Laihdutusmielessä Karppaavat pinoon!

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Mua aina ihmetyttää se, että karppajaat kehuu kuinka ei tee mieli sokeria ja leipää ja perunaa ja pastaa jne.

Silti sitten on noita hiilariton.fi kauppoja, ruokaohjeita karppaus.infossa ja vaikka missä, joissa myydään mahdollisimman paljon suklaata, leipää, herkkuja muistuttavia ja niiltä maistuvia tuotteita :D jotenkin .. ristiriitaista
ei mun teekkä. mut se tapa, että aamulla syöt leivän, ei ihan helposti lähe. mä pystyn oleen ilman perunaa, helposti, ilman pastaa, helposti, mut mä rakastan riisiä :D ja se tekee kaikista eniten tiukkaa. samoin ku se etten saa ostaa juustonaksupussia sillon ku haluan :LOL: ne on mun heikkous :ashamed:

siks mä tilasin tuolta pastaa, et saan muutaman kerran kuussa syödä sitä jauhelihakastikkeen kans. silleen aika hintavaa, etten usko usein sortuvani siihen ;)

Helekutti
Mä taas olen lukenut vähän huolimattomasti, 800-900 kcal nanna syö??? Ei se ole karppausta nähnytkään, älä vain kerro kenellekään karppaavasi. Karppaus ei ole, eikä tule muuttumaan kitudieetiksi vaikka joku aina kuvittelee keksivänsä pyörän uudelleen. Joo, minä söin laihdutusvaiheessa miltei jatkuvasti sen 3000 kcal ja laihduin.

kauan karpannut
Vinkki: Älkää ihmeessä jättäkö kananmunista niitä keltuaisia pois! Liika proteiini voi saada painonlaskun pysähtymään. Oikeastaan ei oo olemassa terveellisempää yksittäistä elintarviketta ku keltuainen, sisältää ihan hiveesti ravintoaineita. Mä syön aina aamuisin 2 kananmunaa + 1 keltuaisen.

Omalla kohdallani oon huomannu parhaaksi jos 80 % energiasta tulee rasvasta, 10-15 proteiinista ja loput hiilareista. Ja proteiinia 1 g/painokilo riittää.

?
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
ja tosiaan, mä en syö koskaan keltuaista, keltuaisen kans munassa on 78 kcal ja pelkkä valkuainen on 15 kcal. siitä kun miettii montako munaa päivässä vetää, niin ei tarvii ihmetellä mistä ne ylimääräset kalorit tulee. sitä valkuaista nimenomaan tarvitaan, siinä on hurjasti protskua :)
siis miksi sinä täällä neuvot ihmisiä laskemaan kaloreita kun karpatessa sitä juuri ei kuulu tehdä`?

NannaIhana pikana
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ja tosiaan, mä en syö koskaan keltuaista, keltuaisen kans munassa on 78 kcal ja pelkkä valkuainen on 15 kcal. siitä kun miettii montako munaa päivässä vetää, niin ei tarvii ihmetellä mistä ne ylimääräset kalorit tulee. sitä valkuaista nimenomaan tarvitaan, siinä on hurjasti protskua :)
siis miksi sinä täällä neuvot ihmisiä laskemaan kaloreita kun karpatessa sitä juuri ei kuulu tehdä`?
missä mä oon neuvonu laskeen kaloreita?

neuvoin laskeen kalorilaskurin avulla syödyt hiilarit.

..
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana pikana:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
missä mä oon neuvonu laskeen kaloreita?

neuvoin laskeen kalorilaskurin avulla syödyt hiilarit.
jos pitää miettiä jonkun kananmunan kaloreita niin ei ole karppausta nähnytkään

leenukki
moikka.olen aloittanut vhh dietiin 2,5 viikkoa sitten.kiloja on lähtenyt 3kg.ekaviikolla 2.ja seuraavalla
1.syön tosi hyvin ja pidän kiinni dietistä.nyt vähän kummastelensitä että onko laihtumisen kannalta
tärkeää syödä esim.voita,öljyjä ja muita rasvaisia ruokia?en ole aiemminkaan niitä hirveesti suosinut.
painoni nousi lopetettuani tupakanpolton.10kg tuli ihan hetkessä(2kk aikana)takuuvarmasti en syönyt
joka käänteessä ja enempi kuin ennenkään.mutta kysymykseni kuuluu:pitääkö tässä dietissä laihtumisen kannalta syödä rasvoja?(0len 1.72 cm ja painan nyt 89.6kg)

taidan astua mukaan remmiin. Mulla on viimeinen päivä menossa Jutan dieetissä, ehkä nelisen kiloa tippunut sillä ja veikkaisin huomisaamun painoksi 56-57 kiloa, koska tuntuu ettei tällä viimeisellä viikolla ole tapahtunut mitään. Mulla pituutta siis 160 cm ja tavoitepainona 52-54 kiloa. Varsinaisesti laihdutuksen vuoksi en karppausta aio aloittaa, vaan lähinnä makeanhimon laannuttamiseksi. Mä olen normielämässä julmettu suklaa/pulla/keksi -hiiri, voisin elää pelkästään niillä.

Olen ajatellut lähteä liikkeelle alakarppauksella, eli hiilarit alle 60. Protskut ajattelin pitää alle sadassa, Jutan dieetissä niitä taitaa tulla mulle ihan liikaa. Ja rasvaa sitten paukkuen yli 100. Kaloreita ajattelin sen verran seurata nyt painonpudotusvaiheessa, että pysyisi tossa 1500 paikkeilla. Esimerkkipäiväni voisi näyttää sitten tältä:

aamiainen: kahvi kermalla

lounas: Pomodoro Rosso- tomaatti-kasvissekoitus 200g, kaksi voissa paistettua kananmunaa, pari siivua pekonia, pari siivua arkijuustoa, kahvi kermalla.

välipala: kahvi kermalla

päivällinen: jauheliha sika-nauta 100g voissa paistettu, sekavihannes 200g, kurkku 100g, kuohukermaa puoli desiä, pari siivua arkijuustoa, oliiviöljyä vihanneksiin, kahvi kermalla

illallinen: turkkilaista jogurttia 200g, mansikka/mustikka/vadelma 100g, kahvi kermalla

Näillä eväillä kaloreita tulee ripaus yli 1500 kcal, hiilareita 35,9 g, protskuja 66,8 g ja rasvaa 121,1 g.

Huomenna lähden hunningolle, mutta sunnuntaina aloitan tämän.

aloitin siis sunnuntaina ja olen tehnyt usean päivän ruokalistan (johon ei kyllä pekonia kuulukaan...hyi). Kalorit olen tosiaan pitänyt n. 1500, hiilarit noin 40, protskut 60-70 ja rasvaa n. 120. Kävin tänään paniikissa jo puntarilla kun ajattelin että jos lihoankin tällä rasvamäärällä, vaikka housut kertoivat toista. Ja tulos oli, että jo 1,1 kg tippunut kolmessa päivässä :)

Yhteistyössä