Lapseni kertoi tänään menettäneensä neitsyytensä vappuna...

• Viestiketjun aloittaja Seila
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ette voi olla tosissanne?? Se ei tee tytöstä huo*aa jos menettää neitsyyden tuon ikäisenä. Nuorihan hän on, mutta itse olen 14-vuotiaana menettänyt neitsyyteni, enkä sitä kadu. Nyt olen 24-vuotias kahden lapsen äiti (vanhin 4-vuotias eli ihan oli suunniteltu raskaus) enkä suinkaan mikään huo*a. Huhhuh teitä ihmiset...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä TIEDÄT tuon asian naapurin tytöstä? Minusta juoruttiin kylällä monia vuosia , että olen jakorasia, vaikka menetin neitsyyteni nykyiselle aviomiehelleni 18- vuotiaana. Mies yllättyi silloin,kun keeroin että olen neitsyt. Että tällaisia juoruja..:/
Tuo on totta, joskus horon maineen saa helposti. Varsinkin jos et ole hyvää pataa koulun suosikkien kanssa.

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH??:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Arvaan vaan, että seuraavaksi tyttö alkaa kysellä milloin poika voisi tulla meille yöksi jne.

Mihin se lapsuus taas kotosi? Kyllä mielestäni liian nuorena nuo touhut nykyään alkaa. Mutta siitä olen siis kuitenkin iloinen, että kertoi minulle ja isälleen :)
Onko ihan normaali lapsi? Kertoi ISÄLLEEN????
joillain tosiaan on terve suhde vanhempiinsa, ei seksia pidäkkään pitää vääränä tai likaisena asiana. vaikka olisi kuinka nuori. fiksuja olivat kun käytti ehkäisyä. ne vaan kasvaa niin nopeasti :) yritän kasvattaa myös omani avoimeksi naiseksi joka voi kertoa minulle ja ISÄLLEEN kaiken mitä on sydämmellä :)
Terveestä suhtautumisesta kertoo minusta kyllä paremmin se pidättäytyminen.
Ja sexiä sitten kun tajutaan sen merkitys.
terve suhde vanhempiinsa... ei kyllä tarkoita seksin harrastamista, pässi! ainakaan mun mielestä, nyt puhuin tosta avoimuudesta vanhempiaan kohtaan!! nuoret on uteliaita, sille ei voi mitään.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Mitä 13-vuotias yleensä tekee jossain vappubileissä/ulkona silloin... Tätä vois ihan kans kysyä. Itelläni oli kotiintuloaika klo 22 tuon ikäisenä. Neitsyys meni 16 v enkä ollu päivääkään liian vanha.
Asumme maalla ja tyttöni oli vappuna kavereidensa kanssa ihan täällä maalla sellaisessa paikassa missä tuon ikäiset kokoontuu ja viettää aikaa. Siellä oli makkaranpaistoa yms. Alkoholia siellä ei ollut ja tyttöni oli siis selvinpäin koko ajan, samoin poika. He olivat käyneet välillä pojan kotona hakemassa jotain tavaraa ja siellä sitten harrastivat seksiä. Ja tosiaan kotiintuloaika oli silloin klo 22.30 ja tyttöni tuli ihan ajoissa kotiin.

Ei se kotiintuloaika sitä seksiä estä!

vieras
Ei voi olla totta millasta porukkaa täällä taas pyörittelemässä silmiään. Hei oikeesti, kelatkaa nyt sitä aikaa sinne asti kun itse olitte teinejä ja yläasteella tossa iässä, kotonako istuitte ja luitte raamattua vai? Ettekä koskaan tehnyt mitään kaveriporukalla, pyörinyt kaupungissa, hihitellyt pojille ja olleet niistä kiinnostuneita jne? Ja eikö kenenkään kaveriporukassa joku ollut jo jotain kokenut? Jos kaikki muka vastaa ei, niin en todellakaan usko. Ja noista pillereistä. Musta se on hienoa että nykyään tytöt niitä saa jos tosiaan kärsii pahoista menkoista. Ei se tarkoita heti, että pitää olla aktiivinen seksielämä jos pilsuja syö. Itsekin kärsin ihan liian monta vuotta järkyttävistä menkkakivuista ja todella runsaasta vuodosta ennen kuin sain helpotusta. Monta päivää meni aina itkiessä tuon asian takia, yhtä tuskaa oli.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Mitä 13-vuotias yleensä tekee jossain vappubileissä/ulkona silloin... Tätä vois ihan kans kysyä. Itelläni oli kotiintuloaika klo 22 tuon ikäisenä. Neitsyys meni 16 v enkä ollu päivääkään liian vanha.
Asumme maalla ja tyttöni oli vappuna kavereidensa kanssa ihan täällä maalla sellaisessa paikassa missä tuon ikäiset kokoontuu ja viettää aikaa. Siellä oli makkaranpaistoa yms. Alkoholia siellä ei ollut ja tyttöni oli siis selvinpäin koko ajan, samoin poika. He olivat käyneet välillä pojan kotona hakemassa jotain tavaraa ja siellä sitten harrastivat seksiä. Ja tosiaan kotiintuloaika oli silloin klo 22.30 ja tyttöni tuli ihan ajoissa kotiin.

Ei se kotiintuloaika sitä seksiä estä!
Ja lisäys vielä, että selvinpäin olimme muuten myös me tytön vanhemmat siltä varalta jos tytöllemme jotain sattuisi tai hän lupauksista huolimatta joisi itsensä vaikka humalaan. Ettei tarvi tätä kysyä seuraavana...

vieras
Hirveitä kannanottoja täällä, on tainnut monella unohtua se oma nuoruus ja hormonien hyrrääminen?

Tosiasiahan on, että varmastikaan 13-vuotias ei ole henkisesti valmis aloittamaan seksielämää, vaikka fyysisesti kehittynyt olisikin ja ne kuuluisat hormonit hyrräisivät - mutta SILTI, tapahtunutta ei saa tapahtumattomaksi. Kaikkein tärkeintähän tällaisessa tilanteessa on avoimesti nuoren kanssa keskustella seksistä ja siitä isosta vastuusta, mikä siihen liittyy. Ei nuorta kannata syyllistää, saati vanhempiakaan, tuskin tässä on kyse mistään hulttiovanhemmista, jotka ajavat nuoren hakemaan seksin kautta hyväksyntää miehiltä.

Hyi hitto, haukkua nyt huoraksi jotain tuntematonta nuorta tällä palstalla... mahtaa aiheen aloittajasta tuntua tosi mukavalta, täydellisten (NOT) mammojen kerho kun taas kokoontuu ja pääsee sanallisesti repimään riekaleiksi yhden vanhemman.

hahahah
Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Arvaan vaan, että seuraavaksi tyttö alkaa kysellä milloin poika voisi tulla meille yöksi jne.

Mihin se lapsuus taas kotosi? Kyllä mielestäni liian nuorena nuo touhut nykyään alkaa. Mutta siitä olen siis kuitenkin iloinen, että kertoi minulle ja isälleen :)
minä kerroin isälleni, en äidilleni! miksi isälle ei voisi kertoa?? eikö isä ole yhtälailla vastuullinen vanhempi kuin äiti??
No ajattele nyt, se isähän vis saada herra ties mitä rivoja ajatuksia päähänsä kun kuulee että tyttärensä harrastaa seksia!!! :O :D

Oi
Uskomatonta, onko tosiaan niin tietämättömiä ihmisiä vieläkin jotka eivät käsitä että e-pillerit on lääke, jota ei tosiaankaan käytetä vain ehkäisyyn. Vaan juuri esim. kuukautiskipuihin lääkärin määräyksestä. Joku kirjoitti että äiti hommas pillerit, ap kertoi että lääkäri niitä suositteli! Ja vaikka olisivat myös ehkäisyyn, parempi niin. EHKÄISY EI KANNUSTA SUKUPUOLISUHTEISIIN! Tuo on tutkitusti väärä luulo.

f
Voi herttileijaa mitä jeesustelijoita täällä taas. Tpdennäköisesti joukosta löytyy naisia jitten lapsen on myös menettäny neitsyytensä siinä 13-14vuotiaana mutta ei asenteensa vuoksi ole saanut tätä tietää.

Itse menetin 13vuotiaana, oli juu typerää(olisiko vanhempanakaan niin fiksua), mutta ihan normaali nuori nainen olen :D

Oikeesti, tosi hienoa ap että teillä on tuollaiset välit lapsen kanssa että uskaltaa kertoa ja voin sanoa että HARVA kertoo, joten aika monen suun voin nyt tukkia tällä.
Nuorena juu, mutta ehkäsyt jne suojat niin turvallista on. Hienoa että on aikuinen auttamassa ja neuvomassa niin ei tule mitään raskauksia tai kuppaa tms.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Voi herttileijaa mitä jeesustelijoita täällä taas. Tpdennäköisesti joukosta löytyy naisia jitten lapsen on myös menettäny neitsyytensä siinä 13-14vuotiaana mutta ei asenteensa vuoksi ole saanut tätä tietää.

Itse menetin 13vuotiaana, oli juu typerää(olisiko vanhempanakaan niin fiksua), mutta ihan normaali nuori nainen olen :D

Oikeesti, tosi hienoa ap että teillä on tuollaiset välit lapsen kanssa että uskaltaa kertoa ja voin sanoa että HARVA kertoo, joten aika monen suun voin nyt tukkia tällä.
Nuorena juu, mutta ehkäsyt jne suojat niin turvallista on. Hienoa että on aikuinen auttamassa ja neuvomassa niin ei tule mitään raskauksia tai kuppaa tms.

Kiitos sinulle :)

vieras
Muistakaahan kertoa sitten sille omallekin lapselle, miten hänestä on nyt tullut hu*ra ja jakorasia, kun tulee avautumaan ja kertomaan ekasta kerrastaan. Tuskinpa tuollasille asennevammasille kukaan tulee kertomaan yhtään mitään.

surusilmä

Näin ylpeä äiti kertoo :(

f

Niin ja mun äiti olisi reagoinu just noin ku moni täällä. Siksi en koskaan kertonut asiasta ja kauheeta showta se ehkäsyn hankkiminen sitten olikin! Ja ihme etten raskaaksi tullut! Olisi hienoa jos minullakin olisi ollut äiti jolle puhua. Ei se asenne mun neitsyyttä säästänyt vaikka moni nyt jeesustelee nokka pystyssä kuinka he eivät AAAINAKAAN hyväksyisi.

No oottakaa vaan kun 15vuotiaana lapsenne on raskaana ja pari sukupuolitautia. Meneekö sormi suuhun? Ja tähänkin vielä semmonen että noita 15v abortteja teki kaverit sillon vanhempien tietämättä paljon, joten tuollasia äitejä TARVITTIIN ja tarvitaan!

Kummasti sattuu silmaan etta koko ketju on taynna harmaita huutelijoita - on mielipidetta jos jonkinmoista mutta eipa kukaan tunnu sanojensa takana seisovan - kunhan heitellaan lokaa...

Ap'lle - minusta olet hoitanut asian hienosti - sellaista sattuu ja kuten sanoit mika on tehty on tehty eika sita tekemattomaksi saa. Seikka etta tyttosi sinulle, ja isalleen, siita kertoi on minusta hienoa. Yhdessa voitte asiasta jutella ja miettia miten tasta eteenpain.

Ja se etta tyttosi oli noudattanut muita talon saantoja (ei alkoholia vappujuhlissa, tuli kotiin silloin kun pitikin) sanoo jo paljon tyttosi suhteesta kotiin ja vanhempiin.

Hyvaa jatkoa sinulle!

f

Niin ja mun äiti olisi reagoinu just noin ku moni täällä. Siksi en koskaan kertonut asiasta ja kauheeta showta se ehkäsyn hankkiminen sitten olikin! Ja ihme etten raskaaksi tullut! Olisi hienoa jos minullakin olisi ollut äiti jolle puhua. Ei se asenne mun neitsyyttä säästänyt vaikka moni nyt jeesustelee nokka pystyssä kuinka he eivät AAAINAKAAN hyväksyisi.

No oottakaa vaan kun 15vuotiaana lapsenne on raskaana ja pari sukupuolitautia. Meneekö sormi suuhun? Ja tähänkin vielä semmonen että noita 15v abortteja teki kaverit sillon vanhempien tietämättä paljon, joten tuollasia äitejä TARVITTIIN ja tarvitaan!
JA VIELÄ. Kun joku alkoi jo 13vuotiasta huoraksi ja jakorasiaksi haukkumaan (liekö normaalia) niin voin kertoa että MINÄ joka tosiaan sillon 13vuotiaana neitsyyden menetin olen ehkä kaikkein vähiten se huoramainen jos verrataan niihin muihin, joten tästähän ei todella ole kyse.

Olen perinteiseen ikäiseeni naiseen tasapainoinen ja vakiintuva JA luotettava kumppani toinin kuin moni muu ystävistäni. Joten se niistä huorista ja jakorasioista. ;)

-

JA VIELÄ. Kun joku alkoi jo 13vuotiasta huoraksi ja jakorasiaksi haukkumaan (liekö normaalia) niin voin kertoa että MINÄ joka tosiaan sillon 13vuotiaana neitsyyden menetin olen ehkä kaikkein vähiten se huoramainen jos verrataan niihin muihin, joten tästähän ei todella ole kyse.

Olen perinteiseen ikäiseeni naiseen tasapainoinen ja vakiintuva JA luotettava kumppani toinin kuin moni muu ystävistäni. Joten se niistä huorista ja jakorasioista. ;)
Kun taas minä olin ekaa kertaa 17 vuotiaana, pihtariksi ei koskaan nimitetty vaan vastuuntuntoiseksi vain-vanhempani raivostuivat kun arvasivat tämän mitä oli tullut tehtyä. 17w, halooo.. Just joo hei hankkiutukaa hoitoon täydelliset mammat. Salassa sitä tehdään jos ei rakkaille vanhemmilleen voi edes jutella. Onnea suhteestanne lapseenne ap!! :) :flower:

vieras

Oletkohan itse ihan normaali. Ei siinä ole mitään eroa kumman vanhemman kanssa lapsi asioistaan keskustelee. Meinaatko, että äiti täytyisi pitää pimennossa pojan sukupuoliasioista ja isä tytön? Miksi?

Esimerkiksi itselläni ja tyttärelläni on luottamukselliset välit ja pystymme keskustelemaan asioista, joista tyttö ei puhu äidilleen.

Huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja HMM???:
Alkuperäinen kirjoittaja pentu:
jo on kakarana aloittanut antamisen,toivottavasti tyttösi syö pillereitä ja käytti kumiakin. Toivon todella sydämestäni että oma tyttöni tajuaa olla ensimmäiselle antamatta jos hän vonkaa, neitsyys on arvokas asia eikä sitä kenelle tahansa kannata menettää siksi että tekee mieli leikkiä aikuista
Niin...varmasti jokainen äiti toivoisi noin, mutta aina ei vaan asiat mene niin kuin haluaa tässä elämässä. Ja tyttöni on syönyt jo vuoden pillereitä ja poika käytti kortsua, että ne asiat onneksi kuitenkin kunnossa.

Kyllä tässä silti jotenkin sekavat tunteet asiasta on...
Syöny 12 vuotiaasta pillereitä??? annas osoittees niin laitan sossunmuijat selvittämään asiaa....

Just joo. Tytöllä alkanut menkat 10v ja hirveät vuodot ja kivut...kerro se niille sossunmuijille idiootti!
Onpa täällä sairasta sakkia! MItä tuomitsemista ja sivistymättömyyttä! Itse jouduin aloittamaan 12v pillerit AKNEN takia, koska menkat oli alkaneet ja jouduin aloittamaan Roaccutan-kuurin - silloin joutuu aloittamaan ehkäisyn ETTEI TULE RASKAAKSI vahingossakaan - lääke aiheuttaa VAKAVIA sikiövaurioita, eikä sitä saa ellei ole ehkäisyä.

Yhteistyössä