Laiva sunnuntaina illalla Turun satamassa, onkohan siitä helppo saada taksi hotellille? Vai hotelliin sataman lähelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yh-äiti"

Vieras
Heinäkuussa menen lapsen kanssa laivalle ja sen jälkeen jäämme Turkuun kahdeksi yöksi.

Mietin, että ottaisiko huoneen sataman lähellä olevasta hotellista vai lähempää keskustaa. Tarkoituksena olisi käydä Turun linnassa eli siinä mielessä taitaisi sataman läheisyys olla parempi. Toki käveleminen onnistuu, mutta laivaristeilyn jälkeen en haluaisi kävellä kovin kauas tai sitten pitää päästä taksilla kulkemaan.

Me ollaan aina jääty yöksi siihen sataman best western hotelliin, on mun mielestä kiva, siisti ja rauhallinen paikka. Ja mukava kun ei tarvitse mitään kuljetus rumbaa heti kun tulee laivasta ulos :)

[QUOTE="mjää";28637438]Me ollaan aina jääty yöksi siihen sataman best western hotelliin, on mun mielestä kiva, siisti ja rauhallinen paikka. Ja mukava kun ei tarvitse mitään kuljetus rumbaa heti kun tulee laivasta ulos :)[/QUOTE]

No tuota hotellia mä katsoinkin. :) Kiva kuulla kokemuksia siitä hotellista. :flower:

[QUOTE="a p";28637575]Sitten kun vielä löytäisi netistä paikan missä voi varata ilman luottokorttia. :stick:[/QUOTE]

Siitä en sitten tiedä, mut onnistuu myös matkatoimiston kautta sitte maanantaina

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meinaatko että junalla satamasta rautatieasemalle :)

No meillä on kuitenkin tarkoitus olla Turussa kaksi yötä. Laiva on niin myöhään takaisin, että ei siihen aikaan lähde junia niin että olisimme järkevään aikaan kotipaikkakunnalla. En lähde 10v. lapsen kanssa junalla niin, että olemme asemalla sitten neljän aikaan yöllä. Parempi mennä hotelliin ja sitten viettää vielä yksi kokonainen päivä Turussa.

[QUOTE="vieras";28637738]Björn tarkoitti, että menisitten satamasta junalla Turun rautatieasemalle ja siitä kävelleen hotelliin. Osa junista kun lähtee/tulee satamaan asti.[/QUOTE]

Katsoin, että tuo yksi hotelli on lähellä Turun linnaa johon aiomme mennä joten siksi olisi varmaan hyvä hotelli. Olisi lyhyen kävelymatkan päässä.

[QUOTE="a p";28637793]Katsoin, että tuo yksi hotelli on lähellä Turun linnaa johon aiomme mennä joten siksi olisi varmaan hyvä hotelli. Olisi lyhyen kävelymatkan päässä.[/QUOTE]

tai sitten ostat bussissa matkailijalipun (tai etukäteen toimistosta, säästää pikkuisen), alle 7 v matkustavat ilmaiseksi ja vaunujen kanssa yksi aikuinen ilmaiseksi. Sillä voi ajella niin paljon kuin haluaa busseilla vuorokauden ajan.

[QUOTE="a p";28637793]Katsoin, että tuo yksi hotelli on lähellä Turun linnaa johon aiomme mennä joten siksi olisi varmaan hyvä hotelli. Olisi lyhyen kävelymatkan päässä.[/QUOTE]

Linna ja suurin osa museoista on maanantaisin suljettu.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;28638404:
Kyl 10- vuotias on sen verran iso jo että voitte hyvinkin mennä junalla illalla kotiin (tai no mä ainakin menisin ).

No en todellakaan lähde lapsen kanssa niin, että ollaan yöllä juna-asemalla perillä neljän aikaan yöllä. Ei asuta lähellä asemaa, että siitä pitäisi vielä suoriutua kotiin monen kymmenen kilometrin päähän eikä siihen aikaan kulje julkisia sinne. Ei kiitos. Mielummin kaikessa rauhassa nukkumaan hotelliin.

Satamassa on runsaasti takseja laivojen saapumisaikaan. Myös satamasta lähtevä bussi ajaa tihennettyjä vuoroja siihen aikaan ja bussi menee ihan keskelle Turkua, torin laitaan. Voi toki jäädä matkallakin pois, jos hotelli on siinä matkan varrella. Satamasta lähtee juna/junia laivojen saapumisaikaan ja pysähtyvät automaattisesti päärautatieasemalla, joka on muutaman sadan metrin päässä keskustasta.

Linna on tosiaan maanantaina kiinni, Väskin seikkailusaari Naantalissa olis varmaan tuonikäiselle tosi mielenkiintoinen :). Bussi Naantaliin lähtee siitä torin laidalta.

Muutin suunnitelmia koska niitä on helppo muuttaa kun mitään ei ole vielä maksettu. Viikkarilta kun saa varattua risteilyjä niin, että ne pitää maksaa 7 päivää ennen lähtöä. Muutin niin, että risteilylle lähtisimme su-ma. Menisimme Turkuun perjantaina ja olisimme siellä kuuden seitsemän aikaan. Lauantaina olisi koko päivä aikaa viettää Turussa eri paikoissa ja sunnuntainakin monta tuntia kun laiva lähtee illalla. Mietin vain, että kai viikkarin terminaalissa on jotkut säilytyslokerot? Saisi laukut sinne päivän ajaksi.

Tein hotellivarauksen hotels.comin kautta ja siellä varauskortteina luottokorit visa ja mastercard. Valitsin visa ja naputtelin sinne electronista tiedot. Mietin vain, että menikö tosiaan läpi kun sen hyväksyi ja s.postiin tuli vahvistus. Että tuleeko sieltä myöhemmin ilmoitus, että mun kortilla ei voi varata huonetta. Toki asia varmaan selviämään soittamalla tuonne.

Yhteistyössä