaan tullut vähän vaaleanruskeaa vuotoa :(. Perjantainen punktio oli kivulias mutta niin oli kyllä eilinen alkioidensiirtokin! Voisiko kyseessä olla vain harmitonta pientä verenvuotoa tuosta alkioidensiirrosta? Siinä kun jouduttiin tunkemaan jos jonkinmoisia levittimiä ja katetreita joilla tiitiäiset saatettiin meidän matkaan...

Muuten olotila aika hyvä, töitä paiskitaan, mutta aika varovaisesti olen ottanu nyt kun tuntuu inhottavia alavatsakipuja jos oikein punnertaa ja rehkii.

Jos normaali-hedelmöittymisessä alkio kiinnittyy n. 5vrk:n päästä niin onko näissä ivf-icsi-alkioissa sama juttu eli kun alkiot siirrettiin kohtuun eilen niin ne kiinnittyisivät vasta 5vrk:n kuluttua?

Kirjoittelin aiemmin myös tuolla toisella lapsettomuus-foorumilla mutta sen uudistuttua on se alkanut tökkiä toiminnoiltaan niin kamalasti että taidan siirtyä vallan tänne :(...
 
Heippa leidit!

mahtuisiko mukaan kohta 35-vuotias ivf hoitoja aloitteleva mimmi? :) lyhykäisyydessään meidän tarina alkoi 2010 ehkäisypillereiden pois jätöllä. 2012 alkupuolella menin lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille tekemään kartoitusta kun onnistumisia ei ollut tullut. Molempien arvot ja näytteet oli muuten hyvät kuten mun ovulointi yms, mutta mun munasarjojen läheltä löytyi 'jotain' pallukoita ultrassa. Siitä sitten eksyttiin laparoskopiaan jossa todettiin mun munajohtimien päät suurentuneiksi ja molemmat johtimet poistettiin. Mysteeriksi on jäänyt miksi ne oli suurentuneet, koska mulla ei mitään (pahoja tai mitään muitakaan) tulehduksia ole todettu koskaan.
Aika järkytys oli luomuraskausajatuksista kääntyä ivf hoitoihin, joten parisen vuotta meni totutellessa.
Nyt kuitenkin käytiin eilen Naistenklinikalla suunnittelukäynnillä ja seuraavasta kierrosta aloitetaan pitkän kaavan mukaan. Kesätauon ja mun kierron ajoittumisen takia seuraava on sitten heinäkuu mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Jännää yhtä kaikki :D

Veikkaan, että sitten kun hoidot on päällä niin varmaan vertaistuki on kultaakin kalliimpaa. Olenhan täällä kuumeillut jo silloin 2010 hujakoilla ja todennut täällä olevan mahtavaa porukkaa. Vaikka mies on mahtava tuki, nyt tulee olemaan vielä isommassa tukiroolissa varmasti hoitojen myötä, ei hän asioita kuitenkaan "tajua" ja käy läpi samalla tasolla kuin naisena itse varmasti käyn, joten sen takia olen täällä tykännyt höpötellä myös :)

Mukavaa kevätpäivää kaikille!
 

Yhteistyössä