lapsettoman kommentti fb:ssä??!!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
Minä olen taas ymmärtänyt asian ihan päinvastoin, (vauva)onneaan ei saa hehkuttaa, lapsista ei saa puhua jne ettei vaan lapsettomille tule paha mieli.

Milla
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
No voi vittu. Kyllä saa olla negatiivinen mutta toisen onnea ei saa pilata, eikä saa olla ilkeä muita kohtaan. Muuten saa sitä mitä tilaa, mitä varmaan aika moni lapseton nykyään saa mutta eivät osaa ottaa opikseen siitä.
Ei se vauvaonni voi mennä pilalle yhdestä kommentista.
Ei, mutta ei toisella ole siltikään oikeutta sitä yrittää pilata. Vai onko?

vieras
Jotkut lapsettomat nyt vaan olettaa, että kaikki käytös on sallittua, koska heille ei ole suotu omaa onnea. Lapsellisia ylireagointeja nyt vaan pitäis muiden sietää ja senkin jälkeen tukea. Ei se nyt ihan niin mene.

Olisin loukkaantunut sellasesta kommentista. Jokainen saa ajatella mitä haluaa, muttei sitä ole pakko jakaa. Eli jos ei ole mitään hyvää sanottavaa kannattaa olla hiljaa, pätee tässäkin.

vieras
Mutta miksi aikuisen ihmisen pitää ilmaista itseään noin helvetin lapsellisesti? Minulla tulee ap:n kaverista kuva katkerana, lapsellisena ja erittäin ikävänä ihmisenä kun pitää tuollaista mennä lohkomaan TOISEN KUVAAN. Miksei vaikka omalla seinällään marissut asiasta jotenkin järkevästi, tuollainen kommentti on ihan hirvittävän lapsellinen. Tulee sellainen olo että ihan helvetin hyvä ettet ole lasta saanutkaan kun et osaa edes itse käyttäytyä saati toiselle sellaista opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Eiks ois reiluu jos tuo ap:n kaveri valittais omassa statuksessaan lapsettomuuttaan ja sitten ap menisi äkkiä lisäämään kommentin "Oi mulla onkin ihana vauva" Eiks ois ihan vastaava tilanne? :D
:D
Mutta mitähän mieltä siitä olisi nämä jotka kovasti puolustavat tätä lapsetinta ja hänen suunnatonta katekeruuttaan?
Kysytkö tosissasi?
Etkö oikeasti ymmärrä, miten tilanteet eroavat toisistaan?
Eroaahan ne, mutta se on siinä yhteistä, että molemmissa ajatellaan vaan omaa napaa ja omaa onnea/ epäonnea.

vieras
Miksi te otatte kaiken vittuiluna? Ja nimenomaan vittuiluna sinulle, jolla on se uunituore käärö siinä sylissä? Vähän ryhtiä siihen olemukseen, vai onko itsetunto niin surkeissa kantimissa, että pienikin ruma sana kaataa?

vieras
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.

Lissu
Mä olen sitä mieltä että jos kaveri olisi kirjoittanut vastauksen omaan statukseensa niin ok, olisi purkanut tuntojaan sitä keneenkään erikseen kohdistamatta. Mutta kun laittoi tuon kommenttina ap:n statukseen niin oli epäkohteliasta, töykeätä ja itsekästä. Lapseton tai ei niin voi noudattaa tiettyjä käytöstapoja. Hyvän vastauksen ap laittoi mielestäni.

äiti 44v
Eiks ois reiluu jos tuo ap:n kaveri valittais omassa statuksessaan lapsettomuuttaan ja sitten ap menisi äkkiä lisäämään kommentin "Oi mulla onkin ihana vauva" Eiks ois ihan vastaava tilanne? :D
Mutta mitähän mieltä siitä olisi nämä jotka kovasti puolustavat tätä lapsetinta ja hänen suunnatonta katekeruuttaan?
Hankkikaa elämä, näköjään lapsen hankkiminen ei ole vielä sama asia kuin hankkia elämä.

Typerää tehdä oikein keskusteluketju aiheesta MITÄ JOKU LAPSETON ON SANONUT.

Lapseton saa sanoa mitä haluaa ihan siinä kuin lapsellinenkin.

Lapsettomalla on oikeus hehkuttaa vitutustaan ja vittuilla meille äideille ihan niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Mikä heitä estäisi? Eihän se kivalta tunnu mutta pientä se on sen murheen rinnalla mitä lapseton joutuu kokemaan kun lasta ei saa eli niellään me onnekkaat vain se paska joka naamalle pläjähtää.

Lapselliset naiset kyllä varaavat oikeudekseen vittuilla lapsettomille tyyliin " sinä et voi ymmärtää kun ei sinulla ole omia lapsia"... Todella LAPSELLISTA eli siis typerää yrittää aina tätä lapsettomien ajojahtia täällä henkiin herätellä. Antakaa ihmisten olla ja sanoa, eihän kukaan kiellä äitejäkään sanomasta.

ap
Miksi te otatte kaiken vittuiluna? Ja nimenomaan vittuiluna sinulle, jolla on se uunituore käärö siinä sylissä? Vähän ryhtiä siihen olemukseen, vai onko itsetunto niin surkeissa kantimissa, että pienikin ruma sana kaataa?
Ei ole huono itsetunto. Eikä tämä kommentti minua kaada. Harmittaa vaan moinen kommentti. Enkä tiedä miten tähän ystävääni suhtautuisin jatkossa. Jos hän pahoittaa mielensä minun onnestani lasten.

Lissu
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.
Peesi, ei tuo mitään oman tuskansa purkamista ollut vaan puhdasta v*ttuilua.

vieras
Minä en asiaa itseeni ottaisi, vaan minulle se törkeä kommentti on loukkaus vauvaa kohtaan. Ehkä olen tyhmä, mutta minulle lapsi on pyhä asia.

vieras
Joo, ajattelematon kommentti, mutta miksi helvetissä siitä pitää näin järjettömästi jauhaa!!?? Eikö nyt tuollaisen kommentin voi vain antaa mennä, eihän se nyt niin kamala ollut. Mulla on itselläni vähän rankka ja erittäin sarkastinen huumorintaju, voisin suunnilleen samaa sanoa itsekin vaikken kärsikään lapsettomuudesta, mutta johonkin muuhun asiaan liittyen. Sitten kyllä ihmettelisin jos joku ystäväni loukkaantuisi ja jauhaisi siitä netissä eikä kysyisi asiasta multa että mitä tarkoitin!

...
Jotkut lapsettomat nyt vaan olettaa, että kaikki käytös on sallittua, koska heille ei ole suotu omaa onnea. Lapsellisia ylireagointeja nyt vaan pitäis muiden sietää ja senkin jälkeen tukea. Ei se nyt ihan niin mene.

Olisin loukkaantunut sellasesta kommentista. Jokainen saa ajatella mitä haluaa, muttei sitä ole pakko jakaa. Eli jos ei ole mitään hyvää sanottavaa kannattaa olla hiljaa, pätee tässäkin.
Monet lapsen omaavat myös kuvittelevat että voivat käyttäytyä miten vaan kun heillä on jo se lapsi - näin minua kohtaan käyttäydytty. Entä jos lapsi kuolisikin pois? sekään ei kuitenkaan vie ihmiseltä sitä, että hän on äiti. Ei myöskään ole itsestään selvyys, että lapsettomuus ei voisi iskeä omalle kohdalle. Vaikka yksi lapsi olisikin niin toinen ei välttämättä tule ja se tulee monelle yllätyksenä. Lapsen omaava haukkuu katkeria lapsettomia ym. mutta mitäpä jos se oma lapsi ei aikuisena saisikaan omia lapsia? silloin suru tulee tosi lähelle itseä, kun ei lapsenlapsia saa. Kannattaa miettiä asioita. Koskaan ei tiedä vaikka oma mies kuolisi viereltä ja jossaan vaiheessa sitä olisi katkera. Se vain on ihmisen tapa reaagoida (Miksi juuri minä?). Kuitenkin tuo facebook kommentti oli tosi typerä. kipeää saa tehdä mutta sitä ei ole pakko kertoa tuolla tavalla. Itsekään en sitä esitä noin. Ystävälle täytyy saada puhua myös oma tuska vaikka tällä olisikin vauva. Hyvä ystävä kuuntelee kuitenkin ja kommentoi. Lapsen omaava ihminen ymmärtää mitä olisi menettää oma lapsi tai elää ilman omaa lasta. Näin ainakin minun eräs ystäväni.

merimies
Kysytkö tosissasi?
Eroaahan ne, mutta se on siinä yhteistä, että molemmissa ajatellaan vaan omaa napaa ja omaa onnea/ epäonnea.
Niin, mutta kumpi on raskaampi risti kannettavaksi, onni vai epäonni? Kummalla on enemmän resursseja kestää vittuilua ja paskaa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole huono itsetunto. Eikä tämä kommentti minua kaada. Harmittaa vaan moinen kommentti. Enkä tiedä miten tähän ystävääni suhtautuisin jatkossa. Jos hän pahoittaa mielensä minun onnestani lasten.
Siis oikeastiko mietit YHDEN lausahduksen perusteella että miten suhtaudut ystävääsi?

äiti 44v
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!

vieras
Eikö tämä lapseton ystäväsi saa nyt lainkaan kertoa omasta tuskastaan sulle kun sulla on lapsi? Kun harmistut siitä noin paljon? Se ärsyttäisi mua eikä ystävän lapsen saaminen!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Hankkikaa elämä, näköjään lapsen hankkiminen ei ole vielä sama asia kuin hankkia elämä.

Typerää tehdä oikein keskusteluketju aiheesta MITÄ JOKU LAPSETON ON SANONUT.

Lapseton saa sanoa mitä haluaa ihan siinä kuin lapsellinenkin.

Lapsettomalla on oikeus hehkuttaa vitutustaan ja vittuilla meille äideille ihan niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Mikä heitä estäisi? Eihän se kivalta tunnu mutta pientä se on sen murheen rinnalla mitä lapseton joutuu kokemaan kun lasta ei saa eli niellään me onnekkaat vain se paska joka naamalle pläjähtää.

Lapselliset naiset kyllä varaavat oikeudekseen vittuilla lapsettomille tyyliin " sinä et voi ymmärtää kun ei sinulla ole omia lapsia"... Todella LAPSELLISTA eli siis typerää yrittää aina tätä lapsettomien ajojahtia täällä henkiin herätellä. Antakaa ihmisten olla ja sanoa, eihän kukaan kiellä äitejäkään sanomasta.
Että se lapsetonko saa heittää sitä paskaa ilmoille niin paljon kun lystää ja muiden pitäisi vain ymmärtää ja sietää se? :eek:

En minäkään halua lapsettomien pahaa oloa väheksyä, mutta en kuitenkaan ole valmis antamaan heille eri vapauksia yleisistä hyvistä tavoista ja toisten ihm,isten kunnioittamisesta.

äiti 44v
Kysytkö tosissasi?
Niin, mutta kumpi on raskaampi risti kannettavaksi, onni vai epäonni? Kummalla on enemmän resursseja kestää vittuilua ja paskaa?
Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.

vieras
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!
Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n ystävä olisi voinut omalle seinälleen purkaa pahaa oloaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta ap:n seinälle olisi voinut jättää kommentoimatta, ainakaan noin tökerösti. Olisi voinut sanoa vaikka että ihana juttu sulle ja kertoa, että toivoisi saman itselleen.

Eikö tämä lapseton ystäväsi saa nyt lainkaan kertoa omasta tuskastaan sulle kun sulla on lapsi? Kun harmistut siitä noin paljon? Se ärsyttäisi mua eikä ystävän lapsen saaminen!
Se ruikuttajakin voi valita oikean yhteyden, missä sen ruikuttamisesnsa tekee.

vieras
Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.
Tuo on niin totta... "kyllä sinä sitten tiedät kun sulla on omia lapsia", "sähän et voi tietää kun ei sulla ole lapsia". Kunpa olisin saanut euron joka kerta kun tuon kuulin, olisin ollut miljonääri ennen lapsen syntymää!
Mutta lapseton ei saa ärsyyntyä mistään lapseen liittyvästä tai hän on katkera ja ilkeä, mutta lapsen saanut saa vetää joka sanasta porot kitusiinsa. Kauheaa jankkaamista kun joku on sanonut lähtevänsä vetämään kossua! OIKEASTI!?!

Yhteistyössä