Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *** Lokakuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glorinha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin saattaisin vaihtaa neuvolatätiä, jos olisin VU. Ja olisin saattanut tehdä niin myös Delfiksenä. (Niin tuntuu ainakin, mutta todellisuudessa olen sen verran konsensushakuinen ihminen, että saattaisin tietysti olla ihan hiljaakin vaan.)

Delfis, ne housut kiristävät enemmänkin lantiosta ja reisistä... ehkä ne ovat kutistuneet..?

Ihan totta, kohta täältä suuntaa joukkoa synnyttämään vaikka kuinka! Eikä pitkään aikaan ole tullut ketään uuttakaan. Vauvakuumepuolella onkin jo kaipailtu sitä lokakuun plussaa. Huhuu, missä se on?

:heart: piip 23+1

piip ootko hoikka ennestään? Mulle kävi kans niin ja oon järkeilly tuon, että olin alipainonen ja kapealantioinen ennen raskautta ja nyt lantio valmistautunu tulevaan ja levinny ku 7 leivän uuni! :laugh:

Delfis, ennen raskautta olin normaalipainon alarajalla. Ruumiinrakenteeltani olen tosi kapealanteinen enkä liho pyllystä. Nyt on jo monen monta viikkoa ollut nivusissa jatkuvasti sellainen olo, kuin olisin venytellyt hiukan liikaa. olenkin pohtinut, olisiko lantio voinut luuston puolesta levetä. Toivottavasti, sillä olen aina niin kadehtinut leveälanteisia naisia! :snotty:

piip näin on tainnu päästä käymään :D Täällä ollaan kans onnellisia, jos oisin saanu lantion ja lattapylly pysyis poissa. Takapuoleenki on kertyny tavaraa. Vaikka kiloja on nyt kertyny jo tosi paljon, ei mua haittais vaikka vajaat 10kg raskaudesta jäiski. :)

Kauheeta miten Vadelmaunelmaa koetellaan. Toivottavasti huomenna selviaa paremmin ja etta kaikki on hyvin. :hug:

Delfis ajattelin itse samaa, etta meita on monta siina parin viikon sisaan. Ja kukaan ei sitten mene mun ohi!!! :kieh: :laugh: Sina ja La Merko sanoitte, etta ette ole viela sairaalakassia pakannut? Mullakaan ei ollut mitaan kiiretta, mutta toissa kaikki "pakotti" mut sen tekemaan. Nyt se on tuolla makuuhuoneen nurkassa valmiina ja vauvallekin on kassi valmiina, vain vaatteet puuttuu vauvalta. On kai se hyva olla jo valmiina. Ja meehan ostamaan ne puuttuvat tavarat...

Odessa hyva kun mainitsit asian kylassa. Aina kannattaa ottaa kaikki hyvakuntoiset tavarat vastaan. Niin taallakin. Saastaa pitkan pennin. Tsemppia rokotukseen!

Huomenna taalla katilo. Synnytyssuunnitelmaa tehdaan silloin. Pitais varmaan vahan katsoa mita siina kysytaan niin vois vahan jo ennestaan miettia. Pitaa muistaa kysya sikarokotteestakin.

Samat vaivat taalla jatkuu. Niskat oon saanut jumiin, nukkunut vaan jotenkin hassusti.

Tassa kaikki talta eraa.

JoJo 35+3

Vadelmaunelma Onpa ollut melkoinen terkkari! :hug:

Piip
Mulle on käynyt vähän samalla tavalla. Mulle on nimittäin kasvanut lantio ja pylly tän raskauden myötä. :D Oon ollut alipainon puolella aina ja lantiota ei ole ollut nimeksikään, joten ehkä nyt kasvanu vihdoinkin naiseksi. ;)

Täällä kohta tosiaankin tulee paljon vauvauutisia! Ihanaa! Monia vauvoja samoihin aikoihin! :heart:

Sikainfluenssarokote Laitoin tänään terkkarille sähköpostia rokoteajoista, vastaukseksi sain että täällä rokotetaan 5. ja 9.11. Jouduin nyt pistään uudestaan viestiä että onko noina päivinä mitään väliä kumpana päivänä tulee tai mihin aikaan tulee. Aion kyllä mennä jo tuolloin 5. päivä ottamaaan sen. Jotenkin nyt olen kallistunut niin vakaasti sen rokotteen ottamisen puolelle että haluaisin sen vaan mahd. nopeasti.

Mä muuten luulen että eilen taisin tuntea ihan "oikeita" liikkeitä masusta. Olen sellaista kutittelua ja kuplintaa tuntenu aina välillä mutta eilen mahassa tuntui myllerrystä ja kun pistin käden sille kohdalle mistä tunsin sitä myllerrystä niin olin tuntevinani siihen käteen liikkeitä. Miehen käden kun pistin vatsalleni niin se sanoi että mulla kiertää kuitenkin vaan ilma mahassa että se on siitä. :laugh: Mutta ei se voinut olla kun ei mahassa ollut yhtään sellainen olo että olis ilmaa. :D Ehkä ne liikkeet siitä vahvistunee ja ei jää arvailujen varaan mistä ne johtuu.

Nyt taas hetki keskittymistä töihin. Onneks on taas välillä vähän löysempi työpäivä.

- Hapsiainen 18+0

:heart: Niin se on kyllä ihanaa kun on monella la:t samoihin aikoihin. Olen jo suunnitellut, että kirjoitan sitten äitiyslomalla tänne kokoajan ja elän ihan täysillä koko loppuraskauden huuman ja kurjimuksen ;) . Laukun pakkausta en ole vielä miettinyt, mutta viime yönä näin unta jossa eräs nainen kertoi mulle, että odotan tyttöä, jonka syntymään ei ole enään niin pitkä aika kuin kuvittelen. Hän lisäsi vielä, että lapsi on syntyessään aika hassun näköinen ja värinen, mutta kova juttelemaan. Mies oli vähän epäluuloinen aamulla kun varottelin, että meidän vauva saattaa olla hassun värinen.

En ole tainnut kertoa, että olimme tutustumassa Haikaranpesään. Synnytyssali oli myönteinen kokemus ja erityisesti jakkara vaikuttaa suositeltavalta laitteelta. Ainakin kuivaharjoiteltuna. Onko teillä JoJo siellä jakkaramahdollisuutta? Kannattaa kysyä huomenna.

Ja sitten vielä - emmaljungin smart vai oran saaga???????? Onko kenelläkään mielipidettä? Meillä on kriteerinä neljä samaan suuntaa pyörivää isoa pyörää, koska tarvotaan niin paljon metsissä ja pururadoilla. Lisäksi kova ja ei kovin matalalla oleva koppa.

Kiva ja kiitos Unico jos otat seuraavan pinon päivityksen hoitaaksesi!

:heart: Hurjasti onnea onnellisista ultrakuulumisista!!!

Ada 33+4

Mitäs kaikkea, no kokeillaan.

Vadelmaunelma, voimia sinne ja tyly terkka kyllä!

piip, hui kauhistus, eli ei kannata ostaa äippä vaatteita kerrall asen vertaa kun kuvittelee loppuaikana tarvitsevansa :D pökät kerrallaan.

mitäs muuta väsyttää huoh, käsi arka ;)

onko muuten kellaan ollut hengenahdistusta? ärsyttävä vaiva

Unico ja toukka 13+5

voi Vadelmaunelma kaikenlaisia ammattilaisia sitä on alalla...

mä olin tänään lääkärissä ja se sanoi ultratessa että joo kaikki komerot ja luukut on ihan hyvän näköset (näytti vaavin sydäntä) aika hellyyttävää.

Mä en tidä edelleenkää rokotuksesta, ei tuo lääkäri sanonut kuin, minä en ota, oma päätös. Niinhän se on, mutta tuntuu niin hölmöltä tässä vaiheessa päättää tommosia. Olettekos pian synnyttävät huomaneet, miten ajatukset todella menevät mahaan ja tulevaan? Oon välillä tosi poissaoleva ja ukkelikin huomauttelee, että mihin sä nyt menit. Jotenkin sitä niin miettii ja valmistautuu, mutta mulla on olo, etten oo täysin vielä valmis...

Vaavi on kiinnittynyt ja kääntynyt, mutta en ole auki vielä, onneksi, että on vähän vielä pelivaraa ajatella tulevaa..sisätutkimus sattui niin, että mietin että ei hemmetti miten sitä kipua sietää, no onneksi palkinto on huima.

mies kokoaan vauvalle tuolla (yöllä meillä hoidetaan asiat!) vaatekaappia, että päästään täyttämään sitä...

Delfis juu mekin säästettiin pitkä penni, kun ollaan saatu noita tarvikkeita. Meiltä puuttuu itkuhälytin (se vois olla kätevä) ja saatiin noita tuttipullojakin tutuilta niin niihin pitäis ne kumit ostaa, niitäkin on kai erilaisia..

mitä kaikkee ees tarvii? No kyllä sen varmaan sitten huomaa!

Mulla on huomenna synttärit! tai siis tänään kun yötä mennään, ajattelin pitää kunnon hipat mahani kanssa, joten leipomaan pitäis ennättää, pitäis tajuta levätä kanssa!

Ja ainii, meikä oli laihtunut kun lääkäri punnitsi. outoa..

Jännät on ajat!

La Mer 36 + 3

Huomenta taas tältä aamuvirkulta mammalomalaiselta! :wave: :D

JoJo Juuh! Minä ainaki myönnän, että kassi vaiheessa. Eilen sun kirjotuksen ja miehen puheen jälkeen alotin sitä pakkkaamaan ;) Ei montaa asiaa sieltä puutu. Kivaa, kun sielläkin pääsee suunnittelemaan tuohon synnytykseen liittyviä asioita kätliön kanssa.

Hapsiaiselle vielä onnittelut liikkeistä! :heart:

Ada ei hitsi mikä uni! :D Minäs päivänä se sun mammaloma alkaa? Eikö se ollu ihan tässä muutamien päivien sisään? Oot varmaan jo sanonu, mutta en muista... Odottelen täällä sun mammalomaa, niin täällä hengailee joku muuki mun lisäks päivät pitkät. Vallataan kaksplussa! :laugh:

La Merille jättisuuret synttärionnittelut!!! :flower: :heart: :heart: :heart:
Niin se h-hetki vaan lähenee... Kiinnittyny toinen jo. Hui! :D Onnistuikos öiset leivontahipat?

Nyt alkaa olla jo kyljen kääntäminen sellanen projekti, että vois konevuokraamolta hakea jonku nosturin :D Eilen oli hassu päivä ja ilta. Supistuksia tuli parhaimmillaan alkuillasta 5min välein ja siitä mitä ne on ollu, on ne muuttunu kipeemmiksi. Mies yritti ehdottaa näytille lähtöä, mutta illan mittaan vähän rauhottui. Seurataan tämä päivä ja katsellaan mitä tapahtuu. Vielä sais Vili ainaski sen 2 viikkoa viihtyä yksiössään.

Delfis ja Vili 35+2

Ai, meitähän onkin tässä porukassa useampikin lantionkasvattaja! :D Mainitsin tuosta anopille, ja hän sanoi, ettei hälläkään synnytyksen jälkeen mennyt samat housut, vaikka kilot karisivat pois. Anoppi on aina ollut niin hoikka, että ei ole kyllä voinut kasvaa kuin luiltaan.

:flower: :flower: IISOT onnittelut La Merille! Toivottavasti pippalot onnistuvat hyvin eivätkä väsytä sinua liikaa.

Onnea Hapsiaiselle niistä "oikeista" liikkeistä! Kyllä sen eron tietää, milloin kyse on ilmasta ja milloin vauvan liikkeistä. Mutta jotain samanoloisuutta noissa kahdessa minun kohdallani on koko ajan ollut, varsinkin, kun liikkeet ovat rauhallisia. Kun liikkeet ovat vähän voimakkaampia, ei tunnu enää yhtään suolistokaasulta. =)

Ada, en kyllä yhtään osaa ottaa kantaa vaunuongelmaan. Me varmaan pyritään hankkimaan aika pienet vaunut, joilla olisi kätevä liikkua julkisissa ja joilla mahtuisi ehkä myös noihin pieniin lähialueen kauppoihin sisään. hyvä vielä, jos ne saisi mahtumaan tuohon meidän miniautoon. Missähän vaunuja sitten säilyttäisi? Naapuri näyttää säilyttävän ihan tuossa porraskäytävässä. Se on kai periaatteessa kiellettyä palturvallisuussyistä, mutta enpä usko että on parempaakaan vaihtoehtoa, jollen niitä tänne sisälle tuo. Aika kallis pelihän se on, joten tuntuu hurjalta oikeastaan jättää sitä yhtään mihinkään muiden ulottuville.

Millaista on Unicon hengenahdistus? Mun on kyllä vaikeampi hengittää joissakin asennoissa, ja hengästyn nopeasti jo kävellessä, mutta en tiedä onko se hengenahdistusta. Veikkaan joka tapauksessa, että pahemmaksi on menossa....

Ada, kävittekö kaikki Haikaranpesän infot, ne vapaaehtoisetkin? Jos kävitte. olivatko ne hyviä?

piip 23+2

La Mer onnea vanhenemisesta!

delfis
, siellä on jännät paikat. väheneekös se väsymys ja unen tarve kun tullaan loppuraskauteen?

piip onko teillä siellä vaunuvarastoa missä vois säilyttää? Mä en ainakaan noissa kerrotaloiss amissä oon asunut olis uskaltanut jättää rappuun, kun siellä välillä oli ja päivät ovet auki niin ei tie mitä niille tehdään. Onko teillä hissiä?

tohon hengenahdistukseen, se on just et puuskuttaa ei meinaa saada henkeä kunliikkuu. ei ala heti vaan hetken päästä ja jos koko ajan on liikkeelle niin pitää huilia välillä ja kun taas lähtee niin tulee nopeammin jos ei oo ehtinyt huilia kunnolla (ja töissähän ei ehdi) piip voimia sullekkin ton ahdistelun kanssa, se ei ole kivaa. Mut toisaalta lohduttavaa et ei oo yksin sen kanssa. Aamull akun heräsinniin huomasin hengittäväni nopeampaa kun aiemmin hmm... kaikkea sitä pohtii, tosin mun lepopulssikin tuntui nopeammalta, mutta unesta herätessä kumma juttu. No kai siihen pitää vaan tottua.

tänään kunnon kellonympäri unien ja oksun jälkeen ihmeen hyvä olo. vois kohta nousta tästä ja alkaa tekeen jotain ihan oikeasti :D ihan sellanen olo et ei kaikki oo vaan sumua väsymyksessä outoa ja hienoa :D no toisaalta kun alkaa touhuamaan ennen neuvolan soittoaikaa näkee miten toi ahdistus käyttäytyy tuleeko virkeänäkin :D ja miten ja ja ja :D

Tänään olis vielä teatteri illalla, toivottavasti vointi pysyy suht hyvänä sinne asti :)

Unico ja Toukka 13+6

Vadelmaunelma Ihan hirveän iso halaus täältä sinne! Tuo ei voi olla edes totta, tällä hetkellä ei löydy sanoja mitä tähän laittaisin.
Toivoisin vain että vielä syke löytyisi, pieni toivonpilkahdus taitaa kuitenkin olla vielä kun kuullaan ensin toistakin lääkäriä. :hug: :hug: :hug:

Voi Vadelmaunelma! Tuo ei saa olla totta! :'( On hyvä vielä kysyä se toinen mielipide. Jos sittenkin...

Ihan liian rankkaa. Jään sanattomaksi. Tukea, voimaa ja lämpimiä ajatuksia teille. :hug: :hug: Koita löytää joku, jonka kanssa puhua. Ja pyydä tarvittaessa sairaslomaa.

:heart: piip :'(

Voi herranjumala Vadelmaunelma :hug: :hug: :hug: . Ei ole sanoja :snotty: . Miten tämä voi olla tottakaan. Neuvoisin ottamaan keskustelutuen vastaan. Helsingissä se oli sairaalapappi, mutta jotenkin hänen läsnäolostaan oli apua. Jääkää kotiin ja levätkää.

Toivotaan kuitenkin huomiselle ihmettä!

:heart: lla Ada

Vadelmaunelma eikä!! :'( Itku tuli sun puolesta. En sanoja voi minäkään löytää... :hug:
Lämpimin voimahalaus sinne :hug: Komppaan ylempiä tyttöjä. Hae sairaslomaa, lepää ja anna aikaa itsellesi. :heart:

:heart: Delfis

Höh, pikaisesti vaan vilkaisin pinoa kun tulin kuulumiset laittamaan... tuntuu niin älyttömälle laittaa tuohon vadelmaunelman viestin perään :'( :hug: tsemppiä sinne, toivottavasti oli vaan joku epäpätevä lausunto ja huomenna kaikki oliskin kunnossa! Itkua on pidätelty jo monta päivää ja nyt se kyllä tuli :'(

Mutta sitten ne oman navan kuulumiset, eli 26.10. klo 11.38, rv 40+2 jäi laitokselle n. 9kg, tilalle saatiin tyttö 3654g, 51cm, py 34,5 ja mahdottoman suuri määrä rakkautta ja kaksi onnellista vanhempaa :heart:

Piki ja tyty 3,5vrk :heart: ja Kvartti :attn: mie palautan sinun dopplerin heti kun saan postiin... oli tarpeen vielä kun vedet oli menny nukkuessa niin piti heti ennen lähtöä tarkistaa syke, oli muuten vaimea kun ei ollut vettä kaikua antamassa :o

Piki! Kyllä sä oot onnittelusi ansainnut muiden ikävistä uutisista huolimatta.

Eli hurjasti onnea pienestä tytöstä!! :heart: :flower:

Toivottavasti synnytys meni hyvin! Tule sitten ilmoittautumaan tuonne vauvapuolen pinoon kun jaksat, siellä taas vähän hiljaista on pidellyt. Olisi ihanaa saada vähän eloa sinne! Dopplerille toivon kohta olevan taas käyttöä meillä ;) (joo ei ehkä ihan oikeasti, mutta saahan sitä haaveilla...) Hyvä että oot pitänyt sen käyttövalmiudessa :)

Kvartti ja hyvin puuhakas neiti 8,5kk

vadelmaunelma :'( ei voi olla totta, olen niin pahoillani... :hug: missä ovat oikeus ja kohtuus silloin kun niitä tarvitaan? paljon voimia teille, kaksi pientä menetitte ja todellakin nyt on aika surra. pyydä rohkeasti saikkua niin paljon kuin tarvitset, itse sain keskenmenon jälkeen anella anelemistani silmät kosteina kahden päivän sijaan kokonaista viikkoa ja se tuli todella tarpeeseen. tule kertomaan kuulumisia kun jaksat.

pikille paljon onnea typystä! :flower: näinkin unta että saitte tytön. tahtoo kuulla synnytyskertomusta...

täällä on käyty eka kertaa perhevalmennuksessa ja se jätti vähän kylmäksi. tai oikeastaan vain ahdisti ja ärsytti, istuttiin ringissä ja jaettiin tunteita, mammat valitteli vaivojaan ja isät pohti miltä nyt tuntuu. ehkä olen estynyt ja epäsosiaalinen ihminen, siis kaikki tämä olisi ollut ok tutussa seurassa mutta kahdenkymmenen tuntemattoman kanssa en todellakaan pysty tuollaiseen. tunnelma oli jotenkin teennäinen ja lässyttävä. mitään sellaista tietoa en sieltä saanut, mitä en olisi jo jostain lukenut. päätettiin miehen kanssa, ettei enää osallistua perhevalmennukseen, sehän ei ole pakollista. haikaranpesän valmennuksissa saa sitten tietoa synnytyksestä ja sen jälkeisestä ajasta. varmaan saadaan joku pitkä miinus neuvolan kirjanpitoon, mutta ei voi mitään. mitä kokemuksia muilla on perhevalmennuksesta? koitteko sen hyödylliseksi?

salome rv 30+5

Yhteistyössä