V
"vieras"
Vieras
Niin puolensa ja puolensa.. Mites jos ( siis jos nyt koitat itse ajatella itsesi perheelliseksi ) olisitte perheen kanssa kauan odotetulla vapaaviikonlopulla, ja koko perheen voimin menisitte syömään ravintolaan tai vaikka vaan kahvilaan, ja vajaa 3v tekee omiaan, vanhemmat kieltävät ja lapsi raivostuu.. Olisitko itse valmis jättämään ruuat siihen ja pyytämään laskun ?
Itsekin olen kyllä sitä mieltä että lapsia pitää komentaa ja toisille olisi hyvä pyrkiä antamaan rauha, mutta tällä logiikalla vilkkaiden/ tempparementtisten lasten vanhemmat pitäisi pitää pois " ihmisten ilmoilta " Ja kyllä itselläni on erittäin vilkas tyttö, jota kyllä kiellän ja komennan jos muita häiritsee, mutta kun kiellot ei tehoa ja nappaan syliin alkaa sen luokan mesoaminen, huutaa , potkii, uhoaa yms, enkä millään haluaisi pysytellä vain kotona lapsen " huonon käytöksen " takia
No ainakin meillä on perheessä toinen aikuinen, toinen ottaa mukulan kainaloon ja tulee kakaralle äkkilähtö. Meillä ei puhettakaan että saisi tunnin huutaa jossain raflassa. Mutta nämä jutut on jo niin iskostettu lasten päähän ja uhkaukset toteutettu että lapset tietää että toteutan uhkaukseni kyllä jos käyttäytyvät kuin pellossa kasvaneet. Joten eipä ne paljon edes uskalla.
JA VILKAS EI OLE SAMA KUIN HUONOKÄYTÖKSINEN. PUHUMATTAKAAN TEMPERAMENTISTA.