Kyllähän tämä on totta. Mä en viitsi pestä ja kuivattaa kestoja Ihan simppeli juttu, menen sieltä mistä aita on matalin. Mulla käy myös siivooja.
Kuukuppia ja kestoja tietenkin. Mä en sellaista muovilärpäkettä housuihini tunge, kuin pakosta.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Minkäslaisia kuukautissuojia arvoisat kestomammat käyttää? Jaa että ihan kaupan kertakäyttökamaa?
Miksi ette nysvää kuukautissuojianne itse ja pese niitä koneessa niin maailma pelastuisi?
Selityksiä kehiin.
Varmasti yksi selityksistä on että "siteet on pieni paha vaippoihin verrattuna".
Muumikuosinen kestoriepu kuulostaa jänskältä =)Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Voi Triplaisä
Aikas monella on varmaan kestositeet ja kuukupit käytössä, tietenkin =)
Muumikuosinen . Pitäisköhän muuten alkaa väsäämään....saanko lainata ideaasi ?Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Muumikuosinen kestoriepu kuulostaa jänskältä =)Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Voi Triplaisä
Aikas monella on varmaan kestositeet ja kuukupit käytössä, tietenkin =)
Kuukuppi... kuulostaa sotkuiselta ja monimutkaiselta
Paha sanoa kun ei ole kokemusta
On tuokin toki ajatustapa. Meillä vaan menee sama aika pyykkäämiseen mitä muutenkin menisi. Että eipä tuo ole kyllä yhtään ajasta lapsille pois jos kestoja käyttää .Alkuperäinen kirjoittaja En lukenut kuin ekan sivun ketjusta:Olen ylpeänä käyttänyt lapsillani kertakäyttövaippoja. Ja olen ylpeä siitä ajasta minkä vietän lasteni kanssa mielummin kuin harjoittaisin paskavaipparumbaa kestovaipoilla.
Jos vaippaikäisiltä voisi kysyä mielipidettä niin varmasti käyttäisivät mielummin keveitä ja kapeampia kertakäyttövaippoja kuin painavia, leveitä, haarovälin täyttäviä kestoja.
joo keksikööt sellaisen kertakäyttövaipan mikä on biohajoava..olen siis laiska..mut en menetä yöunia sen takiaAlkuperäinen kirjoittaja kestoilija:Kun kysyy miksi et käytä kestovaippoja ja saat vastauksesksi että siksi kun en jaksa pestä niitä niin huhuhuhuhuh.
Kuka edes kehtaa sanoa noin?
Olen siis sitä mieltä että ihmiset jotka eivät käytä kestovaippoja ovat LAISKOJA!!!
Todella säälittävä selitys.
Kun laitat vaipat koneeseen se vie noin 2minuuttia ja kun laitat ne kuivumaan niin se vie noin 5 minuuttia.
Se on päivässä n.7minuuttia.
Kaikki eivät edes pese niitä päivittäin joten vaiva on erittäin pieni ja on turha vedota siihen että vaippojen pesu tuottaa liikaa vaivaa!
On myös tyhmää sanopa ettei käytä kestoja siksi kun on enemmän kuin 1 vaippaikäinen! Se ei tuota juuri yhtään lisää vaivaa. Sama koneellinen päivässä, käyttää niitä 1 tai useampi lapsi.
Laiskat ihmiset hei, ajatelkaa vähän luontoakin!
Juu, siitä vaan. Kaikein pahimmille päiville, niille joilla vitutus on huipussaan, voisi ajatella jotain pääkallosysteemiä. =)Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Muumikuosinen . Pitäisköhän muuten alkaa väsäämään....saanko lainata ideaasi ?
Juu, en oikeastaan tarkoittanut pelkästään sinua, vaan keskustelun yleistä sävyä.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Anteeksi, ei ollu tarkotus kyllä tyhmäksi leimata, mutta totuuden nimessä ennakkoluuloseksi kyllä.
Minä en väittäis, että kestot tuntuis helpommilta tai halvemmilta, mulle ne on luontoa ja tulevaisuutta ajatellen REILUMPIA vaihtoehtona ja lisäksi söpöjä
Jotenki se vaan harmittaa, kun ite on niistä mielissään ja saa hyvän mielen (en tosiaan tyrkytä muille/tuomitse ääneen toisia), niin joutuu sitten tuommoista oikeesti hyödyllistä juttua aina puolustelemaan. Ja kuulee aina nämä samat argumentit: sähkö ja vesi kuluu (joo, eihän ne vaatteita pestessä yhtään kulu ja silti ei pidetä kertakäyttövaatteita...)ja sitten tuo sonta roiskii ja haisee -> kokeilkaa ensin itse ja sanokaa sitten minne roiskii ja haiseeko.
Mutta siis anteeksi vielä, taitaa olla mulle liian arka aihe, väistyn sivummalle....
Tottahan se pitää myöntää että kestot ovat edullisempi ja ekologisempi vaihtoehto kertiksille. Ilman muuta.Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Kuitenkin kestojen käyttö on ympäristöteko ja jos vaan se yhtään kiinnostaa, niin kannattaa edes kokeilla.
En, kun meillä ei kakata vaippaan. Ei tarvii kakkavaippoja pestä.Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:kiva, laitaksä kakkoineen päivineen suoraan koneeseen... jeeAlkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:Meillä menee suoraan koneesen.Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Kun keksis paikan missä säilöä niitä likasia vaippoja.. Ei kyll onnistu juuri nyt. :/
Ja sulta puuttuu sisälukutaito. Jos mä nyt sadannen kerran sanoisin, että tässä pinossa joku sano ton 20?.Alkuperäinen kirjoittaja m:niin meillä menee 14 euroa kuussa vaippoihin jossa on 82 kpl vaippoja, sun matikkas on nelosen arvoinen ala-aste matikalla!!!
Suurin osa kestovaippojen käyttäjistä on kyllä varmasti niin valistuneita, etteivät kertasuojia käytä. Eli kyllä nysväämme kuukautissuojiemmekin kanssa. Paitsi minä en nysvää, huuhtasen vaan, koska minulla on kuukuppi.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Minkäslaisia kuukautissuojia arvoisat kestomammat käyttää? Jaa että ihan kaupan kertakäyttökamaa?
Miksi ette nysvää kuukautissuojianne itse ja pese niitä koneessa niin maailma pelastuisi?
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Jaa. Mä taas kestoilen koska olen laiska. Pääsee helpolla kun ei tartte ostaa vaippoja joka viikko.
Lapsiperheessä varmaan muutenkin tarvii joskus käydä kaupassa, ei vaippojen ostaminen oo yhtään rankempaa kuin vessapaperin.Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Lapsiperheessä varmaan muutenkin tarvii joskus pestä pyykkiä, ei kestojen kuivumaan ripustaminen oo yhtään rankempaa kuin vaatteiden