Lapseni kertoi tänään menettäneensä neitsyytensä vappuna...

• Viestiketjun aloittaja Seila
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat itse olla juntti ja menettänyt neitsyytesi vielä nuorempana.
Lapsille nyt vain ei pidä syöttää tuollaisia myrkkyjä
Et varmaan anna lapsellesi mitään muitakaan lääkkeitä eikä hän ole myöskään rokotettu, vai?

chloe
Toivon että olet ihana ja ymmärtäväinen äiti. On todella kunnioittavaa Sinua kohtaan, että tytär kertoo sinulle tuollaisen asian. Itse olin aikoinaan 14 kun menetin nykyiselle aviomiehelleni neitsyyden. Nyt tajuan että olin liian nuori eikä seksistä osannut nauttia. Meillä kotona ollaan vanhoollisia ja osittain jopa ahdasmielisiä. Ei ollut tuttuja ja turvallista aikuista jolle puhua. Salailin pillereiden syömistä siihen asti että muutin kotoa pois ja seksiasiat "opin" muilta kuin vanhemmilta.. ja sen vuoksi myöskin varmasti puolet on ollut "virheellistä" tietoa.. toivon että jaksat tukea ja ymmmärtää lastasi, tehty mikä tehty, neitsyys on mennyt. sitä on täällä turha nyt itkeä, oli ikä mikä tahansa.. minkäs noille lapsilleen voi :) muista kertoa ehkäisymuodoista ja mahdollistaa hänelle (maksaa) pillereiden syönti ettei tule ikäviä yllätyksiä jotka eivät varmasti ole toivottuja 13 vuotiaalle tytölle.. Tsemppiä ja ihanaa kesää sinulle ja tyttärellesi!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sanompavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja HMM???:
Alkuperäinen kirjoittaja pentu:
jo on kakarana aloittanut antamisen,toivottavasti tyttösi syö pillereitä ja käytti kumiakin. Toivon todella sydämestäni että oma tyttöni tajuaa olla ensimmäiselle antamatta jos hän vonkaa, neitsyys on arvokas asia eikä sitä kenelle tahansa kannata menettää siksi että tekee mieli leikkiä aikuista
Niin...varmasti jokainen äiti toivoisi noin, mutta aina ei vaan asiat mene niin kuin haluaa tässä elämässä. Ja tyttöni on syönyt jo vuoden pillereitä ja poika käytti kortsua, että ne asiat onneksi kuitenkin kunnossa.

Kyllä tässä silti jotenkin sekavat tunteet asiasta on...
Syöny 12 vuotiaasta pillereitä??? annas osoittees niin laitan sossunmuijat selvittämään asiaa....

Just joo. Tytöllä alkanut menkat 10v ja hirveät vuodot ja kivut...kerro se niille sossunmuijille idiootti!
Ja siihen ei muu auttanut kuin juuri nuo pillerit? Vai oliko mahdollisesti sinun vaatimus mielummin pillerit kuin muut vaihtoehto lääkkeet

Kommentoin tähän pilleriasiaan enää vain sen verran, että pillerit aloitettiin aikoinaan lääkärin vahvasta kehoituksesta ja suosituksesta!
Epäilen kyllä suuresti.
mitä vittuu se muille kuuluu milloin nuori nainen aloittaa pilleerit, varsinkin kun ei tosiaan tiedä muiden asioista mitään, vittu mikä juntti...

Taidat itse olla juntti ja menettänyt neitsyytesi vielä nuorempana.
Lapsille nyt vain ei pidä syöttää tuollaisia myrkkyjä
Sinähän se tiedät paremmin kuin LÄÄKÄRIT. tietenkin tiedät. :xmas:

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Häivy jo ap:
Ap käy kuumana... Haukkuu muita idiooteiksi, pitäiskö kurkata sinne peiliin kuka se idiootti onkaan. Olisin todella surullinen jos oma 13 vuotiaani olisi ottanut tollaisen askeleen ja mennyt harrastamaan seksiä jonku vappukännin seurauksena.... Nyyh...
Hehheh...en kuule jaksa tuollaisten idioottien takia kuumua. Kyllä siihen kuumumiseen tarvitaan ihminen jolla on minulle jotain merkitystä...:)

Onnittelut, siitä että sinulla ja tyttärelläsi on noin hyvät välit :flower: Pakko myöntää, että olen kateellinen!! Kunpa olisi itsellänikin ollut sellainen äiti jolle olisi asioita voinut kertoa.

vieras
http://kaksplus.fi/keskustelu/t434851,25

Kyllä sitä ennenkin on neitsyys lähtenyt 13-vuotiaana.
Ja tosiaanko joku ei tiedä, että e-pillereitä määrätään nuorille kivuliaiden kuukautisten hoitoon ja vuoto-ongelmien takia.

niin
Parempi näin että ehkäisytkin oli kunnossa eikä tullut tauteja eikä vauvoja. Minusta hienoa että kertonut vanhemmilleen mitä tapahtunut. Jotkut vaan kypsyy aikaisemmin.

vieras
Herra varjele!!!! Eihän tää ole todellista elämää, eihän:( 13-vuotias, sehän on ihan lapsi vielä mutta monet tuntuvat pitävän ihan luonnollisena että tuonikäiset harrastaa jo seksiä:(
Tämä on ihan todellista elämää. Ja mielestänikin 13v on liian nuori seksiin, sisäisesti lapsi vaikka ulkoisesti ei enää niin lapselta näytäkään. Mutta niin kuin sanottu tehty mikä tehty ja ei asialle enää voi mitään. En voi palata ajassa taaksepäin eikä voi tytärkään.
Aivan. Mitä se aiheuttaisi, jos ap alkaisi syyttelemään ja tuomitsemaan lastaan? Puhevälit katkeaisivat ja tyttö tekisi kaiken salassa kuten suurella osalla teistä muista. Nyt hän ainakin voi ohjata lasta toimimaan vastuullisesti.

Hmmmm
No empäs nyt tiedä kenellä on kaikki kotona. Ymmärtääkö pieni lapsesi seksin merkityksen, tolla on varmaan viitattu siihen että antaa jatkossa jokaiselle. Naapurin muksu on kylän jakorasia, ja kyllä sen KAIKKI tietää ja ikää hällä 15. Varmaan myös vanhemmat kuullu juoruja ja kyllä siellä vaikka mitä rastapäätä ja pitkätukkaa ja kaljua käy, kun ovat muut mökillä. Ihan kiva tyttö, mutta meni mokaamaan elämänsä nuorena...

MIE
Luin tämän ketjun ja mitään muuta ajatuksia ei juuri herättänyt paitsi sen että TOIVON KOKO SYDÄMMESTÄNI että minulla ja tyttärelläni olisi yhtä läheiset välit tulevaisuudessa kun hän tulee teini-ikään.. saat olla ap ylpeä siitä miten lapsesi olet kasvattanut ja minkälaiset välit olet häneen luonut!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmmm:
No empäs nyt tiedä kenellä on kaikki kotona. Ymmärtääkö pieni lapsesi seksin merkityksen, tolla on varmaan viitattu siihen että antaa jatkossa jokaiselle. Naapurin muksu on kylän jakorasia, ja kyllä sen KAIKKI tietää ja ikää hällä 15. Varmaan myös vanhemmat kuullu juoruja ja kyllä siellä vaikka mitä rastapäätä ja pitkätukkaa ja kaljua käy, kun ovat muut mökillä. Ihan kiva tyttö, mutta meni mokaamaan elämänsä nuorena...
Mistä TIEDÄT tuon asian naapurin tytöstä? Minusta juoruttiin kylällä monia vuosia , että olen jakorasia, vaikka menetin neitsyyteni nykyiselle aviomiehelleni 18- vuotiaana. Mies yllättyi silloin,kun keeroin että olen neitsyt. Että tällaisia juoruja..:/

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Parempi näin että ehkäisytkin oli kunnossa eikä tullut tauteja eikä vauvoja. Minusta hienoa että kertonut vanhemmilleen mitä tapahtunut. Jotkut vaan kypsyy aikaisemmin.
Seksin aloittaminenko kertoo kypsyydestä?

Entä jos olisi niin kypsä, että malttaisi odottaa muutaman vuoden lisää?

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja chloe:
Toivon että olet ihana ja ymmärtäväinen äiti. On todella kunnioittavaa Sinua kohtaan, että tytär kertoo sinulle tuollaisen asian. Itse olin aikoinaan 14 kun menetin nykyiselle aviomiehelleni neitsyyden. Nyt tajuan että olin liian nuori eikä seksistä osannut nauttia. Meillä kotona ollaan vanhoollisia ja osittain jopa ahdasmielisiä. Ei ollut tuttuja ja turvallista aikuista jolle puhua. Salailin pillereiden syömistä siihen asti että muutin kotoa pois ja seksiasiat "opin" muilta kuin vanhemmilta.. ja sen vuoksi myöskin varmasti puolet on ollut "virheellistä" tietoa.. toivon että jaksat tukea ja ymmmärtää lastasi, tehty mikä tehty, neitsyys on mennyt. sitä on täällä turha nyt itkeä, oli ikä mikä tahansa.. minkäs noille lapsilleen voi :) muista kertoa ehkäisymuodoista ja mahdollistaa hänelle (maksaa) pillereiden syönti ettei tule ikäviä yllätyksiä jotka eivät varmasti ole toivottuja 13 vuotiaalle tytölle.. Tsemppiä ja ihanaa kesää sinulle ja tyttärellesi!
Paljon kiitoksia kauniista ja viisaista sanoistasi :) Juuri näin asia on ja me olemme jutelleet kaikista asioista jo ennen tätä tietoa ja aiomme jutella vastaisuudessakin...toivottavasti. Ilman muuta maksan lääkärikulut, pillerit, kumit...kaikki ilman mitään pyyntöjä tarjoan niihin rahaa ettei tarvi salailla ja pelätä. Tämä nyt sattui meille ja asian kanssa on vain elettävä...ja olisihan tässä voinut pahempaakin tapahtua :)

deb
Alkuperäinen kirjoittaja HÄH??:
Arvaan vaan, että seuraavaksi tyttö alkaa kysellä milloin poika voisi tulla meille yöksi jne.

Mihin se lapsuus taas kotosi? Kyllä mielestäni liian nuorena nuo touhut nykyään alkaa. Mutta siitä olen siis kuitenkin iloinen, että kertoi minulle ja isälleen :)
Onko ihan normaali lapsi? Kertoi ISÄLLEEN????
minä kerroin isälleni, en äidilleni! miksi isälle ei voisi kertoa?? eikö isä ole yhtälailla vastuullinen vanhempi kuin äiti??

vieras
Voi elämä teitä :D joo sitähän se tarkottaa, että jos 13-vuotiaana menettää neitsyyden, jakaa siitä eteenpäin koko kylän pojille. Ties vaikka tästä ensimmäisestä tulisi myös se viimeinen, jonka kanssa harrastaa seksiä :)

18 olin minä aikanaan
Toivottavasti tyttösi ei nyt horon mainetta saa :(
Sen kun saa noissa teiniporukoissa aika nopeasti, kuin myös pihtarinkin maineen jos vielä 17v on neitsyt :/

hyvä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja MIE:
Luin tämän ketjun ja mitään muuta ajatuksia ei juuri herättänyt paitsi sen että TOIVON KOKO SYDÄMMESTÄNI että minulla ja tyttärelläni olisi yhtä läheiset välit tulevaisuudessa kun hän tulee teini-ikään.. saat olla ap ylpeä siitä miten lapsesi olet kasvattanut ja minkälaiset välit olet häneen luonut!
Samaaa toivon minäkin. Itse en ole aikoinani omalle äitilleni pystynyt kertomaan.

Toiset vaan kypsyy aikaisemmin.

nooh
Mitä 13-vuotias yleensä tekee jossain vappubileissä/ulkona silloin... Tätä vois ihan kans kysyä. Itelläni oli kotiintuloaika klo 22 tuon ikäisenä. Neitsyys meni 16 v enkä ollu päivääkään liian vanha.

gyne -68
Tuo on aivan normaalia, että esim. 12-vuotiaalle määrätään e-pilleriä koviin kuukautiskipuihin ja verenvuotoihin. Joten tuskin tämä äiti on niitä pillereitä ehkäisyn vuoksi tyttärelleen hankkinut. Monet lääkärit suosittelevat e-pillereitä juuri tähän vaivaan, sillä se useimmilla paranee ainakin jonkin verran. Minä olen itse toiminut gynekologina kymmenisen vuotta ja kyllä olen monet kerrat nuorille, neitsyyden menettämättömille tytöille e-pillereitä kuukautisvaivoihin määrännyt.

Yhteistyössä