Laihduttamisesta kyse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sorry jo etukäteen mut pakko. Siis menu raakoja porkkanoita kilo ja raanavettä pari litraa ja seuraavana päivänä lanttua saman verran raakana ja vettä raansata..vaihtele näitä vuoropäivinä muutama kuukausi ja takuulla laihtuu :D

Tuolla on oma osastonsa näille jutuille, siletä varmasti löytyy lisää tietoa.

Minä itse tasapainotin ruokavalioa karsimalla vähän hiilareita ja lisäämällä proteineja ja rasvaa (kalaöljyä) ja voin kertoa, että toimii kyllä. En lisännyt liikuntaa, mutta silti paino on pudonnut ne kaivatut neljä kiloa ihan kuin itsestään. Joka aterialla pitää vain olla tuo tasapaino, eli jos haluat syödä aamupalalla ruisleipää, niin vaikka kinkkua ja raejuustoa (tai kananmunaa) päälle, niin saat proteiniakin. Tästä on olemassa kirjakin (Zone-dieetti), mutta en jaksanut ruveta laskeskelemaan mitään määriä, paljonko pitäisi mitäkin syödä. Niin, kirjassa oli juttua myös hiilareiden GI-luvuista (glykeminen indeksi, tiedät varmaan) ja yllätyksekseni porkkanat lakettiin niihin huonoihin hiilareihin. No, en silti lopettanut porkkanoiden syöntiä.

Käytännössä jätin vaalean leivän melekin kokonaan pois, koska peruntoista, riisistä ja pastasta saa kyllä ihan tarpeeksi hiilihydraatteja. Rasvan syöntikin on tärkeää, koska elimistö tarvii rasvahappoja. Oliiviöljyä, auringonkukkaöljyä, pellavansiemenöljyä, kalaöljyä... mitä nyt haluaakin syödä ruokalusikallinen-pari päivässä ja huonot rasvat pois (miltei kokonaan). Lisäksi paljon kasviksia ja hiukan hedelmiä. Kannattaa pitää mielessä, että hedelmissä on aika paljon energiaa, vaikka terveellisiä ovatkin! Niin ja vettä, paljon vettä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 08:34 hi-5 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2005 klo 21:34 jonnuska kirjoitti:
Järkevintä ja terveellisintä on KULUTTAA ENEMMÄN KUIN SYÖ!!!!!!

No eipä siitä terveellisestä ruokavaliostakaan mitään haittaa ole.

Niiin,sehän on itsestäänselvyys :heart: Mä voin ainakin paljon paremmin,kun syön terveesti,tottakai herkuttelenkin ja mättöpäiviäkin mahtuu elämään =) =) =)

Yhteistyössä