"sondersson"
Meillä ei kumpikaan mummo palauttas vaan jättäsivät vaihtareiks seuraavaan kyläilyyn.
Kyllä mun mielestä nätisti huomauttaminen olisi ollut fiksumpi tapa toimia...niinpä keksin kerran jättää kirjeen pojalta pyykkitelineen päälle : äiti viikkaa pyykit, mummon ei tarvitse, toivoo: pojanpoikasi L ... onnistui
Meillä on molemmissa mummoloissa,siskojeni perheissä ja parhaankaverin kans kirjottamaton sääntö että jos jotain janottaa ni haetaan vettä kysymättä. Jos pitää vauvalle puurokeittää ni hiutaleita saa kyselemättä. Jos talon emäntä/isäntä on siinä jamassa ettei voi keittää kahvia niin sen keittää sitten joku muu ja siihenkään tarvi lupaa. Jos menään toisille iltaa istumaan niin se on automaatio että jotain syötävää viedään mukanaa. Kaikki osallistuu siivoukseen. Ja ollaan enenmpi ku läheisiä toisille.Kyllä mun mielestä nätisti huomauttaminen olisi ollut fiksumpi tapa toimia...
Mä luulen, et toi on vähän sellainen "kulttuuriero". Omassa perheessäni esim. kyläily on sohvalla tönötystä. Vieras ei ota itse kahvilusikkaa kaapista, jos emäntä on sen unohtanut laittaa. Noloa on jo se, et sanoo, että lusikka puuttuu, yms... Miehen perheessä tullaa kylään asumaan ja ollaan kuin kotonaan. Mulle oli kans alkuun järkytys se toisen kaappeihin meno ja kotitöiden teko, mut sit hyväksyin sen vaan erilaiseksi tavaksi toimia. Ja nyt täytyy kyllä sanoa, että paljon läheisemmäksi sitä lapsetkin tulee tuollaisessa rennossa ja kotoisassa tunnelmassa. On sitä vieläkin juttuja mitä anoppi tai muu miehen sukulainen olis voinut mun puolesta jättää tekemättä, mut mitä sitten?
tai siis en tykkää asiasta, vaan tarkoitin tykkäämisellä et meillä sama juttu aikoinaan, nyt uskovat jo etteivät pese =)Mä aina toivon, että laittavat tulemaan likaisina, mutta aina tulevat pestyinä takaisin. Siis anoppi ja oma äitin toimivat näin. Käyttävät niin voimakastuoksuisia pesuaineita, että mä saan migreenin. Eikä se "tuoksu" lähde kuin jossain sadannessa viidennessäkymmenennessä pesussa. :|
Joitain olen joutunut heittämään roskiin matkalla postista kotiin, nykyään annan naapurille, se niitä sit pesee oman pyykkinsä seassa kunnes ovat hajuttomia taas.
MILLÄ ihmeellä sä olet saanu viestin perille?? Mutsi on tienny mun migreeneistä ja muista jo jonkun 20 vuotta, mutta edelleenkään ei suostu ymmärtämään niitä. On sitä mieltä, että liioittelen ja rajusti, tyyliin "kyllä minullakin burana auttaa".Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26316964:tai siis en tykkää asiasta, vaan tarkoitin tykkäämisellä et meillä sama juttu aikoinaan, nyt uskovat jo etteivät pese =)
no meillä ehkä syynä se et esikoinen on jo 19v niin on ollu aikaa sanoa moneen kertaanMILLÄ ihmeellä sä olet saanu viestin perille?? Mutsi on tienny mun migreeneistä ja muista jo jonkun 20 vuotta, mutta edelleenkään ei suostu ymmärtämään niitä. On sitä mieltä, että liioittelen ja rajusti, tyyliin "kyllä minullakin burana auttaa".
Anopin suhteen on toivoa, kun mies vei sinne viime työmatkallaan meidän käyttämää pesuainetta jonkun 7kg:n megapäkin
Tähän peesi. Paitsi kyseessä ei ole minun vaan miehen vanhemmat.totta kai puhtaana,
ja lapsilla on minun vanhempieni luona omat vaatteet jotka muori automaattisesti pesee joka käynnin jälkeen. sinne ei tarvi viedä kuin muksut ja pärjäävät.
Meillä lapsen mummi kyllä pesisi lapselta jääneet likaiset vaatteet samalla kuin lapsen siellä olevatkin vaatteet tai omansa enkä usko että siitä olisi hänestä yhtään ylimääräistä vaivaa.Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvänenaika;26316708:Mutta miksi ihmeessä anoppien tai äitien pitäisi palauttaa likaiset vaatteet puhtaana? Mikä velvollisuus heillä on tehdä meille kuuluvia töitä?