lapsettoman kommentti fb:ssä??!!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
WOW tää keskustelu kiehuttaa tunteita! Eiks nyt vaan sovittas, että kaikkien pitäis käyttäytyä ja kunnioittaa toisten tunteita.

Sori nyt vaan, mutta on pakko kysyä, että jos jotkut teistä on lapsettomia ja kärsii suunnattomasti siitä, niin miksi te pyöritte näillä palstoilla? Itsestä tuntuis, että kääntäis veistä sydämessä. Sori, on vaan pakko kysyä..

suski
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
Nyky-yhteiskunnassa nimenomaan saa näyttää huonoa oloaan ja sitä ymmärretään liikaakin. Kaikelle on aikansa ja paikkansa: iloisten ihmisten iloa ei pilata omalla surulla ja surullisten annetaan surra rauhassa eikä "piristetä" omilla ilonaiheilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!
Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n ystävä olisi voinut omalle seinälleen purkaa pahaa oloaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta ap:n seinälle olisi voinut jättää kommentoimatta, ainakaan noin tökerösti. Olisi voinut sanoa vaikka että ihana juttu sulle ja kertoa, että toivoisi saman itselleen.
Jaha, eli sinäki taidat olla vaan katkera vanha maho lehemä? Siltä sun kommentit vähän kuulostikin. Ikinä en ite oo kuullut, että kelleen ois vittuiltu lapsettomuudesta, etenkin jos lapsettomuus on ollut muidenkin tiedossa.
Häh? Eihän ap ole kenellekään v*ttuillut vaan ap:n kaveri on kirjoittanut ap:n seinälle tökerön kommentin kun ap:n lapsi tuhisee sylissä.

Ja en ole katkera maho lehmä :)
Anteeksi, meni lainaus pieleen, tarkoitin tuota äiti44:ää *anteeksi*

vieras
Suuntaan ja toiseen. Minusta kaverisi olisi voinut ymmärtää ja hyväksyä sen että iloitset lapsestasi, sinulla on täysi oikeus siihen. Ja sinä voit antaa anteeksi tyhmän kommentin joka oli ehkä vähän ylilyöty tuohon tilanteeseen, ja ymmärtää tunteiden siellä päässä kuohahtaneen oman tilanteen pettymyksen johdosta.

merimies
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Tämä lapsettomuusasia on hyvä esimerkki siitä, kuinka epäonneaan ei saisi ulkopuolisille näyttää. Nyky-yhteiskunnassa vain menestyminen ja onni ovat muillekin näyttämisen arvoisia asioita. Negatiiviset tunteet täytyy tukahduttaa ja sillä voi olla pidemmän päälle tuhoisia seurauksia.
No voi vittu. Kyllä saa olla negatiivinen mutta toisen onnea ei saa pilata, eikä saa olla ilkeä muita kohtaan. Muuten saa sitä mitä tilaa, mitä varmaan aika moni lapseton nykyään saa mutta eivät osaa ottaa opikseen siitä.
Ei se vauvaonni voi mennä pilalle yhdestä kommentista.
Ei, mutta ei toisella ole siltikään oikeutta sitä yrittää pilata. Vai onko?
Kommentoin tähän nyt samoin sanoin kuin aikaisempaankin samantyyliseen ihmettelyyn:

Niin, mutta kumpi on raskaampi risti kannettavaksi, onni vai epäonni? Kummalla on enemmän resursseja kestää vittuilua ja paskaa?

Se nyt vain on fakta, että kaikilta pääsee joskus sammakoita suusta, kaikki me joskus käyttäydymme kuin idiootit. Mutta jos toinen on idiootti, ei siitä tarvitse heti ottaa itseensä Eikä itse tarvitse vajota samalle tasolle. Empaattisuutta kehiin, pliis!
Ei se välttämättä mene niin että lapsen saamisen jälkeen elämä on pelkkää onnea ja aututta. Tai niin että lapsettomuus pilaa koko loppuelämän. Toisen resursseista ei voi ulkopuolinen tietää yhtään mitään. Jaksaminen on kokonaisvaltainen juttu, lapsia tai ei.
Totta, mutta tässä tapauksessa EHKÄ näin kuitenkin on. Voin olla väärässäkin. Mutta voi olla oikeassakin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.
Minä tunsin monta äitiä, ja tapasin heitä varmaan satoja ennen kuin minusta tuli äiti eikä yksikään heistä kohdellut minua huonosti eikä ollut leuhka. Johtui varmaan myös musta itsestäni vähän, että miten käyttäydyin ja mitä kommentoin? =)
Älä tukehdu omahyväisyyteesi. Ei johtunut sinusta.

Eikä johtunut minustakaan. Ne ämmät/äidit jotka minulle kuittailivat tekivät sen tieten tahtoen ja tasan tarkkaan loukkaamistarkoituksessa kun minulla ei ollut lapsia vielä tuolloin ja ikäni perusteella saattoivat jo ounastella ettei niitä ehkä tulekaan. Ovat entisiä ystäviäni muuten, monista muistakin syistä johtuen.

Olet Phoebsi todella lapsellinen typerys kun et tätäkään asiaa pystynyt muuten kommentoimaan kuin kääntämällä asian itsekehuksi ja syytökseksi minua kohtaan. Noin sitä pitää! Oletko sinäkin oikein ÄITI?
Rauhoitu hyvä ihminen :D

..
WOW tää keskustelu kiehuttaa tunteita! Eiks nyt vaan sovittas, että kaikkien pitäis käyttäytyä ja kunnioittaa toisten tunteita.

Sori nyt vaan, mutta on pakko kysyä, että jos jotkut teistä on lapsettomia ja kärsii suunnattomasti siitä, niin miksi te pyöritte näillä palstoilla? Itsestä tuntuis, että kääntäis veistä sydämessä. Sori, on vaan pakko kysyä..
samalta sivustolta löytyy myös lapsettomuus palsta ja nämä uusimmat mitäs nyt osion viestit näkyvät myös sinne. Itse lueskelen muuten vaan ja mielenkiinnolla mitä kaikkea kirjoitetaan. Täällä kuitenkin paljon keskustelua monesta muustakin asiasta, kuin lapsista ja itse hoidan lapsia työkseni. Enemmän siinä voisi sattua kuin palstailussa, jos sen niin ottaisi :)

vieras

Itse olen lapseton mutten kärsi siitä, ja pyörin täällä koska teen työtä lasten parissa, siksi asia kiinnostaa minua.

äiti 44v
Mun mielestä toi oli nimenomaan suoraa v*ttuilua ap:lle ja ap:n onnelle. Jos ei pysty mitään muuta toisen onneen kommentoimaan kun sen, että itseä ärsyttää, voi jättää kommentoimatta.
Ei ole mikään pakko eikä edes suositus jättää kommentoimatta!

Päinvastoin, oikein suositellaan etteivät ihmiset patoaisi katkeruuttaan vaan antaisivat sen vapaasti tulla ULOS!

Yrittäkää itse myötäelää toisen (lapsettoman) tuskan ja surun tunteita, kateudenkin tunteita, älkääkä lyökö lyötyä!
Olen edelleen sitä mieltä, että ap:n ystävä olisi voinut omalle seinälleen purkaa pahaa oloaan ihan niin paljon kun haluaa, mutta ap:n seinälle olisi voinut jättää kommentoimatta, ainakaan noin tökerösti. Olisi voinut sanoa vaikka että ihana juttu sulle ja kertoa, että toivoisi saman itselleen.
Jaha, eli sinäki taidat olla vaan katkera vanha maho lehemä? Siltä sun kommentit vähän kuulostikin. Ikinä en ite oo kuullut, että kelleen ois vittuiltu lapsettomuudesta, etenkin jos lapsettomuus on ollut muidenkin tiedossa.
Sellaistako ei maailmassa ole mistä sinä et ole kuullut? Vain asioita joista sinäkin olet tietoinen? Tämä asenteesi on omahyväisyyden huippu!

Toinen näistä naisista (jotka minulle vittuilivat lapsettomuudestani) jopa kertoi vuosia myöhemmin (kun jo olin äiti) että hän tiesi vittuillessaan että olen hoidoissakin käynyt Väestöliitossa.

Minä olen 44v, on makuasia onko se jo vanha. Mutta mahopa en ollutkaan sillä useampi lapsikin lopulta tuli ja ihan luomusti! Eli väitteesi on kumottu että minä olisin maho vanha lehmä.

Sensijaan, sinä juuri kommentillasi todistit olevasi kusipää. Sitä ei kukaan pysty kumoamaan. Onnittelut. Miltä tuntuu kun päässä hölskyy? Viilentääkö helteellä? Pidä pipo tiukasti pakkasella ettei pää jäädy kusilohkareeksi.

Äidit ovat pääasiallisesti leuhkoja, omanapaisia ja pahansuopia. Lapsettomien vainoaminen on yksi äitejen suosikkiharrastuksia. Sain siitä itsekin osani silloin kun itselläni ei vielä lapsia ollut ja olin jo kuitenkin yli kolmikymppinen tuolloin.
Minä tunsin monta äitiä, ja tapasin heitä varmaan satoja ennen kuin minusta tuli äiti eikä yksikään heistä kohdellut minua huonosti eikä ollut leuhka. Johtui varmaan myös musta itsestäni vähän, että miten käyttäydyin ja mitä kommentoin? =)

Eikä johtunut minustakaan. Ne ämmät/äidit jotka minulle kuittailivat tekivät sen tieten tahtoen ja tasan tarkkaan loukkaamistarkoituksessa kun minulla ei ollut lapsia vielä tuolloin ja ikäni perusteella saattoivat jo ounastella ettei niitä ehkä tulekaan. Ovat entisiä ystäviäni muuten, monista muistakin syistä johtuen.

Olet Phoebsi todella lapsellinen typerys kun et tätäkään asiaa pystynyt muuten kommentoimaan kuin kääntämällä asian itsekehuksi ja syytökseksi minua kohtaan. Noin sitä pitää! Oletko sinäkin oikein ÄITI?
Sillä taitaa olla nenussa herne, palkoineen pokineen :D

juupajuu
miksi otsikossa piti tuoda esiin se, että henkilö on lapseton? olisi voinut laittaa, että kaveri kommentoi... idiootteja mahtuu molempiin. Kommentti olisi voinut tulla esim. lapsiin totaalisesti väsyneeltä äidiltä. Kaikki äiditkään eivät jaksa kuunnella päivityksiä aina vaan lapsista. Äideilläkin on oma elämä.

äiti 44v

Minä olen ihan riittävän rauhallinen, kiitos vain huolenpidosta.

Sensijaan, mitä aijot tehdä omalle ongelmallesi?

Sellaistako ei maailmassa ole mistä sinä et ole kuullut? Vain asioita joista sinäkin olet tietoinen? Tämä asenteesi on omahyväisyyden huippu!

Toinen näistä naisista (jotka minulle vittuilivat lapsettomuudestani) jopa kertoi vuosia myöhemmin (kun jo olin äiti) että hän tiesi vittuillessaan että olen hoidoissakin käynyt Väestöliitossa.

Minä olen 44v, on makuasia onko se jo vanha. Mutta mahopa en ollutkaan sillä useampi lapsikin lopulta tuli ja ihan luomusti! Eli väitteesi on kumottu että minä olisin maho vanha lehmä.

Sensijaan, sinä juuri kommentillasi todistit olevasi kusipää. Sitä ei kukaan pysty kumoamaan. Onnittelut. Miltä tuntuu kun päässä hölskyy? Viilentääkö helteellä? Pidä pipo tiukasti pakkasella ettei pää jäädy kusilohkareeksi.
:LOL:

Katkera sä oot ainakin, sulle merkkaa vain se, että joku on ollut sulle ilkee ja sun mielestä kaikkien lapsettomien pitää nyt sen kunniaksi saada ihan helevetisti sääliä ja ymmärrystä ja vapaus nakella paskaa muiden niskaan just niin paljon kun lystää?

Sori hei, kasva aikuiseksi! Vanha sä oot, mutta ei se ikä yksistään sitä aikuisuutta tee...

Jos sanoo toiselle että taidat olla katkera maho lehmä, niin se on juuri sitä vittuilua lapsettomuudesta, mitä tuon viestin kirjoittaja ei ole koskaan kuullutkaan...
Kato, kato, niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. En ole kuullut kenenkään vittuilevan kenellekään lapsettomalle vain lapsettomuuden takia, typerille ihmisille voi kyllä vittuilla, siinä on vissi ero.

Minä olen ihan riittävän rauhallinen, kiitos vain huolenpidosta.

Sensijaan, mitä aijot tehdä omalle ongelmallesi?
Ei mulla ole mitään ongelmaa, enkä nyt lähde tuohon lapselliseen leikkiisi mukaan =)

Ei mulla ole mitään ongelmaa, enkä nyt lähde tuohon lapselliseen leikkiisi mukaan =)
Tuo on näköjään niin katkera, että ei osaa edes suhtautua siihen, että joku on tasapainossa oman itsensä ja oman elämänsä kanssa, surullista.

äiti 44v

Tämä viimeisin kommentti on näillä palstoilla yleisimmästä päästä ja lähinnä alakoulutasoinen.

No niin, herneet on nyt nenussa ja vanhaksi mahoksi lehmäksi on myös minua haukuttu...

Oliko palstan äipillä vielä mahdollisesti jotain muuta korkeaälyllistä hengentuotetta mitä tämä keskustelu kipeästi kaipaisi?

Epäily siitä että olisin esimerkiksi sossutapaus ja lapsetkin jo huostassa? Muinoin olisi haukuttu lesboksikin mutta nykyään kun lesbot on korotettu jalustalle ja heitä suvaitaan ihan sairaasti niin lesboksi ei saa haukkua. Hetero...?

äiti 44v
Tuo äiti 44v on käynyt piiiikkaisen ylikierroksilla useammassakin tätä aihetta koskevassa ketjussa, ei kannata sitä ottaa niin tosissaan.
Kannattaa nimenomaan ottaa tosissaan silloin kun asiasta puhutaan. Se ei liene mikään vähäteltävä tai asian tärkeyttä himmentävä seikka jos sama nimimerkki on useammassakin ketjussa ollut itsensä kanssa samaa mieltä?

hmmm
katkera voi olla monesta syystä. Jotkut yh:t on katkeria siitä, että toisilla on mies... Toiset siitä, että toisilla on rahaa ja jopa äidit ovat katkeria monesta asiasta esim. siitä, että ei ole tarpeeksi omaa aikaa jne. Tätä palstaa lukiessa olen todennut, että katkeria kaikki.

vieras

Tämä viimeisin kommentti on näillä palstoilla yleisimmästä päästä ja lähinnä alakoulutasoinen.

No niin, herneet on nyt nenussa ja vanhaksi mahoksi lehmäksi on myös minua haukuttu...

Oliko palstan äipillä vielä mahdollisesti jotain muuta korkeaälyllistä hengentuotetta mitä tämä keskustelu kipeästi kaipaisi?

Epäily siitä että olisin esimerkiksi sossutapaus ja lapsetkin jo huostassa? Muinoin olisi haukuttu lesboksikin mutta nykyään kun lesbot on korotettu jalustalle ja heitä suvaitaan ihan sairaasti niin lesboksi ei saa haukkua. Hetero...?
psssst. Seuraavaksi sinua haukutaan mielisairaaksi, se on uusi "sä olet vammainen" heitto ;) :D

sama
Tuo äiti 44v on käynyt piiiikkaisen ylikierroksilla useammassakin tätä aihetta koskevassa ketjussa, ei kannata sitä ottaa niin tosissaan.
Kannattaa nimenomaan ottaa tosissaan silloin kun asiasta puhutaan. Se ei liene mikään vähäteltävä tai asian tärkeyttä himmentävä seikka jos sama nimimerkki on useammassakin ketjussa ollut itsensä kanssa samaa mieltä?
Saa olla samaa mieltä vaikka kuinka monessa ketjussa mutta sulla tahtoo mennä toisten haukkumiseksi ja raivoamiseksi aina jossain vaiheessa. Jos tahdot tulla otetuksi vakavissaan niin kannattaa vähän rauhoittaa tekstisi sävyä.

äiti 44v
Tuo on näköjään niin katkera, että ei osaa edes suhtautua siihen, että joku on tasapainossa oman itsensä ja oman elämänsä kanssa, surullista.
Phoebsi vai minä? Siis katkera?

Itsestäni voin sanoa että elämä on reilassa. Muitten tilanteista en osaa mitään kommentoida. Te muutko osaatte?

Yhteistyössä