Jos lapsi ei saa olla missään tekemisessä etävanhemman kanssa muuta kuin tapaamisella eikä saa esim. tervehtiä, jos samassa kaupassa törmää omaan vanhempaansa, jonka luona siis ei asu, vaan käy vaan tapaamisella. Ei siksi, että etä olisi julma tai tapaamiset valvottuja tms. vaan siksi että lähivanhempi on kieltänyt?
Jos vanhemmat saa mennä lapsen laatikoille, kaapeille ja tutkia tavarat? Jos vanhempi siivoaa lapsen kirjoituspöydän laatikot koska lapsi itse ei osaa (koululainen)?
Jos lapsen matkakortti on vanhemmilla lukkojen takana, ja hän saa sen sieltä silloin kun vanhemmat antaa ja on tietysti kerrottava, minne menee, kenen kanssa jne?
Jos kodissa eltään takan kellon / aikataulun mukaan, kaikki asiat tapahtuvat tiettynä kellonlyömänä riippumatta onko arki vai pyhä, jokainen päivä on samanlainen. Edes sunnuntaiaamuna ei lojuta pitkään yöpaita päällä, ei tosin sairaanakaan saa olla yöpaita päällä vuoteessa, vaan noustaan ylös ja puetaan päälle ja pedataan vuode.. ja joka ilta mennään nukkumaan klo 20 siis : klo 20 on lapsi vuoteessa ja valot pois. Ei koskaan 20.15, ei koskaan 19.45, ei koskaan 20.23 vaan joka ilta tasan klo 20. ?
Lapsi ei saa valita itse vaatteitaan, vaan vanhempi sanoo, mitä puetaan, mikä paita jne.
Lapsi ei saa itse annostella ruokaa lautaselleen, vaan vanhemmat laittaa sen määrän, mitä tänään kuuluu syödä ja se määrä syödään, vaikka ei olisi niin nälkä ja lisää ei saa vaikka nälkä jäisi, koska jos syö päivällisellä liikaa, ei jaksa iltapalaa, ja sitten tulee yöllä nälkä.
Lapsi on kohta 11 v.