[QUOTE="vieras";23412489]No kyllä mulle tuosta "tulee jos on tullakseen" -menetelmän nimestä tulee semmoinen mielleyhtymä, ettei se niin hirveästi haittaa vaikkei tuliskaan. Ei nyt muuten. Jos jollekin se vauvan tulo on kauhean tärkeä asia, niin tuntuu siltä, ettei siinä vaiheessa kärsivällisyys oikein riitä esim. vuotta vaan odottelemaan vaan vähän saattaa olla kiusausta jo heti alkuun lisätä sitä hedelmöittymisen todennäköisyyttä ja vaikka laskeskella, milloinkas se ovulaatio olis todennäköisimmin (vaikkei nyt tikuttaisikaan).
Mut varmaan ikäkin vaikuttaa. Jos olisin silloin alle/vähän päälle parikymppisenä, kun asiasta aloin haaveilla, jo päässyt vauvantekohommiin, niin tuskin oisin miettinyt yhtään mitään ovulaatioita vaan olisin mennyt just vaan fiilispohjalta. Ei olis ollut mitään kiirettä mihinkään, vaikka olis kestänyt tärppäämisessä vuosia. Jos olis löytynyt kumppani, joka olisi innostunut asiasta samoihin aikoihin kuin minä itse, en ois ehtinyt turhautua sataan kertaan odottamiseen jo ennen tositoimiin pääsyä.
Kolmekymppisenä olis aika pakko saada raskaudet alkamaan suhteellisen nopeasti jos meinais vielä useamman lapsen ehtiä saada edes jonkinlaisella varmuudella.[/QUOTE]
Niin no sulle tulee mieleen....
Mulle se tarkoittaa, että lapsi tulee jos on tullakseen (ja mielellään saisi tulla, mutta jos ei tule, niin ei tule)
Toki mulle on raskautuminen aina ollut ylihelppoa, esikoinen sai alkunsa ekalla yrittämällä, tasan kerran muuten oltiin lisääntymispuuhissa edes sen kuukauden aikana, tikuttamatta mulla kertayrityksellä nyt on kohta 23 vuotias poika. Seuraava tuli pilleristä huolimatta...juu, tiesinhän minä, etteivät ne anna 100 %:n suojaa.... 3. ja 4. tulivatkin yhtä aikaa, tosin vasta toisella kierrolla (kahden keskenmenon jälkeen), eli liki nelikymppisenä mulla oli hedelmälisyys ennallaan, melkein...niin, mun on niin helppoa sanoa... Mutta siltikin saa ihmetellä. Mä olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä, muutenkin lastenkasvatus on mennyt melkoiseksi suorituskeskeiseksi kilpailuksi, kenen VAUVA aloittaa aikaisimmin syömään itse, kuka kävelee nuorimpana, kuka on pienimpänä ilman vaippaa...kamalalta kuulostaa kaikkinensa, vauvat eivät saa olla vauvoja, lapset eivät saa olla lapösia....isin ja äidin toiveitako täyttämään niitä tehdään? Suorittamaan lopunikäänsä? Voi lapsiparat....