Lapset ja menkkavärkit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja monen mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen vissiin jotenkin outo kun mä en puhu mistään aikuisten vaipoista, eihän ne mitään vaippoja ole vaan siteitä. Kerron että nämä on naisten siteitä tai että äitin juttuja, riippuen että kuka on kysyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja monen mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja täti kävi:
Miks täällä pitää puolustaa jopa vessareissuja. Saa kait sitä käydä ovet auki jos haluaa, mitä se kuuluu kenellekkään. Toisekseen mikä niissä menkoissa on niin salamyhkäistä. Eletään 2000-lukua eikä mitään viiskytlukua jolloin menkoista sai tietää sillon kun ne alkoi.

Ei se lapsi siitä traumatisoidu jos sattuu kysymään ja siihen vastaa lapsen ikää vaatimalla tasolla.

Meillä ei salata mitään asioita ja siksi kysynkin neuvoa, kuinka selitän tuon asian lapsen tasosesti. :) Meillä on selitetty ja puitu kaikki raskaus ja synnytysjutut jo aiemmin, mut jotenkin tämä menkkajuttu on vaikeampi selittää. Karsastan kaikkea salamyhkäisyyttä, sille linjalle tuskin olen lähdössä.

Sano vaikka, että se paikka, jossa vauvat kasvavat, kohtu puhdistuu kerran kuukaudessa ja siksi naiset käyttävät silloin siteitä. Kohdun siivous päivät. :D

Mä ajattelen sen asian niin, että JOKAISEN pitää saada vessarauha ja pienimmällekin jo selitetään, että vessassa käydään rauhassa ja yksin, myös äiti. Niin meilläkin on tehty ja neljä lasta on pienillä ikäeroilla. Myös lapsi saa olla vessassa rauhassa, mua ärsyttää ylikaiken kun kavereitten lapset tunkevat samaan vessaan meidän lasten kanssa, heitä ei ole opetettu.

Mutta jos ihan pakko on tuonikäiselle selitellä, riittää, että sanoo, että se on naisten vaippa, sitä tarvitaan silloin tällöin. Mutta verijutut voi vaan järkyttää, ne säästäisin myöhemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä olen vissiin jotenkin outo kun mä en puhu mistään aikuisten vaipoista, eihän ne mitään vaippoja ole vaan siteitä. Kerron että nämä on naisten siteitä tai että äitin juttuja, riippuen että kuka on kysyjä.

Juu en minäkään vaipoista puhu. Vaipat ovat asia erikseen. Siteiksi sanon, naisten juttuja...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja monen mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja täti kävi:
Miks täällä pitää puolustaa jopa vessareissuja. Saa kait sitä käydä ovet auki jos haluaa, mitä se kuuluu kenellekkään. Toisekseen mikä niissä menkoissa on niin salamyhkäistä. Eletään 2000-lukua eikä mitään viiskytlukua jolloin menkoista sai tietää sillon kun ne alkoi.

Ei se lapsi siitä traumatisoidu jos sattuu kysymään ja siihen vastaa lapsen ikää vaatimalla tasolla.

Meillä ei salata mitään asioita ja siksi kysynkin neuvoa, kuinka selitän tuon asian lapsen tasosesti. :) Meillä on selitetty ja puitu kaikki raskaus ja synnytysjutut jo aiemmin, mut jotenkin tämä menkkajuttu on vaikeampi selittää. Karsastan kaikkea salamyhkäisyyttä, sille linjalle tuskin olen lähdössä.

Sano vaikka, että se paikka, jossa vauvat kasvavat, kohtu puhdistuu kerran kuukaudessa ja siksi naiset käyttävät silloin siteitä. Kohdun siivous päivät. :D

Wau, tää oli kiva juttu!:D Kiitos.

Naisten siteistä mä puhuin neidille aikoinaan ku mulla vielä menkat oli ja verenki selitin et se ei tarkota mitään pahaa vaan kuuluu normaalina naisen elämään.

Ja hyvin pärjää omien menkkojensa kanssa keskiviikkona 11 täyttävä nykyään

Ihan oon kertonu, että on kuukautiset ja tulee verta ja siks tarvitaan "vaippa" ja on ihan normaaleja naisten juttuja. Meillä kaikki kyselijät on poikia, ei oo tarvinnu selitellä tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja annina:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Miksi joudut käymään ovi auki vessassa? Mä en oo koskaan käsittänyt...
Mutta kerrot totuuden jos lapset jotain kysyy.

meil on sit toinen vaihoehto et tuo 1v3kk huutaa oven takana tai istuu omalla potallaan, sen aikaa ku mä istun omallani..

Mitäs tapahtuu jos se lapsi huutaisikin vaikka 10 minuutin jättikakan ajan?

Ja kyllähän mä voin selittää tuolle pojalle vessarauhasta, se vaan ei ole kiva sitten siivota sen jälkiä täällä mitä on ehtiny puuhaamaan ja toisekseen se ei itse mihinkään yksin vessaan halua, potan oltava näkösällä että äitikin näkee miten hän istuu sillä. Hyvä niille joiden kersat eivät kiipeä seinille sillä aikaa kun istuu oven takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Eikö sitä voi selittää? Että naisilla tulee verta pimpistä kerran kuukaudessa ja silloin pitää pitää vaippaa?

Tai näin ainakin oma äitini selitti minulle jo tosi pienenä, alle viisivuotiaana.

mun 5v sais ihan hirveen hepulin jos sanoisin että vuodan verta. se huutaa ihan hysteerisesti jos näkee vähänkään verta,,,

Tota samaa oon pohtinut. Liberopaketissa oli mukana terveyssidepaketti jonka esikoinen näki ja kysy mitä ne ovat. sanoin että äidin vaippoja. nyt on sitten kyselly vessareissuilla että laitatko sä äiti sen vaipan... oon yrittänyt aina vaivihkaa käydä kun on menkat, luulis että se veren näkeminen vois olla aika järkyttävää. Esikko siis 3v enkä todella ole vielä ajatellut kertoa tarkemmin... Mun vanhemmat kertoi mulle kun olin 5v miten vauvat syntyy ja mulle jäi lapsen mieleen ihan kummallisia juttuja joita sitten pitkään mietin.

Meillä on käytetty tuota samaa selitystä. Siis että äidin masussa on pieni punainen huone, jossa vauvat kasvaa, ja koska siellä ei nyt ole vauvaa, on siellä kerran kuukaudessa siivouspäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja annina:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Miksi joudut käymään ovi auki vessassa? Mä en oo koskaan käsittänyt...
Mutta kerrot totuuden jos lapset jotain kysyy.

meil on sit toinen vaihoehto et tuo 1v3kk huutaa oven takana tai istuu omalla potallaan, sen aikaa ku mä istun omallani..

Mitäs tapahtuu jos se lapsi huutaisikin vaikka 10 minuutin jättikakan ajan?

Mulla ei ainakaan tule kakka jos joku huutaa oven takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Meillä tommosta tilannetta ei ole päässy syntymään, ovi kiinni vaan.
Pitäähän nyt herrajumala sen verran yksityisyyttä olla JOPA äidilläkin...

Samaa mieltä!!!!
Ja ihania ja lapselle sopivia selityksiä nuo vauvahuoneen siivouspäivät:)

Yhteistyössä