Lapsen teko on nykyään ihan avaruustiedettä!

Joo näin on. Mä olen oppinut nää hifistelytaidot vasta lasten hankkimisen jälkeen tältä & vastaavilta palstoilta.

Mut meillä lapset ovat saaneetkin alkunsa helposti; tilanne vois olla ihan toinen, jos ei olis tärpänny niin helposti...

[QUOTE="vieras";23411584]Mä en taas ihan ymmärrä mitä haittaa tuosta on vaikka ihan ekasta kierrosta noin tekisi. Siis jos ajatellaan et ehkäisy jätetään pois koska nyt olisi sopiva hetki vauvalle, .[/QUOTE]

Sen sopivan hetken pitää kestää siitä eteeenpäinkin jokunen vuosi eikä vain sen panohetken, olethan siitä tietoinen?

Palstalla on oppinut ovislimat, kierron vaiheet, muut ovisoireet ja raskausoireet, jotka ilmenevät kuulemma heti, kun siemen on sisällä. Itsellä ei mitään tietoa missä kierron vaiheessa pojat on alkunsa saaneet ja limoilla vai ilman. Raskausoireetkin olen huomannut vasta pitkän aikaa plussan jälkeen vaikka testitkin tehty palstan mukaan tosi myöhään.

Sen sopivan hetken pitää kestää siitä eteeenpäinkin jokunen vuosi eikä vain sen panohetken, olethan siitä tietoinen?

Ööö... joo? Tarkoitin nyt sitä, että kun pari päättää et elämätilanne on nyt otollinen siihen et meille tulee lapsi. Yleensä pariskunta päättää ja keskustelee tällaisista asioista eikä vaan "vahingossa" ja "yllättäen" paukahta paksuksi. Mutta ilmeisesti tällä palstalla ei tällaista suunnittelua harrasteta.

ehkä kuitenkin kannattaa pari ekaa kiertoa mennä ihan fiilispohjalla sen raskauden yrityksen kanssa, joillakin pelkkä oviksen tarkkailu ja asialla stressaaminen saattaa aiheuttaa sen, että raskaus ei alakkaan.

Asia ei ole vieläkään ajankohtainen, mutta voin sanoa kyllä sulle, että sitten kun mies vihdoin antaa luvan jättää ehkäisyn pois, en ihan varmasti kykene olemaan enää millään hälläväliä-mielellä. Tarkkailen sitten oviksia tai en. Tosin pieni ovisten tarkkailu (ei nyt millään tikuilla, mutta muuten) on ollut mulle aika rutiinia nytkin, ihan yleisestä mielenkiinnosta oman vartaloni toimintaa kohtaan (pystyyhän siitä aika tarkalleen ennustamaan seuraavat kuukautiset).

Onneksi tutkimusten mukaan tuo väite stressaamisen vaikutuksesta raskauden alkamiseen on osoitettu myytiksi. Tietty siis itse mieluiten olisin stressaamatta, mutta en usko että käytännössä mitenkään kykenisin siihen, joten en nyt ota stressiä siitä että olis pakko olla jotenkin coolisti ja välinpitämättömästi. Mahdollisuus saada vauva on kuitenkin elämän isoin asia ainakin mulle.

Vaikka ainahan sitä ihmiset ovat ties minkälaisten loitsujen ja taikojen avulla yrittäneet saada lapsionnea, varmaan niin kauan kun ihmisiä on ollut olemassa. Ei tämä moderni ovistikuttelu minusta mitenkään poikkea siitä, menetelmät vaan ovat vähän tieteellisemmät.

Muistaahan ap olla sitten ostamatta esim. digitaalista raskaustestiä viikkonäytöllä?? Ettet vaan sortuisi hifistelyyn tässä asiassa.

Onneksi olkoon, jos tulet raskaaksi helposti. Voin kertoa, että jos kuukautiskierto huitelee 60 päivän luokkaa, niin siinä kohtaa kiinnostaa tietää että tapahtuuko edes ovulaatiota. Saatikka, kun vuodessa on edes parhaassa tapauksessa mahdollista tulla 6 kertaa raskaaksi, ja parhaan ajoituksen ollessa kyseessä raskautumisen mahdollisuus on silti van 20% luokkaa. Kyllä nykyaikana jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa, vaikka sitten pikkaisen avittaa vauvan alulle saamista. PISTE.

[QUOTE="vieras";23411669]Asia ei ole vieläkään ajankohtainen, mutta voin sanoa kyllä sulle, että sitten kun mies vihdoin antaa luvan jättää ehkäisyn pois, en ihan varmasti kykene olemaan enää millään hälläväliä-mielellä. Tarkkailen sitten oviksia tai en. Tosin pieni ovisten tarkkailu (ei nyt millään tikuilla, mutta muuten) on ollut mulle aika rutiinia nytkin, ihan yleisestä mielenkiinnosta oman vartaloni toimintaa kohtaan (pystyyhän siitä aika tarkalleen ennustamaan seuraavat kuukautiset).

Onneksi tutkimusten mukaan tuo väite stressaamisen vaikutuksesta raskauden alkamiseen on osoitettu myytiksi. Tietty siis itse mieluiten olisin stressaamatta, mutta en usko että käytännössä mitenkään kykenisin siihen, joten en nyt ota stressiä siitä että olis pakko olla jotenkin coolisti ja välinpitämättömästi. Mahdollisuus saada vauva on kuitenkin elämän isoin asia ainakin mulle.

Vaikka ainahan sitä ihmiset ovat ties minkälaisten loitsujen ja taikojen avulla yrittäneet saada lapsionnea, varmaan niin kauan kun ihmisiä on ollut olemassa. Ei tämä moderni ovistikuttelu minusta mitenkään poikkea siitä, menetelmät vaan ovat vähän tieteellisemmät.[/QUOTE]

aika monella on kuitenkin ollut kokemuksena se, että heti kun lapsen "yrittäminen" unohdettiin ja alettiin jo suunnittelemaan elämää lapsettomana, niin raskaus onkin alkanut.

aika monella on kuitenkin ollut kokemuksena se, että heti kun lapsen "yrittäminen" unohdettiin ja alettiin jo suunnittelemaan elämää lapsettomana, niin raskaus onkin alkanut.

Mä en rupeis suunnittelemaan elämää lapsettomana. Jos saisin varmasti tietää, etten millään hoidoillakaan voisi ikinä saada lasta, hyppäisin kyllä sillalta alas.

On tää palsta kyllä kummallinen. Lapsen täytyy olla sävy sävyyn puettu AINA, herranjumala jos ei ole! Se ei ole kummallista tai hifistelyä. Aloituksia aloituksien perään tehdään jossa kinastellaan merkeistä, laadusta, värisävyistä jne. Se on ihan täysin ok. Itseasiassa jokainen KUNNON ÄITI tekeekin niin. Mutta herranmunjee jos siinä vaiheessa kun vauvaa yritetään, niin halutaan hifistellä, keskustella ja pohtia. Sillon se kummallista ja outoa ja piru vie mahtaako sillä naisella viirata päässä niin pahasti et kannattaisi jättää lapset tekemättä.
Eli mitä opimme? Vauvan yrittämisestä ei saa innostua tai olla kiinnostunut. Siihen ei saa panostaa ajallisesti tai rahallisesti, mutta sitten kun se lapsi on maailmassa niin kaiken vapaa-ajan ja rahan pitää uhrata siihen et miettii minkä sävyiset vaatteet sille tänään puetaan.

Samaa mieltä ap:n kanssa. Ihan kummalliseksi mennyt. Meillä mentiin niin, että ehkäisy jätettiin ja tulee jos on tullakseen ja kun menkat oli myöhässä niin testasin vasta.

Samaa mieltä ap:n kanssa. Ihan kummalliseksi mennyt. Meillä mentiin niin, että ehkäisy jätettiin ja tulee jos on tullakseen ja kun menkat oli myöhässä niin testasin vasta.

Ei siinä minusta mitään kummallista ole. Joillekin lapsen saanti on "tulee jos on tullakseen tai sit on tulematta" -touhua. Toisille sit taas ei, vaan heille se raskaaksi tulo voi olla hartain toive mitä heillä on ikinä ollut.

Vähän kyllä ihmettelen, miten tämmöiset ihmiset joille on suht saman tekevää, tuleeko sieltä mitään vauvaa sitten kuitenkaan ikinä vai ei, uskaltavat edes ryhtyä koko lastentekoon? Jos siis olis kuitenkin melkein sama, vaikkei sitä vauvaa tulisikaan?

[QUOTE="vieras";23411871]Ei siinä minusta mitään kummallista ole. Joillekin lapsen saanti on "tulee jos on tullakseen tai sit on tulematta" -touhua. Toisille sit taas ei, vaan heille se raskaaksi tulo voi olla hartain toive mitä heillä on ikinä ollut.

Vähän kyllä ihmettelen, miten tämmöiset ihmiset joille on suht saman tekevää, tuleeko sieltä mitään vauvaa sitten kuitenkaan ikinä vai ei, uskaltavat edes ryhtyä koko lastentekoon? Jos siis olis kuitenkin melkein sama, vaikkei sitä vauvaa tulisikaan?[/QUOTE]

Että jos ei tikuttele ja tarkkaile limoja ja aamulämpöjä on ihminen, jolle on ihan se ja sama että tuleeko vauvaa ollenkaan? :D

Lapsettomuus ja vauvakuume on aika kipee yhdistelmä todella monelle ja siksikin mun on pakko ihmetellä et eikö sen vertaa edes löydy äiti-ihmisiltä myötäelämistä et ihan joka asiassa ei alettais jeesustelemaan et kun kaikki ei toimi samoin kun just henkilö itse. Juu tiedetään, tällä palstalla myötäelämisen kyky on totaalinen utopia mut pitäähän ihmisellä haaveita olla....

Taas ei saa sanoa mitään, kun joku lapseton voi loukkaantua! Voi jessus. Kyllä minä ihmettelen ihan lapsettomankin ihmisen ajatusmaailmaa jos haluan. Ja ihmettelen ovistikkuja ÄÄNEEN jos niin haluan.

Tietenkin karrikoin nyt, mutta mä veikkaan, että yksi syy yleistyneeseen lapsettomuuteen on tässä älyttömässä stressaamisessa. Kun ei anneta luonnon hoitaa hommaa, vaan pyritään sitäkin kontrolloimaan niin kauheasti.

Mistä ap tai kukaan muukaan ihmettelijä tietää kenenkin lasta yrittävän taustoja? Tai välttämättä siinä ei mitään tarvitse edes olla taustalla :D Miksei saisi heti innostua ja testailla jos se itsestä tuntuu hyvältä?

Minä aloitin ovistestailut oikeastaan heti kun alettiin yrittämään. Minäkin sain ensin vuosia odottaa että mies on valmis, joten kun mies vihdoin ilmoitti haluavansa lapsen niin tottakai olin ihan innoissani ja malttamaton =) Lisäksi minulla on ollut aina kuukautiskierto niin ja näin, joten oli epävarmaa ovuloinko edes ja aiemmin jo todettu PCO jolloin lääkäri oli jo sanonut että ehkä tulen joskus raskaaksi, ehkä en. Eli näistä syistä tuli heti testit käyttöön ja aika varattua lääkärille, siis jo ennen kuin olimme mitään vuotta yrittäneet. Onneksi ei sitä vuotta sitten odoteltu, aika turhaa se olisi ollut kun ovulaatiota ei tapahtunut ilman lääkkeitä..

Tietenkin karrikoin nyt, mutta mä veikkaan, että yksi syy yleistyneeseen lapsettomuuteen on tässä älyttömässä stressaamisessa. Kun ei anneta luonnon hoitaa hommaa, vaan pyritään sitäkin kontrolloimaan niin kauheasti.

Ja lisääntyviä syitä on, että lapsettomia "väkisin" hedelmöitetään, kun luonto muuten hoitaisi homman niin, että tietyt ihmiset ei vain lisäänny.

tuo on varmastikin ihan totta. Toinen syy on se että lasta aletaan yrittää vasta sitten kun ikää on 30+ eli hedelmällisyys on iän myötä jo heikentynyt.
En tietenkään väitä etteikö nuoremmillakin lapsettomuutta olisi mutta jos ensisynnyttäjien keski-ikä on jo lähes 30v ja tahaton lapsettomuus on reippaasti yleistynyt, niin on helppo laskea 1+1...

meillä kaks lasta tehty tyylillä: ehkäsy pois, harrastettu seksiä sillon kun siltä on tuntunu jos on tuntunu. esikoinen kun sai alkunsa ekasta kierrosta, sillon harrastettiin seksiä vaan sen yhden kerran siinä kuussa eli tärppäs kirjaimellisesti kerrasta. menkkoja ei kuulunu niin tein testin joka oli positiivinen.

mutta me ollaanki tosi onnekkaita ku molemmat lapset saatu heti ilman että on tarvinu edes yrittää, jätetty vaan ehkäsy pois. kyllä mä ymmärrän että se menee tekemällä tekemiseks jos ei tärppää yrityksistä huolimatta

Oli niin hellpo että pestiin lopuks alusvaatteet eri koneessa :) Nyt on putket pistety lopullisesti poikki niin eiköhän taas saa jatkaa taitoa ylläpitävänä toimenpiteenä ;)

Suorituskeskeisyys. Sitähän tämä on- yhtä suorittamista lapsen teosta alkaen, synnytys erikseen, kasvattaminen ja lapsen pitää nykyään tosi aikaisin jo osatakin kaikkea.
Pitää viedä erikseen hoitoonkin että osaa olla sitten oikeanlainen yhteiskunnan jäsen heti pienestä.

Mua ahdistaa toisinaan, kun meitä yritetään nuijalla paukuttaa muottiin.

Kaiken pitää onnistua oikealla tavalla.

Eikä tämä kommentti ole mitenkään lapsettomilta pois.
Ei ole tarkoitus loukata ketään jolla on vaikeuksia tämän asian kanssa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä