Laihdutusmielessä Karppaavat pinoon!

Niin.
Mutta jos aloittaa julkisella foorumilla keskustelun "laihdutusmielessä karppaavat pinoon" voi toki odottaa että saa kommentteja ja vinkkejä kokeneemmilta? Kukaan ei ole sinua teilannut, vaan ystävällisesti kommentoinut jos on vähän vikasuuntaan laihdutus menossa. Karppauksesta kun liikkuu niin paljon väärää tietoa, niin ihan mukavahan se on että saadaan keskustelua aikaan.

Onhan tuo karppaussuuntaista, mutta silti sanoisin minäkin että lähinnä kaloreillahan sinä laihdutat. Karppausta on toki monenlaista, mutta ei siinä kuulu kaloreilla vähentää painoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin.:
Mutta jos aloittaa julkisella foorumilla keskustelun "laihdutusmielessä karppaavat pinoon" voi toki odottaa että saa kommentteja ja vinkkejä kokeneemmilta? Kukaan ei ole sinua teilannut, vaan ystävällisesti kommentoinut jos on vähän vikasuuntaan laihdutus menossa. Karppauksesta kun liikkuu niin paljon väärää tietoa, niin ihan mukavahan se on että saadaan keskustelua aikaan.

Onhan tuo karppaussuuntaista, mutta silti sanoisin minäkin että lähinnä kaloreillahan sinä laihdutat. Karppausta on toki monenlaista, mutta ei siinä kuulu kaloreilla vähentää painoa.
Väitätkö sä, että jos mä syön 3000 kcal päivässä, hiilarit alle 20g, et mä en paisu ku pullataikina? toki mä voin vetää pekonia joka ruualla ja kaikkee muutaki helkkarin rasvasta, mut se ei varmaan oo se tavote? jos vedän grillimakkaraa ja pekonia käärittynä juustoon joka pvä.

mä yritän opetella syömään terveellisesti, mutta ensin mun on päästävä näistä kiloista eroon. ja siihen auttaa vaan ja ainoostaan laihdutus. mun on laskettava paljonko mä mättään suuhuni ruokaa, muuten se ei pysy hallinnassa. ja sen takia mä syön valkuaista, koska mä korvaan sillä osan rahka/jugurttihommista. sillon menee hiilarit yli, jos mä syön rahkaa tms pari kolme kertaa päivässä.

ei-pottu
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin.:

Väitätkö sä, että jos mä syön 3000 kcal päivässä, hiilarit alle 20g, et mä en paisu ku pullataikina? toki mä voin vetää pekonia joka ruualla ja kaikkee muutaki helkkarin rasvasta, mut se ei varmaan oo se tavote? jos vedän grillimakkaraa ja pekonia käärittynä juustoon joka pvä.

mä yritän opetella syömään terveellisesti, mutta ensin mun on päästävä näistä kiloista eroon. ja siihen auttaa vaan ja ainoostaan laihdutus. mun on laskettava paljonko mä mättään suuhuni ruokaa, muuten se ei pysy hallinnassa. ja sen takia mä syön valkuaista, koska mä korvaan sillä osan rahka/jugurttihommista. sillon menee hiilarit yli, jos mä syön rahkaa tms pari kolme kertaa päivässä.
Ei karppaus tarkota sitä että tarvis tyhmä olla. Eli ei tarvi vetää kuitenkaan hirmumääriä mitään, koska niin et tekis muutenkaan. Silti Niin on ihan oikeassa, kalorien lasku ei ole varsinaisesti karppaukseen kuuluvaa, mutta tietty voi tehä mitä variaatioita haluaa.

Voit ehkä sanoa itseäsi karpiksi, mutta et tavis-peruskarpiksi (kun perunaakin puolustat :x )

Kritiikkiäkin on hyvä kestää, jos ensin julistaa jotain aloituksessa.

Heips!

Täällä yksi karppaaja, merkkaan nyt tämänkin ketjun. Pääasiassa kirjottelen tänne: http://kaksplus.fi/keskustelu/c17 eli Kevyempänä kesään-ketjuun.

Olen karpannut nyt n. 2,5kk ja painoa tippunut 13kg (91kg->78kg) ja matka jatkuu 60-65kg:n. Semmoseen painoon, että tuntuu hyvältä. Olen jokin aika sitten karpannut pitkäänkin (vuosia) kunnes hiilarimössömaa vei jouluna ja jumahdin niille teille, nyt takaisin karppisatulaan.

Karppaan mutu-tuntumalla joka näköjään toimii ihan helkutin hyvin. Rasvaa en kaihda, enkä kaloreita laske. Kookosrasvaa lisään joka kahviin ja oliiviöljyä salaatteihin. Pidän mielessä karppiopit ja välttelen huonoja hiilareita, kiinnitän paljon huomiota raaka-aineisiin. Hiilarit n. 10-50gHH/d suunnalla. Kompastuskivinä on hallita juustonsyöntiä ja kaljan juomista. Tuon bissenkulutus on ollut taas noususuunnassa kohti kesää mutta kaapissa odottaa kossuvissyn ainekset, joten eiköhän se tästä. Vettä/vissyä menee 1,5-2 litraa jos muistaa. Liikuntamuotoina arkipuuhastelun ohessa zumba, pilates, kuntopyöräily ja reippailu hyvissä maalaismaisemissa.

Unelmana tällä hetkellä: oma kanala... <3
Tsemppiä kaikille karppilammikon asukeille!

Alkuperäinen kirjoittaja Metso:
Heips!

Täällä yksi karppaaja, merkkaan nyt tämänkin ketjun. Pääasiassa kirjottelen tänne: http://kaksplus.fi/keskustelu/c17 eli Kevyempänä kesään-ketjuun.

Olen karpannut nyt n. 2,5kk ja painoa tippunut 13kg (91kg->78kg) ja matka jatkuu 60-65kg:n. Semmoseen painoon, että tuntuu hyvältä. Olen jokin aika sitten karpannut pitkäänkin (vuosia) kunnes hiilarimössömaa vei jouluna ja jumahdin niille teille, nyt takaisin karppisatulaan.

Karppaan mutu-tuntumalla joka näköjään toimii ihan helkutin hyvin. Rasvaa en kaihda, enkä kaloreita laske. Kookosrasvaa lisään joka kahviin ja oliiviöljyä salaatteihin. Pidän mielessä karppiopit ja välttelen huonoja hiilareita, kiinnitän paljon huomiota raaka-aineisiin. Hiilarit n. 10-50gHH/d suunnalla. Kompastuskivinä on hallita juustonsyöntiä ja kaljan juomista. Tuon bissenkulutus on ollut taas noususuunnassa kohti kesää mutta kaapissa odottaa kossuvissyn ainekset, joten eiköhän se tästä. Vettä/vissyä menee 1,5-2 litraa jos muistaa. Liikuntamuotoina arkipuuhastelun ohessa zumba, pilates, kuntopyöräily ja reippailu hyvissä maalaismaisemissa.

Unelmana tällä hetkellä: oma kanala... <3
Tsemppiä kaikille karppilammikon asukeille!
Moikka :) Mua alko hymyilyttään, kookosrasva kahvissa :D mahtaa olla eksoottista. Mullakun on ollut suuri opetteleminen juoda kahvini kerman kanssa :D

Mä tässä just kattelin, et rakastamassani orange breezerissä on VAAN 0 hiilareita :LOL: sanoin ystävälle, et alampas sitä vetään joka aamu :xmas: :D

Turkilmas
Ei hyvää päivää!! Suljetteko te pilkunhinkuttajat sitten suunne jos NannaIhana kertoo syövänsä hiilihydraattitietoisesti? Miten se voi olla vaikeeta ymmärtää että me ihmiset ollaan yksilöitä ja se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tärkeintä oliskin kuunnella omaa kroppaansa, eikä lukea fanaattisesti oppaista miten syödä ja olla. On se jumaliste jos Nannalla tippuu paino, olo on loistava ja ruoka herkullista... ja sekin sitten teidän mielestänne väärin. Miten kukaan on sanomaan mikä on väärin ja mikä oikein??? Jos paino jumittaisi tai ei olisi tippunut, ymmärtäisin ystävälliset vinkit parantamiseen. Mutta kun nyt ei ole kyse siitä.

Mitä tuohon munankeltuaiseen tulee, niin aika moni uskoo sen nostavan kolesterolia. Ja sitä ollaan kyllä toitotettu sen verran tehokkaasti, että uuden tiedon vastaanotto on takuulla hidasta. Ja ihan hiljan minäkin luin vielä jostain että jos on korkea kolesteroli, niin munia ei kande syödä. Jos taas kolesteroli on hyvä, niin voi hyvinkin syödä kaksi munaa päivässä.

Tuollaisessa informaation sekamelskassa on joskus vaikea löytää sitä omaa näkemystä. Nanna on nyt sen löytänyt ja siksi syö pelkät valkuaiset. Ja se siitä.

ev
Mua aina ihmetyttää se, että karppajaat kehuu kuinka ei tee mieli sokeria ja leipää ja perunaa ja pastaa jne.

Silti sitten on noita hiilariton.fi kauppoja, ruokaohjeita karppaus.infossa ja vaikka missä, joissa myydään mahdollisimman paljon suklaata, leipää, herkkuja muistuttavia ja niiltä maistuvia tuotteita :D jotenkin .. ristiriitaista

Alkuperäinen kirjoittaja 29:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Ootteko käyny ostoksilla http://www.hiilariton.fi/ :ssä? :saint: :p :p :p :whistle:
Oho, en tiennytkään, että Atkinsin tuotteita on Suomessakin myynnissä. Kiitos linkistä!
No huh huh, tuossa joku rikastuu idiooteilla
mä ostin sen leipäaines-pussin. en oo viel kerinny tekeen. mut jos mä oon leipää tilaamassa, mä tilaan sen mun siskon kans kimppaan.

Moikka :) Mua alko hymyilyttään, kookosrasva kahvissa :D mahtaa olla eksoottista. Mullakun on ollut suuri opetteleminen juoda kahvini kerman kanssa :D

Mä tässä just kattelin, et rakastamassani orange breezerissä on VAAN 0 hiilareita :LOL: sanoin ystävälle, et alampas sitä vetään joka aamu :xmas: :D
Se kookostökötti on ihan parasta kahvissa :D Oon ennen juonut mustana ja ilman sokeria, nyt maistuu paljon paremmalta. Eikä tartte käyttää huulirasvaa! Lähinnä siks alotin laittamaan, että saan tarpeeksi rasvaa. Karppaussivuilta sen jekun opin alkuvuodesta kun alotin terveyslinjauksen uudestaan.
Olis kyllä kiva jos pystyis juomaan tuollaisia breezereitä sunmuita, mutta mulla ne laukasee joko a) makeenhimon, b) turvotuksen tai sitte c) rytmihäiriöitä/päänsärkyä jne. Siks mun paranee pysyä perusaineissa. Kokeilussa on nyt ollut Koffin Lite-olut joka ei makunsa puolesta ole paras, mutta hiilareita ei ole liikaa (0.3g/100ml). Hidastaa kyllä painonpudotusta vaikka vaan kerran viikkoon joiski saunassa...yks tai kaks. Köhh.

ei
Alkuperäinen kirjoittaja 29:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Ootteko käyny ostoksilla http://www.hiilariton.fi/ :ssä? :saint: :p :p :p :whistle:
Oho, en tiennytkään, että Atkinsin tuotteita on Suomessakin myynnissä. Kiitos linkistä!
No huh huh, tuossa joku rikastuu idiooteilla
mä ostin sen leipäaines-pussin. en oo viel kerinny tekeen. mut jos mä oon leipää tilaamassa, mä tilaan sen mun siskon kans kimppaan.
okei, silti se yks leipäpaketti tulee maksaan n.7e

onko järkee vai eiiiii

Se kookostökötti on ihan parasta kahvissa :D Oon ennen juonut mustana ja ilman sokeria, nyt maistuu paljon paremmalta. Eikä tartte käyttää huulirasvaa! Lähinnä siks alotin laittamaan, että saan tarpeeksi rasvaa. Karppaussivuilta sen jekun opin alkuvuodesta kun alotin terveyslinjauksen uudestaan.
Olis kyllä kiva jos pystyis juomaan tuollaisia breezereitä sunmuita, mutta mulla ne laukasee joko a) makeenhimon, b) turvotuksen tai sitte c) rytmihäiriöitä/päänsärkyä jne. Siks mun paranee pysyä perusaineissa. Kokeilussa on nyt ollut Koffin Lite-olut joka ei makunsa puolesta ole paras, mutta hiilareita ei ole liikaa (0.3g/100g). Hidastaa kyllä painonpudotusta vaikka vaan kerran viikkoon joiski saunassa...yks tai kaks. Köhh.
joo mä en oo uskaltanu juoda ees sitä yhtä. kohta laivalle, siel mä en kato mitään mitä suuhuni laitan :D olo on varmaan aamulla sen mukanenki :LOL: :ashamed: :x

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
:LOL: :LOL: Turhaa vouhotusta
Nin saattaa se perusterveelle ja sokerisietävälle ollakin :) Tällä tyylillä syötynä korjaantui tämän lyylin iho, verenpaine ja kolesteroli. Ja pysty jättää kaiken maailman apteekin litkut ja akselirasvat ostamatta. Sivuvaikutuksena laski painokin. :D En koe turhaksi.

Nin saattaa se perusterveelle ja sokerisietävälle ollakin :) Tällä tyylillä syötynä korjaantui tämän lyylin iho, verenpaine ja kolesteroli. Ja pysty jättää kaiken maailman apteekin litkut ja akselirasvat ostamatta. Sivuvaikutuksena laski painokin. :D En koe turhaksi.
:flower:

majuri pitää ny suunsa kiinni ja menee kaivaan sen vanhan jallun kaapista ja avaa kaljan ;)

Herra Majuri
:flower:

majuri pitää ny suunsa kiinni ja menee kaivaan sen vanhan jallun kaapista ja avaa kaljan ;)

:hug: Se ei käy

ihan ystävällisesti sulle
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
800-900 kaloria päivässä. Se on TODELLA vähän...
Peesi. Nanna, se on todella vähän. Elimistösi alkaa pitämään kiinni jossain vaiheessa varannoistaan kun luulee että tuli nälkävuodet ja jumitut. Ja kun aineenvaihdunta menee sekaisin sitä on todella vaikeaa saada raiteille enää. Viimeistäänkin silloin sen huomaa kun syö vähänkin enemmän niin kaikki näkyy heti vaa'assa ja pitkään.

Harrastatko liikuntaa? Noin vähillä kaloreilla toivottavasti et liiku.

Yhteistyössä