lapsettoman kommentti fb:ssä??!!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Eiks ois reiluu jos tuo ap:n kaveri valittais omassa statuksessaan lapsettomuuttaan ja sitten ap menisi äkkiä lisäämään kommentin "Oi mulla onkin ihana vauva" Eiks ois ihan vastaava tilanne? :D
:D
Mutta mitähän mieltä siitä olisi nämä jotka kovasti puolustavat tätä lapsetinta ja hänen suunnatonta katekeruuttaan?
Hankkikaa elämä, näköjään lapsen hankkiminen ei ole vielä sama asia kuin hankkia elämä.

Typerää tehdä oikein keskusteluketju aiheesta MITÄ JOKU LAPSETON ON SANONUT.

Lapseton saa sanoa mitä haluaa ihan siinä kuin lapsellinenkin.

Lapsettomalla on oikeus hehkuttaa vitutustaan ja vittuilla meille äideille ihan niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Mikä heitä estäisi? Eihän se kivalta tunnu mutta pientä se on sen murheen rinnalla mitä lapseton joutuu kokemaan kun lasta ei saa eli niellään me onnekkaat vain se paska joka naamalle pläjähtää.

Lapselliset naiset kyllä varaavat oikeudekseen vittuilla lapsettomille tyyliin " sinä et voi ymmärtää kun ei sinulla ole omia lapsia"... Todella LAPSELLISTA eli siis typerää yrittää aina tätä lapsettomien ajojahtia täällä henkiin herätellä. Antakaa ihmisten olla ja sanoa, eihän kukaan kiellä äitejäkään sanomasta.
Että se lapsetonko saa heittää sitä paskaa ilmoille niin paljon kun lystää ja muiden pitäisi vain ymmärtää ja sietää se? :eek:

En minäkään halua lapsettomien pahaa oloa väheksyä, mutta en kuitenkaan ole valmis antamaan heille eri vapauksia yleisistä hyvistä tavoista ja toisten ihm,isten kunnioittamisesta.
Äideillekö olet valmis antamaan niitä erivapauksia?

Monet ovat.

Näille "sankareille" jotka vittunsa venyttäen ovat "luoneet uutta elämää" vaikka sen sitten lastentarhoihin varastoivatkin odottamaan kouluiän saavuttamista.

Ei suoraan sanottuna anna kovin hyvää kuvaa naisen/äidin sielunelämästä jos FB:n lapsettoman lausahduksesta nostetaan tällainen haloo!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!
Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n ystävä olisi voinut omalle seinälleen purkaa pahaa oloaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta ap:n seinälle olisi voinut jättää kommentoimatta, ainakaan noin tökerösti. Olisi voinut sanoa vaikka että ihana juttu sulle ja kertoa, että toivoisi saman itselleen.
Jaha, eli sinäki taidat olla vaan katkera vanha maho lehemä? Siltä sun kommentit vähän kuulostikin. Ikinä en ite oo kuullut, että kelleen ois vittuiltu lapsettomuudesta, etenkin jos lapsettomuus on ollut muidenkin tiedossa.

Misu
Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.
Tuo on niin totta... "kyllä sinä sitten tiedät kun sulla on omia lapsia", "sähän et voi tietää kun ei sulla ole lapsia". Kunpa olisin saanut euron joka kerta kun tuon kuulin, olisin ollut miljonääri ennen lapsen syntymää!
Mutta lapseton ei saa ärsyyntyä mistään lapseen liittyvästä tai hän on katkera ja ilkeä, mutta lapsen saanut saa vetää joka sanasta porot kitusiinsa. Kauheaa jankkaamista kun joku on sanonut lähtevänsä vetämään kossua! OIKEASTI!?!
Oudoissa piireissä pyöritte. Mä en ole ikinä noita kommentteja kuullut vaikka itsekin tein lapset yli kolmekymppisenä. Sen sijaan sitäkin enemmän näitä "sä et voi mistään ymmärtää mitään kun olet saanut lapsia".

wr
Täällä taitaa enemmänkin olla näitä hormoni"hirviöitä". Mä en ainakaan olis moksiskaan. Ymmärtäisin kaverin ärsytyksen, en ottais itteeni, en potis huonoa omaatuntoa kun siihen ei olis syytä ja jatkaisin omien statuksieni päivittämistä ihan normaalisti.

Itse en jaksa sitä lässynläätä myöskään lukea päivästä toiseen, vaikka lapsi onkin, tosin en kyllä kommentoikaan niihin.

Vielä mauttamampaa ja kaikkien tekopyhäisyyksien äiti oli ton Essien kommentti. Eli ei sille linjalle ainakaan kannata lähteä.

Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n ystävä olisi voinut omalle seinälleen purkaa pahaa oloaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta ap:n seinälle olisi voinut jättää kommentoimatta, ainakaan noin tökerösti. Olisi voinut sanoa vaikka että ihana juttu sulle ja kertoa, että toivoisi saman itselleen.
Mäkin oon sitä mieltä, edelleen.

Ja myös sitä mieltä, että typeriä käytöstavattomia minäminäminä ja mun napa- ihmisiä mahtuu sekä lapsettomiin että äidiksi jo ehtineisiin. Mulla on ystäväpiirissä, läheisimpien ystävien joukossa, peräti neljä lapsettomuudesta kärsivää, ja he kyllä ovat osanneet onnitella mua raskauksien ja lasten saamisen johdosta, juhlineet lasteni synttäreitä jne - ja mä oon ollut olkapäänä heille kun he ovat itkeneet lapsettomuuttaan.

vieras
Kaverin statuspäivityksenä tuo kommentti olisi ollut mitä inhimillisin. Juuri lapsen saaneen onnean puhkuvan statuspäivityksen kommenttina tuo on vähintäänkin outo.

Älkää nyt enää haastako turhaa riitä siitä aiheesta, mitä kenelläkin on oikeus sanoa. Ap:n ketjun pointti oli ainakin mun mielestä se, MISSÄ mitäkin voi sanoa. Kaikkea ei voi sanoa kaikkialla.

rr
Mitä loukkaavaa Sinua kohtaa tuossa kommentissa oli? Siis jos kaveriasi ärsyttää ja puhuu kossupullosta niin eihän se liity sinuun? Hän voi juoda sen pullollisen tuskaansa ja sinä puolestasi saat pitää tuhisevaa vauvaa sylissäsi ja kirjottaa siitä niin paljon kuin huvittaa, omalle seinällesi :)

Äideillekö olet valmis antamaan niitä erivapauksia?

Monet ovat.

Näille "sankareille" jotka vittunsa venyttäen ovat "luoneet uutta elämää" vaikka sen sitten lastentarhoihin varastoivatkin odottamaan kouluiän saavuttamista.

Ei suoraan sanottuna anna kovin hyvää kuvaa naisen/äidin sielunelämästä jos FB:n lapsettoman lausahduksesta nostetaan tällainen haloo!
Olenko jossain sanonut, että äideillä olisi jotain eri vapauksia hyvistä tavoista? Tietääkseni en ole. Ihan yhtälailla edellytän tilannetajua niin äideiltä, kuin lapsettomiltakin. Kaikkien tulisi kunnioittaa toisia ja toisten tunteita, myös vaikka olisi katkera omasta osastaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Ja myös sitä mieltä, että typeriä käytöstavattomia minäminäminä ja mun napa- ihmisiä mahtuu sekä lapsettomiin että äidiksi jo ehtineisiin. Mulla on ystäväpiirissä, läheisimpien ystävien joukossa, peräti neljä lapsettomuudesta kärsivää, ja he kyllä ovat osanneet onnitella mua raskauksien ja lasten saamisen johdosta, juhlineet lasteni synttäreitä jne - ja mä oon ollut olkapäänä heille kun he ovat itkeneet lapsettomuuttaan.
PEESI!

Jotkut saavat siitä lapsettomuudesta syyn v*ttuilla sumeilematta, jotkut taas lapsen saamisesta.

x
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja miten suhtautuisitte ks. kaveriin jatkossa?
Kyllä ainakin mun kaverit saavat naamakirjassa tunteitaan ilmaista - ei se ole mikään kirkko tai duunipaikka. En olisi yksittäisestä negatiivisesta kommentista mitään mieltä jatkon kannalta. Eri asia sitten, jos muihinkin statuksiini märisisi säännönmukaisesti aiheesta riippumatta aina jotakin negatiivista. Jatkuvasta märinästä voisin poistaa kavereista.

ex-leuhka
joo fb:ssä ei ilmeisesti saa hehkuttaa mitään -on leuhka kun julistaa omia asioitaan julkisesti. Ei saa ilmaista suuttumustaan -joku voi ottaa itseensä. En enää juurikaan jaksa laittaa mitään statukseeni, kysykööt kaverit jos haluaa tietää mun elämästä.

merimies
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
No voi vittu. Kyllä saa olla negatiivinen mutta toisen onnea ei saa pilata, eikä saa olla ilkeä muita kohtaan. Muuten saa sitä mitä tilaa, mitä varmaan aika moni lapseton nykyään saa mutta eivät osaa ottaa opikseen siitä.
Ei se vauvaonni voi mennä pilalle yhdestä kommentista.
Ei, mutta ei toisella ole siltikään oikeutta sitä yrittää pilata. Vai onko?
Kommentoin tähän nyt samoin sanoin kuin aikaisempaankin samantyyliseen ihmettelyyn:

Niin, mutta kumpi on raskaampi risti kannettavaksi, onni vai epäonni? Kummalla on enemmän resursseja kestää vittuilua ja paskaa?

Se nyt vain on fakta, että kaikilta pääsee joskus sammakoita suusta, kaikki me joskus käyttäydymme kuin idiootit. Mutta jos toinen on idiootti, ei siitä tarvitse heti ottaa itseensä Eikä itse tarvitse vajota samalle tasolle. Empaattisuutta kehiin, pliis!

äiti 44v
Miksi te otatte kaiken vittuiluna? Ja nimenomaan vittuiluna sinulle, jolla on se uunituore käärö siinä sylissä? Vähän ryhtiä siihen olemukseen, vai onko itsetunto niin surkeissa kantimissa, että pienikin ruma sana kaataa?
Minä en asiaa itseeni ottaisi, vaan minulle se törkeä kommentti on loukkaus vauvaa kohtaan. Ehkä olen tyhmä, mutta minulle lapsi on pyhä asia.
Lapsi pyhä asia? Härregyyd! Mikäs madonna se sinä luulet olevasi? Oikein loukkaus pyhää vauvaa kohtaan, give me a break :D:D:D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ex-leuhka:
joo fb:ssä ei ilmeisesti saa hehkuttaa mitään -on leuhka kun julistaa omia asioitaan julkisesti. Ei saa ilmaista suuttumustaan -joku voi ottaa itseensä. En enää juurikaan jaksa laittaa mitään statukseeni, kysykööt kaverit jos haluaa tietää mun elämästä.
Sitten joku sun ystäväsi laittaa tänne aloituksen kuinka hänellä on yksi outo ystävä joka ei koskaan päivitä statustaan, mitä se oikein salailee.

vieras
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!
Jaha, eli sinäki taidat olla vaan katkera vanha maho lehemä? Siltä sun kommentit vähän kuulostikin. Ikinä en ite oo kuullut, että kelleen ois vittuiltu lapsettomuudesta, etenkin jos lapsettomuus on ollut muidenkin tiedossa.
Häh? Eihän ap ole kenellekään v*ttuillut vaan ap:n kaveri on kirjoittanut ap:n seinälle tökerön kommentin kun ap:n lapsi tuhisee sylissä.

Ja en ole katkera maho lehmä :)

Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.
Minä tunsin monta äitiä, ja tapasin heitä varmaan satoja ennen kuin minusta tuli äiti eikä yksikään heistä kohdellut minua huonosti eikä ollut leuhka. Johtui varmaan myös musta itsestäni vähän, että miten käyttäydyin ja mitä kommentoin? =)

..
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tätä yritin aiemmilla kirjoituksillanikin hakea. Kusipäitä mahtuu molempiin. Eivät lapsettomat ihmiset aina ole hirviöitä :( ikinä enpahaa sanaa ole sanonut lapsellisille ystävilleni. Onnellinen olen heidän puolestaan. Lapsettomuutta en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään! Raskas risti ihmisen kannettavaksi. Haloo nousi, koska kommentti oli lapsettoman mutta entäpä, jos kommentti olisi tullut toiselta äidilt?

äiti 44v
Mun mielestä pointti tässä on, että fb:ssäkin voisi miettiä miten asiat ilmaisee. Sanoisiko ap:n kaveri noin päin naamaa?
Saattaisi hyvinkin sanoa jos ap tietäen toisen lapsettomuuden ähkäisisi onnesta punakkana päin kaverinsa naamaa että "on se vaan niin ihana tämä oma käärö tässä sylissä".

vieras
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
No voi vittu. Kyllä saa olla negatiivinen mutta toisen onnea ei saa pilata, eikä saa olla ilkeä muita kohtaan. Muuten saa sitä mitä tilaa, mitä varmaan aika moni lapseton nykyään saa mutta eivät osaa ottaa opikseen siitä.
Ei se vauvaonni voi mennä pilalle yhdestä kommentista.
Ei, mutta ei toisella ole siltikään oikeutta sitä yrittää pilata. Vai onko?
Kommentoin tähän nyt samoin sanoin kuin aikaisempaankin samantyyliseen ihmettelyyn:

Niin, mutta kumpi on raskaampi risti kannettavaksi, onni vai epäonni? Kummalla on enemmän resursseja kestää vittuilua ja paskaa?

Se nyt vain on fakta, että kaikilta pääsee joskus sammakoita suusta, kaikki me joskus käyttäydymme kuin idiootit. Mutta jos toinen on idiootti, ei siitä tarvitse heti ottaa itseensä Eikä itse tarvitse vajota samalle tasolle. Empaattisuutta kehiin, pliis!
Ei se välttämättä mene niin että lapsen saamisen jälkeen elämä on pelkkää onnea ja aututta. Tai niin että lapsettomuus pilaa koko loppuelämän. Toisen resursseista ei voi ulkopuolinen tietää yhtään mitään. Jaksaminen on kokonaisvaltainen juttu, lapsia tai ei.

vieras
Mun mielestä pointti tässä on, että fb:ssäkin voisi miettiä miten asiat ilmaisee. Sanoisiko ap:n kaveri noin päin naamaa?
Saattaisi hyvinkin sanoa jos ap tietäen toisen lapsettomuuden ähkäisisi onnesta punakkana päin kaverinsa naamaa että "on se vaan niin ihana tämä oma käärö tässä sylissä".
Eihän ap kirjoittanut statuspäivitystään kiusatakseen lapsettomuudesta kärsivää ystäväänsä vaan ihan yleisesti kaikille ystävilleen...

v
Alkuperäinen kirjoittaja rr:
Mitä loukkaavaa Sinua kohtaa tuossa kommentissa oli? Siis jos kaveriasi ärsyttää ja puhuu kossupullosta niin eihän se liity sinuun? Hän voi juoda sen pullollisen tuskaansa ja sinä puolestasi saat pitää tuhisevaa vauvaa sylissäsi ja kirjottaa siitä niin paljon kuin huvittaa, omalle seinällesi :)
Ai ap saa kirjottaa vaan omalle seinälleen? Mutta lapseton kaveri voi purkaa oloaan ap:n päivityksiin, ap:n seinälle:D

........
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Haloo nousi, koska kommentti oli lapsettoman mutta entäpä, jos kommentti olisi tullut toiselta äidilt?
Hyvä kysymys! Tuo kommentti on pistetty katkeran lapsettoman piikkiin, mutta yhtä hyvin jotain äitiä voisi ärsyttää niin että menee sen kossupullon kiskomaan vai miten se nyt meni... Minkä piikkiin se sitten menisi?

niin
kommentti EI OLLUT ASIALLINEN ja sen olisi voinut jättää väliin. Silti kehottaisin jokaista miettimään sitä, että lapsi ei ole itsestään selvyys. Ja miltä tuntuisi, jos olisi jäänyt ilman omaa lasta. Monet esim. kerrostalossa asuvat ovat kateellisia omakotitalossa asuville ja katkerasti kommentoivat "lainarahalla vaan" ym. (tätä olen kuullut paljon!). Julmaa on se, että tehdään lapsia ja hoidatetaan ne yhteiskunnalla itse kotona maaten. se ei ole äitiyttä vaan hirviö käytöstä.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Minä tunsin monta äitiä, ja tapasin heitä varmaan satoja ennen kuin minusta tuli äiti eikä yksikään heistä kohdellut minua huonosti eikä ollut leuhka. Johtui varmaan myös musta itsestäni vähän, että miten käyttäydyin ja mitä kommentoin? =)
Älä tukehdu omahyväisyyteesi. Ei johtunut sinusta.

Eikä johtunut minustakaan. Ne ämmät/äidit jotka minulle kuittailivat tekivät sen tieten tahtoen ja tasan tarkkaan loukkaamistarkoituksessa kun minulla ei ollut lapsia vielä tuolloin ja ikäni perusteella saattoivat jo ounastella ettei niitä ehkä tulekaan. Ovat entisiä ystäviäni muuten, monista muistakin syistä johtuen.

Olet Phoebsi todella lapsellinen typerys kun et tätäkään asiaa pystynyt muuten kommentoimaan kuin kääntämällä asian itsekehuksi ja syytökseksi minua kohtaan. Noin sitä pitää! Oletko sinäkin oikein ÄITI?

Yhteistyössä