Lapsenvahti asiaa

Minkäs ikäiset lapsenvahdit teillä on ollu ja minkä ikäsiä muksuja ovat kaitseneet ? Ja nyt siis kyse muista vahdeista kuin lapsen isovanhemmista tai kummeista :)

Mielenkiinnosta kyselen, kun yläkerran tuttu tyttö tarjoitui olemaan tarvittaessa lapsenvahtina meidän katraalle, mut en taida ihan vielä uskaltaa.
 
Hipsu
Se on niin paljon kiinni siitä mimmonen tyttö on ja sitten sun lasten iästä.
Kyllä 12v jo pärjää kummasti 5v.n kanssa, jos molemmat on rauhallisia ja
hoitaja sitoutuu hommaansa. Ite muistan olleeni 10v ja hoidettava oli 1v,
mummo tosin samassa pihapiirissä. Ja siitä on tietty paaaaljon aikaa.
 
vieras
meidän lapsia en uskalla antaa alle 20vuotiaalle... Sano vaan varovaiseksi, mutta kun en uskalla... Ovat mulle arvokkainta maailmassa joten haluan niiden hoitajalle jotain tilannetajua ja elämänkokemusta ettei mene paniikkiin jos joku vaaratilanne/hätätapaus tulee eteen. Osaahan joku 12v varmasti leikittää lapsia, mutta jos jotain saattuu niin tilanne on toinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Se on niin paljon kiinni siitä mimmonen tyttö on ja sitten sun lasten iästä.
Kyllä 12v jo pärjää kummasti 5v.n kanssa, jos molemmat on rauhallisia ja
hoitaja sitoutuu hommaansa. Ite muistan olleeni 10v ja hoidettava oli 1v,
mummo tosin samassa pihapiirissä. Ja siitä on tietty paaaaljon aikaa.
Niin, mä tiedän kyllä, että se on kiinni näistä. Mä hainkin nyt niitä kokemuksia eri kombinaatioista =) Miten muilla on ollu iät vahdin ja lasten.
 
Hipsu
No joo, jos 18v on jo täysi-ikäinen, niin ehkäpä pientä varovaisuutta on havaittavissa.
Mun oli taannoin pakko jättää 8viikkonen 10v isoveljen kanssa. Tosin vaan tunniksi. Ja mainiosti olivat pärjänneet.
 

Yhteistyössä