Lapsen isovanhemmat.

Mua niiiiiin sapettaa! En tiedä "skitsoanko" turhaan vai mitä.
Mutta siis, meidän neiti 5 kk on alkanut maistelemaan hedelmä ja kasvissoseita niin, että saa päivässä aamulla ja illalla noin ruokalusikallisen kasvisosetta ja pari kärjellistä hedelmäsosetta perään jälkiruoaksi. Ja muita ruokalajeja (lihat ja viljat) en halua vielä antaa ennen kuin niille tulee tarve. Ja jos annankin aikasemmin haluan itse (tai no, halusin olla..) se joka niitä antaa.

Mutta, aina kun tyttö on mummolassa parikin tuntia hoidossa niin mummo syöttää lapselle vaikka kuinka paljon kaikkea vaikka olen sanonut että meidän määrät ovat nämä ja nämä, haluan että syö enimmäkseen maitoa vielä. Mutta ei, ensimäinen tikki oli koko purkillinen kerrallaan syötetty hedelmäsose, toinen tikki oli kun mummo kertoi että oli antanut lapselle lihaa, ajattelin että jaa antaa olla tämän kerran, viimeinen tikki oli sitten ku sain kuulla että nyt on lapsi maistanut viljatkin..
Eihän tämä nyt niin maailmaa kaatava asia ole, mutta kuten jo mainitsin, olisin niitä halunut odottaa ja ennen kaikkea antaa itse.

Ehkei tämä tuntuisi niin kauhealta, mutta tämän kaiken lisäksi appivanhemmat paasaavat siitä miten minun pitäisi jo lopettaa imetys tai muuten lapsemme imee tissiä vielä 4 vuoden iässä.

Aargh!

Tsiisus. Anteeksi. Kiitos.

"www"
Ottamatta kantaa siihen, kuka antaa mitäkin ensimmäisenä, niin musta on todella VÄÄRIN, että isovanhemmat toimivat teidän tahtonne vastaisesti ja vielä toistuvasti niin. Meillä vastaava tilanne johtaisi siihen, että jos isovanhemmat pyynnöistämme ja ohjeistamme väliitämättä toistuvasti tekisivät ihan mitä itse haluavat, niin emme enää jättäisi lasta kahden heidän kanssaan. Piste.

"Mä"
jos oisin mummo en tod. tekis noin. Ihan jo siinä mielessä että jos tulee jotain allergista reaktiota,vatsavaivaa tms. Mutenkin helpompaa ihan vaan noudattaa annettuja ohjeita.

Blue
Meillä juuri meni välit isovanhempiin juuri sen takia että toistuvasti ollaan toimittu miedän vanhempien ohjeiden mukaan, tehdään asioita mitä me ollaan kielletty, he eivät kuulemma ole tilivelvollisia meille mitä lastemme kanssa tekevät ja salailevat asioita (mikä on maailman tyhmintä koska meillä on isot lapset jotka osaavat kertoa asioita).

Kerran ärähdettiin kunnolla ja koska eivät ottaneet opikseen niin sanottiin että parempi näin. Ja täytyy sanoa että kymmenen vuotta menty näin, ollaan koitettu tasapainotella koska tottakai isovanhemmat ovat lapsille tärkeitä, mutta viimeisin tempaus (juonittiin vanhempien selän takana ja tehtiin juuri niinkuin kiellettiin ja sitten kun sanottiin asiasta, niin totesivat että he saavat tehdä mitä haluavat ja heidän ei tarvitse meidän ohjeita noudattaa) katkaisi kamelin selän. Olkoon!

Yhteistyössä