Laihdutusmielessä Karppaavat pinoon!

Alkuperäinen kirjoittaja maamu:
(ehkä mä olen tyhmä, mutta en tajua sitä laskuria :( )
siis kuin et tajua? ensin meet ilmainen kalorilaskuri, kirjotat siihen riville vaikka maitorahka, sit pistät määrän sinne alas ja vaikka aamupala, sillon se tallentuu. mä oon jäsen, eli etuja:

Jäsenille

* Tavoitteet
* Vitamiinit
* Tiedot talteen
* Blogit
* Päiväkirjat
* Vertaistuki
* yms. yms.

maamu
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
(ehkä mä olen tyhmä, mutta en tajua sitä laskuria :( )
siis kuin et tajua? ensin meet ilmainen kalorilaskuri, kirjotat siihen riville vaikka maitorahka, sit pistät määrän sinne alas ja vaikka aamupala, sillon se tallentuu. mä oon jäsen, eli etuja:

Jäsenille

* Tavoitteet
* Vitamiinit
* Tiedot talteen
* Blogit
* Päiväkirjat
* Vertaistuki
* yms. yms.
No ehkä mun sitte pitäs rekkautua sinne ensin... en mä päässy just mitään aamupalaa yms tallentaan!
Maksaako se jotain???

karppialokas myös
No ehkä mun sitte pitäs rekkautua sinne ensin... en mä päässy just mitään aamupalaa yms tallentaan!
Maksaako se jotain???
Mites olis tämä, tää ei ainakaan maksa mitään :wave:
http://kiloklubi.fi/

jokuvaan
Kun on noita laihdutusketjuja joka lähtöön niin pistetääs nyt karppauspinokin. En tiä onko jo joku mut en ainakaan löytäny äkkiseltään.

Jos vaihdeltais reseptejä ja tsempattais toinen toistamme :D

Mä syön hiilareita alle 20g per pvä. Sillon tällön lasken http://kalorilaskuri.fi/ :n avulla kuinka paljon on menny, yks pvä jäi 3.5g hiilarit.

Mulla on joku vajaa 5kg nyt tippunut paino, oon kolmisen viikkoa vältelly hiilareita, mut ei mun maailma siihen kaadu vaikka jonain päivänä menis ton 20g ylikin.

Laskin gojuttago:n arvoja, sain hiilareita 126g, proteiinia 125g ja rasvaa 31g/pvä :| että mä en ainakaan mättää missään tapauksessa tollasta määrää hiilareita. hyh.

mukaan :wave:
oot varmaan osittan huumorilla tän kirjoittanut?? koska miten mulla on muistikuva että yritit sitä jutta dieettiä kans?? "mä en syö noin paljo hiilareita" hyh! " ja sulla töksähti puuro??
ja jos ihan tarkkoja ollaan niin n.100g hiilareita per päivä on hyväkarppausta.. :D sielä on se ateriamatriisi karppaussivustolla.. ;)

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Minä :)

Mun hiilarit ovat suunnilleen 100-150, proteiinit noin 100-150 ja rasvat 100-120

Aamupalaksi rahkaa mustikoilla, vadelmilla, mustaherukoilla tai mansikoilla Tai rahkan kanssa mehukeittoa. Lisukkeeksi luomuvehnäleseitä 10-15 gr.Vettä 6dl ja kahvia 0,5 litraa rasvattoman maidon kanssa 1,5dl.

Eilen hiilarit tosin venähtivät hieman, mutta tuli kuituja melkein 50 grammaa. Vettä juon noin 3-3,5 litraa päivässä.

Kalorit ovat siinä 1500-2000 Kcal, joskus enemmän, kuten eilen. Riippuu vähän, millainen treeni on ollut sinä päivänä.

Päivän mittaan monipuolisesti kasviksia, tällä hetkellä suosikkejani ovat avokado, porkkana, sipuli, valkosipuli, kurkku, kukkakaali.

Hedelmiä en syö lainkaan.

Lounas ja /tai päivällinen on vaikka tyylliin: paistettua perunaa rypsissä, jossa seassa myös valkosipulia, auringonkukansiemeniä ja mausteita. Lisukkeena avokadoa, kukkakaalia. Kastike kermainen broilerikastike.

En siis kieltäydy mistään, paitsi leipää syön vähän ja herkkujakin harvoin.
Onko tämä karppaamista? Hiilareita on aika paljon, samoin proteiineja.
On.

Alkuperäinen kirjoittaja jokuvaan:
Kun on noita laihdutusketjuja joka lähtöön niin pistetääs nyt karppauspinokin. En tiä onko jo joku mut en ainakaan löytäny äkkiseltään.

Jos vaihdeltais reseptejä ja tsempattais toinen toistamme :D

Mä syön hiilareita alle 20g per pvä. Sillon tällön lasken http://kalorilaskuri.fi/ :n avulla kuinka paljon on menny, yks pvä jäi 3.5g hiilarit.

Mulla on joku vajaa 5kg nyt tippunut paino, oon kolmisen viikkoa vältelly hiilareita, mut ei mun maailma siihen kaadu vaikka jonain päivänä menis ton 20g ylikin.

Laskin gojuttago:n arvoja, sain hiilareita 126g, proteiinia 125g ja rasvaa 31g/pvä :| että mä en ainakaan mättää missään tapauksessa tollasta määrää hiilareita. hyh.

mukaan :wave:
oot varmaan osittan huumorilla tän kirjoittanut?? koska miten mulla on muistikuva että yritit sitä jutta dieettiä kans?? "mä en syö noin paljo hiilareita" hyh! " ja sulla töksähti puuro??
ja jos ihan tarkkoja ollaan niin n.100g hiilareita per päivä on hyväkarppausta.. :D sielä on se ateriamatriisi karppaussivustolla.. ;)
juu, totta. karppasin pari viikkoa "omillani" ja koitin päivän juttadiettiä, puuro töksähti heti, aloin tekeen omia "laskelmia" ja totesin tän oman juttuni toimivan paremmin. kun hiilareita kerran vältän, niin miks ahtaa niitä yli 100g päivässä. en syö ollenkaan riisiä, pastaa, perunaa, mm.

Maksaako se jotain???
kyllähän ne tallentuu siihen mitä sä päivässä merkkaat, mutta seuraavaks päiväks ei enää ole, jos ei ole rekkautunut. sinne loppuun ne tulee ihan normaalisti, on jäsen tai ei.

Mulla on koko karppauselämäntapani jäänyt teille tietymättömille raskauden myötä :ashamed: Ajattelin kyllä taas pikkuhiljaa ryhdistäytyä viim. synnytyksen jälkeen kun laihtuminenkin alkaa olla mahdollista :snotty:

maamu
Todellakin hiljaista :( Mä niin toivoin tästä sellasta ihanaa keskusteluketjua jossa vois vaihtaa ajatuksia yms... Sellasta ku en ole vielä löytäny. (tai kaikkiin pitäs sitte kirjautua tms.)

m
Aloitin karppaamisen 2,5 viikkoa sitten ja yksi kilo on lähtenyt. Nekin lähtivät parin ensimmäisen päivän aikana ja olivat siis nesteitä.

Auttakaa mua kun mä en vain taida osata karpata. :( Syömiseni ovat koostuneet ainoastaan lihoista, kananmunista ja kasviksista. Olen syönyt aikapaljon munakkaita ja lisäksi salaatteja. Ovatko nuo salaatitkin liikaa? :eek: Mitat on 167/68 ja häihin aikaa 2 kk. Haluaisin laihtua niihin 4-5 kg, jotta kasvot vähän kapenisivat.

Oon aina laihduttanu kaloreita laskemalla ja tää karppaus on siis uutta mulle. Sanotaan että energiasta suurimman osan tulisi tulla rasvoita, mutta kun siitä tulee niin hirveästi kaloreita! Onko tilanne nyt se, että vaikka hiilarit näyttävät olevan ok, niin en laihdu koska tulee liikaa kaloreita? Millasia kalorirajoja teillä muilla on?

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Aloitin karppaamisen 2,5 viikkoa sitten ja yksi kilo on lähtenyt. Nekin lähtivät parin ensimmäisen päivän aikana ja olivat siis nesteitä.

Auttakaa mua kun mä en vain taida osata karpata. :( Syömiseni ovat koostuneet ainoastaan lihoista, kananmunista ja kasviksista. Olen syönyt aikapaljon munakkaita ja lisäksi salaatteja. Ovatko nuo salaatitkin liikaa? :eek: Mitat on 167/68 ja häihin aikaa 2 kk. Haluaisin laihtua niihin 4-5 kg, jotta kasvot vähän kapenisivat.

Oon aina laihduttanu kaloreita laskemalla ja tää karppaus on siis uutta mulle. Sanotaan että energiasta suurimman osan tulisi tulla rasvoita, mutta kun siitä tulee niin hirveästi kaloreita! Onko tilanne nyt se, että vaikka hiilarit näyttävät olevan ok, niin en laihdu koska tulee liikaa kaloreita? Millasia kalorirajoja teillä muilla on?
helpoin on opetella kalorilaskurin avulla. mä syön 800-900 kaloria päivässä, joskus voi mennä 1000:kin mut hiilarit pidän koko ajan alle 20g/pvä. Joka päivä en ruokiani kirjaa, jos tulee paljon syötyä esim. rahkaa niin sit pitää laskeskella et kuinka paljon on menny ettei mee yli. Mut aika hyvin sen osaa arvioida itekki. Salaatit on ok, riippuu tietysti mitä sä laitat niihin :D Kuinka paljon menee esim. jugurttia tai rahkaa ja kaikki sellanen. Laskeppa piruuttas tän päivän ruuat tuolla KL:lla.

ja tosiaan, mä en syö koskaan keltuaista, keltuaisen kans munassa on 78 kcal ja pelkkä valkuainen on 15 kcal. siitä kun miettii montako munaa päivässä vetää, niin ei tarvii ihmetellä mistä ne ylimääräset kalorit tulee. sitä valkuaista nimenomaan tarvitaan, siinä on hurjasti protskua :)

Kevään aikana paino on pudonnut jonkin verran, kun olen ollut sellaisella maltillisella karppauslinjalla.
Tosin vapusta asti vähän riistäytyi käsistä ja hyvä karppaus vaihtui kehnoksi :ashamed:
Nyt pitäisi ennen kesälomaa skarpata karppaamisessa.
Syön aamupalaksi aika usein partaäijää ja ripottelen sinne pellavansiemenrouhetta (jotta suoli toimisi) ja lisään pakastemarjoja, ja joskus makeutusainetipan.
Nyt syön lounaaksi kalkkunansuikalehomejuustosalaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Piti kysymäni, mitä niille keltuaisille sitten teet, joita et syö. Siis erotteletko jo paistamisvaiheessa, vai kuinka?
mä syön keitettynä. jos teen munakkaan nii sit heitän koko setin. roskiin menee mun keltuaiset. valkuainen on ihanaa, pistän vähä herbamarea päälle :p

Alkuperäinen kirjoittaja m:

sekin voi olla että et saa tarpeeksi energiaa. Kannattaa ihan kunnolla kattoa syömisiään, esim. kalorilaskurilla.

ja tosiaan, mä en syö koskaan keltuaista, keltuaisen kans munassa on 78 kcal ja pelkkä valkuainen on 15 kcal. siitä kun miettii montako munaa päivässä vetää, niin ei tarvii ihmetellä mistä ne ylimääräset kalorit tulee. sitä valkuaista nimenomaan tarvitaan, siinä on hurjasti protskua :)
Eikös karppauksessa ole se idea ettei rasvoja tai kaloreita lasketa vaan vain hiilarien määrä? rasvahan ei varastoidu jos hiilari määrät on tarpeeksi alhaiset.
Vai oonko taas ymmärtänyt jotain ihan väärin...?? ( niin tyypillistä mulle.... :headwall: )

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Eikös karppauksessa ole se idea ettei rasvoja tai kaloreita lasketa vaan vain hiilarien määrä? rasvahan ei varastoidu jos hiilari määrät on tarpeeksi alhaiset.
Vai oonko taas ymmärtänyt jotain ihan väärin...?? ( niin tyypillistä mulle.... :headwall: )
No näin mäkin sen olen ymmärtäny ettei niin tarkkaan tarvi laskee. Kuulostaa tosi oudolta Nannaihanan karppaus mulle ja oon kuitenki jo pari vuotta tätä tehny...

Yhteistyössä