Laiskat ihmiset käyttävät kertakäyttövaippoja

• Viestiketjun aloittaja kestoilija
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
No senhän voi jokanen päässäänki laskea. Jos kertseihin menee pari kymppiä viikossa -> 52*20= 1040? vuodessa, olettaen että vaipat on käytössä 2v kuluu rahaa vähintään sen 2*1040= 2080?. Kahen vuoden kertseihin ei kyllä millään saa yli 500? uppoamaan.
Ei todellakaan mene parikymppiä viikossa. Mistä olet saanut päähäsi? Jos kertakäyttövaippoja menee vuorokaudessa neljän tunnin välein päiväsaikaan ja yöllä yksi niin vuorokaudessaniitä menee 5kpl, viikossa siis 35kpl. Näytä mulle 35 vaipan vpaketti joka maksaa 20? :D Kyllä sillä rahalla saadaan jo kuukauden vaipat yhdelle. Vastasyntyneen kanssa vaippoja meni enemmän, mutta eipä vaippapakettikaan maksanut kuin 4.90? ja se riitti viikon. Vuodessa meillä vaippoihin menee tässä laskettuna 250? ja kahdessa vuodessa 500?. Sama kuin kestoihin sinun laskelmien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Triplaisä kyllä harmillinen esimerkki siitä millaisia ennakkoluuloja ihmisillä on.
Nokkelimmat varmasti huomasivat että teksti oli hieman kieli poskessa kirjoitettu mutta kyllä mulla vähän tuon suuntainen mielikuva asiasta on.

Miten sä voit olla koskematta paskaan kertiksiä käyttäessä? Voi halleluja sentään.
En oikein ymmärrä miksi ne kädet pitäisi siihen paskaan työntää. Kyllä minä osaan vaihtaa vaipan ilman paskakontaktia.
No okei, tietty silloin kun pesen vaivan pyllyä mutta onhan se eri asia kun vielä sen lisäksi suihkutella niitä vaippoja käsisuihkulla paskapisaroiden lennellessä pitkin vessan seiniä.

maiju
Meillä varmaan kestot on tullu kalliimmaks kun jos oltas kertistelty, mut eipä tuo nyt niin haittaa. Musta vaan noita kestoja on niin paljon kivempi vaihtaa, voi aina laittaa kivan näkösen vaipan päälle ja miettiä että mikä ois just tähän tilanteeseen paras tosta meiän kokoelmasta. Oon hurahtanu, enkä kertistä vauvalle laittas. Mut jos joku muu ei jaksa, ni sitte laittaa sen kertiksen. Ei mulla oo mitään syytä käydä arvostelemaan muitten valintoja, jokanen tekee niinkun parhaaksi näkee..

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Kyllä mä ymmärrän, että kestot on ekologisempia, siis TODELLA selvästi ekologisempia, mutta ei ne näemmä kyllä merkittävästi ole edullisempia. Tuskin itse ompelemalla saa hintaa tiputettua edes puoleen?

MUOKS:
Jaa mutta kyllähän kestoista saa jotain takaisin, jos ja kun myy ne eteenpäin. Tai käyttää seuraavalle perilliselle.
Itseasiassa jopa uusia materiaaleja käyttämällä itse tekemällä vaipat voi tulla aika huiman edulliseksi. Esimerkiksi minä tein itse meidän pojalle taskuvaippoja, kuivaliinana fleece ja kosteussulkuna PUL-kangas. kaikki materiaalit yhteen laskettuina yhden vaipan hinnaksi tuli pyöreät 6e. Enkä mitenkään aktiivisesti etsinyt halvinta mahdollista materiaalin myyjää vaan ostin sieltä mistä oli helpoin (lue kaupunkimme suurin kangaskauppa).

Käytettyjä ostamalla voi päästä vielä edullisemmin, esim ostimme joku aika sitten kakkosta odottamaan joitain vastasyntyneen/s kokoisia vaippoja 5e/kpl.

Ja varsinkin jos tekee itse kierrätysmateriaalista (esim. vanhoista frotee pyyhkeistä sisävaippoja) voi materiaali kustannukset olla lähellä 0e:a.

häh
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mun on pakko kysyä, että eikö se vaippa jo paina kuin pieni synti? Jos kertis meni kolme kertaa täyteen niin se kestohan on painanut/turvonnut saman kuin kolme kertisvaippaa?
Mä luin kerran jonkun esitteen missä oli, että ne molemmat turpovat saman paksuisiksi kastuessaan (eli kesto on kuivana muhkeampi kuin kertis, mutta märkinä siis saman kokoisia).
Nii, eihän ne kestot mihinkään turpoo. On se kyllä aika jyhkee paketti. :D Mut oikeella asettelulla ei paina ja suurin osa imuista jää siihen jalkojen väliin. Vähän kasvaa peppu, mut sitä varten meillä on viisto pohja sängyssä. Ja kyllä, painaa ku synti. Pitääpä muuten aamulla ihan punnita. :whistle:
Viistopohja?! Jos jalkojen välissä kovin iso paketti niin eikös siitä tule länkisääret kun jalat ja lonkat aina semmosessa asennossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Aijaa.. Mulle kerrottiin, ja muistan jostain lukeneenikin (ei ole linkkiä tms) et kyllä niitä vähintään 10 tarvii.. Plus että olisi joutunut kokeilemaan useampaa merkkiä että löytää sopivan!! Jokainen perhe on yksilöllinen. Voin sanoa rehellisesti et jos olisin osannut ommella kestoja itse tai joku tuttava olisi niitä mulle jaksanut ystävällisesti pientä korvausta vastaan ommella, niin olisin varmasti kokeillut niitäkin.
No esim nyt menee;

7.30-11.30
11.30-15.30
15.30-19.00

Ja kakat tulee pottaan.

Eli joka toinen päivä jos pesee, menee 8 vaippaa. Meillä yleensä pestään joka päivä, ku tulee niin paljon muutaki pyykkiä (puklut, ruuat, eläimet jne). Pärjättäis siis viidellä vaipalla; kaks yövaippaa ja 4 päivävaippaa. Ku kone pyörii näin illasta, on vaipat aamuks kuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Niini:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Entä jos käyttää sen 800 euroo kestovaippoihin (saa tosin paljo halvemmal) ja sit hankkii 4 lasta, eli koko vaippaikä maks 200 e/lapsi. Jo kahdella lapsella saa kestot varmaa paljo halvemmaks ku kertikset!
No entä si jos ei lapsia siunaannu kuin yksi kappale. Ei kaikki hanki suurta perhettä. :xmas:
Myy pois.
Saako ne ihan oikeasti niin puhtaiksi, että niitä kehtaa myydä eteenpäin? En nyt kysy mitenkään pahalla. Kuten joku jo sanoi, en haluaisi itsellenikään ostaa käytettyjä pikkuhousuja.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Viistopohja?! Jos jalkojen välissä kovin iso paketti niin eikös siitä tule länkisääret kun jalat ja lonkat aina semmosessa asennossa.
Ei se niin iso oo. :D Ja kestothan nimenomaan ohjaa vauvan lonkkia oikeeseen asentoon.
Sitten varmaan kaikilla ennen 80-lukua syntyneillä on länkisääret, kun ovat joutuneet kulkemaan harsovaipat päällään.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Ei se niin iso oo. :D Ja kestothan nimenomaan ohjaa vauvan lonkkia oikeeseen asentoon.
Sitten varmaan kaikilla ennen 80-lukua syntyneillä on länkisääret, kun ovat joutuneet kulkemaan harsovaipat päällään.. :whistle:
Niin onki, esim John Wayne! :saint:

haloo
Kyllä tuo harsovaippa on hipun verran ohuempi paketti. Siinä oli yksi sideharso taiteltuna ja useimmat laitto 'muovikuoren' siihen päälle. Nuo muovikuoret on ollut T-vaippoja varten. Ja muoveja oli saatavilla ainakin -70 luvun puol välistä.

Nii, eihän ne kestot mihinkään turpoo. On se kyllä aika jyhkee paketti. :D Mut oikeella asettelulla ei paina ja suurin osa imuista jää siihen jalkojen väliin. Vähän kasvaa peppu, mut sitä varten meillä on viisto pohja sängyssä. Ja kyllä, painaa ku synti. Pitääpä muuten aamulla ihan punnita. :whistle:
Toi viistopohja on kestovauvalle hyvä juttu. Kun vaippa yöllä fuskaa niin kuset valuu sängyn päädystä eikä vauva lillu lammikossa.

Myönnetään, huono vitsi :p

täh
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Kyllä tuo harsovaippa on hipun verran ohuempi paketti. Siinä oli yksi sideharso taiteltuna ja useimmat laitto 'muovikuoren' siihen päälle. Nuo muovikuoret on ollut T-vaippoja varten. Ja muoveja oli saatavilla ainakin -70 luvun puol välistä.
No voihan nytkin laittaa sen yhen harson ja muovikuoren, tuskin se harso nykyään on yhtää paksumpi kun sillon 70-luvulla...

Sanna
Kestovaippoja käyttävien lasten pyllyt on "pallonmpia", kun kertiksiä käyttävien, jonka vuoksi liikkuminen hankalampaa! JA todettu ettei ne edes ime yhtä hyvin kuin kertikset, koska ovat kangasta. Kaikista kamalampia on nää ite tehdyt viritykset!

Mulla ja kahdella vanhemmalla veljelläni on olleet harsot käytössä. Äitini antoi meidän käyttämiä harsoja mulle ja kyllä niistä paksumpi paketti tulee kuin nykyajan kestovaipasta.

lue ennen kommenttia, kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No voihan nytkin laittaa sen yhen harson ja muovikuoren, tuskin se harso nykyään on yhtää paksumpi kun sillon 70-luvulla...
Juu ei olekkaan ja voi toki niin laittaa- Kommentoinkin ihan vaan tuota missä kestopaketin kerrottiin olevan aika paksu ja massiivinen paketti. Ja ihan vaipan takia on sängyssä viistopohja kun pepusta tulee niin iso.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Triplaisä kyllä harmillinen esimerkki siitä millaisia ennakkoluuloja ihmisillä on.
Nokkelimmat varmasti huomasivat että teksti oli hieman kieli poskessa kirjoitettu mutta kyllä mulla vähän tuon suuntainen mielikuva asiasta on.

Miten sä voit olla koskematta paskaan kertiksiä käyttäessä? Voi halleluja sentään.
En oikein ymmärrä miksi ne kädet pitäisi siihen paskaan työntää. Kyllä minä osaan vaihtaa vaipan ilman paskakontaktia.
No okei, tietty silloin kun pesen vaivan pyllyä mutta onhan se eri asia kun vielä sen lisäksi suihkutella niitä vaippoja käsisuihkulla paskapisaroiden lennellessä pitkin vessan seiniä.
En minäkään ymmärrä miksi kädet pitäisi paskaan työntää kestoja vaihtaessa. Katsos kannattaa pitää sitä vaippaa kädessä siellä pöntön luona niin voi kätevästi valuttaa ne paskat suoraan pönttään eikä ruiskutella pitkin seiniä. On se kyllä teille miehille vaikeaa. Onneksi omani suhtautuu eri tavalla kestoihin.

Toi viistopohja on kestovauvalle hyvä juttu. Kun vaippa yöllä fuskaa niin kuset valuu sängyn päädystä eikä vauva lillu lammikossa.

Eiku tossahan on ajatusta! Ei vaippaa enää ollenkaan ja suoraan vaneripohjalle vauva makaamaan. Kuset valuu lattialle sitä mukaan ku tulee! Ja on vielä selkäystävällistä, ku on kova pohja. :xmas:

Eiku tossahan on ajatusta! Ei vaippaa enää ollenkaan ja suoraan vaneripohjalle vauva makaamaan. Kuset valuu lattialle sitä mukaan ku tulee! Ja on vielä selkäystävällistä, ku on kova pohja. :xmas:
Siihen pitää vielä laittaa ränni niin valuvat helpommin suoraan ämpäriin. Näppärä tee-se-itse mies kyllä saa rakennettua vielä jonkun putken suoraan viemäriin.

ei kyl tule
Mulla ja kahdella vanhemmalla veljelläni on olleet harsot käytössä. Äitini antoi meidän käyttämiä harsoja mulle ja kyllä niistä paksumpi paketti tulee kuin nykyajan kestovaipasta.
Jaa, ei meillä ainakaan. Vauvan peppu kun ripulin jälkeen oli ihan rikki käytin vanhanaikaisia sideharsovaippoja. Yksi harso taitellaan kolmioksi josta avonaisesta reunasta taitellaan yksi osa jalkoväliin vaipaksi. Todella ohut paketti tuli. Lähes kuin pikkarit.

Yhteistyössä