Lapsen käytöksen moittiminen tabu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja random vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26770386]Nojoo, tuollaisia tilanteita sattuu, ei se tee kenestäkään huonoa äitiä. Mutta todettakoon myös että monesti ne pahat katseet ja silmien pyörittelyt on ihan meidän omassa päässä, kun pelätään että kauhee kun muut nyt tuomitsee mut tässä huonoksi äidiksi ja lapsen kauhukakaraksi eikä tää lapsikaan nyt millään lopeta ja apuaaa..... :) Jotkut harmi kyllä menee ihan paniikkiin kun lapsi järjestää kohtauksen hankalassa paikassa, ja fiksut lapset saa siitä oikein pontta purjeisiin.... eli sit vaan pysyy tyynenä itse ja silti johdonmukaisena eikä anna periksi sille huudolle tms.

Näin yksi päivä vastaavan tilanteen, lapsi vaan oli jo isompi, ehkä joku 3-4v. Vinkus siinä jotain karkkia kassalla ja äiti sanoi että ei nyt osteta. Lapsi sai kovat huutoraivarit, mutta äiti ei ollut moksiskaan, jatkoi vaan tavaroiden lataamista hihnalle, maksoi ostokset ja pakkas, kun toinen roikkus lahkeessa ja rääkys. Äiti vaan totesi uudestaan moneen kertaan rauhallisesti että me emme nyt osta mitään karkkia, joten kiukuttelu ei auta ja tuolla käytöksellä ei saa mitään karkkia tms.. Ainakin minusta tämäkin on ihan riittävää puuttumista, kun ei siitä tilanteesta pois pääse. Eikä kumminkaan oltu missään raflassa, missä se huutaminen pitkittyessä häiritsee vähän eri tavalla muita ihmisiä...[/QUOTE]

Joo kyllä äitiys on erittäin tehokas tapa syyllistyä. :D

Tuossa kertomassasi tilanteessa äiti toimi minusta juuri oikein, itse teen samalla tavalla, eikä tuohon tilanteeseen minusta kerrassaan ole toista yhtä järkevää tapaa toimia. Täytyy vaan ajatella että jos joku häiriintyy muutaman minuutin huudosta, se on hänen ongelmansa. Minä en jätä ostoksia kauppaan vaikka lapsi käyttäytyisi miten. Eri asia jos kenkkuilu alkaa jo ennen kauppaan menoa, sitten sitä lykätään.

Pari viikkoa sitten poika käyttäytyi ihan loistavasti kaupassa- otti pikkukärryt ja työnsi niitä nätisti ja säntäilemättä, ja otti haluamiani tavaroita kärriin. Sanoin että mennäänpäs sitten leluosastolle ja valkkaat itsellesi uuden pikkuauton, kun olet noin reipas. Poika oli onnesta soikeana. :D Ja sen jälkeen kauppareissut on ainakin suurimmaksi osaksi alkaneet sujua ilman pikkuautojakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä vaan;26770456:
Meinaatko, että lapsi hiljenee sillä, että viet sen ruuan pois?

Jos lapsi nyt sattuu alkaa juoksemaan ravintolassa ympyrää kun pitkästyvät, niin toki sen keskeytän. Ja siitä hyvin suurella todennäköisyydellä seuraa huutoa. Mutta lapsi ei todellakaan sa tahtoaan lävitse (eli pois tylsästä paikasta) huutamalla. Toki voin yrittää harhauttaa, mutta aina se ei onnistu. Silloin ei auta kuin "deal with it". Ja taatusti mullakin menisi hermo jos naapuripöydän akka tulisi siihen tilanteeseen jurputtamaan. Ravintolasta poistuisin ainoastaan henkilökunnan niin pyytäessä. Ja ihan sama kaupassakin. Jos ei kävely onnistu nätisti, nappaan mukulan kärryihin. Siinä saa huutaa vaikka kuin hyeena, ja jos jotakuta häiritsee, niin voivoi. Mä kasvatan niitä, mutta kun niissä ei ole sitä vaienna-nappia ja mä en rupea edestakaisin hyppimään ihan aikani kuluksi mukulan oikkujen mukaan.

Juuri näin.

Jos vanhempi tai seurue joka sitä kiukuttelevaa lasta hoitaa ei ole jotenkin holtittomassa tilassa, päihtynyt yms niin on minusta aika ylemmyydentuntoista ja omalla tavallaan noloa ulkopuolisen tulla siihen neuvomaan kuinka pitäisi käyttäytyä. Jos olisi jo valmiiksi hermo kiristynyt lapsen kiukuttelun takia niin saattaisi siinä äidillä sanainen arkku neuvojalle aueta. Eiköhän se olisi henkilökunnan tehtävä puuttua tilanteisiin jos puututtavaa on. Joillain 2-vuotiailla ei vielä mikään järkipuhe mene päähän ja itkun ja raivon määrä ja kesto voi olla aika vaikuttavaa. Minkähän ikäinen tuo karjuja oli? Tietysti voi miettiä olisiko lapsi pitänyt viedä ulos -ehkä- ja iso meistä niin varmaan olisi tehnytkin mutta jokainen vanhempi tekee ratkaisunsa itse. Kyllä huutoa maailmaan mahtuu!

Niinpä niin ja hyvä näkökulmahan tähän on myös se että jos lapsi temppuileekin päästäkseen pois TYLSÄSTÄ paikasta niin onko tarkoituksen mukaista poistaa silloin lapsi siitä tylsästä paikasta, eli temppuilemalla tylsässä ravintolassa, kaupassa, apteekissa tai vaikka ihan bussissa, lähdemme pois.

Meillä tytölle tuottaa monesti suuria vaikeuksia istua pyödässä syömässä paikallaan, vähintään heiluu jalat jos ei muuten häärää, pyöri tuolissa tmv. ja jos käsken istua paikallaan ruokailun ajan alkaa huuto, poistanko siinä kohtaa tilanteesta, kotona en, vaan sitten vaan istutan vaikka huutavana siinä tuolissa

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja Draumsyn
Naapuripöydän akan täytyy kuunnella loputtomiin sun mukulan rääkymistä, mutta SULLA menee hermo jos joku KEHTAA tulla SUN pöydän viereen jurputtamaan? Voisin kuule sanoa ihan samaa sulle, deal with it. Jos et saa mukulaa ruotuun niin miten se on muiden ongelma?

Aikuinen on aikuinen ja lapsi on lapsi. Lasta ei saa vaiennettua millään maagisella vaienna-napilla ja suun teippaaminenkin taitaa olla laissa kiellettyä. Jos sille mukulan huonolle käytökselle tekee jotain, niin piruako siihen pitää tulla jurputtamaan. Saa kyllä kuulla multa takas. Emmä jaksa olla kaatopaikkasäkkinä mukulalle ja vieraille muijille. Kuten sanottua, voin poistua kyllä ravintolahenkilökunnan niin pyytäessä, mutta en vieraan ämmän pyynnöstä. Ja tosiaan, kyllä sitä mukulaa voi yrittää rauhoittaa, mutta se nyt aina ei tapahdu kolmessa sekunnissa taikanappia painamalla.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Ja hei nyt ( toivottavasti ) viimeiseksi kommentikseni haluan tänne vielä laittaa, että aikoinaan ihmettelin miten jotkut ei saa niitä temppuilevia, riehuvia, raivoavia lapsiaan kuriin, eikö heillä kasvateta lapsia mitenkään, eikö ole rajoja, kuria vai missä on vika, nyt itselläni on vilkas, tempperamenttinen, ja palstan mukaan huonokäytöksinen lapsi, ja enää en ihmettele miksei jotkut saa lapsiaan istumaan paikallaan tai olemaan hiljaa.
Minunkin mielestäni puuttua pitää, mutta tarkoittaako puuttuminen aina sitä että vanhemmalta jää ruoka syömättä, ostokset kauppaan, lääkkeet hakematta ??
Jos lapsi ei vain syystä toi toisesta kykene olemaan rauhassa paikallaan ja toinen vanhemmista jotuu yksinään hoitamaan pääsääntöisesti kauppa yms reissut, niin kynsiäkö sitten syödään ja pysytään kotona ettei vaan häiritä muita

Eli jollakin tapaa ymmärrän myös näitä " suvaitsemattomia " ihmisiä, itsekin kun tavallaan kuuluin heihin ennen tuota tyttöä. Mutta siitä huolimatta että hiljaa mielessäni välillä mietin mikä on jonkun lapsen kotona vialla, ei minulle tullut mieleenkään mennä toista ihmistä neuvomaan, tai paheksumaan.
Ja kyllä mikäli toisen lapsi vaikka lyö omaani niin kyllä minä menen sitä toisenKIN lasta kieltämään jollei oma vanhempi tajua, ja näin toivon tapahtuvan myös omani kohdalla, mutta on eriasia satuttaa/ tehdä kiusaa toiselle lapselle Tai vaikka aikuisellekin kuin juosta/ huutaa/ muuten häiriköidä vaikka siellä ravintolassa

- aamen olen puhunut

• Tykkää
Reactions: Draumsyn ja SuzieQ.
Mulle ei kenenkään tarvitsisi tulla sanomaan siitä, että lapseni on huutanut jo tunnin ruokapaikassa, ja häirinnyt muita.

Ei ole koskaan tarvinnut, eikä tule koskaan tarvitsemaankaan.

Poistuisin itse. Totta helvetissä! Ruuat mukaan tai sitten ne jäisi sinne, mutta ei meillä olisi mitään oikeutta häiritä muiden ruokanautintoa.

Jösses mä vihaan vanhempia, jotka antavat lastensa huutaa, juosta ja möykätä ravintolassa, kun "se on niin vilkas, ja helppojen lasten vanhemmat ei koskaan voi ymmärtää sitä". Kiesus. Pysyköön kotona sen vilkkaan ipanansa kanssa, jos lapsen kurissa pitäminen on kerran sula mahdottomuus.

Mulle ei kenenkään tarvitsisi tulla sanomaan siitä, että lapseni on huutanut jo tunnin ruokapaikassa, ja häirinnyt muita.

Ei ole koskaan tarvinnut, eikä tule koskaan tarvitsemaankaan.

Poistuisin itse. Totta helvetissä! Ruuat mukaan tai sitten ne jäisi sinne, mutta ei meillä olisi mitään oikeutta häiritä muiden ruokanautintoa.

Jösses mä vihaan vanhempia, jotka antavat lastensa huutaa, juosta ja möykätä ravintolassa, kun "se on niin vilkas, ja helppojen lasten vanhemmat ei koskaan voi ymmärtää sitä". Kiesus. Pysyköön kotona sen vilkkaan ipanansa kanssa, jos lapsen kurissa pitäminen on kerran sula mahdottomuus.

Anatolia, tappaa sympatiat sisällä ja ulkona, varmasti :D

No joo, tunti on aika kauan, mutta en kyllä usko, että joku kakara on huutanut tunnin putkeen.. Taitaa vaan ap:sta tuntua siltä. Kyllä mä ainakin lähden pois jos homma ei toim. Mutta jos joku tulee urputtamaan mulle (usein ihan turhasta) lastenkasvatuksesta, niin ole yleensä todennut, että kasvata omas miten haluat, niin teen minäkin.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
[QUOTE="vieras";26770652]Anatolia, tappaa sympatiat sisällä ja ulkona, varmasti :D

No joo, tunti on aika kauan, mutta en kyllä usko, että joku kakara on huutanut tunnin putkeen.. Taitaa vaan ap:sta tuntua siltä. Kyllä mä ainakin lähden pois jos homma ei toim. Mutta jos joku tulee urputtamaan mulle (usein ihan turhasta) lastenkasvatuksesta, niin ole yleensä todennut, että kasvata omas miten haluat, niin teen minäkin.[/QUOTE]
Tapahtuuko tuota sitten useinkin? (kun olet yleensä todennut, että...)
Mulle on kerran urputettu koko 8½ v kestäneen äiteilyni aikana. Ja paljon & kaikkialla ollaan lasten kanssa käyty.

Ja joo, en ikimaailmassa haluaisi että mun lapsia ja minua katsotaan pahasti, ajatellaan että ei perkele, häiriinnytään siitä että mun lapset karjuu ja riehuu ravintolassa, ja siksi todellakin poistuisin jos tällainen tilanne tulisi, enkä antaisi lapsen riehua tunnin ajan. Millä oikeudella muka antaisin lapsen vaan huutaa ja olla muille häiriöksi?
Ap ehkä liioittelee tuosta tunnista, ehkä ei, mutta onhan niitä huonosti käyttäytyviä lapsia ja pallo hukassa olevia vanhempia olemassa, joten en pidä mahdottomana tämän aloituksen todenperäisyyttä ollenkaan.

Juuri tätä tarkoitin. Minä olen naapuripöydän ämmä, muija, akka, kaikkea negatiivista, kun sanoin. Ei kiitos äitiyttä minulle, jos silmissäni muut naiset muuttuvat em. laatusanoilla kuvattaviksi.

Moni on ottanut tässä ketjussa esille myös muut julkiset paikat, joissa lapsi voi käyttäytyä huonosti. No, minulle on ihan sama, vaikka apteekissa, kaupassa tai vastaavassa asioidessani jonkun lapsi huutaa. Niissähän käydään nimenomaan asioimassa ja sen enempi viivyttelemättä kotiin. Mutta kun siellä ruokapaikassa pitäisi pystyä edes vähän viihtymään, nauttimaan ruoasta ja seurasta.

Tapahtuuko tuota sitten useinkin? (kun olet yleensä todennut, että...)
Mulle on kerran urputettu koko 8½ v kestäneen äiteilyni aikana. Ja paljon & kaikkialla ollaan lasten kanssa käyty.

Ja joo, en ikimaailmassa haluaisi että mun lapsia ja minua katsotaan pahasti, ajatellaan että ei perkele, häiriinnytään siitä että mun lapset karjuu ja riehuu ravintolassa, ja siksi todellakin poistuisin jos tällainen tilanne tulisi, enkä antaisi lapsen riehua tunnin ajan. Millä oikeudella muka antaisin lapsen vaan huutaa ja olla muille häiriöksi?
Ap ehkä liioittelee tuosta tunnista, ehkä ei, mutta onhan niitä huonosti käyttäytyviä lapsia ja pallo hukassa olevia vanhempia olemassa, joten en pidä mahdottomana tämän aloituksen todenperäisyyttä ollenkaan.

No, ravintolassa ei kukaan ole koskaan tullut mitään sanomaan, mutta kerran poika sai aikas kovan raivarin kaupassa ja joku mummeli tuli suoraa huutoa karjumaan naamalleni. Mummo halusi tietää, että miksi rääkkään lasta enkä anna sille hyllystä suklaata suuhun. Sille kyllä avauduin ja huolella.

Kyllä se vaan on niin, että sitä ei ulkopuolinen voi tietää mitä tilanteessa on jo tapahtunut ja kuinka tämän lapsen kanssa pitää toimia. Että jos mulle tulee avautumaan, niin takasin sanon ja aivan varmasti.

Juuri tätä tarkoitin. Minä olen naapuripöydän ämmä, muija, akka, kaikkea negatiivista, kun sanoin. Ei kiitos äitiyttä minulle, jos silmissäni muut naiset muuttuvat em. laatusanoilla kuvattaviksi.

Moni on ottanut tässä ketjussa esille myös muut julkiset paikat, joissa lapsi voi käyttäytyä huonosti. No, minulle on ihan sama, vaikka apteekissa, kaupassa tai vastaavassa asioidessani jonkun lapsi huutaa. Niissähän käydään nimenomaan asioimassa ja sen enempi viivyttelemättä kotiin. Mutta kun siellä ruokapaikassa pitäisi pystyä edes vähän viihtymään, nauttimaan ruoasta ja seurasta.

Sitä saa mitä tilaa. Tuskin sinulle tullaan omaan ruokapöytään jurputtamaan, mikäli itse olet käyttäytynyt asiallisesti muita kohtaan. Minulle ei suinkaan kaikki muut naiset ole kyseisillä laatusanoilla kuvattavaa, mutta silloin ovat, mikäli epäasiallisesti käyttäytyvät (minkä kuvan aloituksesta sai).
Mua niin raivostuttaa nämä ap:n kaltaiset mankujat, jotka tulevat kaupassa äpyttämään kun lapsi pikkuisen kiukuttelee. Ravintolassa tai missään muuallakaan vastaavassa paikassa ei ole tarvinnut moista pohtia, mutta juuri kaupassa sitäkin useammin, kun on käyttäydytty huonosti ja jouduttu kärryihin istumaan ja sitä sitten ulvotaan. Viimeksi puistossa yksi emäntä tuli jurputtamaan kun 5-vuotiaani ulvoi krokotiilin kyyneleitä jäähyllä tuupattuaan pikkuveljensä kumoon niin että huuli oli halki ja sitä siinä yritin hoitaa. Samalla olisi pitänyt saada 5-vuotias hiljenemään, kun eukkoa niin häiritsi..

[QUOTE="juu";26770722] Viimeksi puistossa yksi emäntä tuli jurputtamaan kun 5-vuotiaani ulvoi krokotiilin kyyneleitä jäähyllä tuupattuaan pikkuveljensä kumoon niin että huuli oli halki ja sitä siinä yritin hoitaa. Samalla olisi pitänyt saada 5-vuotias hiljenemään, kun eukkoa niin häiritsi..[/QUOTE]

AAAARGH!!! Minäkin olisin kyllä avautunut ja kunnolla.

Minä kuulin eniten kommentteja lapsen huudosta kun hän oli vauva. Lapsi kärsi koliikista, ja huusi tuntikausia päivässä. Kyllä siinä väsyneenä ärräpäät muutaman kerran lenteli kun joku vanharouva tuli avautumaan äitiydestäni. Ei kukaan sitten kertonut miten huudon saa loppumaan, kuitenkaan.

Eipä juuri lisättävää. Se on paska, joka sanoo. Äidin ja lapsen käytöksessä ei ikinä moitittavaa. Jos minulle sanotaan vaikka elokuvateatterissa "Hsssss" ei että nyt se karkkipussi pois rapisemasta tai suu kiinni, en todellakaan jonkun sanoin AVAUDU tälle huomauttajalle. Minun käytökseni häiritsi häntä ja minä olen se, jotta saakin hävettää.

Se ruokapaikan lapsi lienee ollut jotain neljä.

Eipä juuri lisättävää. Se on paska, joka sanoo. Äidin ja lapsen käytöksessä ei ikinä moitittavaa. Jos minulle sanotaan vaikka elokuvateatterissa "Hsssss" ei että nyt se karkkipussi pois rapisemasta tai suu kiinni, en todellakaan jonkun sanoin AVAUDU tälle huomauttajalle. Minun käytökseni häiritsi häntä ja minä olen se, jotta saakin hävettää.

Se ruokapaikan lapsi lienee ollut jotain neljä.

Joo ja se on kumma miten se on aina ne samat henkilöt, jotka on monesti törmänneet näihin tilanteisiin :D aina heille tullaan kommentoimaan ja aina heitä katsotaan vinoon. Itsessähän ei toki ole mitään vikaa eikä omissa lapsissa.....

Koska ihan oikeasti, uskokaa tai älkää, meille joillekkin ei ole kukaan koskaan tullut avautumaan, vaikka mukelot on huutaneet hetkellisesti niin kaupassa, leikkipaikalla, bussissa, lääkärissä, lentokoneessa, jonossa jne.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mäkin voisin "avautua" jos joku tulisi urputtamaan mulle pikkuvauvan itkusta, tai siitä että lapseni itkee leikkipuistossa ja hänet pitäisi saada hiljaiseksi. Kyllä leikkipuistoon ääntä mahtuu...eikä oo vauvoissa off-nappia, ei.

Mutta jos jonkun täytyisi tulla sanomaan vaikkapa ravintolassa, lentokoneessa, hääjuhlassa tms mulle siitä, että lapseni toistuvasti ja pitkäkestoisesti meluaa ja häiritsee, niin olisin hiton häpeissäni. Mun tehtävänihän on äitinä huolehtia mm. siitä, etteivät lapseni tietyissä paikoissa ja tilanteissa ole häiriöksi.

On aikoja, on paikkoja, on tilanteita joissa lapset eivät saa möykätä. Mun mielestä.

Viimeksi muokattu:
Mäkin voisin "avautua" jos joku tulisi urputtamaan mulle pikkuvauvan itkusta, tai siitä että lapseni itkee leikkipuistossa ja hänet pitäisi saada hiljaiseksi. Kyllä leikkipuistoon ääntä mahtuu...eikä oo vauvoiss off-nappia, ei.

Mutta jos jonkun täytyisi tulla sanomaan vaikkapa ravintolassa, lentokoneessa, hääjuhlassa tms mulle siitä, että lapseni toistuvasti ja pitkäkestoisesti meluaa ja häiritsee, niin olisin hiton häpeissäni. Mun tehtävänihän on äitinä huolehtia mm. siitä, etteivät lapseni tietyissä paikoissa ja tilanteissa ole häiriöksi.

On aikoja, on paikkoja, on tilanteita joissa lapset eivät saa möykätä. Mun mielestä.

Joo näin on. Ja tunnin jos leikki-ikäinen huutaisi ravintolassa, olisin kyllä jo itse vienyt lapseni pois jos lapsi ei olisi rauhoittunut. Meillä nuo tilanteet kestää yleensä vain minuutteja.

Ja häihin ei tänä kesänä viety lastamme koska arveltiin ettei jaksa istua tuntia kirkossa.

Tuli vähän kirjoitusvirheitä tuohon edelliseen postaukseeni, mutta eiköhän pointtini selvinnyt. Kun tosiaan aloitukseni tarkoitus oli kysyä teiltä, onko äiti ? lapsi niin pyhä yhtälö, ettei se voi tehdä mitään moitittavaa? Että ikinä, missään tilanteessa ei saa näiden jumalten kaltaisten käytöksestä sanoa? Ja äidillä on tilanteessa kuin tilanteessa oikeus AVAUTUA sanojalle, koska hän on aina oikeassa? Tämä on sitä super-hirviö-mitä ikinä äitiyttä, jota en itselleni halua. Vai muuttaako ne hormonit osan jengistä tuollaisiksi MINÄ JA PERHEENI OLEMME OIKEASSA JA SINÄ OLET PAHA AKKA / ÄMMÄ / HIHHULI tai mitä ikinä. Äiti saa aina käyttäytyä miten haluaa?

Tuli vähän kirjoitusvirheitä tuohon edelliseen postaukseeni, mutta eiköhän pointtini selvinnyt. Kun tosiaan aloitukseni tarkoitus oli kysyä teiltä, onko äiti ? lapsi niin pyhä yhtälö, ettei se voi tehdä mitään moitittavaa? Että ikinä, missään tilanteessa ei saa näiden jumalten kaltaisten käytöksestä sanoa? Ja äidillä on tilanteessa kuin tilanteessa oikeus AVAUTUA sanojalle, koska hän on aina oikeassa? Tämä on sitä super-hirviö-mitä ikinä äitiyttä, jota en itselleni halua. Vai muuttaako ne hormonit osan jengistä tuollaisiksi MINÄ JA PERHEENI OLEMME OIKEASSA JA SINÄ OLET PAHA AKKA / ÄMMÄ / HIHHULI tai mitä ikinä. Äiti saa aina käyttäytyä miten haluaa?

Mulla ei ole vielä tullut tarvetta avautua leffassa viereisen penkin karkkipussin rapistelijalle, ei lastenleikkipaikalla tupakkaa ketjussa polttavalle äidille, ei kaupassa huutavan lapsen äidille. Jos on naapurissa tapeltu, niin olen soittanut poliisit selvittämään, jos ravintolassa viereisessä pöydässä joku on häirinnyt, olen pyytänyt tarjoilijaa siirtämään meidät kauemmaksi/muuten hoitamaan tilanteen. Mun ei ole tarvinnut mennä jo muutenkin hankalaan tilanteeseen avautumaan ja vaikeuttamaan sitä ennestään. Joskus olen kyllä vieraalle lapselle sanonut että älä heittele hiekkaa on kurjaa jos se menee meidän silmiin tms. Mutta ei mun siitäkään ole tarvinnut mennä avautumaan äidille että kato nico-petteris perään paremmin mun piitu-kerttulin silmät on ihan hiekassa. Kun ne tilanteet voi hoitaa nätistikkin.

Tästä jotenkin niin huokuu semmoinen rasittava keskenkasvuinen asenne, että jos joku ei mene oman pään mukaan niin pitää heti avautua. Koititko sanoa lapselle, että älä juokse tästä, voi vaikka kaatua kuuma ruoka päälle? Eiku ainiin, ei niin voi tehdä, vaan pitää avautua ja muiden kersojen kasvattaminen ei ole sun homma (eihän se olekkaan, mutta onko oikeasti niin hankalaa sitten pyytää vaikka se tarjoilija huomauttamaan avautumisen sijasta). Vai olitko mäkissä lastenleikkipaikan vieressä :DD

Mutta toki, ole hankkimatta lapsia, se ei suinkaan ole minulta pois.

mä jäin miettimään sitä, että miten 2v tai ton 1,5v oman lapsen saa istumaan junassa paikallaan?? tarkoitus olis lähteä sukuloimaan ja kyllä mä lapseni tunnen, että ei se maissinaksun syöntiä kauempaa aio penkillä istua ja matkaa tehdään 5 tuntia, kaksi junanvaihtoa... vinkkejä? kun ei saa tuoliinkaan teipata ;)
Varaamalla paikka leikkivaunuun.

Siksi niillä siellä varmaan niin pitkään kestikin ja HUUTAMALLA ja KARJUMALLA muiden asiakkaiden "viihdyttäminen" vain jatkui, kun isä yritti sekä syödä että ja aina välillä hakea pienempää, sitä about nelivuotiasta, pois milloin mistäkin keekoilemasta. Ainoa, mitä näin äidin tekevän, oli että hän joi (vissiin) limsaansa, näppäili kännykkää ja tuijotti muita asiakkaita. Sanoin lasten huutamisen olevan ikävää ollessani hakemassa salaattia ja isä sattui samaan aikaan siihen. Ja sitten se oli tämä äiskä, joka päätti tulla haukkumaan vieraan ihmisen siihen meidän pöytään. Mies varmaan kerto takaisin pöytään mennessää, että tuli vähän noottia.

Ainoat kerrat kun olen ihmetellyt huonoa käytöstä on ne kerrat kun vanhemmat eivät osaa komentaa (komennot tyyliä älä viitsi ja se siitä) ja kun lapset TYLSYYTTÄÄN kitisee/kiljuu. oikeasti kuka lapsi jaksaa istua ravintolassa ilman mitään lelua tms? ei kukaan. näille lapsille en ole nähnyt tarjottavan mitään puuhastelua. paitsi se juoksentelu.

ja mua ei ole kyllä kukaan katsonut pahalla jos olen komentanut tms huonosti käyttäytyvää lasta, päinvastoin. Eli siis eniten mua ainakin ärsyttää ne 'heei älä ny viitti' vanhemmat jotka ei osaa komentaa/antaa mitään konkreettista rangaistusta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Uusimmat

Yhteistyössä