Lapsen hoitomaksu??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka-maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka-maaria

Vieras
Meillä ei lapsi ole aikaisemmin ollut hoidossa ja olen nyt aloittamassa työt..Miten, meneekö omasta lapsesta kunnan hoitomaksu jos menen perheeseen hoitaan lapsia ja oma on mukana?? Eli itse olen siis hoitajana ns.perhepvä hoitaja periaatteella.
 
Hmmm... siis oletko kunnallinen perhepäivähoitaja, siis maksaako kunta sinulle palkan...
Jos hoidat itse omaa lastasi, ei hänestä mene hoitomaksua mutta et saa hänestä myöskään kunnalta korvausta. Sen sijaan saat kotihoidontuen.
 
Hoidan itse lapseni siis tulevassa työpaikassa jossa työnantaja on kunta. Palkka siis tulee sieltä myös.

Voinko siis saada vielä kotihoidontuen lisäksi??
 

Yhteistyössä