Lapsesi likaantuneet vaatteet jäävät mummolaan, palauttaako anoppisi ne takaisin likaisina vai pestyinä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"MintunKukka"
Kumpikin mummo pesee ihan takuulla vaatteet jos ne sinne ovat jääneet. Toisinaan kerkeen hakea ennen pesua mut kyllä ne on niitä heti koneeseen tyyräämässä. Samoin siskoni ja muut sukulaiset.
Näin teen minäkin ihan siksi että se puhdas vaate on mukavampi palauttaa kuin likainen.

Vieraas
niinpä keksin kerran jättää kirjeen pojalta pyykkitelineen päälle : äiti viikkaa pyykit, mummon ei tarvitse, toivoo: pojanpoikasi L :D ... onnistui
Kyllä mun mielestä nätisti huomauttaminen olisi ollut fiksumpi tapa toimia...

Mä luulen, et toi on vähän sellainen "kulttuuriero". Omassa perheessäni esim. kyläily on sohvalla tönötystä. Vieras ei ota itse kahvilusikkaa kaapista, jos emäntä on sen unohtanut laittaa. Noloa on jo se, et sanoo, että lusikka puuttuu, yms... Miehen perheessä tullaa kylään asumaan ja ollaan kuin kotonaan. Mulle oli kans alkuun järkytys se toisen kaappeihin meno ja kotitöiden teko, mut sit hyväksyin sen vaan erilaiseksi tavaksi toimia. Ja nyt täytyy kyllä sanoa, että paljon läheisemmäksi sitä lapsetkin tulee tuollaisessa rennossa ja kotoisassa tunnelmassa. On sitä vieläkin juttuja mitä anoppi tai muu miehen sukulainen olis voinut mun puolesta jättää tekemättä, mut mitä sitten? :D

"MintunKukka"
Kyllä mun mielestä nätisti huomauttaminen olisi ollut fiksumpi tapa toimia...

Mä luulen, et toi on vähän sellainen "kulttuuriero". Omassa perheessäni esim. kyläily on sohvalla tönötystä. Vieras ei ota itse kahvilusikkaa kaapista, jos emäntä on sen unohtanut laittaa. Noloa on jo se, et sanoo, että lusikka puuttuu, yms... Miehen perheessä tullaa kylään asumaan ja ollaan kuin kotonaan. Mulle oli kans alkuun järkytys se toisen kaappeihin meno ja kotitöiden teko, mut sit hyväksyin sen vaan erilaiseksi tavaksi toimia. Ja nyt täytyy kyllä sanoa, että paljon läheisemmäksi sitä lapsetkin tulee tuollaisessa rennossa ja kotoisassa tunnelmassa. On sitä vieläkin juttuja mitä anoppi tai muu miehen sukulainen olis voinut mun puolesta jättää tekemättä, mut mitä sitten? :D
Meillä on molemmissa mummoloissa,siskojeni perheissä ja parhaankaverin kans kirjottamaton sääntö että jos jotain janottaa ni haetaan vettä kysymättä. Jos pitää vauvalle puurokeittää ni hiutaleita saa kyselemättä. Jos talon emäntä/isäntä on siinä jamassa ettei voi keittää kahvia niin sen keittää sitten joku muu ja siihenkään tarvi lupaa. Jos menään toisille iltaa istumaan niin se on automaatio että jotain syötävää viedään mukanaa. Kaikki osallistuu siivoukseen. Ja ollaan enenmpi ku läheisiä toisille.
Siskolla voin kyllä vaikka ne pyykitkin laittaa mutta muut hoitakoot ne itse ;)

Mä aina toivon, että laittavat tulemaan likaisina, mutta aina tulevat pestyinä takaisin. Siis anoppi ja oma äitin toimivat näin. Käyttävät niin voimakastuoksuisia pesuaineita, että mä saan migreenin. Eikä se "tuoksu" lähde kuin jossain sadannessa viidennessäkymmenennessä pesussa. :|

Joitain olen joutunut heittämään roskiin matkalla postista kotiin, nykyään annan naapurille, se niitä sit pesee oman pyykkinsä seassa kunnes ovat hajuttomia taas.

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Mä aina toivon, että laittavat tulemaan likaisina, mutta aina tulevat pestyinä takaisin. Siis anoppi ja oma äitin toimivat näin. Käyttävät niin voimakastuoksuisia pesuaineita, että mä saan migreenin. Eikä se "tuoksu" lähde kuin jossain sadannessa viidennessäkymmenennessä pesussa. :|

Joitain olen joutunut heittämään roskiin matkalla postista kotiin, nykyään annan naapurille, se niitä sit pesee oman pyykkinsä seassa kunnes ovat hajuttomia taas.
tai siis en tykkää asiasta, vaan tarkoitin tykkäämisellä et meillä sama juttu aikoinaan, nyt uskovat jo etteivät pese =)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26316964:
tai siis en tykkää asiasta, vaan tarkoitin tykkäämisellä et meillä sama juttu aikoinaan, nyt uskovat jo etteivät pese =)
MILLÄ ihmeellä sä olet saanu viestin perille?? Mutsi on tienny mun migreeneistä ja muista jo jonkun 20 vuotta, mutta edelleenkään ei suostu ymmärtämään niitä. On sitä mieltä, että liioittelen ja rajusti, tyyliin "kyllä minullakin burana auttaa".
Anopin suhteen on toivoa, kun mies vei sinne viime työmatkallaan meidän käyttämää pesuainetta jonkun 7kg:n megapäkin :D

Anoppi varmaan pesisi koska ei nähdä ihan joka viikko / kuukausi. Äitini pesee aina lasten vaatteet jos he ovat yhdenkään yön hoidossa joten taatusti unohtuneetkin kamppeet tulisi koneen kautta.
En odota että pesisivät enkä edes toivo sitä kun käyttävät hajustettuja pesuaineita mutta ei siitä suurta haittaakaan ole.

MILLÄ ihmeellä sä olet saanu viestin perille?? Mutsi on tienny mun migreeneistä ja muista jo jonkun 20 vuotta, mutta edelleenkään ei suostu ymmärtämään niitä. On sitä mieltä, että liioittelen ja rajusti, tyyliin "kyllä minullakin burana auttaa".
Anopin suhteen on toivoa, kun mies vei sinne viime työmatkallaan meidän käyttämää pesuainetta jonkun 7kg:n megapäkin :D
no meillä ehkä syynä se et esikoinen on jo 19v niin on ollu aikaa sanoa moneen kertaan :LOL:

• Tykkää
Reactions: moekoe
"Anne"
totta kai puhtaana,
ja lapsilla on minun vanhempieni luona omat vaatteet jotka muori automaattisesti pesee joka käynnin jälkeen. sinne ei tarvi viedä kuin muksut ja pärjäävät.
Tähän peesi. Paitsi kyseessä ei ole minun vaan miehen vanhemmat.
Omasta äidistäni en tiedä, pesisi ehkä tai sitten ei. Sinne pitää viedä lapsellekkin kaikki, vaipat, sänky, ruuat ja paperille lapsen vuorokausirytmi :D

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänenaika;26316708:
Mutta miksi ihmeessä anoppien tai äitien pitäisi palauttaa likaiset vaatteet puhtaana? Mikä velvollisuus heillä on tehdä meille kuuluvia töitä?
Meillä lapsen mummi kyllä pesisi lapselta jääneet likaiset vaatteet samalla kuin lapsen siellä olevatkin vaatteet tai omansa enkä usko että siitä olisi hänestä yhtään ylimääräistä vaivaa.

"vieras"
Anoppi palauttaa likaisena (näin on siis käynyt pari kertaa), omat vanhempani pesisivät. En ole muuten ikinä tätäkään asiaa sen enempää pohtinut. Anopin kohdalla uskon, että ei uskalla pestä lasten vaatteita, koska ei ole varma pesuaineen sopivuudesta.

Asuu ulkomailla, eli ei varmasti rupeaisi likaisia vaatteita postittamaan meille päin. Pesisi kyllä varmaan muutenin, en tiedä kun ei ole koskaan niin käynyt. Oma äitini palauttaa aina puhtaana, oikein ilahtuu kun sillä on yksin asuvana aina ongelma, että pesukone käy puolityhjänä kun ei tule tarpeeksi pyykkiä :D.

Palauttaisi pestynä, valitettavasti. Kuten munkin äiti.

Kummassakin paikassa käytetään hajullisia pesuaineita ja ne haisee mun nenääni kamalan voimakkailta (ja koko vaatekaappi löyhkää sitten jos sielä on ko. aineilla pestyjä vaatteita). Ottaisin mielumin takaisin likaisena ja pesisin itse :)

margella
anopilta tulee pestynä takaisin, toki aina niin myöhässä ett poika ehtinyt kasvaa sen verran että ei mahdu enää päälle. Hänellä nyt koko 140 ja viime viikolla anoppi palautti kassillisen vaatteita jotka olivat kokoa 110. Vähän harmittaa että ei palauta ajoissa:(

Yhteistyössä