[QUOTE="vieras";23411669]Asia ei ole vieläkään ajankohtainen, mutta voin sanoa kyllä sulle, että sitten kun mies vihdoin antaa luvan jättää ehkäisyn pois, en ihan varmasti kykene olemaan enää millään hälläväliä-mielellä. Tarkkailen sitten oviksia tai en. Tosin pieni ovisten tarkkailu (ei nyt millään tikuilla, mutta muuten) on ollut mulle aika rutiinia nytkin, ihan yleisestä mielenkiinnosta oman vartaloni toimintaa kohtaan (pystyyhän siitä aika tarkalleen ennustamaan seuraavat kuukautiset).
Onneksi tutkimusten mukaan tuo väite stressaamisen vaikutuksesta raskauden alkamiseen on osoitettu myytiksi. Tietty siis itse mieluiten olisin stressaamatta, mutta en usko että käytännössä mitenkään kykenisin siihen, joten en nyt ota stressiä siitä että olis pakko olla jotenkin coolisti ja välinpitämättömästi. Mahdollisuus saada vauva on kuitenkin elämän isoin asia ainakin mulle.
Vaikka ainahan sitä ihmiset ovat ties minkälaisten loitsujen ja taikojen avulla yrittäneet saada lapsionnea, varmaan niin kauan kun ihmisiä on ollut olemassa. Ei tämä moderni ovistikuttelu minusta mitenkään poikkea siitä, menetelmät vaan ovat vähän tieteellisemmät.[/QUOTE]
aika monella on kuitenkin ollut kokemuksena se, että heti kun lapsen "yrittäminen" unohdettiin ja alettiin jo suunnittelemaan elämää lapsettomana, niin raskaus onkin alkanut.