Lapseni kertoi tänään menettäneensä neitsyytensä vappuna...

• Viestiketjun aloittaja Seila
  • Ensimmäinen viesti
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Kummasti sattuu silmaan etta koko ketju on taynna harmaita huutelijoita - on mielipidetta jos jonkinmoista mutta eipa kukaan tunnu sanojensa takana seisovan - kunhan heitellaan lokaa...

Ap'lle - minusta olet hoitanut asian hienosti - sellaista sattuu ja kuten sanoit mika on tehty on tehty eika sita tekemattomaksi saa. Seikka etta tyttosi sinulle, ja isalleen, siita kertoi on minusta hienoa. Yhdessa voitte asiasta jutella ja miettia miten tasta eteenpain.

Ja se etta tyttosi oli noudattanut muita talon saantoja (ei alkoholia vappujuhlissa, tuli kotiin silloin kun pitikin) sanoo jo paljon tyttosi suhteesta kotiin ja vanhempiin.

Hyvaa jatkoa sinulle!

Kiitos ja samoin hyvää jatkoa sinullekin! :)

Ihana huomata, että on täällä ystävällisiä ja fiksujakin ihmisiä.

Ap, hyvin toimit ja ihana kun välinne noin lämpimät tyttäreesi ja hän voi siulle/isälleen kertoa asioistaan - ja vielä noinkin intiimistä asiasta:)

Aurinkoista ja mukavaa kesää teille sinne!!! :wave::flower:

Ps. Fiksulla Äidillä/isällä - fiksu tytär.. ;)

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Ap, hyvin toimit ja ihana kun välinne noin lämpimät tyttäreesi ja hän voi siulle/isälleen kertoa asioistaan - ja vielä noinkin intiimistä asiasta:)

Aurinkoista ja mukavaa kesää teille sinne!!! :wave::flower:

Ps. Fiksulla Äidillä - fiksu tytär.. =)
Ihana- Kaunis kiitos sinulle! :)

Ihan kyynel tuli silmään...

sipsi
Asiaa kummemmin kommentoimatta, minulta pääsisi itku, jos tuo 12v ensi vappuna ilmoittaisi harrastaneensa seksiä :( :( :(

Kalkkis olen, tiedän, mutta mielestäni noihin hommiin ihan oikeasti ehtii myöhemminkin.

Ja oikeastaan, en edes haluaisi asiasta kuulla- en aikanaan itse ensimmäiseksi vanhemmilleni asiasta kertonut. Oli kyllä aika lailla vanhempikin :(

Tämän päivän nuoret aloittavat nuo sexi leikit aikaiseen ja meidän on se vain hyväksyttävä - vaikka se kirpaiseekin.. :(

Tärkeintä on, että oma tytär/poika OSAA ja YMMÄRTÄÄ huolehtia ehkäisystä/itsensä suojauksesta..ja näinhän oli tapahtunut juuri Ap:n tyttären kohdalla - pillerit ja kumi. =) ..
..JA..vieläpä ihan selvin päin nuoret toisistaan tykkäsivät!!:heart:
..ei siis känni toilailuja..

nekku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse olin 17 kun annoin ensimmäiselle jätkäkaverilleni. tosin oltiin 2kk seurusteltu, ennenkuin suostuin. ja ollaan vieläkin yhdessä. (4v tulossa)
heh "annoin". Joo, on sulla kypsä suhtautuminen sukupuolielämään, kun sinä annat ja mies saa

sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Tämän päivän nuoret aloittavat nuo sexi leikit aikaiseen ja meidän on se vain hyväksyttävä - vaikka se kirpaiseekin.. :(

Tärkeintä on, että oma tytär/poika OSAA ja YMMÄRTÄÄ huolehtia ehkäisystä/itsensä suojauksesta..ja näinhän oli tapahtunut juuri Ap:n tyttären kohdalla - pillerit ja kumi. =)

Olet ehkä oikeassa osittain. Tosin minä kyllä katson, että äitinä voin vielä tuon 12v menoja rajoitellakin :) Onneksi ei ole kovin menevää sorttia, kun luuhaa poninsa kanssa tallilla kaiken vapaa-ajan.

Vappuna (ikää 12 1/2) söi munkkeja ja joi simaa naapurin tyttöjen kanssa, ja vetivät keppihevosilla kisoja pitkin nurmea.

Terveydenhuoltoalan ihmisenä en kyllä ihan pysty yhtymään siihen, että aikaiset seksileikit on vaan hyväksyttävä. Joku vaan laittaa minussa asiasta kampoihin. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä-minun ainakaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Asiaa kummemmin kommentoimatta, minulta pääsisi itku, jos tuo 12v ensi vappuna ilmoittaisi harrastaneensa seksiä :( :( :(

Kalkkis olen, tiedän, mutta mielestäni noihin hommiin ihan oikeasti ehtii myöhemminkin.

Ja oikeastaan, en edes haluaisi asiasta kuulla- en aikanaan itse ensimmäiseksi vanhemmilleni asiasta kertonut. Oli kyllä aika lailla vanhempikin :(
Kylla itku paasisi minultakin, ja luulen etta niin on AP'ltakin - mutta se ei olekaan tassa se pointti. Ja olen aika jarkyttynyt tuosta kommentistasi etta et haluaisi kuulla asiasta - silloin kun lapsesi tarvitsee juuri sinun tukea ja neuvoja, keskustelua ja ohjausta - sina haluat pistaa paan pensaaseen, sormet korviin ja olla tietamatta asioista joitten kanssa lapsesi kamppailee?!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH??:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Arvaan vaan, että seuraavaksi tyttö alkaa kysellä milloin poika voisi tulla meille yöksi jne.

Mihin se lapsuus taas kotosi? Kyllä mielestäni liian nuorena nuo touhut nykyään alkaa. Mutta siitä olen siis kuitenkin iloinen, että kertoi minulle ja isälleen :)
Onko ihan normaali lapsi? Kertoi ISÄLLEEN????
joillain tosiaan on terve suhde vanhempiinsa, ei seksia pidäkkään pitää vääränä tai likaisena asiana. vaikka olisi kuinka nuori. fiksuja olivat kun käytti ehkäisyä. ne vaan kasvaa niin nopeasti :) yritän kasvattaa myös omani avoimeksi naiseksi joka voi kertoa minulle ja ISÄLLEEN kaiken mitä on sydämmellä :)
Ehkä siksi kertoi isälleenkin, kun on vielä niin LAPSELLINEN.

lvv
Hui mitä kommentteja, törkeitä suorastaan!

Mä olen vuonna 95 ollut seiskaluokkalainen ja ihan yleistä että meidän luokalla tytöt söi pillereitä kivuailisiin kuukautiskipuihin. Itse alotin seksin harrastamisen 14 vuotiaana, poikaystävän 16v kanssa yhdessä käytiin ehkäisyneuvolassa juttelemassa ja hakemassa pillerit mulle. Asiasta juttelin sen jälkeen myös äidin kanssa. Yökyläilyihin saatiin lupa kun täytin 16.

Kyllä nuoret osaa olla ihan fiksuja, tosin riippuu sekin paljon meistä vanhemmista. Mutta äiti joka toisen tytärtä huoraksi haukkuu, on todella törkeä.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Arvaan vaan, että seuraavaksi tyttö alkaa kysellä milloin poika voisi tulla meille yöksi jne.

Mihin se lapsuus taas kotosi? Kyllä mielestäni liian nuorena nuo touhut nykyään alkaa. Mutta siitä olen siis kuitenkin iloinen, että kertoi minulle ja isälleen :)
joillain tosiaan on terve suhde vanhempiinsa, ei seksia pidäkkään pitää vääränä tai likaisena asiana. vaikka olisi kuinka nuori. fiksuja olivat kun käytti ehkäisyä. ne vaan kasvaa niin nopeasti :) yritän kasvattaa myös omani avoimeksi naiseksi joka voi kertoa minulle ja ISÄLLEEN kaiken mitä on sydämmellä :)

Siis mitä?!?!

Eikös se neitsyyden menettäminen vakituisen poikaystävän kanssa (ja varsinkin kun ehkäisy oli kunnossa) ole paljon pienempi paha kuin se et tyttö olis ollut humalassa ja poika joku ventovieras? Olkoot tyttö minkä ikäinen tahansa...

"sipsi" en minäkään oman lapseni haluaisi aloittavan sexi leikkejä noin aikaiseen ja näin tyttäreni kohdilla olikin, että jäivät myöhemmäle iälle. Vanhemmilla on kyllä ISO rooli tässähin asiassa - voi todellakin vaikuttaa lapsen käyttäytymiseen.

Ajatus oli kuitenkin itselläni se, ettei tuomitaisi heti NIIN kovin!!

Ja tosiaankin, lapsia on niin erilaisia kuin luonteitakin - toiset tosiaan vielä leikkii "barbeilla" ja toisia kiinnostaa "muut" jutut jo..näin se vaan on..

Meitä kasvattajia on myös eri sorttisia, mikä on toisesta ihaaaan outoa&väärää - on toiselle ihan Ok..

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:

Siis mitä?!?!
Vai onko teidän suvussa sitten ollut tapana laittaa tolppa ilmoituksia milloin on sänkyhommia harrastettu?
Ja varmasti tyttäresi tykkää hyvää jos saa vielä kuulla tämänkin keskustelun kuinka äiti kehuu koko suomelle hänen sänkypuuhista :flower:

vanha pihtari
Mä taidan olla melkoinen luonnonoikku, sillä menetin neitsyyteni hääyönä ollessani 21v...Voin vakuuttaa, myöhemminkin ehtii ja seksi oman miehen kanssa on aivan mahtavaa :)

En käsitä nuorten ja lasten intoa sekstailuun varhaisella iällä. Seksin puutteeseen ei kukaan ole käsittääkseni vielä kuollut eikä kaikkia himoja ja haluja tarvi toteuttaa. Terveydenhuoltoalan ihmiset varmaan osaisi kommentoida paremmin, mitä liian varhainen seksielämän aloittaminen merkitsee sekä fyysiselle että psyykkiselle kypsymiselle...Käsittääkseni varhain aloitetut yhdynnät ovat yhteydessä mm. gynekologisiin syöpiin?!?

Vaikka olenkin itse ollut tällainen vanha pihtari nykykäsitysten mukaan, niin en mä lähtisi ap:n lasta huoraksi haukkumaan. Mutta aika surullinen olen kyllä.

vieras
Aina oppii uutta. :D En tiennytkään ennen, että neitsyyden menettäminen 13-vuotiaana tekee ihmisestä huoran. Itsessäni en moista taipumusta ole vielä huomannut, vaikka harrastin seksiä ensimmäisen kerran 13-vuotiaana. Nyt olen 20-vuotias ja seksiä harrastanut neljän ihmisen kanssa, enkä yhdeltäkään ole tajunnut ottaa maksua. Viimeiset neljä vuotta olen ihan saman henkilön kanssa ollut. Mutta kai mä sit jossain vaiheessa löydän sen sisäisen huorani.

Todellakin hienot välit täytyy olla ap:lla ja tyttärellään! Mun mielestä mulla oli hyvät välit äitiin ja silti ei olis tullut mieleenkään neitsyyden menettämisestä kertoa. Kyllähän sitä vois vähän vanhemmaksi odotella ennen kuin aloittaa ne seksipuuhat, mutta se on kuitenkin nuoren oma asia eikä sitä oikein voi estääkään ja syyllistäminen/suuttuminen/haukkuminen jälkikäteen ei varmaan kenenkään mielestä ole kovin fiksua...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MIE:
Luin tämän ketjun ja mitään muuta ajatuksia ei juuri herättänyt paitsi sen että TOIVON KOKO SYDÄMMESTÄNI että minulla ja tyttärelläni olisi yhtä läheiset välit tulevaisuudessa kun hän tulee teini-ikään.. saat olla ap ylpeä siitä miten lapsesi olet kasvattanut ja minkälaiset välit olet häneen luonut!
No niin minäkin toivon että tyttäreni tulisi minulle kertomaan MUTTA EI TODELLAKAAN 13-VUOTIAANA!!!! Enkä kyllä olisi ylpeä jos tyttäreni olisin kasvattanut tuollaiseksi:(

ap, en voisi olla sanomatta, että onhan se tyttösi vielä kovin nuori, MUTTA... Tää palsta on näköjään täynnä harmaita haukkujia, myös heillä on nikkinsä, muttei pokkaa mustana kertoa mielipidettään. Ja jokaisen kannattaa myös muistaa että myös nuo harmaana kirjoittajat saadaan helposti selvitettyä.
Itselläni lapset ovat vielä pieniä, mutta en voi kuin kateellisena lukea, kuinka olet kasvattanut lapsesi. harva oikeasti kertoo äidilleen/isälleen tuollaista, vaan pitää sen sisällään ja jos joku asia mietityttää niin jää yksin miettimään tai ottaa asiasta selvää muualta, josta usein saa väärää tietoa. Ja ei ole ollenkaan harvinaista, että tuon ikäinen pelehtii, niin se vain menee. Tottakai jokainen äiti toivoo, että neitsyys menetettäisiin vasta sitten aikuisena, mutta harvoin se niin menee.. voisinpa itsekkin joskus sitten aikanaan kokea sen, että lapseni tulisi kertomaan minulle kaikesta avoimesti. Todennäköisesti suurin osa näistä haukkujista ja jeesustelijoista on juuri sellainen äiti, joka elää kaunista ruusuista arkea -ei minun tyttöni, mutta totuus on muuta kun ei uskalleta kertoa. en voi kuin ihailla kasvatustyötäsi! :hug:

Kiva kun uskalsi kertoa. Mä ehkä vielä kaiken valistamisen lisäksi puhuisin, että kannattaako jatkossa vielä vähään aikaan harrastaa seksiä. Olen kuullut (muistaakseni ihan ominkin korvin), miten pojat puhuu, että saisinkohan tänään "sitä". Siis joltain, itse asiassa aika yhdentekevää voi olla keneltä.
Ja onko ne vonkaajat ihan parhaasta päästä poikia. Meinaan mun pojat, jotka jo vanhempia teinejä, ei ole pahemmin tuohon hommaan keskittynyt vielä. Tuntuu, ettei heidän itsetuntonsa tarvitse sitä.
Vaikea selittää, mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. :ashamed:

Kiva kun uskalsi kertoa. Mä ehkä vielä kaiken valistamisen lisäksi puhuisin, että kannattaako jatkossa vielä vähään aikaan harrastaa seksiä. Olen kuullut (muistaakseni ihan ominkin korvin), miten pojat puhuu, että saisinkohan tänään "sitä". Siis joltain, itse asiassa aika yhdentekevää voi olla keneltä.
Ja onko ne vonkaajat ihan parhaasta päästä poikia. Meinaan mun pojat, jotka jo vanhempia teinejä, ei ole pahemmin tuohon hommaan keskittynyt vielä. Tuntuu, ettei heidän itsetuntonsa tarvitse sitä.
Vaikea selittää, mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan. :ashamed:

v
Jos tytöllä on menkat alkaneet jo 10v, niin voi olla ihan kypsä jo henkisestikin. Jos tässä olisi kyseessä 16v, jonka menkat alkoi 13-14v, niin kaikki ois, että ihan normaalia.

Yhteistyössä