Laittakaapa nyt painonne ja pituutenne kehiin! (ei raskaana oleville!!!!!!)

• Viestiketjun aloittaja maakari
  • Ensimmäinen viesti
niin niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei kai se kuukautisten poisjääntiin liity pelkästään painoon?
Paljonkohan mun pitäis painaa, ettei niitä tulisi? Aina on vaan tullut, painosta riippumatta (joka tosin aika samoissa lukemissa on pysytellyt koko aikuisikäni )
liittyy se usein. Hormonitoiminnan ylläpito vaatii useimmille riittävän määrän rasvaa elimistössä. useimmilla niin on silloin kun BMI on normaalialueella. Minulla loppuvat kuukautiset eivätkä takisin tule, jos painoa on 55kg tai vähemmän, vaikka olen 165cm pitkä. Painavempana tulevta kellontarkasti.
no mä olen aina ollut alipainoinen.169 cm ja alimmillaan 44 kg.koskaan ei ole kuukautis kiertoon vaikuttanut ja kolme lasta saanut alkunsa eka kierrosta kun ehkäisy jätetty pois.yksi jopa ehkäisystä huolimatta.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Paljastankin sen täällä ekaa kertaa: pituus n.162cm, paino n.66kg.
En usko hetkeäkään. :wave:
Mikset :eek:
Mitä syitä on epäillä?
Tytsi näyttää kuvissa paaaaljon tukevammalta. Jos olisi 66kg, olisi suht normaaalipainoinen. Mutta näyttää mielestäni n. 75-kiloiselta, on makkaraa ja kaksoisleukaa. :)
Miksi sä olet noin ilkeä? Mitä sä tosta saat? Sä et oo enää mikään teinityttö, sun näppiksestä ei pitäs lähtee tollasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Paljastankin sen täällä ekaa kertaa: pituus n.162cm, paino n.66kg.
En usko hetkeäkään. :wave:
Mikset :eek:
Mitä syitä on epäillä?
Tytsi näyttää kuvissa paaaaljon tukevammalta. Jos olisi 66kg, olisi suht normaaalipainoinen. Mutta näyttää mielestäni n. 75-kiloiselta, on makkaraa ja kaksoisleukaa. :)

Mut eihän läski paina :whistle:
Eli noihin mittoihin sitä ihraa mahtuu aika paljon :xmas:

(eikä siis tarkoitettu mitenkään pahalla Tytsiä kohtaan, vaan ihan vastaukseksi vispilälle )

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin niin:
Paljonkohan mun pitäis painaa, ettei niitä tulisi? Aina on vaan tullut, painosta riippumatta (joka tosin aika samoissa lukemissa on pysytellyt koko aikuisikäni )
liittyy se usein. Hormonitoiminnan ylläpito vaatii useimmille riittävän määrän rasvaa elimistössä. useimmilla niin on silloin kun BMI on normaalialueella. Minulla loppuvat kuukautiset eivätkä takisin tule, jos painoa on 55kg tai vähemmän, vaikka olen 165cm pitkä. Painavempana tulevta kellontarkasti.
no mä olen aina ollut alipainoinen.169 cm ja alimmillaan 44 kg.koskaan ei ole kuukautis kiertoon vaikuttanut ja kolme lasta saanut alkunsa eka kierrosta kun ehkäisy jätetty pois.yksi jopa ehkäisystä huolimatta.
HUOM!!! Usein ei tarkoita että joka ikisellä...

164 cm ja 59kg..

haaveena ois painaa 55 kg, mutta ei oikein jaksais alkaa laihikselle tai tarkemmin syömistä seuraamaan.. toivottavasti nyt, kun olen alkanut tekemään pitkiä lenkkejä koiran kans ja kohta otan pyörän käyttöön, saan tiputettua ton 4 kg pois..

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mutta vaikka tää yleisesti ottaen meniskin näin, ei tän perusteella voi päätellä mitään omasta kropastaan. Mulla ainakin kuukautiset tulee ihan normaalisti tosiaan sillä 15:sta alittavalla painoindeksilläkin...
Juu, siis niinhän minä sanoin, että niin minulla (ja näköjään jollain toisellakin), mutta ei ehkä kaikilla.

Kyllähän ne kuukautiset jää siis pois myös joillain kovasti urheilevilla, mutta en sitten tiedä ovatko he normaalipainoisia vai BMI:n mukaan alipainoisia. Ja rasvan määrään on (uskoisin) useammin vaikuttamassa suoraan painon muutos henkilöllä, kuin likuntatapojen muutos. Jos BMI on yli 25, niin saa varmaan liikkua aika rutkasti, että rasvaprosentti tippuu niin alas, että menkat jää (tämä on siis ihan mutu tietoa, en ole ajatellut ammattilaissumopainijaksi ryhtymistä).

p.s. Kun painoin alle 55, niin kuukautiseni olivat parhaillaan poissa pitkälle toista vuotta (ja sitten annoinkin sen painoni nousta).

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
155 ja eilen painoi 76,5. olen sitenkin sanutpainoa lisää tiputettua. vialä 6 kiloa niin olen tavoitepainossani =)
yleensä en toisten painosta juuri mieti ihmeempiä mut miten ihmees sun TAVOITE voi olla 70kiloa jos oot 155 pitkä? Vai tuliks pituuteen virhe?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
155 ja eilen painoi 76,5. olen sitenkin sanutpainoa lisää tiputettua. vialä 6 kiloa niin olen tavoitepainossani =)
yleensä en toisten painosta juuri mieti ihmeempiä mut miten ihmees sun TAVOITE voi olla 70kiloa jos oot 155 pitkä? Vai tuliks pituuteen virhe?
tuota... jos ylipainoa on rutkasti, on ihan fiksua laittaa tavoite realistiseksi. Ylipainoiselle jo muutaman prosentin painonpudotus on hyödyksi ja lihavaa ihmistä harvoin kehoitetaan lääkäreiden toimesta edes laihtumaan normaalipainoon.

tuota... jos ylipainoa on rutkasti, on ihan fiksua laittaa tavoite realistiseksi. Ylipainoiselle jo muutaman prosentin painonpudotus on hyödyksi ja lihavaa ihmistä harvoin kehoitetaan lääkäreiden toimesta edes laihtumaan normaalipainoon.
toki mut kyl mä ny ylipainoisena itse tavoittelisin jottain lukemaa ja silti siittäkin sit alaspäin yrittäsin. Kun ei kai se ny haitaks oo jos hiljakseen laihduttaa?

vieras
toki mut kyl mä ny ylipainoisena itse tavoittelisin jottain lukemaa ja silti siittäkin sit alaspäin yrittäsin. Kun ei kai se ny haitaks oo jos hiljakseen laihduttaa?
laihduttaminenkaan ei ole ihan riskitöntä eikä edes terveellistä. Lisäksi, jos on jotakin lääkityksiä kuten verenpainelääkitys tai diabetes, laihtua pitää hitaasti ja varovasti. Elimistön tottuminen uuteen painoon kestää, ja kropalle on pienempi rasitus laihtua vähän ja pitää se paino niissä lukemissa kuin jatkaa laihtumista kuukaudesta tai jopa vuodesta toiseen. laihtumiseen kun vaaditaan aina jonkinasteinen aliravitsemustila, eikä se varsinaisesti ole terveellistä. Lievä ylipaino on jopa pienempi terveysriski kuin sen poislaihduttaminen.

laihtumiseen liittyvät asiat eivät ole ihan niin yksinkertaisia kuin yleensä luullaan.

perhonen
Alkuperäinen kirjoittaja Kaamea-akka:
Alkuperäinen kirjoittaja perhonen:
178cm ja 62kg, tavoite 58kg, tarkoitus saavuttaa juhannukseen mennessä! :D

tuota etkös ala oleen jo liian laiha sitten.. mulla on meinaan sama pituus ja 58kg painoa ja alipainoinen olen...
Olen aika siro rakenteeltani, joten itselleni tuo 58kg on oikein hyvä paino. Totta kai olen hoikka, ja varmaan jonkun mielestä taatusti liian laiha, ja käyrien ja taulukoiden mukaan olisinkin, mutta itse olen tyytyväinen juuri noissa mitoissa. Eikä siis yhtään kevyempänä!
Ennen raskautta olin noissa mitoissa, nyt vielä hiukan ylimääräistä ja sen haluan pois. Kun olen itse tyytyväinen ulkomuotooni, uskon, että se myös näkyy muille! Tiedän, ettei tuota painoa nytkään liikaa ole.

huoh
Eihän Tytsillä pituuttakaan kuitenkaan hirveästi ole.. Älytöntä sanoa noin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
167cm, 48kg
sä oot jo anorektikko
anoreksia on vakava sairaus. Eikä anorektinen vartalo ole mikään vartalotyyppi vaan sairauden seuraus.
hah hah, kyllä nyt viilataan.... no joo mut ei kukaan voi enää pysyä terveenä noilla luvuilla
Kyllä voi. Muutama prosentti ihmisistä kuuluu siihen tyyppiin joka pysyy hoikkana elintavoista riippumatta

voih
167cm, 48kg
sä oot jo anorektikko
anoreksia on vakava sairaus. Eikä anorektinen vartalo ole mikään vartalotyyppi vaan sairauden seuraus.
hah hah, kyllä nyt viilataan.... no joo mut ei kukaan voi enää pysyä terveenä noilla luvuilla
No siis todellakin pysyy! Täällä 163cm ja 42kg ja hyvin voin. Enkä ikinä ole ollut tätä isompi. Kevyempi kyllä. Mutta siis aina ihan terve.

Toisilla vaan on hennot luut. Ja se on todella loukkaavaa, että kaikki aina epäilee anorektikoksi. Pitäis varmaan vähänkin pyöreiltä ihmisiltä mennä kysymään, mitä ruokapakkomielteitä niillä sit on.... Ehkä ne sit tajuais olla hiljaa.

Kyl mä sen tiedän ettei se niin yksinkertaista ole mut luulis et tavoite silti olis vähemmän ja siihen pyrkis toooodella pitkällä aikavälillä. Eli et pitäis vaikka painoa samois lukemis vuodenki tms ja sit taas laihduttelis lisää.

joo
Kyl mä sen tiedän ettei se niin yksinkertaista ole mut luulis et tavoite silti olis vähemmän ja siihen pyrkis toooodella pitkällä aikavälillä. Eli et pitäis vaikka painoa samois lukemis vuodenki tms ja sit taas laihduttelis lisää.
No mut voihan sen uuden tavoitteen sitten aikanaan ottaa, kun ensin huomaa, että pystyy pitämään jo saavutetun. Musta on oikeesti fiksumpaa asettaa tavoitteita, joita voi saavuttaa ja pitää kuin tuskailla normipainotaulukoiden kanssa.

toinen
167cm, 48kg
sä oot jo anorektikko
Jaahas vai niin. Mä olen samanlaisissa lukemissa ja ihan hyvin voin. Enkä ole laihduttanut koskaan, ihan yrittämättä olen laiha.

vieras
silloin kun kyse on runsaasta painonpudotuksesta, ne realiteetit on hyvä ottaa huomioon. Psyykkisesti on helpompaa useimmiten asettaa kohtuullinen tavoite, laihtua siihen ja pitää se kuin ajatella että kohta minä taas laihdun lisää. Eli jos kokee tarpeelliseksi laihtua enemmän, miettii asioita vasta sitten kun edellinen tavoite on saavutettu ja sen kanssa opittu elämään. Jojoilu kun on se pahin mitä voi tehdä :/

Runsaasti ylipainoiselle ihmiselle se tavoite ei välttämättä edes ole normaalipainoinen, sillä omaan lihavuuteenkin tottuu jonkin verran, ja olo saattaa olla hyvinkin hoikka laihtumisen jälkeen, vaikka laihdutuksen seurauksena olisi edelleenkin ylipainoinen.

Yhteistyössä