Lapsettomat häät. Ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti täällä;28702602:
Omassa ystävä- ja sukulaispiirissäni vaatimus lapsien pois jättäminen erilaisista tilaisuuksista kuulostaisi pöyristyttävältä. Loukkaantuisin, mikäli lapsilleni ei haluta suoda samaa kokemusta kuin perheen aikuisillekin. Tällä en nyt luonnollisestikaan tarkoita työpaikan pikkujouluja. Mitähän lestat tästä aiheesta tykkäävät? MLL:n hoidolle saisi rahalla todella vastinetta, tuntiliksa kun ei ole lapsikohtainen.

Ei elämää voi elää sen mukaan, mitä lestat eri asioista tykkäävät, muutenhan elämä menisi ihan mahdottomaksi :O

Mutta taisitkin vaan vitsailla eikös vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28702541:
ei juhlittavilla ole myöskään oikeutta vittuilla asiasta ap:lle, minkäs mahtaa, jos ei saa lapsenvahtia, niin ei saa

Itse aina hieman epäilen tällaisia aloituksia, kun ei omasta lähipiiristä löydy ketään, jolle olis noin käynyt. Voiko tuollaisia ihmisiä oikeasti olla, jotka tosissaan loukkaantuu jos joku ei saa lapsenvahtia? Eikö se kuulosta kenenkään muun mielestä jo liian oudolta?

Fakta on se, että lapsiperhe vetää herneen hyvin syvälle nokan syövereihin SIKSI, kun lapsia ei ole kutsuttu. Ei väliä saako lapsenvahtia, ei sitä välttämättä edes etsitä. Se on hyvä tapa ilmaista hääparille, että "hiton kurjat lapsettomat hulivili-hauskanpitäjät... jos häihin ei pääse lapset, me ei tulla."

No sitten jos ilmoittaa että ottakaa ne lapset mukaan jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin ei sekään ole hyvä. "Ruoka ei ollut lasten makuun" ja "ihmiset oli taas liian humalassa".... niih... no voi...

Ainoa mikä kelpaisi näille, on sellaiset lapsille rakennetut leikkihäät missä lauletaan ja piirretään, sekä juodaan pillimehua. Mutta se harvoin on morsiusparin toive.

[QUOTE="vieras";28702680]Fakta on se, että lapsiperhe vetää herneen hyvin syvälle nokan syövereihin SIKSI, kun lapsia ei ole kutsuttu. Ei väliä saako lapsenvahtia, ei sitä välttämättä edes etsitä. Se on hyvä tapa ilmaista hääparille, että "hiton kurjat lapsettomat hulivili-hauskanpitäjät... jos häihin ei pääse lapset, me ei tulla."

No sitten jos ilmoittaa että ottakaa ne lapset mukaan jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin ei sekään ole hyvä. "Ruoka ei ollut lasten makuun" ja "ihmiset oli taas liian humalassa".... niih... no voi...

Ainoa mikä kelpaisi näille, on sellaiset lapsille rakennetut leikkihäät missä lauletaan ja piirretään, sekä juodaan pillimehua. Mutta se harvoin on morsiusparin toive.[/QUOTE]

Mä ainakin vastaisin, ettei minua huvita lähteä mihinkään ilman lapsiani :) enkä todellakaan mitään maksullista lapsenvahtia ottaisi joidenkin häiden takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28702705:
Mä ainakin vastaisin, ettei minua huvita lähteä mihinkään ilman lapsiani :) enkä todellakaan mitään maksullista lapsenvahtia ottaisi joidenkin häiden takia.

Siinähän se tuli :D Ja sitten muka ihmetellään miksi morsiuspari tai muu suku pahastuu. No olisiko tuolla "huvittamisella" jotain tekemistä asian kanssa? Se ettei huvita, ei ole oikein korrekti syy jäädä pois sukujuhlista.

[QUOTE="vieras";28702732]Se ettei huvita, ei ole oikein korrekti syy jäädä pois sukujuhlista.[/QUOTE]

Jaa, miksi ei muka? Olen minäkin jättänyt jotain häitä, rippijuhlia ja ylioppilasjuhlia väliin ihan vaan siksi, ettei huvittanut lähteä niihin. Eikä minulla ollut edes lapsia silloin - ei muuten vaan huvittanut lähteä.

[QUOTE="huoh";28701202]No pakkoko sen lapsenvahdin on joku sukulainen olla? Soita vaikka MLL:oon ja pyydä lapsenvahti sieltä. Tai sitten vaan jätätte menemättä jos ette voi muutamaa euroa investoida siihen että saatte lapsenvahdin.

Mikä siinä nyt niin perkeleen vaikeaa on?[/QUOTE]

juuri tämä asenne on se jota en tajua. Luuletko että jollakin 20€ saan koko päiväksi lapsenvahdin.
Meillä maksaa muistaakseni MLL hotaja 8€ tunti, siihen sitten maksta tellit ja lellit päälle eli toi 8€ on se joka maksetaan hoitajalle josta vaan otetaan enään verot pois. Samoin maksat matkakulut hoitajalle niin meno kuin paluu.
Niin, huomaatkos että se summa nousee muutamasta eurosta sinne satasiin ;)

Jokainen pitää häänsä kuten haluaa mutta ei hääpari siitä voi suuttua jos oikeasti itse rajaamalla rajaa juhlansa ketä on kutsuttu.

[QUOTE="vieras";28702732]Siinähän se tuli :D Ja sitten muka ihmetellään miksi morsiuspari tai muu suku pahastuu. No olisiko tuolla "huvittamisella" jotain tekemistä asian kanssa? Se ettei huvita, ei ole oikein korrekti syy jäädä pois sukujuhlista.[/QUOTE]

Kyllä se on korrekti syy :D eiköhän omat lapset ole paljon tärkeämpiä kuin häät, tai muut ihmiset yleensäkään.

[QUOTE="vieras";28702680]Fakta on se, että lapsiperhe vetää herneen hyvin syvälle nokan syövereihin SIKSI, kun lapsia ei ole kutsuttu. Ei väliä saako lapsenvahtia, ei sitä välttämättä edes etsitä. Se on hyvä tapa ilmaista hääparille, että "hiton kurjat lapsettomat hulivili-hauskanpitäjät... jos häihin ei pääse lapset, me ei tulla."

Ainoa mikä kelpaisi näille, on sellaiset lapsille rakennetut leikkihäät missä lauletaan ja piirretään, sekä juodaan pillimehua. Mutta se harvoin on morsiusparin toive.[/QUOTE]

Jos ystäväpiiri/sukulaiset koostuu tällaisesta joukosta, niin kannattaa alkaakin rajata vierasjoukkoa. Tosin jos aikuiset ovat tuollaisia, niin kannattaisi rajata vähän enemmänkin sitä joukkoa. Itsellä on ilmeisesti käynyt onni sukulaisten ja ystävien kohdalla, koska kaikki häät ovat olleet mukavia ja onnistuneita, vaikka lapsetkin ovat olleet paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28702765:
Kyllä se on korrekti syy :D eiköhän omat lapset ole paljon tärkeämpiä kuin häät, tai muut ihmiset yleensäkään.

Nyt ajattelet asiaa liian mustavalkoisesti ja vain häihin liittyen. Jos sinä kutsuisit tuttavaperheen Särkänniemeen perhereissulle ja sinulle vastattaisiin, että "muuten joo, mutta kun ei huvita..." Tai kutsuisit parhaan ystäväsi käymään luonasi mökillä saunomassa ja vastaus olisi: "en tule, kun ei huvita..."

Tottakai se on epäkorrektia. Ihminen (ainakin normaali) tuntee ettei hänen kutsuaan arvostettu, kun huvittamisen takia ei tulla. Kun sinun kutsullesi sama perhe/ihminen on pariin kertaan sanonut ettei häntä huvita sinua nähdä, niin kauanko itse ajattelit roikkua hänessä ja jaksaa aina vaan kutsua jonnekin?

Meillä oli vastaava tilanne keväällä, tosin ne oli 50-vuotis juhlat. Ei päästy, koska kaikki lastehoitajaehdokkaat oli myös kutsuttu sinne. Miehen vanhemmat tosin olisi voineet hoitaa, mutta heillä oli muuta aiemmin sovittua samaan aikaan. Meille ei kyllä kukaan loukkaantunut, kun emme päässeet. Minua harmitti myös kovasti. Ei tosin se, ettei lapsia kutsuttu, vaan se, että kerrankin olisi ollut lapsettomat juhlat ja me emme päässeet sinne. Minä kyllä kannatan aikuisten juhlia varsinkin kun nyt olen kotona ja 24h lasten kanssa. Tosin loukkaantumiseen ei ole syytä, jos lapsenvahtia ei saa. Voisiko olla, että ap:n tapauksessa tämä morsian on ajatellut, että ette vain halua tulla, mutta vetoatte lastenhoito-ongelmiin. Siihen nimittäin on helppo vedota silloin, kun pippalot eivät kiinnosta.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28702957]Nyt ajattelet asiaa liian mustavalkoisesti ja vain häihin liittyen. Jos sinä kutsuisit tuttavaperheen Särkänniemeen perhereissulle ja sinulle vastattaisiin, että "muuten joo, mutta kun ei huvita..." Tai kutsuisit parhaan ystäväsi käymään luonasi mökillä saunomassa ja vastaus olisi: "en tule, kun ei huvita..."

Tottakai se on epäkorrektia. Ihminen (ainakin normaali) tuntee ettei hänen kutsuaan arvostettu, kun huvittamisen takia ei tulla. Kun sinun kutsullesi sama perhe/ihminen on pariin kertaan sanonut ettei häntä huvita sinua nähdä, niin kauanko itse ajattelit roikkua hänessä ja jaksaa aina vaan kutsua jonnekin?[/QUOTE]

Ei ihmistä ole pakko huvittaa :D kyllä minä ja ystäväni puhumme juuri noin toisillemme. Joskus huvittaa, joskus ei, ei ole pakkoja eikä siitä hermostuta, jos ei huvita. Ai niin, mutta määritelmäsi mukaanhan me ei sitten olla niitä normaaleja ihmisiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28702765:

Eli jos hankkii häiden takia lapsenvahdin, niin pitää niitä juhlia sitten omia lapsia tärkeämpinä? Jaa-a, pitäiskö irtisanoutua samantien ja ottaa lapset hoidosta jne?

On teillä kipeitä mielipiteitä.

[QUOTE="vieras";28702957]Nyt ajattelet asiaa liian mustavalkoisesti ja vain häihin liittyen. Jos sinä kutsuisit tuttavaperheen Särkänniemeen perhereissulle ja sinulle vastattaisiin, että "muuten joo, mutta kun ei huvita..." Tai kutsuisit parhaan ystäväsi käymään luonasi mökillä saunomassa ja vastaus olisi: "en tule, kun ei huvita..."

Tottakai se on epäkorrektia. Ihminen (ainakin normaali) tuntee ettei hänen kutsuaan arvostettu, kun huvittamisen takia ei tulla. Kun sinun kutsullesi sama perhe/ihminen on pariin kertaan sanonut ettei häntä huvita sinua nähdä, niin kauanko itse ajattelit roikkua hänessä ja jaksaa aina vaan kutsua jonnekin?[/QUOTE]

Harva sanoo tuota oikeaa syytä tietenkään. Todennäköisesti sanotaan vain "kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse".

[QUOTE="vieras";28703124]Eli jos hankkii häiden takia lapsenvahdin, niin pitää niitä juhlia sitten omia lapsia tärkeämpinä? Jaa-a, pitäiskö irtisanoutua samantien ja ottaa lapset hoidosta jne?

On teillä kipeitä mielipiteitä.[/QUOTE]

Taidat nyt tehdä ihan omia tulkintojasi :D

[QUOTE="Vieras";28701297]Meillä oli lapsettomat häät lukuun ottamatta sisarusten lapsia, koska miehen suku on niin iso, että pelkkiä serkkuja puolisoineen oli siltä puolelta jo 40 ja serkut halusimme kuitenkin kutsua. Mutta jos siihen olisi vielä kutusunut lapset, joita osalla jopa 3, niin olisi väkimäärä paisunut niin isoksi, että emme olisi koko häitä pystyneet järjestämään. Saati löytäneet paikkaa jossa ne olisi voitu pitää. Pidimme kuitenkin tärkeämpänä saada läheisiä ystäviä häihimme kuin serkkujen lapsia, joita osaa emme ole koskaan edelleenkään tavanneet. Joten teimme sitten ratkaisun, että vain ne läheisimmät lapset kutsuttiiin ja jopa lähimpien ystäviemme lapset jäivät kutsumatta. Kaikki ymmärsivät asian hyvin, kun sen selitimme. Häitten järjestäminen, jos haluaa tarjota edes hieman "hienompaa" ruokaa, ei mitään kinkkukiusausta tai lihakeittoa, maksaa nykyään maltaita![/QUOTE]

Minusta aika outoa että osa saa ottaa lapset mukaan ja osa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28702705:
Mä ainakin vastaisin, ettei minua huvita lähteä mihinkään ilman lapsiani :)

Apua, siis etkö tosiaan koskaan käy missään juhlissa/illanvietoissa/saunailloissa..? Kaikki menemisesi menet lasten kanssa?

Huh, niin paljon kuin lapsiani rakastankin, niin myönnän nauttivani silloin tällöin ajanvietosta ihan vain aikuisessa seurassa, lasten ollessa hoidossa toisaalla.

[QUOTE="vieras";28703176]Apua, siis etkö tosiaan koskaan käy missään juhlissa/illanvietoissa/saunailloissa..? Kaikki menemisesi menet lasten kanssa?

Huh, niin paljon kuin lapsiani rakastankin, niin myönnän nauttivani silloin tällöin ajanvietosta ihan vain aikuisessa seurassa, lasten ollessa hoidossa toisaalla.[/QUOTE]

Vietän kyllä vapaani hyvin pitkälti lasten kanssa, enkä vaihtaisi sitä mihinkään, mutta olisi liioiteltua sanoa, että aina olisin lasteni kanssa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28703186:
Vietän kyllä vapaani hyvin pitkälti lasten kanssa, enkä vaihtaisi sitä mihinkään, mutta olisi liioiteltua sanoa, että aina olisin lasteni kanssa :)

No silloin kun et ole lasten kanssa, kuka heistä huolehtii..?

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28703212:
Koulu ja iltapäivätoiminta :D ja ovat joskus viikonloppua mummolassa.

No niinhän nuo lapset tuppaa jossain vaiheessa kouluun joutumaan joo.

Mummola, eli hoitaja löytyy. No, sehän on että mikä huvittaa ja mikä ei... :whistle:

[QUOTE="vieras";28701545]Mulla ei vain satu olemaan sellaisia ystäviä, joilla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa eikä edes rahaa hommata sitä vahtia tarvittaessa. Minkäs minä sille teen?[/QUOTE]

Sie et sille mahdakaan. Mutta sillon on turha kostaa toiselle sillä vaikka ettei kutsu jatkossakaan edes lapsellisiin juhliin. Kutsujan on ymmärrettävä se että kutsutut tekevät kuten voivat.

Yhteistyössä