Laihdutuskaveri hakusessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meijukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei haittaa vaikkei olisi kuin 2 kg pudotettavaa niin jokainen on ainaskin mun puolesta tervetullut joukkoon. Uusille tulokkaille että ite oon ollut taas tässä pudotusurakassa mukana n. 1,5 kk ja painoa on lähtenyt sellanen about 9 kg pian. Tuntuu olo muutenkin jo paljon paremmalta. Mulla on hirveä työ vielä ennenkuin olen normaalipainossa mutta hyvä alku kuiteskin vai mitä arvon ladyt?

tottakai kaikki ovat tervetulleita joukkoon.

tossuliini: sulla on kyllä hyvä vauhti päällä laihiksessa. tarttis ottaa susta mallia =)

ite sorruin eilen taas jäätelöön ja kun makuun pääsin niin eihän se yks jäätelö riittänyt :ashamed: nyt luen dr philin painonpudotushaastetta. jospa siitä sais jotain järkee päähän!

neiti ja sen neiti: sen sokeripommin on kirjoittanut bitten jonsson. kirjastosta saa muuten kaikenlaisia jumppavideoitakin. itse varasin yhden ja meen hakeen sotä, kunhan wimmu herää päikkäreiltä.

tsemppiä kaikille viikonloppuun! ja muistakaahan liikkua!

t:sanuli

Heips! Istahdin tähän koneen ääreen kun tulin tosta kaupasta, kävin jo isommassakin kaupassa. Syön Vitalinea-jugurttii, sitä rasvatonta, maistuu mustikalle, nam että on hyvää. Pitää kai keittää kahvia jos mies ja tyttö tulee kohta tuolta kentältä kun siellä on uusien alokkaitten sotilasvalan vannominen ollut.
Ostin kaupasta ruokaa, namia en ostanut, meinasin tehdä sellasia mansikkajuttuja, muuten kuin mokkapalat mutta tulee mansikanmakuista tomusokerijuttua päälle.
Kyllä toi paino vaan tippuu koko ajan. On nyt vaan sellanen lässähtänyt olo, ukkosta ilmassa, päätäkin särkee vähäsen.

... ja toivottavasti edes hiukan kurinalaisemassa elämässä kiinni!

Loma-ajan herkuttelusta huolimatta vaaka näytti tänä aamuna +-0 kg, mutta vyötärö oli muutaman sentin turpeampi kuin viime mittauksessa?! Tosin tämä helle ja etenkin menkat saattaa vähän turvottaa mua, toivotaan niin. Kuinka usein te muuten käytte vaa'alla? Itse mittaan painon + vyötärön ympäryksen kerran viikkoon. Sen useammin en viitsi itseäni asialla stressata ;)

Taataa, tervetuloa mukaan joukkoon! Kiva joukolla toisiamme tsempata.

Tossuliini, onnea painonpudotuksesta! Hyvin sulla on homma lähtenyt käyntiin ja jokainen gramma on eteenpäin, vai mitä!

Neiti ja sen neiti: minulla on myös samanlainen "sokeririippuvuus", että kun makeaa välttelee jonkin aikaa, niin ei sitä sitten mieli juuri enää teekään. Mutta kun joka päivä herkuttelee, niin himo tuntuu sen kuin kasvavan. Lisäksi mulla nuo hormonit tuntuvat vaikuttavan makeanhimoon ja samoin talvella pimeän aikaan makeanhimo kasvaa.

Tervehdys! Jälleen täällä, mä tossa puolilta päin imuroin niin että hiki lensi mutta onhan tässä huushollissa imuroitavaakin (lähes 100 neliöö). Eilen kävin tunnin sauvakävelylenkillä, huomisesta en vielä osaa sanoa mitä teen kun tyttö on koulussa mutta ainaskin asioilla on käytävä. Lenkkeilyn varmaan siirrän keskiviikkoon. Kyllä mä lenkillä käyn tuollaiset 2-3 kertaa viikossa ja pidän välipäiviäkin. Söin päiväkahvin kanssa pari karjalanpiirakkaa mikrossa lämmitettynä, siihen hieman rasvaa ja kummallekin piirakalle siivu kevytkinkkua. Pitäis jossakin vaiheessa ottaa lämpenemään noi lettutaikinatarpeet kun tuli luvattua tytölle että tehdään lettuja viimeisen lomapäivän kunniaksi. Ja lupaan etten syö itteäni ähkykuntoon.

Noniin..
Viikonloppu tuli ja meni,en kyllä tiedä mihin se aika meni mutta mulla ainakin viikonloppu meni kuin yhdessä hujauksessa.
Lauantaina söin pikkusen karkkia,mutta se sallittakoon..mukavaa tää tämmönen että pikkusen herkuttelee pe tai la ja sitte taas ainakin se viikko taukoa.herkutteluksi lasketaan jäätelö tai pikkusen karkkia,eikä mitään hirveää kippoa jäätelöä tai jotain muuta vastaavaa.
Annoksia oon pienentänyt ja vatsa on selvästi tottunut tyytymään normaaleihin ruoka-annoksiin :)
Pitäis varmaankin alottaa myös toi mittojen ottaminen...hmmh..joo niin voisin tehdä.
Mistä te oikein revitte puhdin/energian liikkumiseen?
Itse menen aamulla 6-7 aikaan töihin,sitten neiti tarhasta.Ruoan laittoa yms puuhastelua..sitten olis tietty aikaa mennä lenkille,hitsi jos mä saisin itseni ulos vielä töiden jälkeen niin se olis hieno homma.Joskus reilu vuos sitte käytiin ahkerasti lenkillä miehen kanssa samalla kun neiti nukkui vaunuissa,mutta nyt se on vaan jäänyt.
Mies kuntoilee kaverinsa kanssa ja mulle sitten jää vaihtoehdoiks yksin ulkoilu koiran kera tai vaunut + koira :/
Ehkäpä tää on asenne vamma vaan.
Kai minäkin voisin jotain lukemia kertoa,eli painoa oli 5pvä sunnuntaina 94,4kg ja nyt äsken 92,4kg.Lenkillä en oo ehtinyt käymään,ainoastaan pienentänyt ruoka-annoksia ja jättänyt herkut minimiin..Kuntoilulla tulis lisä tuloksia ja sais lihaksia,esim käsivarsien löllöt olis kiva saada pois taas vaihteeks..
Tällä viikolla suuntaan nyt ainakin sinne kirjastoon ja edes pari kertaa käyn lenkillä.
Hei oisko kenelläkään hyviä jumppa pallo liikkeitä?
Hyvää viikon alkua kaikille!! :wave:

Huomenta vaan arvon rouvat! Paino samassa kuin lauantainakin eli ei muutosta, ehkä se sitten loppuviikosta näyttäisi jotakin pientä auringon paistetta mulle. Mä oon jo tottunut pieniin annoksiin, syön 2-3 tunnin välein niin ei tule sitten kamala nälkä kerralla. Eilen vähän herkuttelin letuilla ja hillolla. Mä kun en karkkia enkä jätskiä ole laittanut suuhuni 1,5 kk niin herkuttelen sitten muuten, sallittakoon se mulle.
Mihin aikaan te syötte iltapalanne, meneekö kuinka myöhäiseksi? Itse yritän ettei menis paljoa yli klo 21 kun se sitten näkyy aamupainossa.

Moikka!
Pikainen vastaus tohon iltapala asiaan.Ite yritän syödä iltapalan siinä 20 aikoihin kun tyttö on käynyt nukkumaan.Joskus tosin tulee syötyä myöhemmin ja aamulla maha onkin sitte kun pallo,ja olo ei oo mitenkään miellyttävä.Sitte ennemmin syön hedelmiä yms iltapalaks,niin olokaan ei oo pallomainen aamusella :)

Moikka! Mä meinasin kohta hakea lisää kahvia keittiöstä ja syödä viimeisen kiivin tuolta rasiasta, taas sitten jaksaa lounaaseen asti olla. Tänään sitten syödäänkin vähemmän kun ei päästy lenkille, en vaan uskalla lähteä kun neiti on kuumeessa, eilen alkoi koulu ja heti tuli kipeäksi. Se on sitä mun tuuria jälleen.

Täällä on menossa neljäs päivä ilman mitään herkkuja, hyvä minä! Paljon olen erilaisia hedelmiä kaupasta ostanut, joten niitä voin napostella, jos makeanhimo iskee. Ja rasvaton vaniljajugurtti on tosi herkkua!

Tossuliini kyseliti iltapalasta. Minä syön sen yleensä vasta klo 21-22, kun poika on nukkumassa. Koetan tosin syödä melko kevyesti enintään yhden ruisleipäpalan ja/tai hedelmiä ja rasvatonta jugurttia. Mä tosiaan mittaan painonkin vaan kerran viikkoon, kun mulla ei ole edes digitaalista vaakaa.

Neiti ja sen neiti, en voi kehua, että minulla olisi juuri puhtia liikuntaan. Pari pientä kävelylenkkiä käyn päivittäin koiran ja pojan kanssa, mutta niillä ei vauhti päätä huimaa. Tuo koira kun on jo vanha ja lisäksi hajuhullu, niin sitä saa perässä vetää jatkuvasti. Sen verran laiska olen, etten viitsi noitten lenkkien lisäksi lähteä enää yksin kävelylle. Tietty sitä voisi käydä vaikka polkupyörälenkillä vaikka pojan kanssa. Ohjattu liikunta olisi se mun juttu, mutta miehen työajat ovat niin epäsäännölliset, että pääsen tosi harvoin mihinkään jumppaan tms. Harmittaa sit maksaa kalliita jäsenmaksuja, jos pääsee paikalle vain tosi harvoin. Tuo Sanulin vinkki kirjaston jumppavideoista olikin hyvä!

Läysin MeNaiset lehden sivuilta tuollaisen kalorilaskurin, ihan mielenkiintoinen. Vaikka sinne ei syömiään ruokamääriä syöttäisikään, niin kiinnostavaa vertailla eri ruoka-aineitten energiapitoisuuksia.
http://www.menaiset.fi/content/view/31/74/

Nyt päiväkahville, ihan vain pelkälle kahville! ;) Tsempit kaikille!

Hei! Pääsisinkö mukaan porukkaan? Synnytin 2kk sitten ja ylipainoa on. Paino oli 102kg viime lauantaina ja tavoite olisi 85kg, mikä sekin pituiselleni yläkanttia mutta vähemmän sekin kuin tämä 102kg. Eilen repsahdin :ashamed: Roskaruoka on vaan niin hyvää! Hyvä puolustus :laugh: Olen alkanut tekemään tunnin kävelylenkkejä (pyrin liikkumaan joka päivä) ja tekemään vatsalihasliikkeitä sekä myös nostelen puntteja. Olen todellinen tunnesyöppö, aina jos vähän riitaa ukon kanssa niin sovinnonteon jälkeen meillä haetaan roskaruokaa. Muilla harrastetaan sovintoseksiä, meillä syödään.. :D Mutta siitä olen iloinen että pahimmasta suklaariippuvuudestani olen päässyt käytännössä kokonaan eroon!
Tsemppiä kaikille !elämäntapamuutokseen =) :hug:

Heips!

Meillä on tytön kanssa suunnitelmissa ottaa koira ihan senkin takia että tulisi helpommin lähdettyä lenkille, yksin ei viitti montaa kertaa päivässä lähteä, koiran kanssa se olisi pakko, mutta katsellaan nyt että millanen haukku meille tulee ja milloin. Ilmottelen tässä sitten, voihan olla että menee ens vuoden puolelle.
Lukemat tänä aamuna oli jo alle 101 kg, eli 900 g enää sitten on 10 kg pudonnut vaikkei sitä vielä huomaakaan missään mutta olo on kevyempi ja tuntuu ihanalta kun voi liikkua (paitsi viime päivinä) ilman että hengästyisin hirveästi.
Mulla on oma lääkärin vastaanotto huomenna ja maanantaina terkkarin luona käynti eli kumpikaan ei tiedä mun painon pudotuksesta hölkäsen pöläystä mitään, voivat yllättyä.

Heippa kaikille! :wave: Meillä oli ristiäiset eilen ja on tullut ihan liikaa syötyä herkkuja taas :ashamed: Voi kun ratkesin... :ashamed: No nyt jatkan taas sitkeästi, kyllä tämä paino tästä lähtee putoamaan! Ennen olen aina lannistunut repsahduksesta ja jättänyt siihen, mutta nyt en aio lannistua vaan jatkaa kunnes olen päässyt tavoitteeseeni! Tällaiset pikaiset kirjoittelemiset siis tällä kertaa =) Mitenkäs muilla meni vkonloppu?

Aargh, kirjoitin jo tuossa aiemmin tänne viestin, mutta palstalla olikin joku huoltokatkos menossa ja mun viesti hävisi taivaan tuuliin... no, uusi yritys.

Neiti Gerbera, kiva kun tulit mukaan. Minä myös olen lannistunut monesti repsahduksistani niin, että laihdutus on jäänyt siihen paikkaan. On tullut tunne, että eipä mun syömisillä ole enää mitään väliä enkä laihdu kuitenkaan. Mutta nyt ei anneta periksi, vai mitä! Toki juhlahetkinä kuten ristiäisissä pitää herkutella, mutta sitten takaisin ruotuun, eikös vaan?

Tossuliinille jälleen onnittelut melkein kymppikilon pudotuksesta! Vautsi, muuta en voi sanoa!

Täytyypä kehaista vähän itseänikin: koko viime viikon herkuttelut olivat mulla kaksi palaa marjapiirakkaa ja yksi light siideri. Sen verran annoin itselleni luvan nautiskella viikonloppuna. Kunpa pystyisin jatkamaan samalla tavalla. Ja kyllä minun varmaan pitää ostaa se digitaalinen vaaka, kun ei tuolla tavallisella vaakalla saa oikein lukemista selvää. No, ei paino ole ainakaan lisääntynyt viime viikkoisesta, mut en ole varma, onko pudonnutkaan. Vyötärön ympärys oli sama kuin viikko sitten.

Kovin hiljaista täällä on ollut. Ilmoitelkaahan muutkin, kuinka urakka on lähtenyt käyntiin.

Moi!

Viikonloppu meni ihan normaalisti, ei kauheita syöminkejä, perjantaina innostuin syömään lopun pussillisen (vajaa neljännes) juustopalleroita ja lauantaina jätskiä kolme pientä palloa, tuli tohon jätskiin pitkästä aikaa niin himo että sitä oli pakko saada. Enpä usko että kauheesti on vaikuttanut noi syömiset, olen yrittänyt kuitenkin syödä sillai kohtuullisesti tavallista ruokaa ja liikkua. Huomenna meinasin mennä lenkille jos vaan ilma antaa myöten, on pakko päästä sauvakävelee, siihen on tullut himo.

No niin,viikonloppu on taas takana päin.
Pakko myöntää että viikonloppuna tuli herkuteltua..eli pääsin pitkästä aikaa lähtemään viihteelle oikein kunnolla ja sunnuntai päivä menikin sitten potemalla kipeää tukkaa :laugh:
Alkoholi ja laihdutus eivät mahdu samaan kelkkaan,joten paino on taas jämähtänyt paikalleen.Kyllä se tästä kun pääsen taas vauhtiin :)
Neiti Gerbera:Moikka vaan tätäkin kautta,kiva kun liityit samaan porukkaan mukaan :flower:
Meillä neiti on kuumeessa,eikä ruoka maistu.Itse menisin jo mielelläni takasin töihin..on meinaan semmosta kiukuttelua ja kitinää täällä että,mutta minkäs sille voi kun toinen on kipeenä.En itekkään ole mikään ihana tapaus kun sairastan :ashamed:

ps.Oli muuten kiva kun housut eivät puristaneet lauantaina :D
En tiedä tuntuuko se -3kg niinkään,mutta kai se oli myös kiinni asenteesta =)

Hoikentavaa alkuviikkoa muille!!! :wave:

Hei kaikille

Oltiin tossa vähän lomailemassa joten en oo kirjotellu vähään aikaan. Painoa ei onneksi tullu lisää lomalla mutta ei se myöskään tippunut oo :/
Nyt päätin sitten jättää nuo makeat ja rasvaiset herkut jotta sais ton painon tippumaan. Mitään ihmedieettiä en kyllä voi kokeilla kun imetän vielä.
Mä huomasin myös että alkoholi ja laihdutus ei oo hyvä yhdistelmä. Loman aikana tuli juotua siideri jos toinenkin...

nyt on aikaa rauhottua koneen äärelle. ollaan siivottu koko kämppä, ihanaa kun on puhdas koti.

mie oon nyt tällä paastolla. nyt on neljäs päivä menossa ja hyvin menee. vielä huominen ja sen jälkeen saa opetella syömään pikkuhiljaa hedelmiä. kaks ekaa päivää oli ihan karmeita, pää oli koko ajan kipeä ja nukuin tosi paljon. mut kolmantena päivänä helpotti, onneks. olin jo heittää niine pääkipuine homman sikseen mut onneks pinnistin aina seuraavaan aamuun. eihän tää mikään kunnon laihdutusjuttu oo, tiedän, mut kokeilin ku ollaan lähössä ens viikolla kreikkaan. ja tiä häntä jos ei tekis tän jälkeen mieli mässäillä. toivon kovasti niin...

paino on paaston aikana tippunu 2,5 kiloa kolmessa päivässä. hmm, mitenkähän sen sais pysymään paikalllaan tai yhä tippuun :/

alan lukeen kirjaa, heippa

Heippa! pääsiskö vielä mukaan vai olenko jo pahasti myöhässä?? Tovottavasti en!! =) Mulla olis tarkoitus päästä siihen painoon jossa olin ennen raskautta. Eli tiputettavaa olis vielä semmoset 8 kiloa.. En tiedä pääsenkö enään niihin mittoihin, mut haluan ainakin yrittää.. JA edes muutaman kilon. Olin kyllä todella hoikka kun raskaaksi tulin, mutta tottakai haluan sen takaisin =) Ens kuussa pitäis olla jo tytsyn 1 vee juhlat... Imetys ei kiloja vienyt pois yhtään.Töihinkin jo palasin ja ajattelin et se veis, mutta ei.. Päinvastoin lisää on vaan tullut.. :( Nyt pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja kuunnella muiden hyviä ohjeita, et kuinka ne kilot saadaan lähtemään..!! Tsemppiä kaikille ja toivottavasti pääsen vielä mukaan!!!

Pamaus, totta ihmeessa mahtuu mukaan! Tervetuloa! Mulla ainakin on nyt ollut ihan uutta motivaatiota laihdutuksen suhteen, kun pidän "velvollisuutenani" käydä raportoimassa täällä, että kuinka homma etenee. Minulla kanssa olis haaveissa päästä samoihin painolukemiin kuin ennen raskautta, mutta pienempikin pudotus olisi jo tosi hyvä juttu.

Sanuli, olen vähän kade, kun pääset Kreikkaan! Tahtoo myös! :)

Moniko teistä on kotona, entä ketkä työelämässä? Itse hoidan poikaa kotona vielä puolisen vuotta ja haaveissa ois, että töihin palaan vähän keveämpänä kuin nyt... minusta tuntuu, että sitten saattaa kilot karista kuin itsestään, kunhan palaan töihin. Hope so! Ainakin ennen pysyi kilot siellä työmaalla kurissa.

Neiti ja sen neiti, huomasin sun profiilista, että meillähän on melkein samanikäiset lapset...

No, nyt tuli jo selostettua sen verran, että moikka vaan kaikille!

Moikka!

Mä sitten kävin kysymässä siitä vesijumpasta uimahallilta, alkaa 3.9, sillä viikolla meinaan alottaa uuden liikuntamuodon ettei mee liian ykstoikkoseksi. Saa nähä, alkoko mulla menkat, jos niin eipä tämä mamma mene uimaan perjantaina, no tyttö voi mennä sitte mut täytyy kattoo, selkä ja maha on vähän kipeitä siihen malliin että on voineet alkaakin.
Syötiin vasta äsken päivällinen, meni vähän myöhään kun mies tuli vasta tossa puoli kuuden tienoilla ja sitten kun sauna siinä lämpeni niin se vei aikaa niin syötiin sitten saunan jälkeen. Oli ruoaksi karjalanpaistia ja muussia (valmis muussijauhe = Euroshopper), voi olla etten enää iltapalaa syö tänään, ei jaksa.

olen "tsemppikavereita" vailla. Haaveilen raskaudesta ja painoa pitäisi saada pois. Yritystä on jatkunut jo sen verran, että huoli alkaa heräämään... Nyt ajattelin, että laihdutan siihen lukemaan (vähintään), minkä painoisena raskauduin esikoisesta. Siihen olisi matkaa nyt 6kg. Enemmänkin toki saisi lähteä!

Viime viikolla tuli herkuteltua vähän edellistä enemmän, mutta kohtuuden nimissä kuitenkin. Viikonloppuna tuli kyläiltyä parissakin paikassa ja nuo kyläilyt ovat vähän sellainen juttu, että silloin joutuu hiukan pakon edessä syömään herkkuja. Minä en nimittäin ilkeä kieltäytyä täysin kahvipöydän herkuista, kun niitä on vieraille varta vasten laitettu. Niinpä tuli syötyä ainakin karjalanpiirakka, pala kääretorttua ja jäätelöä... ja kotona herkuttelin yhdellä light siiderillä ja palalla suklaata. Mutta siitä huolimatta paino oli pudonnut kilon verran, jes! Tästä se lähtee!

Dona, tulehan mukaan vaan painoa tiputtelemaan! Täällä onkin ollut melko hiljaista...

Nyt pitää viedä poika iltapalalle ja unten maille.

Moi!

Ei pääse tämä eukko lenkille tänäänkään, eilen en jaksanut oli vaan ihan vetelä olo ollut koko päivän ja nyt sataa vettä oikein kunnolla ja meikäläinen flunssassa että tällasta. Eipä ole hirveästi nälkäkään mutta jotain meinaan tänään taas syödä edes vähäsen.

Hei vaan kaikille! =) En ole aikoihin päässytkään kirjoittelemaan kun on ollut hässäkkää. Itse pääsen punnitsemaan itseni vain kun käymme vanhemmillani missä on vaaka (meillä siis kotona ei vaakaa ole) onko teille muille ok että ilmoittelen tuloksia aina kun pystyn? Huomasin että painoa pudottun vain kilo. Siis 1kg vain! Tosin olen alkanut tekemään lihaskuntoharjoittelua kotona mutta silti. Nyt täytyy kyllä saada paino ihan oikeasti putoamaan! Vaikka parempi sekin tietysti kuin esim. jos painoni olisi noussut :whistle:
Minäkään en tossuliinin tavoin eilen lenkillä käynyt, kaupassa käytiin pojan kanssa mutta sateen takia en viitsinyt pidemmälle mennä. Toivottavasti illalla ei sataisi niin päästäisiin koko perhe vaunulenkille yhdessä =)
Hienosti olette kaikki laihdutelleet! Kummasti saa itsekin aina lisää virtaa painonpudotukseen kun täällä käy lukemassa miten muut jakselevat ja miten hienoja tuloksia on saatu. :flower: :flower:
Onko kuulkaas joku teistä kokeillut pisteillä laihdutusta? Onko sen takia pakko liittyä painonvartijoihin vai voiko pisteillä ihan itsekseen? Painonvartijoihin liittyminen aika hintavaa. Tuo pisteillä laihdutus tosin kiinnostaa :)

Yhteistyössä