Lapseton vastaa kysymyksiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onko teitä tutkittu, miksi ette voi saada lapsia?
Voimia!

On tutkittu ja hutkittu. Syitä kaksi: siittiöitä liian vähän ja mä en ilmeisesti ovuloi (ainakaan joka kierrossa). Eivät tutkineet mua kunnolla, kun miehestä löytyi syy. Kiitos, voimia todellakin tarvitaan!
On varmaan helpompaa hyväksyä lapsettomuus kun molemmissa osapuolissa on "vikaa" vai onko?
Toivon todella että saatte lapsen tavalla tai toisella :)
Itse kärsin eräänlaisesta lapsettomuudesta kun meillä on 1 lapsi mutta emme pysty saamaan enempää lapsia. Asian sulattelu vie kauan...
Mutta siis onnea ja zemppiä jatkoon!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
On varmaan helpompaa hyväksyä lapsettomuus kun molemmissa osapuolissa on "vikaa" vai onko?
Toivon todella että saatte lapsen tavalla tai toisella :)
Itse kärsin eräänlaisesta lapsettomuudesta kun meillä on 1 lapsi mutta emme pysty saamaan enempää lapsia. Asian sulattelu vie kauan...
Mutta siis onnea ja zemppiä jatkoon!

Jaa-a. Enpä usko, että koskaan tulen lapsettomuutta hyväksymään. Miksi se pitäisi hyväksyä? En mä sitä itse ole toivonut tai valinnut! Huonoina hetkinä haukun miestä, vaikka itsessäkin sitä vikaa on :/
Kiitos tsempistä, toivottavasti saatte toisen lapsen!

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mitä mieltä olet abortista?

Periaatteessa jokaisen oma asia, mutta en kyllä hyväksy aborttia jos siihen ei ole pätevää syytä tai jos sitä käytetään ehkäisymenetelmänä. Itse en tekisi koskaan, vaikka mulla olisi kuusi lasta entuudestaan!

Alkuperäinen kirjoittaja lilap:
Miksi haluatte lapsen?

Valitsisitko ennemmin lapsen (ilman nykyistä miestäsi), kuin lapsettoman loppuelämän miehesi kanssa, jos ne olisi vaihtoehdot?

Kyllähän tuo lapsen kaipuu on ihan biologinen halu tulla äidiksi/isäksi, kokea vanhemmuus. Ja, myös tarve hoivata, jatkaa sukua, olla perhe. Halutaan elää lapsiperheen arkea kaikkinen iloineen ja suruineen.

Tää sun toinen kysymys oli kyl hyvä. Tuota en olekaan koskaan aiemmin miettinyt... Jos olisi nuo kaksi vaihtoehtoa, niin (onpas vaikeaa). Jos on pakko valita, niin kyllä mä varmaan sen miehen valitsisin. En usko, että musta olisi yksin lasta kasvattamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Haluatko imettää pitkään? Käyttää kestovaippoja? Nukkua perhepedissä? Tms *hörhöilyä* :D

Mielelläni imettäisin, jos vain onnistuis. Kestovaipat kiinnostaa, tuo perhepeti ei oo mulle mitenkään tuttu. Onkos se jotain sellaista, että kaikki nukkuu samassa sängyssä? Jos, niin en ehkä haluaisi. Haluaisin vauvan nukkumaan sängyn viereen, katosta roikkuvaan rottinkikoriin, jossa itsekin lapsena nukuin :)

Alkuperäinen kirjoittaja lilap:
Miksi aloititte lapsen yrittämisen juuri silloin kun aloititte? Miksi ei aiemmin (tai myöhemmin)?

Söin pillereitä epäsäännölliseen kiertoon. Ne eivät sopineet ja mies oli sitä mieltä, että voitais lopettaa ehkäisy. Aiemmin ei halunnut. Tuntuu, että oli sopiva aika. Jos myöhemmin, niin oltais oltu jo vanhoja.

Ootko kokeillu VHH:ta? Huolehtiiko mies riittävästä sinkin ja antioksidanttien saannista?

(VHH voi auttaa ovuloimattomuuteen.)

Meillä kans hieman päälle 3 vuotta takana (sisältäen 1 keskenmenon)...

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Ootko kokeillu VHH:ta? Huolehtiiko mies riittävästä sinkin ja antioksidanttien saannista?

Mikä on VHH? Mies syö sinkkitabletteja, antioksidantteja sais ilmeisesti ruuasta vai? Tsemppiä myös teille? Saako kysyä miten sä olet jaksanut lapsettomuutta?

Mikä on VHH? Mies syö sinkkitabletteja, antioksidantteja sais ilmeisesti ruuasta vai? Tsemppiä myös teille? Saako kysyä miten sä olet jaksanut lapsettomuutta?

vähähiilihydraattinen ruokavalio.. sisältää paljon proteiineja ja rasvoja. näin olen käsittänyt.

VHH on vähähiilihydraattinen ruokavalio, ei siis kuitenkaan hiilariton. Pitää verensokerin ja sitä kautta insuliinitasot tasaisena ja sopivan matalana ja sitä kautta tasaa ja auttaa hormonitoimintaa.
Antioksidantteja juu ruuasta, esim parsakaali on hyvä, ja marjat ym ym. "Rehut" kannattaa toki mieluiten raakana syödä.

Onhan tää aika rankkaa ollu välillä, lievää masennustakin mutta siihen on kyllä muitaki syitä. Viime aikoina ei oo semmosta vauvakuumetta enää ollukaan, olen kovin luottavainen kuitenki että lapsi saadaan. Koitan ite panostaa tuohon ruokavalioon ja 10kg painonpudotukseen, ja uskon että se auttaa, kun on jotku muutki avun siitä saanu (pcos:n hoidossa). Vyöhyketerapiassa käyn myös parin viikon välein.

Tsemppiä! :)

Yhteistyössä