Laihduttamisesta kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No,menuusta en tiedä,mutta tällä Nutri-kuurilla mulla lähti ekalla viikolla 600-700g /VRK,että aika haipakkaa. Ekan viikon tää on tosi rankkaa,mut sitten se helpottaa. Jos haluat nopeaa ja tehokasta pudotusta,niin kokeile tätä. ja kyllä noilla painonvartijoiden ohjeillakin laihtuu,mutta vauhti on huomattavasti hitaampi,eli mä laihduin viikossa sen,mitä nyt menee päivässä.

Tsemppiä :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 19:18 boo kirjoitti:
No,menuusta en tiedä,mutta tällä Nutri-kuurilla mulla lähti ekalla viikolla 600-700g /VRK,että aika haipakkaa. Ekan viikon tää on tosi rankkaa,mut sitten se helpottaa. Jos haluat nopeaa ja tehokasta pudotusta,niin kokeile tätä. ja kyllä noilla painonvartijoiden ohjeillakin laihtuu,mutta vauhti on huomattavasti hitaampi,eli mä laihduin viikossa sen,mitä nyt menee päivässä.

Tsemppiä :hug:

Painonvartijoiden hitaudessa on se hyvä puoli että siellä laihdutetaan rasvaa, ei nestettä tai lihaksia, kuten niillä menetelmillä joiden aikana ei muuten syödä tarpeeksi ravitsevasti.

Tää on vaan mun mielipide - jokainen saa olla mitä mieltä haluaa...

Tämä nutraus tehdään (ainakin minun osaltani) täysin lääkärin valvonnassa. Nutripussit sisältävät kaikki kivennäiset ja vitamiinit ym.mitä elimistö tarvitsee laihtumisessa,ettei massa katoa mm.lihaksista. Nutraus polttaa juuri nimenomaan rasvaa,koska elimsitö menee parissa päivässä paastoaineenvaihdunnalle ja sillon kropan on niukasta kalorein saannista johtuen pakko käyttää rasvaa energian muodostamiseen!

Että näin on,eikä tämä ole mitään hömppätietoa vaan tutkittua faktaa. Just tänään ajattelin,kun viime vuorokaudessa paino oli mennyt -600 g taas alaspäin,että hitto;olen ollut tällä kuurilla 1½ vkoa ja painoa on mennyt kohta sen verran alas kuin painonvartijoiden 3 kuukauden kidutuksella. Että kukin tyylillään!

Mutta ehkä ei kande kirjoittaa manauksia tälläisten diettien päälle,jos ei tiedä mistä puhuu! :/

Kävin tosiaan aloittaessani tämän kuurin oikein laihdutuslääkärillä ja jopa hän sanoi,että ei oikein ole painonvartijoiden kuurin kannalla.Ja kertoi,että hänellekin oli monet sanoneet,että eivät ole laihtuneet sillä painarien kuurilla.
Samainen lekuri oli ollut just laihdutuskonferenssissa ja sielläkin oli sanottu,että laihdutuksen kannalta olennaista on pystyä karsimaan mahd.paljon hiilihydraatteja pois ruokavaliosta,jos meinaa laihtua. Eli peruna,leipä ja pasta pois. Ja toi on tutkittu juttu.
Painonvartijat taas antaa luvan vetää perunaa ja leipää,vaikka maha ratkeis ja ehkä siinä on just se taika,että paino ei oikein tahdo mennä alas edes suht reipasta tahtia vaan se on sellasta kiduttavaa kuolemaa,ainakin mun mielestä.

Mutta tottakai lihoaa takaisin, millä kuurilla tahansa on ollutkaan,jos alkaa ähmiä samantapaa kuin ennen kuuria. Siksi mullakin jatkuu laihdutuslääkkeellä tämä laihari,kun siirryn nutrista pois.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 10:16 boo kirjoitti:
Mutta tottakai lihoaa takaisin, millä kuurilla tahansa on ollutkaan,jos alkaa ähmiä samantapaa kuin ennen kuuria. Siksi mullakin jatkuu laihdutuslääkkeellä tämä laihari,kun siirryn nutrista pois.

Painonvartioiden etu onkin juuri siinä, että samalla kun laihdutat haet itsellesi sellaisen ruokavalion jota on helppo jatkaa laihduttamisen jälkeen.
Minä syön ihan samoja ruokia kun perheeni eli niitä ruokia joita tulen syömään laihduttamisen jälkeenkin. Syön herkkujakin joka viikko jotain. Tottakai herkkuja syön määrällisesti vähemmän kuin ennen. Lisäksi olen jättänyt sellaiset ruoka-aineet pois josta en välitä (näihin siis ei liene sortumisvaaraa). Leipää syön harvoin (silloin kun tekee mieli), perunan jätätn väliin jos mahdollista. Makaroni/spagetti ja riisi on ruokia joista pidän kovasti joten niistä en tingi. Samalla on helppo oppia tiedostamaan mitä syö ja miten paljon. Tässä oppii juuri niiden tuotteiden kalorimääriä joita syö laiharin jälkeenkin. Miten se voi olla haitallista???? Minä tähtään pysyvään elämänmuutokseen. Juuri sellaiseen ettei tarvitse laiharin jälkeen alkaa miettimään mites tästä eteenpäin vaan kaikki sujuu omalla painollaan. Sitäpaitsi helppo tapa kun ei tarvitse kitua nälän tunteen kanssa ja pystyy tyydyttämään naposteluntarpeensakin kun etsii sopivat tuotteet!

Jos ylipainoa on reilusti niin alussa lähtee millä menetelmällä vain painoa nopeammin alas. Tiedän monia joilla lähtenyt painonvartioissakin viikossa 2-3 kiloa alussa.. Jos on noudattanut ohjeita tarkasti niin se onnistuu. Erijuttu on silloin jos samalla aloittaa liikkummisen kun aloittaa laiharin. Kun aloittaa liikkumisen alussa paino saattaa nousta jonkinverran joten se hämää. Alussa lähtee aina nesteet liikkeelle joten osittain se juuri laskee painoa. Niin ja yleisesti lääketiede suosittelee sitä puolikiloa viikossa joka on luustolle hyvä tahti. Tutkittu on myös ettei elimistö pysty sen enempää polttamaan rasvoja joten kaikki sen yli on nestetitä yms. Joten ihan laihdutuslääkärienkin sanaa löytyy sekä puolesta, että vastaan ;)...
Liian niukka kalorimäärä saa elimistön säästöliekille jolloin elimistö kuluttaa normaalia vähemmän elintoimintoihin.

samoilla linjoilla olen "ohikulkian" kanssa, itse olen laiduttanut 20 kg painonvartijoiden tyylillä, kaikkea ruokaa olen syönyt mutta pieniä annoksia ja valmistanut ruuat terveellisesti, herkutellutkin olen ja silti paino tippuu keskimäärin puolen kilon viikkotahtia mikä on ihan sopiva. Ja oikeastaan en ajattele enää edes laihduttavani vaan ruokavalio on tullut osaksi normaalia elämääni.

Minä olen myös kokeillut kaikenlaisia kuureja ja todennut että ei kuureista ole kuin tilapäistä apua. PV jutun hyvä puoli on se että oppii syömään terveellisesti ihan tavallista ruokaa ja herkutellakin saa. Näinhän voi elää loppuelämän :) . Mutta se pisteiden laskeminen ottaa joskus hermoon !!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 09:50 Vieras kirjoitti:
Onko "karppaus" sama kuin atkinsin dietti?
Ja voisiko joku lahhduttaja antaa hyvän päivä menun jolla paino varmasti tippuu.
Kiitos tuhannesti minua auttaneelle! :hug:

Ei ole suoraan sama asia. Karppaus voi olla vaikka vaan hyvien hiilareiden syömistä, eli jättää pois pullat ja makaronit ja syö kasviksia niiden tilalla. Minä itse karppaan suht matalilla hiilareilla ja vois sanoa, ett noudatan atkinsia. Näin oon mennyt 5kk ja ei mitään tarkoitusta lopettaa! Joku sanoi, ett paikkareiden avulla voi jatkaa loppuelämän. Mun mielestä näinkin voi jatkaa loppuelämän.. Ehkä joku voi aatella, että atkinsilla joutuu luopumaan paljosta, minä en toistaiseksi ole kaivannut mitään vanhaa! Turha tässä on henkseleitä paukutella, että koskaan en enää pottua syö.. mutta ehkä en ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 10:16 boo kirjoitti:
Samainen lekuri oli ollut just laihdutuskonferenssissa ja sielläkin oli sanottu,että laihdutuksen kannalta olennaista on pystyä karsimaan mahd.paljon hiilihydraatteja pois ruokavaliosta,jos meinaa laihtua. Eli peruna,leipä ja pasta pois. Ja toi on tutkittu juttu.

Aplodit sun lääkärille!!! :wave: Paikkarit syö vaan hiilareita, rasvasta ja proteiinista lähtee kohtuuttoman paljon pisteitä. Vaikka proteiinissa ja hiilareissa on sama määrä kaloreita grammaa kohden! Tolta kantilta katsottuna 100g porkkanaa ja täyslihaa pitäis olla saman pisteisiä..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 10:08 boo kirjoitti:
Tämä nutraus tehdään (ainakin minun osaltani) täysin lääkärin valvonnassa. Nutripussit sisältävät kaikki kivennäiset ja vitamiinit ym.mitä elimistö tarvitsee laihtumisessa,ettei massa katoa mm.lihaksista. Nutraus polttaa juuri nimenomaan rasvaa,koska elimsitö menee parissa päivässä paastoaineenvaihdunnalle ja sillon kropan on niukasta kalorein saannista johtuen pakko käyttää rasvaa energian muodostamiseen!

Että näin on,eikä tämä ole mitään hömppätietoa vaan tutkittua faktaa. Just tänään ajattelin,kun viime vuorokaudessa paino oli mennyt -600 g taas alaspäin,että hitto;olen ollut tällä kuurilla 1½ vkoa ja painoa on mennyt kohta sen verran alas kuin painonvartijoiden 3 kuukauden kidutuksella. Että kukin tyylillään!

Mutta ehkä ei kande kirjoittaa manauksia tälläisten diettien päälle,jos ei tiedä mistä puhuu! :/

Kiitos tiedosta :D

Mun manaukset on vähän eri tyyliä kun toi mun mielestä täysin ystävällisesti kirjoitettu viesti. Tää 2+ palsta vaan on aikast usein täynnä ihmisiä jotka kommentoi negatiivisesti ja tarttuu joka lankaan purkaakseen paidan alkutekijöihinsä, niin kun terrierit... Ehkä siitä johtuu että usein kirjoitetaan puolustus kannalla ja ymmärretään tekstit negatiivisinä vaikka kyseessä olis ihan vaan mielipiteiden vaihto. oku tykkää isästä toinen pojasta :D

Yhteistyössä